Bokt-leaks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 16:53

Peppertree schreef:
Uhmja. Als je dat nu nog moet vragen, vraag ik me eigenlijk af waarom je hier reageert.

Omdat ik nieuwsgierig ben en dit een topic is die nogal actief is :')

Peppertree

Re: Bokt-leaks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 16:54

Als je dan écht nieuwsgierig ben, wil je toch weten waar het over gaat en dan zou je je in het onderwerp kunnen verdiepen voor je commentaar levert?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 16:56

Ik heb ooit eens als onderschrift het volgende gehad
De Geringe Aandacht in het Onderwijs voor Aandachtig Lezen en het Gevolg daarvan op Fora.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 17:02

jaantsje schreef:
Of ze heeft nu een SA? Wie weet, er leiden vele wegen naar Rome is toch het spreekwoord?

Pucknew schreef:
Natuurlijk heeft ze nu een SA. Die heeft ze altijd gehad.

Schei nou eens uit met dat suggestieve gedoe.
Er wordt de mods verweten dat ze veel te veel suggestieve posts plaatsen en zouden rellen, maar dit is ook puur stoken en rellen.
Voor een ruzie zijn altijd 2 mensen nodig, dus 1 iemand ergens volledig de schuld van geven kan gewoon niet. Waar er 2 vechten hebben er 2 schuld.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 17:06

Dat ben ik niet met je eens Rinske
Het begint bij 1 persoon, als iemand aanvalt mag je dan niet terug slaan?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 17:06

Echwel schreef:
Cinnepin schreef:
zat net nog eens op dat forum te kijken :P wat een onzin staat daar over idereen zeg. Zij weten t allemaal beter dan iemand zelf.
Echt triest als je daar gaat zitten roddelen over bokkers, alleen omdat je dan hier gaband word als je het hier doet {x)
Hoe bedoel je diep triest! Sommige bokkers hebben echte stalkers daar. Mensen die zich niet met zichzelf bezig houden maar met het leven van anderen. En dat moeten *volwassen* mensen voorstellen.
Haha gelukkig weet ik zie het zijn ookal hebben de meeste zich verscholen onder een andere naam :D
En moet er ook wel om lachen eigenlijk. De grootste en mooiste verhalen staan er :D
Maarja genoeg gelachren, ik kijk er al nie eens meer op. Daar zitten juist de rotte appels, anders ga je niet op een ander form zitten om bokkers af te kraken :(:)

Meisje ga je daar verdedigen en niet hier dit topic gaat niet over jou

En de mensen die hier zo hard schreeuwen dat het allemaal bar en boos is, daarover gaat het topic OOK NIET. Dus waarom mag Cinnepin dit niet zeggen, maar mag iemand die helemaal niks met het verhaal Kiwiko te maken heeft hier wel roepen dat het allemaal zo slecht is.
Over meten met 2 maten gesproken ;) .

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 17:07

jaantsje schreef:
Dat ben ik niet met je eens Rinske
Het begint bij 1 persoon, als iemand aanvalt mag je dan niet terug slaan?

In mijn opvoeding is sowieso geleerd om nooit terug te slaan. Daar bereik je niks mee. En dat is hier ook wel te merken...

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 17:10

Ben ik blij dat ik mijn kinderen leer om voor zichzelf op te komen en ik laat me echt niet slaan.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 17:10

Anoeska schreef:
Ik vind het allemaal een beetje pathetisch worden. Als je om een internetforumpje een rechtzaak wil gaan aanspannen. Laten we dingen wel even in perspectief blijven zien. (En ja ik heb dit hele topic bijna gelezen, en het hele geit verhaal ook). Ik snap gewoon echt niet dat je zo zwaar kan tillen en je leven er zo door kan laten beinvloeden.

Voor mij is een forum als bokt er om een beetje bij te lezen over paarden(nieuws), links en rechts nog wat babbeltjes te maken. Meer moet je er ook niet van maken. Bokt (en andere fora) blijft op internet, en dat heeft voor mij niets te maken met het echte leven.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Het is eng tot hoever zoiets het leven van mensen kan beïnvloeden en hoeveel anderen daarin dan weer worden meegetrokken. :=

Het hele gedoe inmiddels zover uit de hand gelopen dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Er zijn zoveel gebruikers die zich hiermee bemoeien, die er helemaal niks mee te maken hebben en er niks vanaf weten. Er word maar raak met ongegronde uitspraken gestrooid. := Er zijn mensen bij betrokken die gewoon ronduit lopen te provoceren, omdat ze van een rel houden en naïevelingen die denken iets van de waarheid te weten en daarom voor een bepaalde partij zijn en dus ook weer uitspraken doen waarmee niemand wat opschiet.

Het hele circus er om heen maakt het alleen maar moeilijker voor alle daadwerkelijk betrokken partijen, want ik betwijfel of er überhaupt nog iemand is die precies weet hoe de vork in de steel zit.

Alle partijen hebben imo fouten gemaakt, niemand is heilig in dit hele gebeuren. Ik weet niet precies hoe het allemaal in elkaar steekt, maar ik heb genoeg uitspraken voorbij zien komen waarvan ik weet dat ze niks met de waarheid te maken hebben. Ik ben een korte periode moderator op bokt geweest en ik durf met een gerust hart te zeggen, dat alle complottheorieën die de ronde doen over wat zich achter de schermen afspeelt zwáár overtrokken zijn.
En dan vraag ik me ernstig af voor hoeveel andere statements datzelfde opgaat. :\

Circel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 17:12

Cinnepin schreef:
dat is idd precies wat ik bedoelde ;) En dat is het stomme eraan, Op bokt worden wegeband dus houden we onze mond,,,op dat forum mag het allemaal dus halen we mensen door t slijk. Maargoed heb me er al bij neergelegd, ga me er verder niet druk om maken, het zegt veel meer over diegene dan over ons hier.

Maar waarom zou Kim haar naam moeten zuiveren, wat is er geburt dan?
had nie eens door dat ze niet meer kwam eigenlijk :=

Meen je dit nou serieus? Je zit te zaniken over het geitenforum, maar hebt in de verste verte niet in de gaten wat er aan de hand is? Heel bijzonder....

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 17:38

Ceriadwen schreef:
.
De vergelijking met Fok gaat natuurlijk hartstikke mank. Fok staat in de top10 van grote fora wereldwijd, Bokt niet.
Dit is een forum waarbij elke subforum eigen moderators heeft, Fok is een organisatie op zich, met veel vertakkingen. Alle moderators, reviewers, columnisten, nieuwsposters, grafische medewerkers hebben uiteraard hun eigen verantwoordelijkheid, maar ook een verantwoordelijkheid naar het grote geheel. Mijn ervaring met Fok is dat de medewerkers op een prettige manier kritisch op elkaar zijn. Uiteraard zijn er op Fok ook wel eens relletjes, maar door dat kritisch zijn op elkaar, en constant overleg achter de schermen weten de medewerkers een algehele sfeer te scheppen, waardoor vele tienduizenden individuele users dagelijks de weg weer weten te vinden, al meer dan tien jaar. Om zelf maar eens een vergelijking te maken, ontevreden Fok users richten ook wel eens een eigen forum op, om hun onvrede te spuien over Fok. Maar nog nooit heeft dat zo'n vlucht genomen als bijvoorbeeld het Geit forum, waar toch wel heel veel gebruikers in korte tijd hun nieuwe huis hebben gevonden.

En op Fok is er niet zo'n gedoe omtrent schaduwaccounts. Het gros van de Fok-users heeft er eentje, lijkt het wel, moderators incluis. Het geeft volgens mij zelden problemen daar. Ik heb soms het idee dat men op Bokt te streng is willen gaan modden, en dat de strikte regels nauwelijks te handhaven zijn, waardoor er soms krampachtig een verkeerde beslissing wordt genomen, wat leidt tot onvrede, meer gebruikers die een grens opzoeken, als reactie daarop gaat men strenger modden etc. Het is volgens min zo'n vicieuze cirkel van onvrede en onmacht geworden. Zou het geen mogelijkheid zin om dingen eens wat meer op hun beloop te laten?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 17:44

Nou ik snap eigenlijk ook niet waarom dit topic zo'n vaart loopt. Waar gaat het over? Over quotes van mods die op een ander forum openbaar worden gemaakt. En daar staan uitspraken in en speculaties die ook gedaan worden in de gemiddelde besloten kring van een vriendenkring bij ieder van ons thuis. :D

Dus wat is hier nu bewezen? Moderators hebben (achter de schermen want ze mogen dat natuurlijk absoluut niet naar buiten brengen :+ ) net als alle andere mensen ook menselijke trekken. Hoe schokkend.

Ik vind het schokkend dat het daar 50+ bladzijden over moet gaan, of nee, niet schokkend. Ik ben meer verbaasd eigenlijk :D

En of het mij dan niets doet? Eerlijk gezegd interesseert het me geen drol. Mods mogen achter de schermen speculeren wat ze willen, ook over mij. Als ze aan het eind vh liedje maar de feiten mee laten wegen en de speculaties niet. Waarschijnlijk zijn hier fouten gemaakt, zowel bij de mods als bij de andere kant. Maar het leven gaat gewoon door hoor ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 17:54

Soda schreef:
Ik heb soms het idee dat men op Bokt te streng is willen gaan modden, en dat de strikte regels nauwelijks te handhaven zijn, waardoor er soms krampachtig een verkeerde beslissing wordt genomen, wat leidt tot onvrede, meer gebruikers die een grens opzoeken, als reactie daarop gaat men strenger modden etc. Het is volgens min zo'n vicieuze cirkel van onvrede en onmacht geworden. Zou het geen mogelijkheid zin om dingen eens wat meer op hun beloop te laten?

Dat vind ik ook, alleen is er ook weer een vraag van veel users geweest om juist strenger te modden.
Eigenlijk doe je het als Bokt nooit goed :+

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 17:55

Het is ook net het echte leven :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:43

Poging gedaan om 10 pagina;s bij te lezen, maar het wordt steeds gekker, en dan doel ik niet op bokt :n

Over het bellen van Arabesk:

Ik bel naar een bedrijf
"goedemiddag, met stef, is arabesk aanwezig?"
" Wie? Nee, die werkt hier niet"
"oh, dan heb ik verkeerd gedraait"

Of:
"goedenmiddag met stef, is arabesk aanwezig?"
"ja hoor, moment, dan schakel ik u door"
"Hoi Arabesk, met stef, ik moest even wat veriefieren (hoe schrijf je dat? :) ) ivm je ban, vandaar dat ik ff bel"

HOE kan arabesk hier schade van ondervinden?
Er is verder (en ik ga nu af op de uitleg van bart, wat een aantal ongetwijfeld ontzettend stom zullen vinden, want Bart heeft al zn kaarten verspeeld) niks nagevraagt of weet ik veel...
T draait ontzettend door, en door, en door....

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:50

Gewoon door laten draaien. Op den duur is het wel klaar denk ik. (tot iemand weer bij het begin begint ;) )

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:52

Nou hoe zit het eigenlijk met die dubbele OW?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:59

Stef en Maikeltje: You speak my mind..

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:04

stef schreef:
Poging gedaan om 10 pagina;s bij te lezen, maar het wordt steeds gekker, en dan doel ik niet op bokt :n

Over het bellen van Arabesk:

Ik bel naar een bedrijf
"goedemiddag, met stef, is arabesk aanwezig?"
" Wie? Nee, die werkt hier niet"
"oh, dan heb ik verkeerd gedraait"

Of:
"goedenmiddag met stef, is arabesk aanwezig?"
"ja hoor, moment, dan schakel ik u door"
"Hoi Arabesk, met stef, ik moest even wat veriefieren (hoe schrijf je dat? :) ) ivm je ban, vandaar dat ik ff bel"

HOE kan arabesk hier schade van ondervinden?
Er is verder (en ik ga nu af op de uitleg van bart, wat een aantal ongetwijfeld ontzettend stom zullen vinden, want Bart heeft al zn kaarten verspeeld) niks nagevraagt of weet ik veel...
T draait ontzettend door, en door, en door....

Kun jij dan voor een ander bepalen wat voor invloed iets heeft Stef?
Ik zou het persoonlijk absoluut niet op prijs stellen als mij dit zou overkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:44

Rinske schreef:
jaantsje schreef:
Of ze heeft nu een SA? Wie weet, er leiden vele wegen naar Rome is toch het spreekwoord?

Pucknew schreef:
Natuurlijk heeft ze nu een SA. Die heeft ze altijd gehad.

Schei nou eens uit met dat suggestieve gedoe.
Er wordt de mods verweten dat ze veel te veel suggestieve posts plaatsen en zouden rellen, maar dit is ook puur stoken en rellen.
Voor een ruzie zijn altijd 2 mensen nodig, dus 1 iemand ergens volledig de schuld van geven kan gewoon niet. Waar er 2 vechten hebben er 2 schuld.

en dat gebeurt dus wel!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:47

jaantsje schreef:
[Kun jij dan voor een ander bepalen wat voor invloed iets heeft Stef?
Ik zou het persoonlijk absoluut niet op prijs stellen als mij dit zou overkomen.

Dat is wat anders, maar HOE kan je hier schade van ondervinden?

T zal mij trouwens een rotzorg zijn, maar ik heb dan ook niks te verbergen :n

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:51

Daar kan ik wel van alles bij bedenken eerlijk gezegd, vooral in een tijd dat er genoeg personeel is te krijgen.
Ik heb ook niets te verbergen en heb nog nooit (voor zover ik weet :D ) een ow gehad.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:52

stef schreef:
jaantsje schreef:
[Kun jij dan voor een ander bepalen wat voor invloed iets heeft Stef?

Dat is wat anders, maar HOE kan je hier schade van ondervinden?

T zal mij trouwens een rotzorg zijn, maar ik heb dan ook niks te verbergen :n

Hangt er bv vanaf bij wat voor bedrijf of instantie werkt en wat voor functie je bekleed maar in een uiterst geval zou ik me voor kunnen stellen dat het iemand z'n baan zou kunnen kosten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:53

Maar nogmaals, hoe kan je er schade van ondervinden als iemand naar een bedrijf belt, vraagt naar jou, en die persoon met jou doorverbind?
Of als een persoon belt naar een bedrijf waar jij niet blijkt te werken?
Leg me dat eens uit dan :?

Zelfde vraag voor easygoing.
Er is niks besproken, er is alleen gevraagd naar een bepaald persoon

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:57

Daar gaat het toch helemaal niet om Stef? Ze horen gewoon al niet te bellen, makkelijk zat.