Nee geen rare paarden hier in die tijd. Ja nu nog niet

Gewoon mijn knappe Kawa.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cinnepin schreef:Volgens mij niet genoemd nog, maar volgens mij heette de bokker waar ik het over heb Bianca. Zij reed op haar oudere verzorgpaard buiten en die kreeg een hartstilstand ofzo? Paard zakte in elkaar en zij viel er onder en overleed ook uiteindelijk. Weten jullie welk topic ik bedoel?
moonfish13 schreef:Cinnepin schreef:Volgens mij niet genoemd nog, maar volgens mij heette de bokker waar ik het over heb Bianca. Zij reed op haar oudere verzorgpaard buiten en die kreeg een hartstilstand ofzo? Paard zakte in elkaar en zij viel er onder en overleed ook uiteindelijk. Weten jullie welk topic ik bedoel?
Klopt, en een familielid had haar paard op stal bij mijn verzorgpaard.
Ze was heel geregeld mee, Ferdi kreeg met een stapritje op bejaarde leeftijd een hartstilstand.
En hij was groot en helaas heeft directe hulp niet mogen baten.
Het was ook best nog een ding op stal, enkelen waren ziedend over het bloemstuk van bokkers.
Zij kenden haar al vanaf heel jong enzo en wie bokt was met een bloemstuk te komen.
Anderen vonden het echt prachtig, iedereen rouwt anders.
Ik heb het met rust gelaten; iedereen was emotioneel en ik weet zeker dat het idee dat ze nog altijd gemist wordt.
En het prachtige bloemstuk, gewaardeerd is.
Maar het was ook voor mij surrealistisch, ik had haar geen 2 weken eerder nog gezien.
En dat was heel gewoon, de schok was buiten bokt om ook enorm groot.
Ik heb ook een helmpje tot maat 49 van uvex.
En alles op mijn pony zo veilig als kan, want het was niemands schuld en stel dat mijn oh zo brave pony dood neervalt met klein kind.
Het helmpje doet me altijd denken aan hoe snel het fout kan gaan hoe braaf ze ook zijn.
Dit paard zette geen stap fout, maar was oud en ze genoten van een stapritje.
Ik ben haar nog altijd niet vergeten.
Zij liet me wel inzien hoeveel pech een mens hebben kan destijds.
Als mensen geen cap op zetten vraag ik of ze een verhaal willen horen, en dat ding opzetten.
Dat een oud stalgenoot haar doodbrave verzorgpaard een hartaanval kreeg op buitenrit, en ze er niet meer is.
Dus dat hij doet niets echt voor mij geen excuus is en dan is het pech kan altijd.
En dan zeg je hoe dichtbij het was, niet via via via via, en dan vallen ze stil.
Ik zeg ook: zet desnoods een skihelm op, iets.
Want deze deed geen stap fout en toch een harde smak gemaakt met een groot paard.
Ze heeft elk geval gezorgd dat ik iedereen vertel dat je paard niet schuldig hoeft te zijn.
En minimaal dus een helm en geen voetjes in beugelriemen ofzo.
Ze mochten ook mijn kinderzadel lenen, iedereen met een klein nichtje ofzo mocht mijn wintec kids pakken met korfbeugels.
En de helm, ook wat rijlaarsjes na sluiting manege in kleine maten: daar had ik een kast voor extra ook.
Mijn stalhoudster wist de sleutel en er lagen verschillende maten singels bij ook.
Ze had er niet over nagedacht maar zei dat gaan we doen.
Dat is zeker naar aanleiding van dit ongeval zo geboren.
Mensen schrikken ook echt dat het zo simpel fout gegaan is en doen er godzijdank iets mee.
pmarena schreef:Moonfish, je hebt het steeds over kinderen. Was het een kind dan bij wie dat gebeurde...?
pmarena schreef:Wel suf trouwens dat mensen serieus boos worden dat er een krans van Bokt kwam.
Is toch alleen maar mooiDat anderen ook iets moois willen doen.
Volgens mij voegt dat alleen maar iets toe en pakt dat toch niets van stalgenoten af....
pmarena schreef:Wel suf trouwens dat mensen serieus boos worden dat er een krans van Bokt kwam.
Is toch alleen maar mooiDat anderen ook iets moois willen doen.
Volgens mij voegt dat alleen maar iets toe en pakt dat toch niets van stalgenoten af....