Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:23

Das niet zo mooi, dan is het dus een zeik en een penny forum Lachen
Mooi Imago...
En hoe valt dat te veranderen? Want dat is natuurlijk DE vraag

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:25

Dat is in elk geval iets van de moderators én de gebruikers samen Ja .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:25

Dat is zeker zo Ja
En dat is dit misschien een goed topic om daar samen over te brainstormen, zonder teveel watjes.
Zodat er ook begrepen wordt wat iedereen ook echt bedoeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:37

Om het penny imago kwijt te raken moesten we maar eens de topics over ongesteld, hoe gebruik je een tampon, ik ben verliefd maar hij kijkt niet naar mij - topics maar eens afschaffen. Wellicht dat er ook wat meer manvolk behoefte gaat krijgen om lid te worden, dan krijg je wel een andere manier van discussieren, wordt wat harder, man en paard wordt wat direkter benoemd. Maaarrrr dat wil bokt niet, want dan zijn de pennies van 12 oplopend tot 16 en de emotionelen van 16 gekwetst. Wellicht ook eens die groep laten voelen dat het out there echt niet lievvvver is. Goede manier om volwassen te worden om op bokt mee te discussieren en zorgvuldig woorden te kiezen als ze dan zo nodig mee willen praten. In de volwassen wereld worden ze niet eens uitgenodigd mee te praten.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:41

Is dan ook niet de vraag hoe je Bokt ziet/wilt zien?

Wat is bokt?
- informatieplek voornamelijk over paarden
- informatieplek over paarden met ruimte voor andere zaken
- discussieforum
- "community" waar je gelijkgestemden kunt vinden en vriendschappen kunt sluiten
- plek waar je gemakkelijk aan (tweedehands) paardenspul kunt komen

Etc. etc. etc..

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:41

De moeilijkheid is dat zoiets niet 1-2-3 te realiseren is *het veranderen van de mentaliteit op Bokt, bedoel ik, en het veranderen van de opzet*. Zeker op zo'n groot forum is het moeilijk iedereen te bereiken én idereen met de neus dezelfde kant op te krijgen. Ik bedoel, wij mids zijn maar met z'n achten, en er zijn een stuk of ehm *tel kwijt* 30 of 40 Verward mods. In die groepen verschillen we soms al heel erg van mening hoe we iets het beste aan kunnen pakken. Als alle mids, of alle mods het er over eens zijn dát er iets aangepakt moet worden dan zijn er nog 8 of 40 (afhankelijk van de groep waar je het over hebt) verschillende ideeën daarover hóe dat dan het beste aangepakt kan worden. Kun je nagaan hoe dat is met de duizenden Bokkers die hier rondlopen.

De term 'zeikforum' komt ongetwijfeld deels vanuit ons eigen beleid, maar de gebruikers zelf spelen er ook een niet mis te verstane rol in. De gebruikers zelf zijn degene die het toetsenbord hanteren, de posts plaatsen. Hoeveel hier ook geregeld en gestuurd wordt, het zijn niet de moderators die mensen op HAW helemaal afkammen om maar iets te noemen, die Penny-berichten plaatsen, of nou ja, ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel Lachen .

Het is iets van ons allemaal samen Ja . Máár, wat dan precies dat imago veroorzaakt is nog niet zo makkelijk vast te stellen, ook daarover heeft iedereen weer zijn eigen ideeën, laat staan over hoe het dan wél zou moeten. Het 'feit' dat dit een Penny-forum/zeikforum is geworden is wel ontstaan vanuit behoefte Lachen . Er zijn een heleboel fora die wel zijn zoals enkelen van jullie noemen, maar waarom zou Bokt een kopie daarvan moeten worden? Zou er geen ruimte kunnen zijn voor beide? Het is nog altijd zo dat Bokt het grootste paardenforum is, waar dus veel mensen zijn die het wél naar hun zin hebben, dat is niet iets wat je even uit kunt vlakken om voor een bepaalde groep mensen Bokt leuker te maken.
Laatst bijgewerkt door Gwen op 29-06-07 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:43

Daar kan ik voor mezelf snel op antwoorden apple
Infoplek voornamelijk voor paarden
En daardoor een plek waar je gelijkgestemden en en vriendschappen kunt sluiten.
Plek voor ea vind ik ok, maar wel alleen paard gerelateerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:49

Maar dat lijkt soms wel het enigste wat telt
Kijk eens hoe hoog bokt staat op de lijst van forums, door het aantal berichten en aantal leden (waar een groot deel niet post of SA is)

Dat het meeste niks met paarden te maken heeft en heeft het dat wel dat mijn nichtje van 5 die niks met paarden heeft hetzelfde zal antwoorden, daar wordt niet naar gekeken
Dat vind ik wel jammer.

Net als russel denk ik, hoe gebruik ik ene tampon...viva.nl? Ofzo?
MIjn telefoon doet het niet, daar zullen vast sites over zijn
Mijn vriendje heeft het uigemaakt via msn...

Dat is toch allemaal niet nodig op een paarden forum?
Want wat heef bokt in het begin groot gemaakt?
Imo de serieuse vragen en antwoorden met flink wat info
Niet de vragen past roze op mijn ruintje oid.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:51

Ik vind het wel fijn dat ik op Bokt een beetje 'netwerken' kan wat andere zaken betreft, maar ben het er wel mee eens dat het de overhand niet hoeft te hebben (LZP, enzovoorts).

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:53

hé, nu komen we ergens... Haha!

zouden ook de duidelijk onware dingen verwijderd kunnen worden?
word gek van de penny-oplossingen, die negens op slaan.
Het lijkt ook nog eens te vermedigvuldigen...denk aan de "sla een ei kapot op het hoofd van een stijgerend paard" Frusty

en zoals russel al scheef, de echte pubber topic's afschaffen om er zo iets minder penny-sfeer aan te geven..

Ik ben hier gekomen, omdat mijn merrie moest bevallen en ik graag ervaringen wou lezen. veel aan gehad hier. Cool
inmiddels ben ik ziek en blijven hangen. Soms komt er nog wel wat voor mij nieuwe leuke info langs, maar helaas vaak ook niet. Ik vind het ook leuk om andere te helpen, maar.....het wordt steeds moeilijker om wat zinnigs te vinden en wat ook al niet verziekt is.
Laatst bijgewerkt door superwoman op 29-06-07 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:54

Dan nog is dit ook zuiver en alleen weer perceptie.

De laatste jaren zijn er een aantal stappen gezet. De eerste twee tabbladen is enkel en alleen paard. Tabblad Young Riders is speciaal voor de jeugd. EA is ook voornamelijk paard gericht en het nieuws ook.

Uiteindelijk is dus alleen tabblad Algemeen helemaal zonder paarden en tabblad YR alleen voor de jeugd. Het merendeel van Bokt is op dit moment paardgerelateerd.

De wiki is ook alleen gericht op paarden.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:58

Ik vind het zelf wel leuk dat je het naast de paarden ook eens over wat anders kunt hebben. Ik heb zelf niet genoeg kennis van paarden of rijtechniek om er heel veel zinnigs over te kunnen zeggen en alleen maar posten dat ik vandaag toch zo fijn buitengereden heb en dat mijn bijrijdpaard toch zo lekker in de bak heeft liggen rollen vind ik ook weer zowat. Vandaar dat ik het leuk vind dat er nog andere dingen op Bokt besproken kunnen worden met over het algemeen toch wel mensen die dan toch dezelfde hobby hebben als ik.

Maar ook ik raak het spoor bijster met al die fora die er nu zijn . Je weet gewoon niet meer waar nog te kijken, om het nog maar niet te hebben over het oerwoud aan regeltjes dat er nu is.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:59

Citaat:
Dat is in elk geval iets van de moderators én de gebruikers samen
.
Ja

Citaat:
En dat is dit misschien een goed topic om daar samen over te brainstormen, zonder teveel watjes. Zodat er ook begrepen wordt wat iedereen ook echt bedoeld.

OK dan! Afgod
Citaat:
Daar kan ik voor mezelf snel op antwoorden apple
Infoplek voornamelijk voor paarden
En daardoor een plek waar je gelijkgestemden en en vriendschappen kunt sluiten.
Plek voor ea vind ik ok, maar wel alleen paard gerelateerd

Vork ook helemaal eens

Citaat:
Het 'feit' dat dit een Penny-forum/zeikforum is geworden is wel ontstaan vanuit behoefte

uh jah , ideetje : duidelijkere afscheiding tussen boktpaarden en boktveulens

maw de jeugd afdeling eigen haw eigen algemeen , creabea , nog nooit begrepen wat dat op bokt moet maar maak er dan bv een hk topic van Pling

maw voor de volwassennen weer de oude bokt zonder tig (sub) fora's
er zijn nu al stuk of 5 afdelingen waar je terecht kan voor de typerende shet dingen idem voor barokke paarden en zo meer

Citaat:
Net als russel denk ik, hoe gebruik ik ene tampon...viva.nl? Ofzo?
MIjn telefoon doet het niet, daar zullen vast sites over zijn
Mijn vriendje heeft het uigemaakt via msn...

Dat is toch allemaal niet nodig op een paarden forum?
Want wat heef bokt in het begin groot gemaakt?
Imo de serieuse vragen en antwoorden met flink wat info
Niet de vragen past roze op mijn ruintje oid.

dat is wat ook mij naar bokt geleid heeft
stata roze op mijn ruintje lijkt me ook meer een vraag die je steld
in je eigen hk afdelinkje oid idem voor de overige vragen
echt voor alles word een topic geopend tegenwoordig ..en niet 1 x ,
tig keer ,op algemeen schijnen niet de regeltjes te gelden die elders tellen
(zoekfunctie ..slotjes )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:00

Maar als je zegt onder de 16 automatisch in YR mag/kan dat niet
Van mij zou het mogen, bij aanmeldeing onder 16 (mag van mij zelfs 18 zijn) zie je de tabbladen van de volwassenen niet.
Niet leuk voor de serieuze jongeren, mee eens, maar je wordt zo ook wel erg simpel van het nivo

Wat ik al erg vaak aangehaald heb, mod iig de gedeeltjes als MW, LZP, NM op een niet penny nivo
Laat mensen daar elkaar eens in de haren vliegen. Het is maar i-net, er vallen geen doden Haha!

Sluit niet elk topic waar eens staat, pokke buitenlander. Ik ben het daar ook niet mee eens, maar blijkbaar is het wel orde van de dag bij vele. Laat ze dat dan ook zeggen. Ze krijgen wel tegengas van andere bokkers. Met een slotje kan een ander ook geen motivatie geven waarom ze dat niet kunnen zeggen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:00

Persoonlijk denk ik dat het fanatisme van bepaalde groepen veel meer nadelige invloed heeft. De RT-discussies komen nauwelijks meer van de grond, en ook ik waag me er niet aan. Wat mij betreft is dat vooral omdat de nuance uit het geheel is gegaan. Er is weinig ruimte om de dingen van meerdere kanten te bekijken. Een heel mooi voorbeeld vond ik iemand heel neutraal een topic opende, maar waar na ongeveer een pagina de tendens was 'jij kunt niet rijden, dat ligt aan jou'. Dat zijn overigens niet alleen de penny's die zo reageren, maar ook, JUIST, een heleboel ervaren mensen. En misschien hebben die gelijk, dat kan best, maar door het op deze manier te brengen wordt een open discussie behoorlijk moeilijk. Daarnaast is er toch erg weinig ruimte voor het bediscussieren van de dingen die je als beginner of halfbeginner tegenkomt. De enigen die het nog aandurven zijn idd de dapperdere penny's, maar het is wel raar. Waarom kun je als (bijvoorbeeld) manegeruiter niet een normaal topic van de grond krijgen over een probleem dat je bij normale manegepaarden tegenkomt, zonder dat dat in allerlei standaardopmerkingen verzandt?

Dus misschien hebben die pakken watjes toch hun nut.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:01

Citaat:
Maar ook ik raak het spoor bijster met al die fora die er nu zijn . Je weet gewoon niet meer waar nog te kijken, om het nog maar niet te hebben over het oerwoud aan regeltjes dat er nu is.

hoor daar meer mensen over en ben het daar mee eens
er zijn te veel afdelinkjes ..

edit ...t is druk hier kom er amper tussen door

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:02

Nickyu, de jeugd heeft op dit moment een eigen gedeelte waar foto's, paardenbelevenissen, overige zaken geplaats kunnen worden. Die scheiding is er dus al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:04

Maar die gebruiken ze niet altijd. Hoeveel berichten worden niet in algemeen geplaatst?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:04

Citaat:
uh jah , ideetje : duidelijkere afscheiding tussen boktpaarden en boktveulens

Shadow, komt dat onvriendelijk reageren ook niet eens omdat mensen die gewoon langer in de paarden zitten het eigenwijze toontje van de veulentjes eens beu zijn.
Ik zie dan ervaren bokkers goede tips geven, maar ook wel een kritische, trek je echt niet perongeluk met je hand als voorbeeld
Tuurlijk doen ze dat niet, ze zijn geweldig goed met 2 jaar manege ervaring.
En dan verzand het al snel in minder vriendelijk antwoorden, want de pennys weten het goed...maar hebben wel problemen met het paard? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:07

Apple schreef:
Nickyu, de jeugd heeft op dit moment een eigen gedeelte waar foto's, paardenbelevenissen, overige zaken geplaats kunnen worden. Die scheiding is er dus al.

gedeeltelijk..haw bestaat er bijv niet.

een hoe kus ik mijn vriendje ook niet Lachen
Ja JH, maar dat is dan denk ik op zoveel jongeren te algemeen.
Misschien dat meer uitsplisten maar daar wel heen verplichten?
Laat ook voor de rest van bokt de leeftijd onder de naam zien, dan kan iemand ook temmen op leeftijd.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:08

shadow gedeeltelijk eens zie reactie rk

apple ..toch staat algemeen vol met tampon , msn en andere puber vragen ..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:09

Even een vraagje.
Als je je aanmeld wie controleerd dan of je de juiste leeftijd invult?

Imo kan hier dus flink mee gesjoemelt worden
En dan ben je weer terug bij AF..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:09

maar soms zijn de pubers 18...dan heb ik ook zoiets van..huh een vraag over tampons en kijk ik in het profiel en denk..oeps... Haha!
Daarom denk ik gewoon eerder dat je zoiets gewoon niet toe moet staan en dat de hoofdzaak paarden forum moet blijven Ja

Maar dat wordt al 3 jaar geroepen, maar helaas nooit gehoor er aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:10

Klopt echwel, maar dan kun je wel zeggen, niet zielig doen als er eens flink gediscusieerd wordt
Allemaal volwassen onder elkaar, niet te soft worden.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:12

Maar iemands leeftijd wil niet zeggen dat hij emotioneel ook volwassen is.

Sommige volwassenen zijn emotioneel jonger dan sommige 15jarigen die ik ken.