Bokt-leaks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:57

Omdat je alleen naar iemand vraagt als er problemen zijn in de familie, anders ga je iemand niet bellen op het werk. Dus waarom werd ik op het werk gebeld? Wat is er aan de hand? Baas wil dacht ik toch niet dat je met uizonderingen zoals ik zei, dat er gebeld wordt tijdens werkuren?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:58

stef schreef:
Maar nogmaals, hoe kan je er schade van ondervinden als iemand naar een bedrijf belt, vraagt naar jou, en die persoon met jou doorverbind?
Of als een persoon belt naar een bedrijf waar jij niet blijkt te werken?
Leg me dat eens uit dan :?

Zelfde vraag voor easygoing.
Er is niks besproken, er is alleen gevraagd naar een bepaald persoon

Zoals ik al zei zijn er bedrijven/instanties waarbij het niet normaal is dat er gebeld word met de vraag is die of die er. Als er dan gebeld word met die vraag zou dat heel wat vragen op kunnen roepen en daarop volgende maatregelen.

Overigens vraag ik me eigenlijk af hoe het beheer aan de gegevens zoals naam en achternaam en werkgever komt?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:58

Jola schreef:
Daar gaat het toch helemaal niet om Stef? Ze horen gewoon al niet te bellen, makkelijk zat.

Zo is dat.

LadyMadonna

Re: Bokt-leaks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:01

Nee, zo vind jij dat, das wat anders dan dat het zo is....

Ik ben zelf (oa) telefoniste, en als er iemand die voor mij onbekend is, vraagt naar collega x of y, dan zoek ik daar niet direct iets achter, en schakel ik (via ruggespraak) gewoon door.

Mensen zitten hier naar mijn idee echt van een mug een mega olifant te maken :j

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:03

stef schreef:
Nee, zo vind jij dat, das wat anders dan dat het zo is....

Ik ben zelf (oa) telefoniste, en als er iemand die voor mij onbekend is, vraagt naar collega x of y, dan zoek ik daar niet direct iets achter, en schakel ik (via ruggespraak) gewoon door.

Mensen zitten hier naar mijn idee echt van een mug een mega olifant te maken :j

Misschien werk jij dan bij een bedrijf die minder vanuit de anonimiteit werkt.

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:03

En dat vind jij dan weer, en dat is ook wat anders dan dat het zo is.... :j ;)

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:08

In mijn ogen is het zo dat je alleen in geval van nood naar het werk belt, anders doe je het maar in je vrije tijd.Daarom ook dat ik het echt niet vind kunnen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:15

Jola schreef:
En dat vind jij dan weer, en dat is ook wat anders dan dat het zo is.... :j ;)

Ik stel het ook nergens als feit maar zeg duidelijk wat ik vind en dat mensen naar mijn mening zitten te muggeziften

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:17

Nicolletje schreef:
BartVB schreef:
. Niemand die weet dat er gebeld wordt door een internet forum, niemand die hier schade van ondervind. Het ‘ergste’ dat er kan gebeuren is dat wij een ban ongedaan moeten maken.

Hier wil ik even kort op reageren. Wil op zoveel reageren maar dit pik ik eruit.(sorry)
Ik werk voor mijn pa en er zit nog 1 iemand op kantoor. Op zich weten we van alles over elkaar (het is mijn pa)
Als er een wildvreemd iemand specifiek voor mij, op mijn werk gaat bellen en ik weet niet wie het is, dan krijg ik daar zéker wel >;) en vragen over.
Moet ik een excuus gaan verzinnen ofzo? (ik kan niet liegen)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:18

Even vooropgesteld dat ik dan moet gaan uitleggen:

"Oh het was Bokt, of ik op mijn werk ook zat te bokken, wilden ze effe controleren"

Tja...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:21

Kawa, Jammer dat je op geit roept dat ik de weg kwijt ben, omdat ik in dit geval toevallig niet jou mening deel. Ik had altijd een hoge pet van je op, maar daar blijft minder en minder van over. Jammer, echt.....

Ik vind idd wel dat er niet gebeld zou moeten worden, dat klopt, maar dat je er schade van ondervind wil er bij mij gewoon niet in :n

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:24

Dat JIJ er geen schade van zou ondervinden ala, maar je kunt je toch wel voorstellen dat het er in andere bedrijven anders aan toe kan gaan?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:26

euh, nee, eerlijk gezegt niet?
Wel als iemand naar bedrijf x belt met vragen over persoon A, dan wel, maar dat is hier niet aan de orde

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:27

stef schreef:
Kawa, Jammer dat je op geit roept dat ik de weg kwijt ben, omdat ik in dit geval toevallig niet jou mening deel. Ik had altijd een hoge pet van je op, maar daar blijft minder en minder van over. Jammer, echt.....

Ik vind idd wel dat er niet gebeld zou moeten worden, dat klopt, maar dat je er schade van ondervind wil er bij mij gewoon niet in :n

dat dat laatste er bij jou niet in gaat wil niet zeggen dat het voor een betrokkene gelijk maar onschadelijk is....
Neem iemand die leraar is, die kids in de klas heeft zitten die ook bokken.... hilarisch toch als die te weet komen dat er een forum is die geinformeerd hebben op school of de laraar wel op die school werkt?!?!?!?
Je bent net zo onbekend als je bekend bent en vv

vwb de bovenste regel vecht dat op het andere forum uit per pb als je daar toch meeleest. Rk kan hier niet reageren of je per pb iets vertellen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:28

maikeltje schreef:
Nou ik snap eigenlijk ook niet waarom dit topic zo'n vaart loopt. Waar gaat het over? Over quotes van mods die op een ander forum openbaar worden gemaakt. En daar staan uitspraken in en speculaties die ook gedaan worden in de gemiddelde besloten kring van een vriendenkring bij ieder van ons thuis. :D

Dus wat is hier nu bewezen? Moderators hebben (achter de schermen want ze mogen dat natuurlijk absoluut niet naar buiten brengen :+ ) net als alle andere mensen ook menselijke trekken. Hoe schokkend.

Ik vind het schokkend dat het daar 50+ bladzijden over moet gaan, of nee, niet schokkend. Ik ben meer verbaasd eigenlijk :D

En of het mij dan niets doet? Eerlijk gezegd interesseert het me geen drol. Mods mogen achter de schermen speculeren wat ze willen, ook over mij. Als ze aan het eind vh liedje maar de feiten mee laten wegen en de speculaties niet. Waarschijnlijk zijn hier fouten gemaakt, zowel bij de mods als bij de andere kant. Maar het leven gaat gewoon door hoor ;)

Ben blij dat jij zo duidelijk weet uit te drukken wat ik op bladzijde 3 of 4 ook al probeerde te zeggen :D

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:29

stef schreef:
Wel als iemand naar bedrijf x belt met vragen over persoon A, dan wel, maar dat is hier niet aan de orde

Praat je nu tegen je geweten in?

Naar mijn werk kun je rustig bellen... daar verteld niemand je of ik daar werk of niet ook al zit de collega naast me. bij wijze van :)
En voor mij zou het niet echt schadelijk zijn.... zou het wel heel zielig vinden dat men naar bedrijven belt voor het eigen gelijk.

edit: lettervolgorde veranderd
Laatst bijgewerkt door Alane op 28-12-10 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:29

Meningen kunnen verschillen en dat mag ook en de laatste regel van Alane ben ik het mee eens.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:30

stef schreef:

Dan heb je verdomd weinig inlevingsvermogen... op mijn werk zou het namelijk ook niet zo'n probleem zijn omdat er dagelijks naar mij gevraagd wordt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:31

Ik kan op geit ook niet reageren en was dat ook niet van plan, maar dit vond ik gewoon jammer. Ik was al opzoek naar een emailadres, maar ook zonder succes, ik weet dat ze hier leest, dus dan, bij uitzondering, maar even zo.
Maar Alane (begrijp me goed, ik probeer het standpunt te begrijpen), hoe zouden, in jou voorbeeld, kids te weten komen dat de leraar op bokt zit? Diegene die belt, heeft die gemeld van bokt, aka een internet forum te zijn? Of heeft bart, zoals hij aangeeft, enkel gebeld met: Dag, met bart, is arabesk (ik weet haar ware naam niet, bart wellicht wel, bart zal echt niet naar arabesk gevraagt hebben) aanwezig?

Hoezo praat ik tegen mn geweten in?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:32

Als je als telefoniste werkt, zeef je de telefoontjes, fijn als je dan zelf opneemt.

Maar ik heb een tijdje als uitzendkracht voor een bedrijf gewerkt en als je prive aan het internetten was, dan had je een probleem en als uitzendkracht had je helemaal geen goodwill, dat was reden om te vertrekken.

Dan is het bijzonder raar als er wordt gebeld en er wordt gevraagd naar iemand. Normaliter maak je je zelf eerst bekend en anoniem namen van werknemers doorgeven is al helemaal not done.

Dus ben wel benieuwd hoe bokt zich bekend maakt.

Dan vind IK het dus volledig vergaand dat bokt bedrijven gaat bellen voor een SA....het lijkt wel een misdrijf zeg..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:34

Probleem geven of niet vind ik niet de hoofdzaak, het is gewoon not done als forum.
Dat gaat gewoon tever vind ik...

Maar goed heel dit gedoe gaat bij beiden partijen te ver, echt een voorbeeld hoe het niet moet...
Dat je op een ander forum bokkers gaat bespreken, bellen naar werk pfff is dit een normale wereld? {x)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:35

Voor de mensen die later in de discussie zijn gevallen of om een andere reden deze post gemist hebben:

BartVB @ [FZ] Bokt-leaks

Er is hier in een nogal uitzonderlijke situatie gebeld, als we dit niet hadden gedaan was de ban van de gebruiker blijven staan. Dat is geen excuus, wel een verklaring. We hebben toen onderschat wat de grotere ogenschijnlijke privacy implicaties zijn voor gebruikers en om die reden denk ik dat we dit in de toekomst niet meer gaan doen. Overigens wil ik wel nogmaals benadrukken dat we dit alleen hebben gedaan omdat we wisten dat er geen vragen zouden komen nav een telefoontje. Als het hier om een bedrijf zou gaan met een klein aantal medewerkers (waarbij 'klein' erg relatief is, denk aan < 300 ofzo) dan hadden we niet gebeld omdat we ook snappen dat dit soort telefoontjes in kleine bedrijven vragen op kunnen roepen die onhandig zijn.

Maar goed, los daarvan; we snappen jullie bezwaren, we snappen heel goed dat het geen fijn gevoel is als je het idee hebt dat wij je werkgever gaan bellen en ik kan je garanderen dat dit ook niet gaat gebeuren terwijl er echt heel, heel vreemde dingen aan de hand zijn. Zie b.v. het Miep verhaal. 100% uitsluiten zou ik graag doen maar zo simpel ligt het helaas allemaal niet, dat we met dit soort zaken veel voorzichtiger om moeten gaan is inmiddels echter erg duidelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:36

Stef, je speculeert nu zelf behoorlijk.

Kijk in het profiel van Arabesk, staat daar haar voor en achternaam en telefoon nummer van haar werkgever?

Hoe weet jij hoe er is opgebeld, of het Bart is geweest en alleen maar als Bart zonder achternaam opbelt en Arabesk bij naam en toenaam heeft genoemd?

En dan is het nog helemaal van de zotte, dat er speurwerk wordt gedaan naar bijv mij om uit te vinden hoe ik heet en waar ik werk...om even te verifieren of ik een SA heb of ook op mijn werk aan het bokken ben...

Bart ik vind het niks uitzonderlijk. Het feit dat jullie je een excuus geven om in iemands prive in te breken om bij je werk te gaan informeren...dat vind ik grootsheidswaanzin...soms heeft iemand het voordeel van de twijfel..je kunt ook iemand benaderen en even vragen of ze soms op haar werk ook bokt....

Ik vind het eigenlijk schandalig!!! Dus ik moet ik dus gewoon even op gaan letten als ik op mijn werk inlog om te kijken of ik een antwoord op een pbtje heb, jullie hierdoor een ander ip adres krijgen en dan gaan kijken of ik of iemand anders op mijn account aan het posten is...omdat er een bedrijfsnaam te voorschijn komt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-12-10 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:36

Het is aan de mensen zelf om het te pikken ja of nee en ja ik zou het dus niet pikken.
Het andere forum is ontstaan door fouten hier op bokt. Dat niet alles netjes is ook dat is waar.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:37

stef schreef:
Ik kan op geit ook niet reageren en was dat ook niet van plan, maar dit vond ik gewoon jammer. Ik was al opzoek naar een emailadres, maar ook zonder succes, ik weet dat ze hier leest, dus dan, bij uitzondering, maar even zo.

Registreren en gaan met die banaan, of iemand vragen of rk een mailadres heeft die ze wil gebruiken.
het verschil is dat RK het nite KAN, en jij het WIL maar het wel nodig vindt om te reageren, dan of registreren en daar reageren of je mond houden, vind ik.

stef schreef:
Maar Alane (begrijp me goed, ik probeer het standpunt te begrijpen), hoe zouden, in jou voorbeeld, kids te weten komen dat de leraar op bokt zit? Diegene die belt, heeft die gemeld van bokt, aka een internet forum te zijn? Of heeft bart, zoals hij aangeeft, enkel gebeld met: Dag, met bart, is arabesk (ik weet haar ware naam niet, bart wellicht wel, bart zal echt niet naar arabesk gevraagt hebben) aanwezig?

Je weet het toch nu ook dat er naar het werk van Arabesk gebeld is?

stef schreef:
Hoezo praat ik tegen mn geweten in?
omdat ik anders zou moeten schrijven dat je kortzichtig bent/geen inlevingsvermogen hebt, vond dat eerste netter klinken :)
Maar kom op.... sneeky dingen doen is als een dode onder de sneeuw te begraven en maar hopen dat het eeuwig winter blijft..
Wat je niet wil dat boven komt drijven moet je al niet proberen tot zinken te brengen.