Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:10

Neonlight schreef:
Ik geloof dat dit verkeerd op je over is gekomen.

Wat ik hiermee doel is dat er hier een heleboel wel lopen te klagen, bokt is bokt niet meer en weinig meer paardgerelateerd, maar dit zijn fervente posters op niet-paardgerelateerde fora. Ze werken er dus zelf aan mee. Kun je wel op de moderators schuiven, ze hebben er zelf een zeer groot aandeel in.

En ja, ik heb gezegd enkele uitzondering, en daarmee doelde ik onder andere op jou.

Omdat ze geen keus meer hebben?
Zeg je daar iets van nivo ben je een bitch, want een kritieke noot als, ik zie in je profiel dat je je armen laag en zonder knik hebt, daardoor ben je sterk, zou het hoofdschudden daarvan daan komen, wordt direct afgekat met, natuurlijk rij ik fantastisch en ligt het daar niet aan.
En het is maar een moment opname, als staan er zo 20 foto's van en geen andere Lachen

Ik denk dat veel bokkers die toch wel wat bruikbare info kunnen geven dan zeggen Doei, doei
En gaan wel wat met bekende lopen zeveren in de HK

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:11

Neonlight schreef:
Ik geloof dat dit verkeerd op je over is gekomen.
Ik hoop het maar dat ik het verkeerd begrepen heb, want het is niet nieuw voor oude bokkers dat ze hun best doen voor dit forum en beloont worden met een ban. Wb. niet paardenfora, jullie geven toch de gebruikers de mogelijkheid om daar te posten? Pak het probleem bij de bron aan, maak hierover eens een beslissing.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:11

En dat is nu net moeilijk RK, voor iedereen is die grens anders. Knipoog
Ikzelf bijvoorbeeld ben eigenlijk (zeker voor het modschap) nauwelijks actief geweest op het tabblad buiten informatief. Huiskamertopics? Ik zit in eentje, erg actief topic met na ruim een jaar 180 bladzijdes. Voor mij persoonlijk zou die grens daar al liggen, maar ik geloof dat ik daar geen vriendjes mee maak. Clown

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:13

SuperPepeijn schreef:
Neonlight schreef:
Het meest grappige van allemaal vind ik nu toch wel dat degene die nu roepen over al die bijzaken (op een enkele uitzondering na) op Bokt fervente huiskamer-posters zijn.
Wat een typerende moderatoruitspraak is dit weer.

Och, ik vond het misschien juist meer een typerende 'oude bokkersstijl'-opmerking Knipoog Het is maar net hoe je je hokjes wilt indelen tenslotte Haha!

Maar het is wel opvallend dat in een topic over 'eerlijkheid' toch geklaagd wordt als de mods per ongeluk even vergeten hun eigen woorden op een goudschaaltje te wegen. Juist als je bent voor een directere, opener communicatie, moet je dit natuurlijk ook van anderen kunnen accepteren, denk ik. Het zou een mooi moment geweest zijn om te laten zien dat een wat minder handige opmerking van iemand volwassen opgepakt wordt, ipv leidt tot een persoonlijke discussie.

Maar ik zie eigenlijk vooral een heleboel redenen om toch maar weer wat watjes uit de kast te pakken, en alles nog zorgvuldiger in te pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:14

Met mij maak je dan al vriendjes Haha!
Ondanks dat ik er ook wel post (niet het meeste) mag het van mij weg.
LZP vind ik oke, maar de rest?
Ik kan nu.nl ook wel lezen en krijg de weg naar dokterdokter ook wel gevonden Lachen
En voor de foto's zijn ook leuke forums, ook voor honden enz

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:16

runningkawa schreef:
Dat bedoel ik niet met nivo shadow
Gewoon een normale beginners vraag, daar is niks mis mee.

Ok, dat is dan duidelijk. Ja

Citaat:
Maar wat de antwoorden die daar soms op komen..dat is waar ik soms bij denk..oh help...het zijn dieren.
En nee ik ben niet vies van aanpakken, maar wel bijv als eerste antwoord.
En de ruiter doet natuurlijk alles oke...

Ik geloof dat je mijn intentie niet helemaal begrepen hebt. Jij geeft toe dat aanpakken bij paarden niet altijd de handigste of beste of eerste keuze is. Nu, hetzelfde geldt voor mensen, en zeker voor pubers/penny's. Soms is het veel handiger om via omwegen (negeren, slimmer zijn dan de ander) je gelijk te krijgen. Soms is een felle aanpak gewoon niet de beste manier om te bereiken wat je wilt. (Vaak niet zelfs, want de meesten gaan dan flink in verzet.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:19

Maar als ik het aan een paard beleefd heb gevraagt krijgt hij uiteindelijk ook wel een tik hoor Lachen

Je ziet mij niet vaak meteen fel zijn, maar wel als er al zoveel poesliefs staat en het niet valt, kan ik fel zijn..heel vaak snappen ze het dan wel.
En ja, sommige snappen beide niet...die heb je ook nog...daar ben ik nog niet achter wat je daarmee moet Haha!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:24

Shadow0 schreef:
[ Het zou een mooi moment geweest zijn om te laten zien dat een wat minder handige opmerking van iemand volwassen opgepakt wordt, ipv leidt tot een persoonlijke discussie.

Shadow0 schreef:
Waarom? Zijn net beginnende ruiters of ruiters met minder talent en ervaring niet welkom?

Shadow0 schreef:
Dat klinkt alsof mensen zonder dat beetje nivo niet welkom zijn

sorry hoor, hier moet ik om lachen Clown

Maar goed. Waar waren we.
Zullen we maar geen persoonlijke discussies gaan maken Haha!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:29

Superwoman, wat bedoel je?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:32

dat je je eigen tips, blijkbaar zelf niet toe past.

Ik ga ff de paarden eten geven Doei, doei

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:33

wat is daar dan persoonlijk aan? Sorry, die zie ik niet.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:43

Is dit (van de afgelopen pagina's) in de Bokt-enquete van, pak 'm beet, een half jaar geleden ook aan de orde gekomen? Wat was daar de uitkomst van?

*weet niet hoe precies te formuleren*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:59

Gwen schreef:
Toch vind ik dat Shadow0 een heel goed punt heeft Ja . Als je niet heel goed onderlegd bent op paardengebied kom je zowat niet meer aan bod of je wordt compleet onderuit gehaald. Het kan niet zo zijn dat je zowat prof moet zijn om nog mee te kunnen kletsen op Bokt, dat schiet het doel voorbij. Dat is zeker niet waar Bokt in eerste instantie voor opgericht is.

Dan gaan ze toch lekker op het jeugdhonk hun vragen stellen? Krijgen ze ook antwoorden die jeugdgerelateerd zijn, of lekker eerst veel lezen op bokt.

Toen ik mij aanmeldde had ik al als gast een jaar daarvoor alleen maar gelezen en zodoende veel opgestoken over paardenzaken op allerlei gebied. Al daar bedankt bokkers Knipoog Misschien een leuke tip, eerst vooral veel lezen om te leren en geen open doelen in te trappen. Jeugdige aanmelders vooral eerst hun vragen bij het jeugdgebeuren stellen, hebben ze behoefte aan meer info, dan naar volwassenen gaan maar daarbij wel voorbereid te zijn dat de reakties wat sturender zullen zijn.

Nieuwelingen duidelijk maken dat ze idd als gast binnen treden, eerst bokt moeten leren kennen en dat er speciaal voor de jongeren ook een afdeling in het leven is geroepen en dat ze daar in eerste instantie gebruik van dienen te maken.

Dan keur ik het af om in een topic van een 8 jarige zo neerbuigend en belerend bezig te zijn, eerder te temmen en het topic naar het jeugdhonk te laten verplaatsen.

Toen ik 8 of 13 was Mocht ik niet eens met de volwassenen mee praten. Is dat nou zo slecht? Voorkomt toch een hoop ergenissen, je ziet immers niet met wie je praat?, voorkomt ook kwetsuren bij de puppies. Maar als ze weten dat ze zich in een wespennest steken door mee te willen praten, hebben ze dat toch aan zich zelft te danken? De emotionele achtergeblevenen onder ons moeten maar zelf kiezen waar ze posten, als ze dan lik op stuk krijgen, misschien een mooie stimulans om toch volwassen te worden? Ik ken zat omgevingen die echt niet verdraagzaam zijn irl en daar zal je je ook moeten leren handhaven.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:01

en dara kan ik voor ene groot deel in meegaan. Ik kom het net weer ergens tegen; topic met een erg lange discussie over een gevoelig onderwerp, komt er weer iemand wat lopen blaten, niet gehinderd door enige kennis van zaken en ook niet de moeite genomen om een paar bladzijden door te lezen. Ik vind dat gewoon zeldzaam onbeleefd en dat zal ik ook duidelijk melden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:02

Juist lielle (en russel)
En dat zie je steeds meer.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 13:03

Zo, weer een paar pagina's bijgelezen Haha!

Russel: ben het helemaal met je laatste post eens.

LZP is juist een forum zat zou moeten blijven bestaan. Om de topics die al genoemd worden.
MW hoeft van mij niet zo nodig.
Als je de vragen ziet staan denk ik: ga naar een dokter, daar hem je meer aan dan de (ongetwijfeld) goedbedoelde adviezen van bokkers.
Op een forum als bokt horen dat soort topics gewoon niet thuis.

HK vind ik juist weer wel. Dat is toch waar mensen met dezelfde interesses elkaar op kunnen zoeken en contact met elkaar hebben zonder dat in topics op de andere fora van bokt te doen.
En dus de offtopic reacties niet te hoeven maken.
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 29-06-07 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:03

Russel, ik heb het niet over de jeugd, er zijn meer mensen, en juist ook veel volwassenen die niet de kennis hebben die sommige anderen die de hele dag met paarden werken wel hebben. Juist door zelf vragen te kunnen stellen, ook de zg. 'domme'vragen of gewoon mee te kunnen kletsen worden die ook wijzer.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 13:05

Lielle schreef:
en dara kan ik voor ene groot deel in meegaan. Ik kom het net weer ergens tegen; topic met een erg lange discussie over een gevoelig onderwerp, komt er weer iemand wat lopen blaten, niet gehinderd door enige kennis van zaken en ook niet de moeite genomen om een paar bladzijden door te lezen. Ik vind dat gewoon zeldzaam onbeleefd en dat zal ik ook duidelijk melden.

Goed lezen schijnt heel moeilijk te zijn voor sommige mensen.
Al kan ik me ook wel weer voorstellen dat bij een topic als dit je niet alle 50 pagina's gaat lezen, maar bijvoorbeeld de eerste en de laatste 5.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:06

Tuurlijk gwen
Is ook niks mis mee, domme vragen bestaan niet.
Maar als mensen je dan proberen te helpen (zo goed en kwaad als dat dan gaat) en je die mensen dan afkatten omdat ze misschien wel ergens gelijk hebben maar je het niet wilt horen?
Nee dat gaat er bij mij dan niet in
Vaak gepaard met slaap smileys enz...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:07

Gwen schreef:
Russel, ik heb het niet over de jeugd, er zijn meer mensen, en juist ook veel volwassenen die niet de kennis hebben die sommige anderen die de hele dag met paarden werken wel hebben. Juist door zelf vragen te kunnen stellen, ook de zg. 'domme'vragen of gewoon mee te kunnen kletsen worden die ook wijzer.

Als het volwassenen zijn kunnen ze toch een volwassen vraag stellen en op een volwassen manier reageren? Juist van volwassenen verwacht je toch dat ze even een vogelvlucht bokt doen, door even wat tijd te nemen in te lezen en de zoekfunctie te gebruiken? Die is toch niet onbekend?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:08

Gwen schreef:

Maar het gaat er dan wel om hoe je een vraag stelt en wat je ermee doet. Zoals ik al eerder heb aangegeven, ik doe al tijden geen moeite meer om te reageren op HAW, maar toevallig heb ik dat gisteren wel weer eens gedaan. Er werd specifiek om advies gevraagd, en dat heb ik gegeven. Hoewel TS daarna nog meerdere malen heeft gereageerd in het topic, heeft ze op geen enkel advies van mij of iemand anders (dat niet over rijden met cap of nikes ging) gereageerd. En die ervaring heb ik helaas veel te vaak op HAW en RT gehad, daar verspil ik dus echt geen energie meer aan.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:11

Zoekfunctie is hartstikke fijn natuurlijk, maar soms is het heel fijn als je gewoon zélf je verhaal kunt doen, zélf directe feedback kunt krijgen. Oudere Bokkers die zoiets dan onder ogen krijgen reageren dan heel vaak met "zucht, daar hebben we er weer eentje, dat hebben we nu al zo vaak gelezen Rolleyes '. Dan denk ik, verdorie, negeer het dan gewoon, antwoordt niet en laat die persoon in zijn waarde. Zelf hebben we toevallig het geluk gehad hier verzeild te raken toen Bokt nog klein was en nog lang niet alles gevraagd was, maar wij vonden het toen toch ook fijn om gewoon openlijk over dingen te kunnen praten, om rechtstreeks antwoord te krijgen op je vragen, om er zelf mee bezig te zijn en niet om er alleen maar over te lezen en nog je verhaal niet kwijt te kunnen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:12

het deja vu gevoel heb ik al lang achter me gelaten, maar daar hadden we het volgens mij ook niet over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:13

ik ben onkruid en doe het nog eens...maar denk ook vak, ik ben gek

Ik had je berichten gelezen daar op HAW, maar idd, wat heb je eraan?
Krijgen ze antwoord waar ze wat aan hebben is het of niet waar, of ze negeren het gewoon...men wil alleen maar penny verder.

En penny's heb je in alle leeftijden, daarom ook op de volwassene gedeelte niet te soft modden
Ik heb daar achter de schermen toen al eens wat over gezegt, maar dan ben je ongeveer in de minderheid...ja dan is zo'n topic ook snel dood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:13

Lielle ik reageer per definitie niet op HAW. Alleen als ik een bekende poster zie waarvan ik weet dat ze kunnen rijden, ga ik kijken om de paarden te bewonderen. Niet fair van mij, weet ik.

HAW vind ik nl het meest irritante wat er is. 99% van de paarden worden totaal niet correct gereden, dus wat kan je er van zeggen? Alleen maar negatief en dat is niet wat ze willen, ze willen horen dat ze een mooi paard hebben, mooi setje en dat hij zo geweldig mooi in de krul staat met open mond op de standfoto? (o nee sorry, dát bedoel ik maar).

Voor mijn part mogen ze dat onderdeel schrappen en anders gaan noemen. Voor mij part gewoon een fotocollage of zo, waar geen commentaar als inbreng wordt verwacht. Ik denk dat als dat stukje geschrapt wordt er al heel wat onenigheid en ruzies minder gaan komen.