delerium schreef:Neem van me aan dat dit geen bokt-only probleem is...
Vooroordelen zijn er zoveel ten opzichte van dikke(re) mensen, daar word je eng van.
Inderdaad, dat zeker.
Zie dit vaak genoeg
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
delerium schreef:Neem van me aan dat dit geen bokt-only probleem is...
Vooroordelen zijn er zoveel ten opzichte van dikke(re) mensen, daar word je eng van.
Madelief28 schreef:Ik weeg 100 kilo ben 1.88 lang en rijd op mijn trouwe 24 jarige Appalossa van 1.55..Voor het plaatje hoeven we het niet te doen, maar iedereen die commentaar heeft kijkt de andere kant maar op
Even om jullie voorstelling te geven
Ik vaak genoeg de vraag of er niet een kilootje af kan (bij ons allebeide![]()
) maar dat wuif ik weg onder het mom ik zit lekker in me vel Sjors zit lekker in haar vel, dus waarom moeilijk doen? Vervolgens krijgen ze wel degelijk van me te horen waar ze het lef vandaan halen om te oordelen over hoe ik eruit zie
![]()
Als we maar plezier hebben in de dingen die we samen doen...
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat sommige wat dikkere bokkers zich minder zullen laten zien in foto topics ivm het aankomende commentaaar van bokkers...Het kan mijecht geen ene moer schelen wat iemand anders denkt over sjors en mij, maar andere mensen trekken zich dit wel degelijk aan...
Diane65 schreef:amazone77 schreef:als alle twee de combinaties even goed rijden,dan zouden ze van mij(als ik jury zou zijn)even veel punten krijgen,en niet beoordeeld worden op uiterlijk!!!!! DISCRIMINATIE HEET DAT!!!!!
Ja, natuurlijk is dat je reinste discriminatie, maar werkt dat ook echt zo??? Als je nu al de opmerkingen ziet bij sommige topics als het gaat om mensen die ook maar iets afwijken van het doorsnee dan staan er al veel mensen klaar met een oordeel. Juryleden zijn m.i. ook mensen. En met een oordeel, neem ik aan.
Diane65 schreef:Ben misschien nu wel gevaarlijk in mijn stelling, maar stel dat er twee combinaties zijn die even sterk rijden de ene combinatie past beter (met andere woorden, is meer in verhouding tot elkaar) dan de andere, dan neem ik aan dat de combinatie die beter in verhouding is wel hogere punten scoort. Of zie ik het verkeerd? Ik zou in elk geval eerder dus in het algemeen een opmerking plaatsen over de combinatie en ook die opmerking blijft sowieso subjectief. Want wat ik mooi vind kan een ander spuuglelijk vinden en andersom.
Loose schreef:Madelief28: Wow jij ziet er echt niet uit als 100kg.Vind jullie ook wel een leuke combi!
Diane65 schreef:Ben misschien nu wel gevaarlijk in mijn stelling, maar stel dat er twee combinaties zijn die even sterk rijden de ene combinatie past beter (met andere woorden, is meer in verhouding tot elkaar) dan de andere, dan neem ik aan dat de combinatie die beter in verhouding is wel hogere punten scoort. Of zie ik het verkeerd? Ik zou in elk geval eerder dus in het algemeen een opmerking plaatsen over de combinatie en ook die opmerking blijft sowieso subjectief. Want wat ik mooi vind kan een ander spuuglelijk vinden en andersom.
Daarin ben ik het wel met je eens.Zag al weer reacties van mensen die het er niet mee eens waren (
), maar het hoeft niet persé zo te zijn dat het om een dik iemand ging en een slank iemand. Kan net zo goed zijn dat er 2 zwaardere mensen waren en de een was op een Arabier en de ander op een Fries of een trekpaard of weet ik veel wat.
Dan vind ik dat diegene op de Fries/trekpaard/.. wel meer punten zou verdienen gewoon omdat het mooier lijkt voor het geheel. Ik vind het geen discriminatie.. het moet er ook goed uitzien.
amazone77 schreef:maar waar moeten die extra punten dan bij gegeven worden?
bij punt 30?
verzorging van het geheel(heb het over een dressuur proefje)
volgens mij valt daar alleen onder de conditie van je paard,
of je tuig in orde is,
en het wijze van correct toiletteren van je paard
en de conditie en verzorging van de kleding.
ik vind het wel discriminatie als iemand word beoordeeld op zijn uiterlijk.
dat is mijn mening.
rockwitch schreef:Ik heb anders echt geen problemen met mijn benen als ik paardrij, dus ik snap niet helemaal waar dat vandaan komt.
rockwitch schreef:Ik heb anders echt geen problemen met mijn benen als ik paardrij, dus ik snap niet helemaal waar dat vandaan komt.
Nijn schreef:Mij zul je nooit aanvallend zien reageren om andermans gewicht, wel afvragend of het verstandig is wat men aan het doen is met het paard/pony.
Mensen gillen wel heel hard dat de paarden het vanzelf wel aangeven wanneer het teveel is maar dan is het al te laat.
Ik mag aannemen dat bijna iedereen weet dat een paard een prooidier is en dus niet meteen laat merken dat iets dwars zit, het lijkt er alleen op dat aardig wat mensen dit uit het oog verliezen