Monddood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Monddood

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 18:05

Tnx sansje!

Is alleen niet iedereen in het team met je eens ;)

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 18:24

Voor de open vragen proberen we een doorsnede te maken van bezoekers op Bokt, juist omdat dat een klein aantal mensen is selecteren we wel handmatig. Zodat we niet twintig antwoorden terugkrijgen van "vrouw tussen de 20 en 30 die dressuur rijdt en een half uurtje per dag op Bokt zit" maar we variatie hebben in hoe mensen Bokt gebruiken, hoe lang ze de site al kennen, leeftijd, waar ze actief zijn in de paardenwereld, et cetera. Voor een groot deel zal de enquete dezelfde vragen bevatten als vorige keer (keren) om ook vergelijkingen met eerdere jaren mogelijk te maken.

Stef schreef:
Eline: Ik geloof je direct, maar als user zie ik het niet.
Jullie zullen ongetwijfeld denken: Heb je haar weer...... Maar goed, ik ben bang dat er weer A gezegd wordt en B gebeurt

Als je de proef op de som neemt en bijvoorbeeld op p2 op forumzaken kijkt, dan zul je zien dat in het merendeel van de topics binnen een dag een antwoord staat van een teamlid. Er is absoluut ruimte voor verbetering (dat gaven Amanda en ik al aan) en daarom kijken we nu verder hoe we nu ook de laatste topics die nu tussen wal/schip vallen mee kunnen nemen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:58

Na mijn bericht over de reactietijd op FZ is er idd verbetering waarneembaar, we zullen zien voor hoelang...

Echt sorry voor mijn negativiteit, maar mijn vertrouwen in zulke dingen is gewoon écht spoorloos, en daar is het ook naar gemaakt.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:01

Fouten zullen altijd gemaakt worden Stef. Ook wij zijn maar mensen, maar we doen ons best. Ik denk dat ik namens de hele Bezwaarcommissie spreek als ik zeg dat FZ onze volle aandacht heeft. FZ is voor ons nieuw terrein en dit heeft even moeten groeien en moet nog steeds verder groeien. Ik hoop dat we je vertrouwen wat kunnen herstellen, maar dat is moeilijk. Het komt te voet en gaat te paard. Ik zou zeggen geef ons een kans. Je weet ons te vinden als je denkt dat we de boel laten versloffen, stuur me gerust een pb ofzo. Feilloos zijn we niet, maar we gaan er wel voor.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:03

Fouten maken is menselijk, dat geeft ook helemaal niks. Ik verwijt het gros van het team ook helemaal niks, maar zoals ik eerder zei: Roeien met riemen die krom zijn, is lastig...

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:14

Eline schreef:
We hebben geen nieuwe datum meer gepland, als alternatief hebben we een aantal open vragen opgesteld die we aan ongeveer 20 mensen gaan versturen als voorbereiding op de algemene bezoekersenquête die we op korte termijn weer voor iedereen online gaan zetten.

Nou fijn om dit te weten, maar wel pas nadat je vagen gaat stellen wanneer er een nieuwe datum bekend is. Dit had ook gewoon in het topic vermeld kunnen worden op het moment dat het voor Bokt duidelijk was dat er geen mensen meer uitgenodigd zouden worden, en niet nadat mensen er vragen over gaan stellen! Heb er evengoed een hard hoofd in hoe het nu aangepakt gaat worden en wat de veranderingen uiteindelijk zullen worden. Of niet natuurlijk.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:20

dat bedoel ik dus shellyke.... je krijg wel antwoorden (soms ook niet), als je er zelf maar om vraagt

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:36

Laten we vooropstellen dat het voor de modjes niet makkelijk is te modden met al die dwarse types,waar ondergetekende er een van is.
Maar het is natuurlijk wel dood zonde als al die dwarse figuren ,,die overigens vaak wel veel weten,,hun mond gaan houden op straffe van OW of ban,of nog erger weggeband worden,want deze mensen maken bokt wel tot wat het is,en geven kleur aan het forum.
Openheid en transparantie kunnen veel doen aan het vertrouwen van deze gebruikers,en ik hoop dan ook dat dit topic enige openheid van zaken tot gevolg heeft.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:38

ach, pp, ik hoopte ook een berichtje te krijgen waarin ik als "kritische user" werd uitgenodigd om deel te nemen aan het gesprek wat plaats zou vinden.
Dat het ijdele hoop was wist ik stiekum wel, maar net als mijn hoop is jouw hoop ook vrij kansloos

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:27

Je kunt pas een kritisch gesprek houden als je allebei bereid bent om werkelijk te luisteren naar elkaar. En niet meteen alles af te serveren of je (negatieve) mening te poneren. Dit topic doorlezende is niet iedereen daartoe in staat. Het is een herhaling van steeds dezelfde punten, door vaak dezelfde mensen. Als je iets wilt ontwikkelen of verbeteren, moet je verder kunnen kijken dan je eigen stokpaardjes.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:36

En wat doe je zelf Ninia? Je valt zelf nl ook in herhaling mbt je eigen berichten in dit topic...

Dat het herhaling van dezelfde punten blijft klopt. Het zijn nl al jaren dezelfde pijnpunten die slechts half, of helemaal niet, opgelost worden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:40

papagroom schreef:
Laten we vooropstellen dat het voor de modjes niet makkelijk is te modden met al die dwarse types,waar ondergetekende er een van is.
Maar het is natuurlijk wel dood zonde als al die dwarse figuren ,,die overigens vaak wel veel weten,,hun mond gaan houden op straffe van OW of ban,of nog erger weggeband worden,want deze mensen maken bokt wel tot wat het is,en geven kleur aan het forum.
Openheid en transparantie kunnen veel doen aan het vertrouwen van deze gebruikers,en ik hoop dan ook dat dit topic enige openheid van zaken tot gevolg heeft.

Over "dat veel weten" kunnen we nog wel discussiëren ;) , wel zijn de "dwarse" types (rare benaming) wat kleurrijker en maken het forum wat minder saai IMO. Anders wordt alles zo'n éénheidsworst. :D

Het enige dat ik vervelend vind op Bokt is, dat je een OW of sturende PB krijg met een "straf" als je niet luistert (kort samengevat) en daar krijg ik een kleuterschoolgevoel bij en voel ik mezelf te oud voor. :D

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 19:01

Stef, ik probeer ruimte te creeëren voor een dialoog door beide kanten te vragen om naar elkaar te luisteren. Maar inderdaad, ik val in herhaling, het werkt hier blijkbaar niet. Ik vind de manier van Bokt om onderzoek te doen, trouwens prima, omdat ik denk dat het gesprek zoals voorgesteld, een eenzijdig beeld zou geven. Daarom is een breder onderzoek naar mijn mening beter, om hier dan de verbeterpunten uit te halen. Dat heeft dit topic dan in elk geval voortgebracht!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 09:45

Herhaling is de kracht van de reclame :+

Ik ben inmiddels aan het worstelen met vraag 8...

en in deze discussie vind ik gelijk een antwoord voor vraag 9 :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:05

Ah, de vragenlijst is dus al verstuurd naar geselecteerde personen. Ben nu wel nieuwsgierig ;)

Had overigens wel gehoopt benaderd te worden. Verwacht absoluut niet, gehoopt wel.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:01

Ik vraag me eigenlijk af hoe ze de selectie gedaan hebben. Meeste jaren hier aanwezig, grootste muil,... ;)

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:13

In elk geval niet onder diegene die monddood gemaakt zijn.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:22

We hebben een kleine selectie gemaakt van zoveel mogelijk verschillende gebruikers. Vanuit de vorige enquetes en gewoon heel veel op Bokt aanwezig zijn, hebben we een goed beeld van de ontzettend gevarieerde groep mensen die we op de site hebben. En daar hebben we een kleine selectie uit gemaakt. Dus niet alleen mensen uit dit topic (of juist níet uit dit topic) maar ook gekeken naar verschillende leeftijden, verschillende disciplines in de sport/fokkerij, heel actief op Bokt of juist niet, al heel lang op Bokt of juist niet, eigen paard(en) /geen eigen paard(en) et cetera.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:40

Gini schreef:
Ik vraag me eigenlijk af hoe ze de selectie gedaan hebben. Meeste jaren hier aanwezig, grootste muil,... ;)

Nee, dan had ik erbij gezeten :')

Ik zal ongetwijfeld te kritisch zijn, dat is me al eerder verteld door een team member...

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:10

Met kritisch zijn is niks mis... als je het in een kernkwadrant, zie je dan echter wel meteen ook terug waar de gevoeligheden liggen. Ik zie het in ieder geval als een positieve eigenschap zo lang ook maar voldoende aandacht is voor de uitdagingen en valkuilen van de eigenschap. (Even extra en waarschijnlijk ten overvloede; ik doel niet op een persoon, maar op kritische houding in het algemeen)

Kernwaarde: kritisch
Valkuil: rebels
Allergie: ja-knikken
Uitdaging: respectvol

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:12

Kernwaarde: kritisch :j
Valkuil: rebels :n (hooguit soms wat ontdeugend als ik er echt simpel van wordt ;) )
Allergie: ja-knikken :j
Uitdaging: respectvol Dit is voor mij geen uitdaging, men kan mij veel verwijten, maar niet dat ik niet respectvol ben :)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:14

voor mij geld het zelfde als voor stef....alleen wel rebels als dat wordt uitgelokt.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:19

Heb je inderdaad daar niet op kunnen betrappen hier, maar ik ken je ook niet natuurlijk. Neem dus graag aan wat je zegt. :) Maar het is voor de kritische figuur in zijn algemeen vaak wel een uitdaging om in zijn kritiek wel constructief en respectvol te blijven. Zeker wanneer een mening van de kritische persoon niet gedeeld wordt.

Nog even terzijde... rebels en respectvol gaan dan weer niet geheel hand in hand. Dat is het probleem wanneer er emotie om de hoek komt kijken, dan ga je je valkuil in en gaat de kant van de uitdaging de min in. :)) Tenminste zo zijn mij die kernkwadranten ooit eens uitgelegd. (Wederom geen persoonsanalyse ;)). Afijn kernkwadranten zijn een onderdeel van een heel andere discussie, maar altijd een leuk onderwerp. Stukje psychologie van de koude grond.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:25

Zeker leuk onderwerp, net zoals het onderwerp: Cursus communicatie :j

Constructief blijven is nodig, absoluut, maar dat wordt soms weleens héél erg moeilijk als het keer op keer het gevoel krijgt dat constructief denken niet gewaardeerd wordt. Tja, dan ga je het op een andere manier proberen

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:37

Menselijk. :))

Maar er zit wellicht een verschil tussen een gevoel en de werkelijkheid. Ik kan hierin alleen voor mezelf spreken. Ik vind een constructieve en kritische bijdrage altijd prettig en weet dit te waarderen. Alleen niet met iedere kritische opmerking kan wat gedaan worden, daarnaast geeft niets garanties dat niet alsnog fouten worden gemaakt op dat vlak. Soms zijn mensen andere meningen toegedaan dan de mening van de criticus en verandert er daarom niks. Dat alles kun je met goede communiceren wel weer inzichtelijk maken. Niet dat iedereen het er dan mee eens is, maar dan is het wel out there. (Wederom is deze alinea in algemene zin, niet naar een persoon of situatie of zelfs Bokt-specifiek geschreven)

Alleen is communicatie ook weer een vak apart... en nog zo'n onderwerp waar je nooit over raakt uitgepraat en wat altijd beter kan en ook moet overigens. :) Wel iets waar op dit moment vol de aandacht voor is, maar het moet groeien... en een groeiproces vraagt tijd.