Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 13:14

Gwen: natuurlijk is het fijn als je direct antwoord op je vraag krijgt.
Maar als ik voor de 100e keer zie staan: op welke leeftijd kan ik het beste mijn paard inrijden? Dan denk ik: lang leve de zoekfunctie, google en nu ook de Wiki.
En zo zijn er wel meer onderwerpen die ontzettend vaak terugkomen en waarvan er elke keer een nieuw topic wordt geopend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:15

idd, kan ik mijn jaarling longeren, dat is er ook zo een....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:17

Mijn eerste reactie is dan meestal "ja hoor, dat kan." Vraag is wel of het verstandig is. Maar ik bemoei me er niet meer mee, en dat geldt voor heel veel bokkers die ik ken.

Amanda, idd. Zoeken, wiki etc, wordt wel heel erg weinig gebruik van gemaakt want er is altijd weer een gek die toch wel antwoord geeft.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:18

Klopt, en dat is soms ook erg irritant, maar wat voor ons gesneden koek is, is voor anderen soms nog nieuw. En dan bedoel ik niet die topics over paard inrijden, en jaarling longeren Knipoog .

Natuurlijk is het wel afhankelijk van de manier waarop je je vraag stelt, en wat je er mee doet, Lielle, daar ben ik het geheel mee eens Ja . Het zijn echter ook vaak serieuze mensen die de wind van voren, achter, links en rechts krijgen van de al lang doorgewinterde Bokker, en dat vind ik jammer Lachen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:18

Ik geef bijv heel vaak bij WD-V antwoord met het artikel nummer van het reglement
Dan leren ze misschien zelf daar toch eens te kijken
Kan best dan ook meteen ff de tekst copieren, maar dat vertik ik meestal Duivel
Ze mogen zelf ook wel wat doen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-06-07 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:19

Gwen schreef:
Zoekfunctie is hartstikke fijn natuurlijk, maar soms is het heel fijn als je gewoon zélf je verhaal kunt doen, zélf directe feedback kunt krijgen. Oudere Bokkers die zoiets dan onder ogen krijgen reageren dan heel vaak met "zucht, daar hebben we er weer eentje, dat hebben we nu al zo vaak gelezen Rolleyes '. Dan denk ik, verdorie, negeer het dan gewoon, antwoordt niet en laat die persoon in zijn waarde. Zelf hebben we toevallig het geluk gehad hier verzeild te raken toen Bokt nog klein was en nog lang niet alles gevraagd was, maar wij vonden het toen toch ook fijn om gewoon openlijk over dingen te kunnen praten, om rechtstreeks antwoord te krijgen op je vragen, om er zelf mee bezig te zijn en niet om er alleen maar over te lezen en nog je verhaal niet kwijt te kunnen?

Lielle, negeren is ook een kunst. Ben het met je eens, je hoeft niet mensen te beledigen. Maar er komen ook steeds meer topics waar mensen worden opgeroepen om negatief te zijn over, eigenaren, bijrijders, ruiterhuizen, zadelmakers, juryleden, etc. Dat is het zeikimago wat bokt dus al heeft gecreeerd.
HAW kunnen we lekker afzeiken, slechte ervaring: oproepen tot meerdere slechte ervaringen en lekker klagen.

Kan mij ook best wel irriteren aan het weinige inlevingsvermogen van sommige bokkers die idd zo keihard zijn, geef dan gewoon niet je mening, laat dan maar gewoon, juist dan lopen topics verkeerd.

Er zijn zat huiltopics die ik, als ik de titel al lees, denk He BAHHH, en negeer het TS verhaal al, wil het niet weten. Die komen er ook meer en dat is soms ook wel eens irritant. Maar idd negeer het....

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 13:20

Eigenlijk zou je op dat soort vragen standaard moeten antwoorden: gebruik de zoekfunctie/google/wiki eens.
Maar ja, dat is een werk Haha!

RK: ik zag dat topic inderdaad voorbij komen. Maar ik ben 'm even kwijt nu.

Net als de vraag: hoe rijd ik mijn paard aan de teugel?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:21

Ik moet zeggen dat ik daar maar erg weinig voorbeelden van tegen kom, maar dat vind ik idd wel een kwalijke zaak.

Nog zo'n voorbeeld: met hoeveel punten heb je nu een winstpunt? Dat staat in de FAQ, wiki, reglement en ik meen het dressuurboekje, maar die laatste weet ik niet zeker. Maar het is makkelijker om op bokt te vragen Lips are sealed

Russel, hoezo Lielle? Dat was Gwen toch?

Amanda, ik probeer nu om te antwoorden met een wiki link, maar dat is ook om de wiki te promoten.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:22

russel schreef:
Lielle, negeren is ook een kunst.

Volgens mij bedoelde je mij, of toch niet Clown ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:23

Dat betekend maar weer hoe slecht mensen lezen, want topics "hoe rij ik mijn paard aan de teugel" daar is een verzameltopic over en zijn er zat andere topics te vinden via de zoekfunctie.

Als zo iemand dan een topic opent, krijgt hij zucht.... en andere kattige opmerkingen, is het toch eigenlijk de TS die een schot in open doel doet en daar op aan gesproken dient te worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:24

Gwen schreef:
russel schreef:
Lielle, negeren is ook een kunst.

Volgens mij bedoelde je mij, of toch niet Clown ?

haha, Haha! misschien wel, gaat zo snel nu. Ben ook geen 20 meer, Clown

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:24

En daar ben ik het wel mee eens. Laat dan iig zien dat je centrale topic gelezen hebt, of zet neer wat er zo specifiek is aan jouw vraag, maar doe er wel wat moeite voor.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 13:25

russel schreef:
Dat betekend maar weer hoe slecht mensen lezen, want topics "hoe rij ik mijn paard aan de teugel" daar is een verzameltopic over en zijn er zat andere topics te vinden via de zoekfunctie.

Als zo iemand dan een topic opent, krijgt hij zucht.... en andere kattige opmerkingen, is het toch eigenlijk de TS die een schot in open doel doet en daar op aan gesproken dient te worden?

Inderdaad.
En een berichtje met: daar is een centraal topic over + link is dan veel handiger.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:25

russel schreef:
Ben het met je eens, je hoeft niet mensen te beledigen. Maar er komen ook steeds meer topics waar mensen worden opgeroepen om negatief te zijn over, eigenaren, bijrijders, ruiterhuizen, zadelmakers, juryleden, etc. Dat is het zeikimago wat bokt dus al heeft gecreeerd.
HAW kunnen we lekker afzeiken, slechte ervaring: oproepen tot meerdere slechte ervaringen en lekker klagen.

Dat zijn idd topics waar ik met een grote boog omheen ga, ik begrijp ook nooit wat die mensen daar nou mee willen bereiken. Ik had trouwens niet begrepen dat jullie o.a. aan die topics refereerden met 'zeikforum' Lachen .

Enne, ik kan het ook niet meer bijhouden, hier, en dan probeer ik tussendoor ook nog te werken Clown .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:28

Lielle schreef:
Ik moet zeggen dat ik daar maar erg weinig voorbeelden van tegen kom, maar dat vind ik idd wel een kwalijke zaak.

Nog zo'n voorbeeld: met hoeveel punten heb je nu een winstpunt? Dat staat in de FAQ, wiki, reglement en ik meen het dressuurboekje, maar die laatste weet ik niet zeker. Maar het is makkelijker om op bokt te vragen Lips are sealed

Russel, hoezo Lielle? Dat was Gwen toch?

Amanda, ik probeer nu om te antwoorden met een wiki link, maar dat is ook om de wiki te promoten.

Ja, was Gwen Bloos , Lielle, juist die blonde gemakzucht. Juist de zoekfunctie en nu Wiki is iets wat bokt zo groots maakt. Je kunt bijna op alles zoeken, als is het maar op een naam van een therapeut of zo, zonder daar een topic voor te openen.

Maar het aanmaken van een topic is iets wat volgens mij ook een functie heeft, evenals het kennelijk een status geeft om zoveel mogelijk berichten te hebben. Ken je deze al? "Je hebt pas ... berichten, dus zal me mond maar houden als ik jouw was". Ook zo bizar, bokt is een cult geworden en macht zie ik steeds weer als een rode draad er door heen lopen. De macht van moderators, maar vlak zeker niet de macht die gebruikers op een heel speciale manier in handen weten te houden in hun manier van profileren op bokt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:30

En als je dan de zoekfunctie doet, en je komt een topic tegen. En je reageert erin op een goede manier dan word die opslot gedaan omdat die oud is Tong uitsteken

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:31

En toch, hè, als we er nu eens niet vanuit gaan dat het onwil is van de nieuwe gebruikers dat ze niet eerst in de wiki kijken, maar gewoon onwetendheid? Wij zijn zelf al overdonderd door de grootte van dit forum, kun je nagaan hoe dat voor hen is! Als we hen dan gewoon vriendelijk doorverwijzen naar bijv. de Wiki of de FAQ heb je toch weer iemand vooruit geholpen, en die persoon zal ook eerder geneigd zijn leuke of prettige posts te plaatsen, want die voelt zich op een fijne manier benaderd en geholpen Lachen .

Katiavl, dat klopt idd Clown .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:32

Maar waarom moet je daar antwoorden als je gevonden hebt wat je wilt?

Een goed voorbeeld is, mag ik met B rijbewijs rijden
Een hele duidelijke faq, nu ook de wiki en dan nog die vraag
En als ikke dan eens wat kortaf wordt, heeft hij het gedaan

Maar gebruik gewoon de zoekfunctie, dan had de ts het geweten

edit: het zijn niet altijd net aangemelde gebruikers hoor Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-06-07 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:32

katiavl schreef:
En als je dan de zoekfunctie doet, en je komt een topic tegen. En je reageert erin op een goede manier dan word die opslot gedaan omdat die oud is Tong uitsteken

Ja, ook zo irritant. Waarom mogen oude topics niet opnieuw opgestart worden? Scheelt weer een nieuw topic, alles weer van voren af aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:33

runningkawa schreef:
Maar waarom moet je daar antwoorden als je gevonden hebt wat je wilt?

Een goed voorbeeld is, mag ik met B rijbewijs rijden
Een hele duidelijke faq, nu ook de wiki en dan nog die vraag
En als ikke dan eens wat kortaf wordt, heeft hij het gedaan

Maar gebruik gewoon de zoekfunctie, dan had de ts het geweten

Ja, ook die topics, wordt ik moe van. Telkens hebben ze wel weer wat gevonden waardoor juist ZIJ dat wel mogen. En het mooie is nog dat die vragen uitgebreid komen tijdens rijexamens, dus eigenlijk weten ze het wel, nog even nakijken op de zoekfunctie en het is duidelijk. Vaak zijn het ook de vaders die moeten rijden en die weten het heus wel.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:36

Gwen, ik vind het niet meer dan beleefd om eerst eens wat rond te lezen, en je in wat dingen te verdiepen. Dat geldt voor een topic waar je komt binnenwalsen, en zeker voor een heel nieuw forum. FAQs zijn een alom bekend begrip op internet, alleen de wiki is hier nieuw. Ik vind dat je dat mag verwachten van een nieuwkomer, en als er uit een topic blijkt, dat er best wta moeite is gedaan maar dat die persoon eea nog niet snapt, zal ik daar ook heel anders op reageren dan op de berichten die gewoon blijk geven van totaal geen eigen initiatief.

Oude topics vind ik ook een dubbele. Maar een topic van 5 jaar geleden omhoog schoppen met een zinloze toevoeging vind ik ook gewoon Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:38

Citaat:
niemand? Slapen

na 12 min.
ondanks dat ik niet voor snel slotjes geven ben zou ik er ier dus direct 1 op willen knallen (moest me als mod ook inhouden hoor Tong uitsteken )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:39

Haha! Haha! Haha! Nee joh, soms al na 2 minuten. Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:40

Ja klopt, deze persoon had al erg veel geduld Ja Haha!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 13:41

Ja, inderdaad Rolleyes
Of: als je hier bent kan je net zo goed even een berichtje achter laten.
Des te meer reden voor mij om dat eigenlijk niet te doen.