Monddood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Monddood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:42

Niet reageren en gefeliciteerd zijn grijs, als je het zo wilt noemen. maar zoals ik zeg: iemand klakkeloos afbranden en klakkeloos je mening neergooien zijn toch twee heel verschillende dingen?

Daarbij zeg ik nergens dat IK vind dat meningen in 1000 bloemetjes verpakt moeten worden, maar dat bokt vaak zo redeneert.

Maar je kunt imo prima je mening geven zonder een ander onderuit te schoffelen, óf m overdreven schijnheilig in bloemetjes moet verpakken

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 15:15

stef schreef:
Tussen zwart en wit zit nog grijs Nynke ;)

Nee, niet grijs! }:0 Daar doen we hier niet aan!

Ik ben het overigens met je eens. Er zit een gigantisch verschil tussen 'in 1000 bloemetjes verpakken' en ongestoord overal je mening neerplempen. Daartussen is een heel ruim gebied waar je prima kunt reageren, maar wel na je een beetje in het topic te verdiepen, en een beetje te bedenken of je mening iets toevoegt. Daaronder valt wat mij betreft ook gewoon leesbaar schrijven (perfect hoeft niet, leesbaar wel), niet al te grof en kwetsend zijn etc. Niks extreems, maar gewoon normale omgangsvormen zeg maar. Ik zie de onmogelijkheid niet.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:56

Fijn dat we het eens zijn wat betreft het geven van een mening. Niet onnodig grof en niet verpakt in al die bloemetjes. Maar wat ik grof vind hoef jij niet grof te vinden en andersom net zo.
Ik moet wel zeggen dat mij het meer opvalt dat mensen onnodig grof reageren, dan dat ze te voorzichtig zijn. Wat mij betreft zijn de voorzichtige opmerkingen vaak het meest waardevol. daar ga je over nadenken, terwijl de grove meningen mij over het algemeen meer irriteren.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:07

nynke55 schreef:
Fijn dat we het eens zijn wat betreft het geven van een mening. Niet onnodig grof en niet verpakt in al die bloemetjes. Maar wat ik grof vind hoef jij niet grof te vinden en andersom net zo.
Ik moet wel zeggen dat mij het meer opvalt dat mensen onnodig grof reageren, dan dat ze te voorzichtig zijn. Wat mij betreft zijn de voorzichtige opmerkingen vaak het meest waardevol. daar ga je over nadenken, terwijl de grove meningen mij over het algemeen meer irriteren.

al worden de bloempies-reacties vaak onduidelijk (en lang) door die bloemetjes :j

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:22

Sommige bloemetjes teksten kunnen anders ook erg irritant zijn/overkomen en het bloed onder je nagels halen. Ik hou meer van duidelijkheid, ZONDER bloemen. Die horen buiten thuis :D En sommige hebben een "recht voor zijn raap" antwoord nodig om van het roze wolkje af te stappen voor er dingen gebeuren met mens of dier die veel erger zijn. Daarbij hoef je niet grof in taal gebruik te zijn, te dreigen of te schelden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:33

aikon schreef:
Sommige bloemetjes teksten kunnen anders ook erg irritant zijn/overkomen en het bloed onder je nagels halen. Ik hou meer van duidelijkheid, ZONDER bloemen. Die horen buiten thuis :D En sommige hebben een "recht voor zijn raap" antwoord nodig om van het roze wolkje af te stappen voor er dingen gebeuren met mens of dier die veel erger zijn. Daarbij hoef je niet grof in taal gebruik te zijn, te dreigen of te schelden.

Dat bedoelde ik dus ook, in korte bloementaal :o
Verder ben ik het ook met je eens :j , maar goed datwordt hier (op bokt) niet altijd gewaardeerd

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:36

Nee, ben ik achter gekomen :D Je moet ook niet aan een mod komen, dan ben je ook strafbaar. Bloemetjes of niet. *zucht*

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:07

Toch heb ik met mods zelden problemen. Hun moeten ook maar roeien met de riemen die ze hebben, en tja, als die riemen krom zijn....

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:44

Het nut van dit topic ontdekt !!! *\%/*

Kijk eens hier : Ledenstop

Ik kan helaas niet meer quoten maar is toch mooi wat Sansje schrijft over zelfregulering :))

....Gelukkig kent Bokt een behoorlijk zelfregulerend vermogen en bestaat voor de overige gevallen de tem knop.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:51

Er ging iets fout met plaatsen :D
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 25-10-12 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:52

rea schreef:

Ik kan helaas niet meer quoten maar is toch mooi wat Sansje schrijft over zelfregulering :))

....Gelukkig kent Bokt een behoorlijk zelfregulerend vermogen en bestaat voor de overige gevallen de tem knop.

Ja, in dat topic mag zelfregulering ineens wel, terwijl dat topic en sommige gebruikers IMO nu juist wel een groene balk konden gebruiken. :D
Maar dat is dus weer zo'n voorbeeld van met 2 maten meten of de reden waarom ik soms weinig begrijp van het beleid van Bokt. Er zijn bokkers om minder geband. ;)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 23:01

Electra63 schreef:
rea schreef:

Ja, in dat topic mag zelfregulering ineens wel, terwijl dat topic en sommige gebruikers IMO nu juist wel een groene balk konden gebruiken. :D
Maar dat is dus weer zo'n voorbeeld van met 2 maten meten of de reden waarom ik soms weinig begrijp van het beleid van Bokt. Er zijn bokkers om minder geband. ;)

En gemakshalve wordt het topic maar op slot gegooid....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 23:08

O, is dat topic op slot gegooid?

ik vind het vreemd, ik heb gisteren namelijk meegelezen in dat topic en gereageerd, en ik vond dater in dat topic (en voorgaande topic en HK) er gewoon sprake was van cyberpesten/groeppesten door voornamelijk pubers.
Als een volwassen bokker eens sarcastisch, kritisch of bot/kort reageert, dan ontvang je (vaak) een waarschuwing via PB of groene hulk.
Ik snap dus nog steeds niets van het beleid van Bokt. Waarom de éne bokker wel OW's ontvangt en uiteindelijk geband wordt en andere bokkers wel van alles mogen roepen/schreeuwen of topics mogen laten escaleren?

Kort samengevat: pubers mogen zelf reguleren en volwassen bokkers moeten op het matje geroepen worden :D

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 23:12

het andere topic waar we nu inzitten electra....werkt behoorlijk zelfreinigend.....iritante posts worden aardig weggewerkt....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 23:16

papagroom schreef:
het andere topic waar we nu inzitten electra....werkt behoorlijk zelfreinigend.....iritante posts worden aardig weggewerkt....

Jaaaaaaaaaaaaa, al proberen sommigen wel jouw taak over te nemen ;)

Godfather of Bokt *\o/*

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 23:16

Zie ik ineens m'n eigen tekst voorbij komen ;).

Bokt heeft een behoorlijk zelfregulerend vermogen. In 9 van de 10 gevallen gaat het prima zonder inmenging van mods. Er zijn bovendien niet eens genoeg teamleden om altijd alles te zien (ergo een tem knop). Je ziet genoeg topics waar echt wel eens mensen bijgestuurd worden, gewoon door andere gebruikers en zonder inmenging van een teamlid. Voor wat overblijft is inmenging van een mod dan wellicht wel noodzakelijk.

Overigens heeft mijn opmerking over zelfregulering geen betekenis ten aanzien van eventuele sancties die mogelijk uitgedeeld worden nav de kwestie in het topic dat werd aangehaald. Ik ga niet over sancties en heb hier ook geen inzicht in. Mijn opmerking over zelfregulering daar, slaat op het grote deel van Bokt waar geen inmenging nodig is. Zelfregulering is niks nieuws, het is er al lang op een groot deel van Bokt. Het was geen statement om aan te geven dat deze kwestie zich maar via zelfregulering op moest lossen. Van meten met twee maten is geen sprake in dat opzicht.

Er werd gezegd dat er in dat topic meer groene balken geplaatst hadden moeten worden. Ik kan dat niet dus heb de mededelingen die je in het groen zou verwachten in gewone kleur geprobeerd te zetten. Iets minder opvallend, maar niet geheel ineffectief hoop ik.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 23:18

Sansje,
Ik vond dat topic (en voorgaande, ook gesloten, topic) behoorlijk uit de hand lopen. Vooral werd er continu offtopic gegaan. Dat vind ik persoonlijk niet erg, alleen is mijn ervaring, dat als ik (of een ander) weleens offtopic gaan, dat je dan (soms) als snel een waarschuwing krijgt.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 23:21

Dat ben ik helemaal met je eens. Het ging erg off topic. Daar heb ik op het moment dat ik erin mee postte ook op geprobeerd te sturen.

Ik wilde vooral even aangeven hier dat mijn post nogal uit z'n verband was zoals hij hier werd gezien/gelezen/geplaatst.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:30

En toen werd het stil :?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:35

stef schreef:
En toen werd het stil :?

Ja, alles is wel gezegd! Over een paar weken wordt er weer zo'n topic geopend en gaat het spel opnieuw beginnen, voor- en tegenstanders reageren en er verandert niets. :D
Al lijkt het of ik minder ingrijpen van moderators zie, maar misschien ligt dat ook aan de topics die ik momenteel lees/reageer.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 00:50

Ben nog steeds aan het wachten wanneer er een datum bekend is voor het overleg, of is Bokt van gedachten veranderd?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:33

Ik heb Eline en Bart even gevraagd om daar iets over terug te koppelen :)

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 14:30

We hebben geen nieuwe datum meer gepland, als alternatief hebben we een aantal open vragen opgesteld die we aan ongeveer 20 mensen gaan versturen als voorbereiding op de algemene bezoekersenquête die we op korte termijn weer voor iedereen online gaan zetten.

Die enquete houden we om de twee jaar, het verslag van de enquête van juni 2010 vind je hier: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=25&t=1337521 Sinds de vorige keer zijn er flink wat dingen veranderd aan Bokt (het beleid, een vernieuwde regelset, duidelijkere regels voor waarschuwingen. Of zonder links in het kort: De regels zijn versimpeld, veel regels die op de specifieke fora golden zijn afgeschaft. Een aantal flinke kritiekpunten uit de vorige enquête zijn sinds die tijd verbeterd, de mogelijkheden om berichten te verwijderen is daar een goed voorbeeld van. En ook het modereren is aangepast: zo worden er bijvoorbeeld veel minder OW's verstuurd dan twee, drie jaar terug.

Een topic als dit wordt door veel meer mensen uit het team gelezen dan enkel de teamleden die erin reageren, en er worden altijd dingen uitgehaald om verder te verbeteren. Dat zal niet altijd tot veranderingen leiden die direct zichtbaar zijn. Dat er nu besproken wordt hoe we beter/sneller op FZ kunnen reageren bijvoorbeeld, is iets wat niet direct zichtbaar is, evenals dat er altijd gekeken wordt naar hoe fouten in het vervolg voorkomen of beter opgelost kunnen worden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 14:39

Eline schreef:
.

Dat er nu besproken wordt hoe we beter/sneller op FZ kunnen reageren bijvoorbeeld, is iets wat niet direct zichtbaar is, evenals dat er altijd gekeken wordt naar hoe fouten in het vervolg voorkomen of beter opgelost kunnen worden.

Maar dat is in maart ook al besproken...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 14:40

Eline schreef:
We hebben geen nieuwe datum meer gepland, als alternatief hebben we een aantal open vragen opgesteld die we aan ongeveer 20 mensen gaan versturen als voorbereiding op de algemene bezoekersenquête die we op korte termijn weer voor iedereen online gaan zetten.

Die enquete houden we om de twee jaar, het verslag van de enquête van juni 2010 vind je hier: [FZ] [Dienstmededeling] Resultaten bezoekersenquête Sinds de vorige keer zijn er flink wat dingen veranderd aan Bokt (het beleid, een vernieuwde regelset, duidelijkere regels voor waarschuwingen. Of zonder links in het kort: De regels zijn versimpeld, veel regels die op de specifieke fora golden zijn afgeschaft. Een aantal flinke kritiekpunten uit de vorige enquête zijn sinds die tijd verbeterd, de mogelijkheden om berichten te verwijderen is daar een goed voorbeeld van. En ook het modereren is aangepast: zo worden er bijvoorbeeld veel minder OW's verstuurd dan twee, drie jaar terug.

Een topic als dit wordt door veel meer mensen uit het team gelezen dan enkel de teamleden die erin reageren, en er worden altijd dingen uitgehaald om verder te verbeteren. Dat zal niet altijd tot veranderingen leiden die direct zichtbaar zijn. Dat er nu besproken wordt hoe we beter/sneller op FZ kunnen reageren bijvoorbeeld, is iets wat niet direct zichtbaar is, evenals dat er altijd gekeken wordt naar hoe fouten in het vervolg voorkomen of beter opgelost kunnen worden.

20 bokkers van de duizenden leden, dat lijkt mij niet representatief, zeker niet als je allerlei stromingen/leeftijden/interesses daarin moet meenemen. (ook al is het dan ter voorbereiding op een algemene enquete) :)