Bokt is op zoek naar een nieuw logo!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:21

highwaykind schreef:
Voor een "neppe" 60px versie kan je ook op CTRL - rammen, dan verkleint alles in beeld

bij mij niet doe vast iets fout :+

highwaykind

Re: Bokt is op zoek naar een nieuw logo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:37

control en min tegelijk? (Firefox doet hij dat in ieder geval. In iE misschien Beeld - Zoomen of zo??)

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:38

bedankt dat werkt wel

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:46

Was met iets totaal anders bezig toen ik ineens een idee voor een boktlogo kreeg :') . Heb het even snel neergezet zodat ik het niet weer vergeet, klopt nog niet helemaal en moet even kijken hoe ik hem verder uitwerk maar wilde toch even mijn ideetje droppen :+ .
Afbeelding

Afbeelding
Julius meets Lodewijk := .

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:50

Wel tof dat die staart de B wordt, zonder dat het rommelig wordt.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:50

Drop some more IcePrincess. 8-) Vind het een erg gaaf idee! Bokt.nl lijkt me met sierlijke letters ook niet misstaan, denk dat dat nog mooier overloopt vanuit de staart.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:55

Ik vind die wel mooi, maar denk dat hij mooier zou zijn als er wat minder lege ruimte is tussen het paard en 'bokt', dus dat het wat dichter bij elkaar zou staan?

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:12

hoi,
ik heb ook snel wat geprobeerd.
ik moet hem nog wel even uitwerken.

Afbeelding

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:27

DJoysDesignz schreef:
Versie 2 van mij:
Afbeelding

:j deze vind ik zelf erg mooi :)

Wat me trouwens wel opvalt is dat veel mensen andermans ideeen wat afpikken.
Zelf zou ik het niet leuk vinden als ik iets ontwerp en er worden er varianten van gemaakt, zeker als uiteindelijk door jou orginele idee de ander met zijn eigen draai de prijs wint.
Weet niet hoe andere hierover denken.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:33

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:00

:) Dank je! Misschien moet ik de B nog veranderen omdat ie in een klein formaat op een 8 kan gaan lijken

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:07

IcePrincess schreef:
Was met iets totaal anders bezig toen ik ineens een idee voor een boktlogo kreeg :') . Heb het even snel neergezet zodat ik het niet weer vergeet, klopt nog niet helemaal en moet even kijken hoe ik hem verder uitwerk maar wilde toch even mijn ideetje droppen :+ .
http://i174.photobucket.com/albums/w112 ... cept2_.jpg
http://i174.photobucket.com/albums/w112 ... ncept2.jpg
Julius meets Lodewijk := .

Leuk idee! Volgens mij heb je nu toevallig wel net hetzelfde lettertype als de paardenkrant te pakken.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:09

Dat lettertype is toch Trajan Pro?
Vind 'm heel tof gemaakt IP!

Enne, ik heb trouwens nog een leuk idee, maar weet niet of iemand bereid is/het leuk vind om dat uit te werken? :)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:15

Ik ook wel smeetjoew. dump je idee, misschien krijg je daar zelfs nog wel verschillende versies van :D

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:15

Nja, wellicht anderen ook. Ik doe gewoon een poging.

De letters Bokt.nl of http://www.bokt.nl en dan laat je bovenop die letters in drie stappen de bok zien. Dus eerst de aanzet (omhoog springend, staande op de achterbenen; gebolde rug en gebogen naar beneden gekrulde hals) dan het vliegen (voetjes van de vloer, gebolde rug, hals naar beneden;ligt gekruld) en als laatste de Julius-bok (dus op de voorbenen en de echte bok).
Die drie mooi verdelen bovenop de naam, dus dat er een soort boog op de naam komt.

Eventueel de drie zelfde paarden spiegelen en aan de onderkant nogmaals plaatsen. Dat creeërt een ovaal met middenin http://www.bokt.nl.

Weet niet of het duidelijk is uitgelegd, maar misschien geeft het wel een grappig resultaat.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:24

Is idd Trajan Pro, heb even gekeken maar niet dezelfde als de paardenkrant (van de website iig) Lijkt misschien zo omdat het beide schreefletters in kapitalen zijn, maar deze is is iets meer script, iets sierlijker.

Font is nog niet definitief natuurlijk, maar ik ben wel fan van schreefletters := . Van het weekend even goed naar Lodewijk kijken als hij los gaat voor de houding (zul je zien, staat hij heel de tijd stil natuurlijk :') )

ChantalSmook; ik vind het ook erg jammer dat iedereen elkaars ideeen gaat zitten bewerken, natuurlijk is het leuk dat er zo misschien wel iets verbeterd wordt, maar ik vind het aan de maker van het idee om dat te evranderen, niet een andere bokker. Het is wel een wedstrijd, wees zelf creatief.

esmee, je kunt zelf toch ook tekenen? :D. Het hoeft niet meteen mooi en strak en digitaal, volgens mij gaat het vooral gewoon om het idee, die uitwerking komt wel :) .

[edit] ik had precies hetzelfde idee :') , ook in 3 stappen de bok maar dan voor of achter bokt.nl :')

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:25

Afbeelding
vond 'm wel grappig , alleen lijkt er wel op dat er ''bot'' staat ipv bokt

ga zo nog wat proberen , heb alleen geen photoshop op deze computer, ;)
ga vanavond het even met photoshop proberen !

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:28

Klopt IP, maar mijn tekenkunsten zijn echt :x, om het zo maar uit te drukken. Ik kan niet anatomisch correct even uit mijn hoofd drie versies van bokken tekenen. :Y)
Aangezien jij toch hetzelfde idee had, kan jij het mooi ook uitwerken, haha.

Ik heb hier overigens wel een lelijk schetsje ervan liggen, maar daar zijn de paarden eerder uitgedrukt in ovaaltjes. Haha.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:32

smeetjoew schreef:
Aangezien jij toch hetzelfde idee had, kan jij het mooi ook uitwerken, haha.

En dan delen we de prijs :Y)

Maar een slechte tekening van een goed idee is beter dan een goede tekening van een slecht idee.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:39

Dat vind ik een strak plan IP! :7 Hahaha.

En ja, daar heb je wel gelijk in. Maar een omschrijving lijkt me ook voldoen toch? Het vervelende is gewoon dat ik niet kan werken met de Pentool, waardoor ik het ook niet zelf kan proberen; terwijl ik best handig ben met photoshop. Maar ach. Als anderen er wel een mooie digitale versie van kunnen/willen maken, volstaat dat voor mij ook. :)

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:59

BartVB schreef:
Een concept is ook prima zolang het een goed concept is :D We worden natuurlijk blijer van een netjes uitgewerkt .ai bestand maar liever een erg sterk concept dat we zelf uit kunnen werken dan een 'soort van OK' maar tot in de details perfect uitgewerkt logo. Het concept moet wel redelijk uitgewerkt zijn, een schets op de achterkant van een bierviltje is echt wat aan de magere kant :P

Er wordt imo nu teveel samen aan 1 logo geknutselt door te veel mensen. Het is jouw idee (ok en de mijne toevallig ook precies in dit geval :+ ) vind je het dan écht leuk als een ander dat gaat uitwerken? Je hebt tot 16 april de tijd, tijd genoeg om zelf uit te werken, desnoods op papier, digitaliseren is dan helemaal niet zo moeilijk en hoef je vast niet zelf te doen als je dat niet kan.
Beetje makkelijk (en jammer) om het maar meteen door een ander uit te laten werken, die er toch iets anders van maakt als jij zou doen, en wat als dat idee gekozen wordt? Wie wint er dan precies? Degene met het idee of degene die alle tijd in het uitwerken heeft gestopt? Beide? Maar het gaat om je concept, en de uitwerker heeft dat niet bedacht.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:03

ik heb het lettertype nog simpel en de paarden zwart.
daar wil ik nog even mee gaan prutsen :P
ook de paardjes zijn nog niet mooi.

Afbeelding
ik vind hem beetje simpel maar wel de leukste van de twee

Afbeelding
deze vind ik mislukt :=

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:05

Wel jammer dat iig het middelste paard zo van google komt :=

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:06

ja, kon even niets vinden met zo'n bok ;)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:10

Heb je gelijk in IP. Maar er zitten hier zoveel mensen die het prachtig kunnen maken.
Ik zal er ook eens zelf achter gaan zitten. :j

EB; leuk!. Maar het middelste paardje is nog niet helemaal wat ik in gedachte had. De drie paardjes moeten echt een beweging worden. :) De linker zou ik eerder in het midden zetten.