Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:13

Met je eens
Maar in de grote boze wereld hebben ze daar dan ook last van
Waarom bokt op die paar mensen aanpassen die niet volwassen zijn terwijl hun leeftijd dat wel is?

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:15

Toch vind ik dat Shadow0 een heel goed punt heeft Ja . Als je niet heel goed onderlegd bent op paardengebied kom je zowat niet meer aan bod of je wordt compleet onderuit gehaald. Het kan niet zo zijn dat je zowat prof moet zijn om nog mee te kunnen kletsen op Bokt, dat schiet het doel voorbij. Dat is zeker niet waar Bokt in eerste instantie voor opgericht is.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:16

Maar in het dagelijkse leven moet je je ook aanpassen aan die mensen.
Kijk maar eens op de scholen tegenwoordig wat je vroeger niet had en tegewoordig wel
Al die begeleiding voor mensen met problemen, lees_leer moeilijkheden.

Zou dat niet komen (ook hier) door verharding van de maatschappij en het niet nemen van tijd tussen mensen onderling

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:17

runningkawa schreef:
Citaat:
uh jah , ideetje : duidelijkere afscheiding tussen boktpaarden en boktveulens

Shadow, komt dat onvriendelijk reageren ook niet eens omdat mensen die gewoon langer in de paarden zitten het eigenwijze toontje van de veulentjes eens beu zijn.

Misschien wel, maar ten eerste wordt die onvriendelijke reactie ook nogal eens gericht op mensen die dat niet verdienen. Ten tweede leert niemand er wat van... geen puber die ooit iets aan gaat nemen alleen omdat je ouder en ervarener bent - maar vervelender: ook alle niet-pubers hebben dan niets aan die reacties. Als je probeert iets te leren door wat mee te lezen kom je ook niet verder als de reactie is "alsof jij dat met je ervaring zult weten"
Ten derde: met deze manier van reageren wordt een kloof opgeroepen en een boel verdedigende / aanvallende reacties uitgelokt. Die toon wordt bovendien overgenomen door anderen, omdat het blijkbaar de normale manier van reageren is.

Citaat:
En dan verzand het al snel in minder vriendelijk antwoorden, want de pennys weten het goed...maar hebben wel problemen met het paard? Lachen

Maar waarom dan toch die neiging om daar tegenin te gaan? (Als jij niets vasthoudt, heeft het paard niets om op te gaan hangen! Pling )
Laat die pubers. Laat die topic snel wegzakken en overspoel RT met discussies die zowel inhoudelijk als qua manier van doen erg interessant en leerzaam zijn, en zorg dat die pubers pas aandacht krijgen als ze zich redelijk opsteken. Nu maak je het ook wel erg makkelijk voor ze om toch aandacht te krijgen, en en passant net te doen alsof ze heel goed zijn. (BTW, ook al geeft iemand je in het topic geen gelijk, dat betekent niet dat de antwoorden niet aankomen. Het gebeurt vaak genoeg dat iemand een topic later precies zegt wat jij hebt gezegd... helaas inclusief de wat geirriteerde toon.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:21

In het begin van bokt hoefde je ook gene prof te zijn, want die zijn er op bokt ook geen.
Maar een beetje nivo mag toch wel.

Die toon wordt vaak pas gegeven na aardige antwoorden
Op een gegeven moment houd het wel op...

Dus de pubers maar laten antwoorden met sla de eieren maar kapot op het rotpaard?
En dan de paarden maar de dupe laten worden van het lage nivo van de mensen...ja dat kan...das waar....maar willen we dat dat de info is op bokt?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:25

runningkawa schreef:
In het begin van bokt hoefde je ook gene prof te zijn, want die zijn er op bokt ook geen.

Die toon wordt vaak pas gegeven na aardige antwoorden
Op een gegeven moment houd het wel op...

Dus de pubers maar laten antwoorden met sla de eieren maar kapot op het rotpaard?
En dan de paarden maar de dupe laten worden van het lage nivo van de mensen...ja dat kan...das waar....maar willen we dat dat de info is op bokt?

idd RK, dat steekt mij nogal.
Dat de paarden de dupe worden van de onzinnige oplossingen op bokt.
"gooi er een hulpteugel om" (ipv gewoon les nemen, wat die persoon niet doet)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:27

runningkawa schreef:

Waarom? Zijn net beginnende ruiters of ruiters met minder talent en ervaring niet welkom?

Citaat:

Dezelfde redenatie wordt gebruikt als mensen beargumenteren waarom ze een paard een enorme mep geven als hij iets niet doet: "want anders krijgt hij z'n zin en dat kan niet". Maar zowel bij paarden als bij mensen helpt het soms om een andere aanpak te kiezen, om bepaalde dingen te negeren ipv hard te bestraffen, en proberen te focussen op het goede gedrag. Dat werkt soms bijzonder goed.
Als je dan ook nog hulp kunt krijgen van de mods om de pubers met onzinnige antwoorden nog verder te ontmoedigen, dan kan er echt nog wel veel veranderd worden.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:34

Samen met veel oude bokkers hebben we dit allang zien aankomen en het beheer jaren geleden al voor gewaarschuwd. Maar nee, er moesten nóg mee fora bij, meer divers en daarmee werden veel meer pennies en mensen aangetrokken die maar zijlings iets met paarden te maken hebben. Nu is het zover dat bokt niet meer serieus genomen wordt, terecht ook en tenzij je teruggaat naar de basis is het onomkeerbaar. Teruggaan kost je wellicht reklame inkomsten, maar heb je in ieder geval weer kans om een serieus(er) paardenforum te worden.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:36

Is het nodig om als internetforum serieus genomen te worden?

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:38

SP, het begint nu een fijne discussie te worden waarin we allemaal ons zegje kunnen doen. Is het nodig dan toch weer met beschuldigingen aan het adres van het beheer aan te komen Lachen ? Zoiets ligt niet alleen aan het beheer, of alleen aan de gebruikers. We willen met z'n allen naar een goede oplossing toe van een probleem dat er op dit moment nu eenmaal ligt, vervallen in verwijten die al heel vaak genoemd zijn is daarbij niet zo constructief Lachen .

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:39

Shadow0 schreef:
runningkawa schreef:

Waarom? Zijn net beginnende ruiters of ruiters met minder talent en ervaring niet welkom?

Dat staat er niet!
als beginnende ruiter kun je info vragen, meelezen en wat meer ervaren worden.
je kunt wel ervaringen opschrijven en die bespreken, net als de meer ervaren personen.
Daar kan iedereen van leren.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:40

superwoman schreef:
Dat staat er niet!
als beginnende ruiter kun je info vragen, meelezen en wat meer ervaren worden.
je kunt wel ervaringen opschrijven en die bespreken, net als de meer ervaren personen.
Daar kan iedereen van leren.

Runningkawa zegt dat 'een beetje nivo wel mag'. Dat klinkt alsof mensen zonder dat beetje nivo niet welkom zijn, ook niet om wat te vragen. Maar misschien dat RK dat beter uit kan leggen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:41

Ik snap het eigelijk niet, er zijn veel mensen in leven zonder paard die echt steun krijgen die ze nodig hebben, waarom dat wegnemen.
Zie het topic van yelowfish enzo echt een prachtig voorbeeld van geven om iemand die je niet kent

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:44

Katiavl, dat is ook precies een van de redenen waarom er ook een 'niet over paarden' gedeelte is op Bokt.

Op een gegeven moment ben je weleens klaar met praten over paarden en wil je andere dingen delen met mensen die je kent via het forum. Dan kun je inderdaad op de andere fora terecht. De Huiskamer heeft zo gelijkgestemde groepjes. Ook het meeleven met een bokker die iets ingrijpends heeft meegemaakt is zo mogelijk (denk bijvoorbeeld ook aan het topic van Meetje22 over haar dochtertje met hersenvliesontsteking).

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:48

Ik ben nog niet zo heel lang op bokt en heb weleens het gevoel als je een vraag hebt, dat sommige bokkers persoonlijk op je gaan afgeven of je laten voelen hoe dom je bent als je reageert op een vraag.
Misschien komt het door de toon van schrijven of ben ik er gevoelig voor, dat kan ook.
Maar kinderachtig blijft het wel vooral al je ziet dat het een volwassen bokker is ,dat is imo heel laag nivo
ik heb genoeg ervaring maar kan soms wel eens advies gebruiken van anderen en ben ook blij met een eerlijk advies.
het is eigenlijk jammer dat we hierover een discussie hebben terwijl de meesten het (ook jonge bokkers) alleen maar goed bedoelen .
ik geloof niet dat we een soort scheiding moeten hebben van jongeren en volwassenen want volgens mij is bokt ook een heel goede leidraad voor jongeren waar ze zeker wat kunnen leren als ze willen ,
Ik reageer gewoon niet meer op bokkers die lopen te stoken of de strijd aangaan.
Weten jullie wat vaak tot venijn leid ? je profiel, als iemand daarin gaat zitten kijken om je te pakken op iets dan zakt imo het nivo tot nul ,ik ben al zo vaak afgekat op : ja maar JIJ .... of Ik zie in jou profiel dat jij.....JIJ hebt makkelijk praten want in jou profiel staat....
en geloof me dat zijn ook de ervaren bokkers

en ja eieren kapot slaan op een paardehoofd ?
hahahaha dat soort middeleeuwse methoden neemt toch niemand serieus ?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:49

Daarnaast merk ik niet dat het niet-paardendeel zorgt voor het 'imago'. Ik hoor er verder niet veel van, maar de paar keer dat ik buiten bokt om kritiek gehoord heb op Bokt, ging dat vooral om de manier van discussievoeren op het wel-paardendeel. Volgens mij zit het niemand in de weg dat er ook een heel niet-paardendeel aan vast zit.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:55

Apple schreef:
Is het nodig om als internetforum serieus genomen te worden?
Dat ligt er maar net aan wat jullie willen met bokt Knipoog

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:56

Gwen schreef:
SP, het begint nu een fijne discussie te worden waarin we allemaal ons zegje kunnen doen. Is het nodig dan toch weer met beschuldigingen aan het adres van het beheer aan te komen Lachen ? Zoiets ligt niet alleen aan het beheer, of alleen aan de gebruikers. We willen met z'n allen naar een goede oplossing toe van een probleem dat er op dit moment nu eenmaal ligt, vervallen in verwijten die al heel vaak genoemd zijn is daarbij niet zo constructief Lachen .
Jij interpreteert mij negatief (geen onbekend verschijnsel overigens). Ik geef een oorzaak aan, een gevolg en een mogelijke oplossing, niet meer en niet minder.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:57

Het meest grappige van allemaal vind ik nu toch wel dat degene die nu roepen over al die bijzaken (op een enkele uitzondering na) op Bokt fervente huiskamer-posters zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:01

Shadow0 schreef:
runningkawa schreef:

Citaat:

Dezelfde redenatie wordt gebruikt als mensen beargumenteren waarom ze een paard een enorme mep geven als hij iets niet doet: "want anders krijgt hij z'n zin en dat kan niet". Maar zowel bij paarden als bij mensen helpt het soms om een andere aanpak te kiezen, om bepaalde dingen te negeren ipv hard te bestraffen, en proberen te focussen op het goede gedrag. Dat werkt soms bijzonder goed.
Als je dan ook nog hulp kunt krijgen van de mods om de pubers met onzinnige antwoorden nog verder te ontmoedigen, dan kan er echt nog wel veel veranderd worden.

Dat bedoel ik niet met nivo shadow
Gewoon een normale beginners vraag, daar is niks mis mee.
Beantwoord ik ook erg graag Ja
Maar wat de antwoorden die daar soms op komen..dat is waar ik soms bij denk..oh help...het zijn dieren.
En nee ik ben niet vies van aanpakken, maar wel bijv als eerste antwoord.
En de ruiter doet natuurlijk alles oke...

edit:
Zie dat superwoman me daarin goed begreep Ja
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-06-07 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:02

Neonlight schreef:
Het meest grappige van allemaal vind ik nu toch wel dat degene die nu roepen over al die bijzaken (op een enkele uitzondering na) op Bokt fervente huiskamer-posters zijn.
Wat een typerende moderatoruitspraak is dit weer. Gebruikers doen hier hun best er wat van te maken, ipv de boel af te zeiken zou je beter naar hun tips kunnen luisteren. Er is écht nog niets veranderd in al die jaren. Succes in dit topic, ik stop ermee.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:04

Superpepijn wat heb jij een kort lontje seg Lachen neon zegt niets verkeerd, dat lijkt me net echt ieuw te zijn als mod. Je kan als gewone persoon echt niets meer zeggen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:05

Ik geloof dat dit verkeerd op je over is gekomen.

Wat ik hiermee doel is dat er hier een heleboel wel lopen te klagen, bokt is bokt niet meer en weinig meer paardgerelateerd, maar dit zijn fervente posters op niet-paardgerelateerde fora. Ze werken er dus zelf aan mee. Kun je wel op de moderators schuiven, ze hebben er zelf een zeer groot aandeel in.

En ja, ik heb gezegd enkele uitzondering, en daarmee doelde ik onder andere op jou.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:06

En nog een aanvulling op mijn bericht: we luisteren wel naar alles, en zijn met de tips bezig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:06

Maar de dingen die jullie nu opnomen zijn geen penny topics op LZP
Natuurlijk is de grens daarin vaag, maar dingen als mijn vriendje maakt het uit op MSN, hoe breng ik een tapon in vind ik niet iets voor op bokt
Maar de volwassen dingen als, welk standje is aan te raden ook niet. Daar zijn wel andere forums voor.
Natuurlijk is dat wel een deel van wat je doet op een dag Haha!
Maar moet dat dan in een paardenforum?
Je ei kwijt over je eigen ziekte , zoals de leukemie, of het kindje van meetje vind ik toch een ander nivo
Weet ff niet hoe dat goed te formuleren hoe ik die grens zie