Monddood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Monddood

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:41

Wanneer komt de enquette online?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:51

Sansje:

Ik snap absoluut dat er niet met elke opmerking wat gedaan wordt of gedaan kan worden.
Echter bokt zegt aan de ene kant: Denk mee! en aan de andere kant: Ho! Doen we niet.

Het grote probleem (in mijn ogen) is dat er niet, of, te weinig, in het belang van de gebruiker wordt gedacht. Dan komt er een idee, waarop users zeggen: Ja! Handig! en bokt zegt: nee, ingewikkeld, nee geen tijd (want... boktmarkt, horse event... afijn, vul in)
En als dit nu een keer gebeurt, ala, maar keer, op keer, op keer... Schiet niet op :n
Simpele dingen (smileys, roze achtergrond ( :? ), woord uit de censuur halen, is allemaal zo gebeurt, maar zodra het enigszins ingewikkeld wordt is het: Nee.
Op deze manier wordt (wederom: in mijn ogen) het beeld geschetst dat bokt helemaal niet wil dat je mee denkt, maar dat je gewoon braaf je berichtjes post, niet zeurt, geen lastige vragen stelt, en vooral niet kritisch bent.
Als dit beeld incorrect is volgens bokt, is dat toch echt te wijten aan de manier waarop er gecommuniceerd wordt (of liever, niet gecommuniceerd wordt).
Dan wordt er gezegd: De communicatie moet beter, en daar werken we aan.

Ja... dat werd in het rondetafeltopic uit 2010 (!!!) al aangekaart, daar heb je toch geen 3 jaar voor nodig?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:56

burl schreef:

Dat hangt een beetje af van hoe de voorbereidingen verder verlopen: de planning is derde week van november, maar het zou kunnen dat we iets uitlopen.

Stef: communicatie is ook gewoon een proces, ik zou liegen als ik zei dat er vanaf 2010 aan gewerkt wordt, want het is iets wat al bijna 12 jaar als onderwerp achter de schermen leeft. Ik heb dat op de vorige bladzijde ook genoemd: er is sinds 2010 een hoop veranderd en ook daadwerkelijk verbeterd op veel verschillende vlakken (denk aan de supportmail die binnenkomt bij Bokt, technische vragen op FZ, vragen aan teamleden, suggesties van gebruikers). Dat er nog steeds ruimte is voor verbetering, dat er fouten gemaakt worden: ik ben echt de eerste om dat toe te geven. Maar daar wordt aan gewerkt, en dat zal ook de komende drie jaar weer verbeteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:57

Eline schreef:
burl schreef:

Dat hangt een beetje af van hoe de voorbereidingen verder verlopen: de planning is derde week van november, maar het zou kunnen dat we iets uitlopen.

Dank je wel Eline.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:59

Noem mij 1 organisatie waarbij de communicatie niet (doorlopend, altijd en continue) beter moet... Dat is gewoon een doorlopend iets waarbij altijd fouten gemaakt worden en er altijd geprobeerd wordt zaken te verbeteren. Dat is zelfs ouder dan 2010 en bovendien niet Bokt-specifiek denk ik. Ik denk dat bepaalde communicatie onderdelen echt al wel beter gaan en dan zijn er altijd nog tig onderdelen die ook beter moeten. En tegen de tijd dat je rond bent is waar je begonnen bent weer achterhaald en zo raak je nooit uitontwikkeld :)

Over het meedenken. Ik snap dat dit frustrerend is als het antwoord Nee is. Maar dat is altijd een onderdeel van meedenken, dat Nee ook een antwoord is. Wellicht kan het een deel van je frustratie wegnemen als Nee beter wordt uitgelegd. Meedenken is altijd binnen bepaalde kaders, waarbij capaciteit een bekend knelpunt is.
Bijvoorbeeld: Ik mag van mijn gemeente ook meedenken over mijn woonomgeving... dan krijg ik veel nee te horen met verschillende redenen; geen prioriteit, geen financien, andere beleidskeuze. Maar soms, kunnen dingen toch wel... in meer of mindere mate zichtbaar... en dan ben ik toch blij dat ik mijn mond heb opengetrokken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 15:05

Eline: Wat bedoel je met supportmail die binnen komt op bokt? en Vragen aan teamleden?

Natuurlijk is communicatie een proces, helemaal logisch, maar geen proces van 3 jaar. Zoals het reageren op Tems, als er regelmatig wordt vergeten een korte reactie in te voeren (is menselijk), bouw er dan een knopje in waardoor je direct kan zien wie je tem behandelt heeft. Dat kan bart vast wel :j
En dan nog de dingen waar niet over gesproken mag worden... Laat het gaan, laat het los (dat is ook communicatie!), laat mensen hun gevoel over bepaalde zaken uiten ipv gelijk te gaan gummen of met slotjes te gaan gooien.
Op die manier wek je júist geen vertrouwen, wek je júist het idee dat je iets te verbergen hebt.
En nee, ik zeg niet dat je alle ins en outs openbaar moet gooien. Het team mag van mij ook gerust een besloten plek hebben (MP) waar ze e.a. kunnen bespreken, maar met openheid en eerlijkheid, en vooral: Duidelijkheid! Kom je veel verder.

Dat er fouten gemaakt worden is inderdaad heel erg menselijk, en ook helemaal niet erg. Waar gehakt wordt vallen nu eenmaal spaanders. Dat is het probleem ook niet.
Het probleem is dat er zo eens in de 3 jaar een topic als dit verschijnt, over dezelfde basis onderwerpen, waarin hetzelfde wordt aangegeven.
En dan wordt er aangegeven dat er al veel verbeterd is, maar kennelijk zijn die verbeteringen niet zichtbaar voor de gebruikers.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 15:07

Sansje: geen moeite met nee :n (behalve dan dat ik het zelf wat vaker zou moeten zeggen ;) ), maar wel moeite met: Kan niet, mag niet, wil niet met onduidelijke redenen, of om redenen die alleen, of hoofdzakelijk, het team ten goede komen, en niet de users. (neem opsplitsen BM even als voorbeeld)

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 15:09

Point taken... maar denk dat oa dit topic een goed voorbeeld is van op zijn minst een blijk van goede wil toch. :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:49

Ik denk dat het probleem ligt dat bokkers meer en meer willen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:52

Hoe bedoel je dat nayomie?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:55

Citaat van jou;
"
Echter bokt zegt aan de ene kant: Denk mee! en aan de andere kant: Ho! Doen we niet."

Ik denk niet dat ze bedoelen met bijvoorbeeld bokt app. Maar meer in de zin, hoe maken we het gezellig.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 13:58

Moet het perse gezellig zijn dan? Gezelligheid vind ik wel in de HK, op algemeen zoek in informatie, en informatie is niet altijd gezellig.
Ik vind dat bokt te weinig denkt is het fijn functioneren voor de users. Zodra users komen met een uitvoerbaar idee (opsplitsen BM, even als voorbeeld) omdat mensen daar door de bomen (fotomeetings) het bos (gewone meetings) niet meer zien, dan kan het niet, terwijl het echt heel eenvoudig is uit te voeren.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:13

stef schreef:
Eline: Wat bedoel je met supportmail die binnen komt op bokt? en Vragen aan teamleden?

Supportmail zijn de vragen over Bokt die binnenkomen via het algemene emailadres. Van mensen die problemen hebben met berichten die verwijderd moeten hebben tot heel algemene vragen (hoe werkt X / kun je me helpen met Y). En voor vragen aan teamleden: eigenlijk hetzelfde, maar dan aan individuele teamleden. Een deel daarvan, wordt weer doorgestuurd naar support zodat vraag terecht komt bij mensen die gelijk het antwoord weten, het verwijderen van berichten is daar weer een voorbeeld van.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:25

maar wat is daar het voordeel van? Daar is FZ toch voor? (ok, gebande users kunnen natuurlijk niet meer op FZ.
Het verwijderen van berichten, daar doen jullie toch niet aan? (ja, een enkel individueel bericht, maar geen hele users zeg maar (beetje vaag verwoord, ben nog niet wakker geloof ik ;) )

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:25

Support is er ook voor mensen die bijvoorbeeld hun wachtwoord kwijt zijn en daarom niet kunnen inloggen en voor alle andere problemen met inloggen.
Maar ook als een gebruiker een paar berichten wil verwijderen omdat daarin teveel privéinformatie staat kan deze gebruiker terecht bij support@bokt.nl
Stef, hele account worden inderdaad niet verwijderd. Meer hierover kan je in deze link lezen: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Berichten_verwijderen

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 01:15

54 pagina's vol met tips/vragen/opmerkingen. Inmiddels zijn we 3 maanden verder en dus nu mijn vraag: Wat is de stand van zaken?
Is er iets gedaan met de tips? Is er iets veranderd? Of was de jaarlijkse enquete het enige wat er voor de gebruikers te zien was en blijft alles zoals het was?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:26

Anne_GTI schreef:
54 pagina's vol met tips/vragen/opmerkingen. Inmiddels zijn we 3 maanden verder en dus nu mijn vraag: Wat is de stand van zaken?
Is er iets gedaan met de tips? Is er iets veranderd? Of was de jaarlijkse enquete het enige wat er voor de gebruikers te zien was en blijft alles zoals het was?

Schijnbaar is er niet veel gedaan met de tips. Weer is er een bokker geband om een grappig plaatje.
Ik heb het tot nu toe steeds opgenomen voor de mods en het beheer, maar ik begin nu toch ernstig te twijfelen aan het gevoel voor humor van sommigen.
Zoals eerder gezegd is een grapje tussendoor vaak een goede manier om de spanning en te felle discussies te doorbreken, en dat is mijn ogen een goed iets.
Als er gezegd word dat het hele topic dan in een flauwekul-topic verandert, dat is niet zo. Over het algemeen is de vraagstelling wel zo interessant, dat daar snel weer op verder gegaan word.

Modjes: het zou netjes zijn als jullie hier iets mee gaan doen.

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:37

+1 _/-\o_

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:45

nynke55 schreef:
Anne_GTI schreef:

Schijnbaar is er niet veel gedaan met de tips. Weer is er een bokker geband om een grappig plaatje.
Ik heb het tot nu toe steeds opgenomen voor de mods en het beheer, maar ik begin nu toch ernstig te twijfelen aan het gevoel voor humor van sommigen.
Zoals eerder gezegd is een grapje tussendoor vaak een goede manier om de spanning en te felle discussies te doorbreken, en dat is mijn ogen een goed iets.
Als er gezegd word dat het hele topic dan in een flauwekul-topic verandert, dat is niet zo. Over het algemeen is de vraagstelling wel zo interessant, dat daar snel weer op verder gegaan word.

Modjes: het zou netjes zijn als jullie hier iets mee gaan doen.

Nynke, de reden van een OW (en daarmee in dit geval ook een ban) is iets tussen het moderator team en de betreffende gebruiker.
Wat de reden van de OW is zal (wat het team betreft) dus in het midden blijven. Of de reden van deze OW het grappige plaatje was of iets anders, tja dat is tussen de gebruiker en het team.

Als moderator team proberen wij ervoor te zorgen dat de Regels nageleefd worden. Bij het aanmelden ben je accoord gegaan met deze regels. Bij overtreding van de regels zullen de moderators ingrijpen en kan je geband worden.
Wanneer je het niet eens bent met een OW kan je dit kenbaar maken aan de mod die je de OW heeft gegeven en/of bezwaar indienen bij de BZC.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:00

Oh jeeee, krijgen we weer hetzelfde riedeltje als altijd.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:10

@shellyke, dit is de manier waarop wij als mods werken. Wij bespreken niet waarom iemand een OW/Ban gekregen heeft.
het heeft dus geen "nut" om te klagen dat een gebruiker een OW heeft gekregen. De reden van de OW (en de bijbehorende ban) is (en blijft) iets tussen de gebruiker en het team.

Wanneer je een ban krijgt heb je (in vrijwel alle gevallen) al eerder een OW gekregen. Een eerste OW hangt geen "actie" aan, een 2e OW geeft je een week ban, een 3e en 4e OW ook. Bij een 5e OW krijgt de gebruiker een BOT (ban onbepaalde tijd) (zie regels onder puntje 4). Wanneer iemand een ban heeft gekregen naar aanleiding van een OW, dan heeft deze persoon al eerder een OW gekregen en is deze persoon dus blijkbaar al eerder aangesproken op zijn/haar (post) gedrag.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:10

Mri schreef:
Nynke, de reden van een OW (en daarmee in dit geval ook een ban) is iets tussen het moderator team en de betreffende gebruiker.
Wat de reden van de OW is zal (wat het team betreft) dus in het midden blijven. Of de reden van deze OW het grappige plaatje was of iets anders, tja dat is tussen de gebruiker en het team.

Als moderator team proberen wij ervoor te zorgen dat de Regels nageleefd worden. Bij het aanmelden ben je accoord gegaan met deze regels. Bij overtreding van de regels zullen de moderators ingrijpen en kan je geband worden.
Wanneer je het niet eens bent met een OW kan je dit kenbaar maken aan de mod die je de OW heeft gegeven en/of bezwaar indienen bij de BZC.

Mri, je hebt volkomen gelijk, ik had de reden van de ban hier niet neer moeten zetten, mijn excuses.

Tot mijn verdediging wil ik graag zeggen dat ik het een tikje frustrerend vind, dat een beetje humor zo bestraft word, terwijl er zoveel negatieve dingen niet bestraft worden.Er mag 50 keer gezegd worden dat iemand de politie op kerstavond de politie moet bellen, omdat ze een hondje gevonden heeft, en dat ging niet zachtzinnig, maar een flauw geintje mag niet.

Natuurlijk moet je je aan de regels van Bokt houden, alle begrip hiervoor, maar het moet toch niet zo zijn dat je een week de cel in moet vanwege een stapje naast het zebrapad?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:22

Ik begrijp de reactie :j

Tegen een kind zeg je ook: niet rennen op een zebrapad, de tweede keer zeg je niet rennen op het zebra pad, straks val je.
De derde keer krijgt een kind een standje, en de vierde keer, als het kind opnieuw gaat rennen op een zebra pad dan hou je het kind aan het handje en mag het niet meer zelf over het zebrapad lopen.

Wat ik probeer te zeggen is dat een OW niet uit de lucht komt vallen. Dat wij de sancties naar buiten niet bespreken betekend niet dat wij het binnen het team niet bespreken.
Het is bv niet de bedoeling dat ik als mod de pik heb op een oud stalgenootje, toevallig ook een bokker, en deze dan een OW geef voor elke scheet die hij/zij laat zodat hij/zij lekker een BOT krijgt.
Om dergelijke situaties te voorkomen wordt er dus binnen het team besproken welke sanctie er gepast zou zijn, inclusief argumentatie waarom wel/niet

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:33

Ik begrijp dat er heel wat aan voor af gaat, voor iemand geband word, maar in dit geval leek het me dat het eerste hinkeltje na het 4 x het zebrapad overrennen, bestraft werd met voetboeien. En ik vraag je ook niet om over de betreffende bokker hier te discussieren, maar om het eens met het team te hebben over negatieve opmerkingen ten opzichte van positief bedoelde grapjes.
Waarom staat men zo negatief tegenover een beetje humor, terwijl er hier op bokt heel wat afgekat wordt?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:43

Wanneer deze gebruiker het niet eens is met zijn/haar OW dan kan hij/zij bezwaar indienen. Als hij/zij vind dat de sanctie te zwaar is dan kan hij/zij zich melden bij de BZC.