Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:43

Ik denk trouwens dat dat dingen zijn die nou juist heel goed /wel/ door de mods kunnen worden bijgestuurd. Door die dingen snel en alert te spotten en aan te passen, wordt de overlast al een stuk meer beperkt.

Maar ik vind wel dat het geen enkele zin heeft om kortaf te reageren. Dat de /ander/ zich niet aan de regels (of misschien gewoon beleefdheidsnormen) houdt, wil niet zeggen dat je dat een excuus geeft om het zelf ook niet te doen. Het 'jamaar zij deden dit en dan is het logisch dat ik...' breidt zich nu wel een beetje als een olievlek uit, en dat is jammer want dat gaat ook ten koste van de rest.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:43

Die reacties ken ik ook, of onlangs ook een topic voor mensen met vijf paarden of meer.
X kwam binnen vertelde dat ze vijf paarden heeft, drie van haarzelf, en twee van haar moeder die ze rijd.
Werd lekker onvriendelijk weggebonjourd omdat ze er maar drie had

En dat zijn volwassen mensen Doei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:46

Maar die olievlek komt door ergenis...neem dan die bron van ergenis aan Lachen
Want wordt die bron niet aangepakt, zal het alleen maar erger worden
En dat is toch jammer?
Ik kom graag op bokt...maar het word wel steeds minder...veel zijn al weg..moet iedereen van vroeger maar weg?
Moeten we daar naar toe?
Of moeten we nu gewoon eens heel hard het roer omgooien?

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:46

Lielle schreef:
Gwen, ik vind het niet meer dan beleefd om eerst eens wat rond te lezen, en je in wat dingen te verdiepen. Dat geldt voor een topic waar je komt binnenwalsen, en zeker voor een heel nieuw forum. FAQs zijn een alom bekend begrip op internet, alleen de wiki is hier nieuw. Ik vind dat je dat mag verwachten van een nieuwkomer, en als er uit een topic blijkt, dat er best wta moeite is gedaan maar dat die persoon eea nog niet snapt, zal ik daar ook heel anders op reageren dan op de berichten die gewoon blijk geven van totaal geen eigen initiatief.

Ik heb mezelf een tijdje geleden aangemeld op een ander forum dat verder niets met paarden van doen heeft, maar het viel me tegen hoe lastig het was om door te krijgen hoe dat forum nu precies in elkaar zat. Bokt is nog tientallen malen groter en ingewikkelder, dus ik kan me heel erg goed voorstellen dat nieuwelingen zich in het begin aardig verdwaasd voelen door alle informatie hier. Niet iedereen is even goed thuis op internet, niet iedereen heeft al elders forumervaring opgedaan, niet iedereen is even handig met dit soort dingen. Om er dan maar meteen vanuit te gaan dat iemand dús niet zijn best gedaan heeft zich de regels en gebruiken eigen te maken vind ik dan ook erg cru.

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik vind dat nieuwelingen de regels niet moeten lezen. Wij krijgen zaken genoeg over dingen die mensen zelf gewoon hadden kunnen en moeten weten omdat ze in het huisreglement staan. En zomaar lomp een topic binnen donderen vind ik ook niet onder het bovenstaande vallen. Het valt me echter wel op dat er erg snel van het negatieve uitgegaan wordt.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:49

Hé, zeg, er is al 2 minuten niet gereageerd, waar blijven jullie Clown ?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:50

Gwen schreef:
Hé, zeg, er is al 2 minuten niet gereageerd, waar blijven jullie Clown ?

Gwen straks stuur ik je een un als je niet oplet he Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:50

*LOL*

Citaat:
Let op!!
Er is al meer dan twee weken niet gereageerd op het topic waar jij nu een reactie wil plaatsen. Over het algemeen wordt het niet op prijs gesteld als je deze 'oude' topics weer omhoog haalt. Het staat je natuurlijk vrij om te reageren op een oud topic, maar denk aub goed na of je reactie echt iets nieuws toevoegt. Een reactie als 'Ooh, wat leuk' zal hoogstwaarschijnlijk verwijderd worden.

Hoe kun je daar nu als nieuweling overheen lezen en dan idd antwoorden met, hey die lijkt op die van mij, oid...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:51

Misschien als de mense zich aanmelden dat ze een korte handleiding mee krijgen, waar ze een heel klein beetje wegwijs gemaakt worden. Idd de zoekfunctie uitleggen, dat er verzameltopics in het leven zijn geroepen en waar ze staan. Als je onder de 18 bent dat er een jeugdhonk is en als je ver onder de 18 bent, verzocht wordt daar te blijven posten zodat de 8 en 12 jarigen niet verdwalen.

Hoe het werkt met OW en Bannen dat er aandacht is voor het feit dat je als nieuweling snel een OW kunt krijgen als je de regels overtreedt, dat die dus serieus genomen dienen te worden. Zo zullen er meer dingen zijn die bij de Moddies bekend zijn wat als ongewest verklaard is binnen bokt.

Zo een handleiding kan wellicht met een A4 duidelijk gemaakt worden, gewoon bij het registeren via de mail automatisch toegestuurd krijgen. Bokt in vogelvlucht. Kan ook aangekaart worden dat je als nieuweling eerste gewoon onderwerpen gaat lezen zodat er een beetje een indruk bestaat wat en hoe er gepost wordt. Forumzaken doorspitten,daar staan zoals bv dit topic, hele nuttige dingen in voor een nieuweling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:52

Verwacht alleen dat dat snel aangevinkt word als zijnde gelezen, binnen 2 seconden het aangekeken te hebben Lachen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 13:54

Gwen: Haha, hard aan het werk? Schijnheilig
Nee hoor, er is nog veel meer te lezen op bokt dan dit topic Knipoog

Wat betreft het aanmelden op een ander forum: op elk forum heb je toch een zoekfunctie of FAQ?
Toen ik voor het eerst op het saxofoonforum kwam heb ik me aangemeld, voorgesteld en heel veel gelezen voor ik zelf eens wat plaatste.
Juist de zoekfunctie gebruikt voor de vragen die ik had.
Nu ben ik daar zelf mod en verwijs mensen regelmatig naar de zoekfunctie.
Net als de andere leden dat ook doen. Op een normale manier.
Nou is dat forum een stuk kleiner met minder mensen.
Maar de sfeer is ook heel anders. Minder gekat.
Ondanks dat daar ook mensen van verschillende leeftijdsgroepen komen.
Ik denk dat het misschien ook wat met het paardencultuurtje te maken heeft.
Veel meiden/vrouwen onder elkaar.
Jaloezie, haat en nijd, enz.
Dat komt je in het werkelijke paardenwereldje ook tegen. Op veel stallen en maneges gaat het zo.
En dat trekt volgens mij ook door naar bokt.
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 29-06-07 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:54

Maar ik dnek dat het voor de mods op dit moment vrijwel onmogelijk is om hierop toe te zien, en daarnaast zie (en zag) ik dan ook meestal de reactie "ja maar, dat is mijn mening/ik mag toch ook gewoon posten/nou, jullie lopen ook te zeiken"

Beleefd blijven hoort altijd, maar eerlijk gezegd is een antwoord als "dat kun je opzoeken in de FAQ/wiki/reglementen" wat mij betreft beleefd en duidelijk genoeg. Je neemt al meer moeite dan TS gedaan heeft en verwijst hem/haar naar de juiste plek voor de info. dat sooret dingen hoeven IMO echt niet mooi omschreven en verpakt te worden. Het antwoord is helder, en beantwoordt de vraag van TS, klaar. Uiteindelijk is dit geen kleuterschool waar we als juffen iedereen moeten opvoeden.

Gwen, als ik iemand zie vragen "wanneer mag ik met een hengst starten", dan wete ik al dat die persoon niet eens de eerste twee topics van WD-V heeft bekeken. Daar staat het antwoord nl letterlijk in. En ik vind dat onbeleefd.

En ik neem aan dat jij op dat andere forum niet meteen bent gaan blaten maar iig eerst wat moeite hebt gedaan om je weg te vinden. En ik ben nu mss erg negatief, maar heb toevallig de afgelopen dagen weer te veel van dit soort dingen meegemaakt. Ben oa weer eens uitgemaakt voor iemand die niet van zijn paard houdt door iemand die maar wat roept zonder na te denken en dat ben ik aardig beu.

Russel, als je PBs krijgt van mensen met de link en de titel van het HK charter met de vraag "waarom kan ik niet posten in de HK", zakt de moed je wel in de schoenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:55

runningkawa schreef:
Verwacht alleen dat dat snel aangevinkt word als zijnde gelezen, binnen 2 seconden het aangekeken te hebben Lachen

Dan krijgen we er weer een blonde bokker bij en die zal dan idd spanky, spanky krijgen op bokt Haha!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:55

runningkawa schreef:
Maar die olievlek komt door ergenis...neem dan die bron van ergenis aan Lachen

Nee, dat vind ik dus de verkeerde aanpak. Je moet allebei de kanten aanpakken. Niet wachten op de ander. Het is namelijk meer een vicieuze cirkel, of een spiraal, een proces dat zichzelf ook in stand houdt en steeds verder doorgaat... en dat houdt in dat je niet alleen het ene of alleen het andere moet doen, maar aan alle kanten in moet grijpen. Maar... dat betekent dus ook dat als het modteam de boel wat strakker aan zou pakken, dit niet alleen richting nieuwkomers is, maar er ook aan de oudgedienden wat strengere eisen worden gesteld over manier van verwoorden en reageren.

Je moet niet te makkelijk de oorzaak van de problemen alleen bij de anderen leggen (het ligt aan het paard, de jury, de penny's...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:57

Lielle, geloof zeker dat je dat soort PB's krijgt, ik zou er niet eens op reageren.

Die gemakzucht zullen ze idd ook irl hebben en dan krijgen ze ook geen antwoord of worden ze verzocht de gebruiksaanwijzing eerst maar te lezen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 13:57

Shadow0 schreef:
Je moet niet te makkelijk de oorzaak van de problemen alleen bij de anderen leggen (het ligt aan het paard, de jury, de penny's...)

Mee eens, maar hoeveel mensen kunnen nou kritisch naar zichzelf kijken?
Dat is maar een handvol.
Het lijkt wel mens-eigen te zijn om eerst naar een andere factor te kijken en daarna pas naar jezelf.
En als iemand anders daar dan op wijst krijgt hij/zij de wind van voren.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:57

Daarom vind ik dat dit emoticon in de lijst moet komen Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:58

Nee juist niks strakker
Je stikt al zowat

precies wat lielle zegt, als men de moeite niet neemt om ook maar een sticky of iets te lezen moet je dan maar blijven slijmen?
Nee hoor, zelf initiatief is ook wel goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:58

katiavl schreef:
Daarom vind ik dat dit emoticon in de lijst moet komen Afbeelding

Jaaa! Die wil ik graag.

De moddies zullen hem dan in het groot moeten hebben als ze die domme vragen zoals Lielle aanhaalt krijgen. Haha! Zonder woorden, toch duidelijk.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-06-07 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:59

Niemand leest eerst de gebruiksaanwijzing,toch?
Dus denk jeecht dat mensen gelijk beginnen met het lezen van de FAQs en de wiki?
Vaak willen mensen eerst ff kijken of het wat is, voordat ze echt meedoen en dan kun je idd over de FAQ heen kijken.
niet netjes en niet handig, maar als je kijkt naar de frequetie, blijkbaar menselijk Haha!
Zelf geef ik ook altijd gewoon de link, zodat ze het zelf kunnen opzoeken..... Vaak krijg je wel een bedankje.....of het topic wordt niet groter.

verder ben ik erg voor een scheiding van leeftijden.
Het vraagt ook en andere manier van reageren door de mods.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 14:00

Lielle schreef:
En ik neem aan dat jij op dat andere forum niet meteen bent gaan blaten maar iig eerst wat moeite hebt gedaan om je weg te vinden. En ik ben nu mss erg negatief, maar heb toevallig de afgelopen dagen weer te veel van dit soort dingen meegemaakt. Ben oa weer eens uitgemaakt voor iemand die niet van zijn paard houdt door iemand die maar wat roept zonder na te denken en dat ben ik aardig beu.

Ik ben idd pas gaan blaten toen ik zoveel mogelijk info verzameld had over het hoe en wat Ja . Alleen vind ik het daar een beetje saai, want er gebeurt nooit wat Clown .

Overigens, Russel, dat was jij toch met dat idee over een soort aanmeld-faqje? Zoiets krijgen de nieuwe aanmelders, dacht ik, al, maar die zou misschien idd wat uitgebreid kunnen worden. Helaas is het, zoals Kawa al zei, helaas zo dat dat meestal al weggevinkt wordt voordat iemand één letter gelezen heeft Scheve mond . En ja, daar baal ik ook heel erg van.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 14:02

russel schreef:
Lielle, geloof zeker dat je dat soort PB's krijgt, ik zou er niet eens op reageren.
en dan krijg je als mod commentaar dat "die stomme moddies" niet reageren op hun PB.

SW, en ik ben dus niet van plan om die gemakzucht nog eens aan te wakkeren.

En over dat kritisch naar jezelf kijken heb ik het al wat vaker gehad in dit topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 14:02

Het zou wel wat zijn als ze het weggklikken binnen een minuut dat ze de melding krijgen
"dit kunt u onmogelijk binnen 1 minuut gelezen hebben " Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 14:03

Als mod beantwoord je dat idd maar braaf, ook al zakt je broek dan af.
Maar je denkt ondertussen wel het zijne ervan Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 14:03

Beter, na de regels moeten ze een bokt quiz houden, zijn ze niet geslaagd moeten ze de regels nog eens overlezen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 14:04

Haha

ja!!!
Waar kon u de help functie ook alweer vinden?
Waar staat een sticky Haha!