Bokkers erg aanvallend naar de zwaardere/gezettere bokkers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_manon_x

Re: Bokkers erg aanvallend naar de zwaardere/gezettere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:54

delerium schreef:
Neem van me aan dat dit geen bokt-only probleem is...
Vooroordelen zijn er zoveel ten opzichte van dikke(re) mensen, daar word je eng van.

Inderdaad, dat zeker.
Zie dit vaak genoeg

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:56

Madelief28 schreef:
Ik weeg 100 kilo ben 1.88 lang en rijd op mijn trouwe 24 jarige Appalossa van 1.55..Voor het plaatje hoeven we het niet te doen, maar iedereen die commentaar heeft kijkt de andere kant maar op Haha!

Even om jullie voorstelling te geven

Afbeelding
Afbeelding

Ik vaak genoeg de vraag of er niet een kilootje af kan (bij ons allebeide Clown Haha! ) maar dat wuif ik weg onder het mom ik zit lekker in me vel Sjors zit lekker in haar vel, dus waarom moeilijk doen? Vervolgens krijgen ze wel degelijk van me te horen waar ze het lef vandaan halen om te oordelen over hoe ik eruit zie Boos!

Als we maar plezier hebben in de dingen die we samen doen...

Maar ik kan me heel goed voorstellen dat sommige wat dikkere bokkers zich minder zullen laten zien in foto topics ivm het aankomende commentaaar van bokkers...Het kan mijecht geen ene moer schelen wat iemand anders denkt over sjors en mij, maar andere mensen trekken zich dit wel degelijk aan...

gelijk heb je als je er zelf een fijn gevoel bij hebt is het goed toch?
en dit vind ik wel een mooie combinatie . zou niet zeggen dat jij 100 kilo weegt Pling

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:57

@madelief, jij hebt geluk dat je zo lang bent. Als je het er niet bij had gezet had ik nooit geraden dat je 100 kilo zou wegen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:59

Nee idd dat had ik ook niet gedacht, en ik vind het prima passen, je komt niet onder haar buik vandaan met je benen, dus het staat toch prima.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:59

Diane65 schreef:
amazone77 schreef:
als alle twee de combinaties even goed rijden,dan zouden ze van mij(als ik jury zou zijn)even veel punten krijgen,en niet beoordeeld worden op uiterlijk!!!!! DISCRIMINATIE HEET DAT!!!!!

Ja, natuurlijk is dat je reinste discriminatie, maar werkt dat ook echt zo??? Als je nu al de opmerkingen ziet bij sommige topics als het gaat om mensen die ook maar iets afwijken van het doorsnee dan staan er al veel mensen klaar met een oordeel. Juryleden zijn m.i. ook mensen. En met een oordeel, neem ik aan.

ja mensen zijn hard(heel veel in ieder geval)
ik vind personlijk als het paard er niet onder te lijden heeft(en ik denk dat dat zich uit in de gangen die hij laat zien) je geen verschil mag maken of iemand nu dik of dun is,
als een jury daar toch onderscheid in maakt dan is het in mijn ogen geen goede jury,

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:08

Toen ik met mijn paard endurance wilde gaan rijden fietste ik behoorlijk wat km. per dag af, om van mezelf te vragen wat ik ook van mijn paard wilde vragen. Dat was voor mij niet altijd plezierig maar wel nodig want als ik niet in conditie ben heeft mijn paard het zwaarder. Vanuit dat oogpunt bekijk ik het voor mezelf.

Maar ik vind het ook hartstikke leuk om anderen te zien rijden die plezier hebben met hun paard, los van allerlei verwachtingen die mensen kunnen hebben.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:12

Madelief28: Wow jij ziet er echt niet uit als 100kg. Lachen Vind jullie ook wel een leuke combi!

Diane65 schreef:
Ben misschien nu wel gevaarlijk in mijn stelling, maar stel dat er twee combinaties zijn die even sterk rijden de ene combinatie past beter (met andere woorden, is meer in verhouding tot elkaar) dan de andere, dan neem ik aan dat de combinatie die beter in verhouding is wel hogere punten scoort. Of zie ik het verkeerd? Ik zou in elk geval eerder dus in het algemeen een opmerking plaatsen over de combinatie en ook die opmerking blijft sowieso subjectief. Want wat ik mooi vind kan een ander spuuglelijk vinden en andersom.

Daarin ben ik het wel met je eens. Ja Zag al weer reacties van mensen die het er niet mee eens waren ( Haha! ), maar het hoeft niet persé zo te zijn dat het om een dik iemand ging en een slank iemand. Kan net zo goed zijn dat er 2 zwaardere mensen waren en de een was op een Arabier en de ander op een Fries of een trekpaard of weet ik veel wat. Haha! Dan vind ik dat diegene op de Fries/trekpaard/.. wel meer punten zou verdienen gewoon omdat het mooier lijkt voor het geheel. Ik vind het geen discriminatie.. het moet er ook goed uitzien.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 22:15

Maar een proef rijden gaat er niet om of je 100 kg weegt en op een fries of arabier rijd..Maar of je een combinatie bent met je paard.. Voor het plaatje zou een steviger paard mooier zijn, maar helaas mag je als jury daar niet iemand op afrekenen als het wel een topcombi blijft te zijn.. Overigens was ik eens schrijver en vertelde de jury aan de voorlezer dat ruiter te dik was.. En heb er ook wat van gezegd tegen meneer de jury..

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:25

mjah, ik ben dus ook een (veel te) zware ruiter, heb daarom ook voor een stevige kruising fries gekozen, en sport 3 keer per week, puur voor mijn paard. Ik merk dus wel de nadelen van een zwaarder lijf met rijden, je bent toch minder soepel en snel en ik heb idd last van dikke bovenbenen en daardoor iets minder stabiel zitten. Ben me daar zeer van bewust en werk er dus ook hard aan om dat te veranderen. Ik vecht al jaren tegen de kilo´s (en bijbehorende eetstoornissen), en er is niemand die zo kritisch is op mij als ikzelf. Maar ik zal dus ook nooit fotos op bokt plaatsen van mezelf op mijn paard, omdat het commentaar hier zo hard is. Mensen die te dik zijn weten dat dondersgoed, en hoeven niet ook nog eens afgebrand te worden door een stel anonieme bokkers. Het is echt niet altijd ieder pondje door het mondje, het omgekeerde bestaat ook: veel te weinig eten en daardoor van alles aankomen. En het doet gewoon verdomde zeer als je je best doet en dan zo afgebrand wordt. Daarom kies ik er ook voor om geen fotos te plaatsen, en vraag ik mensen die mij en mijn paard kennen om hun mening. Ik ga hard door met sporten en hoop binnen een half jaar tot een jaar toch een heel end verder en lichter te zijn. Tot die tijd hou ik rekening met mijn paard in het werk dat ik vraag (1 a 2 keer maar rijden per week) en doe ik er alles aan om het voor haar goed te maken. Natuurlijk kan je commentaar verwachten op fotos op bokt, maar c´est le ton qui fait la musique, en na 12 herhalingen weet een ts het ook wel denk ik zo Knipoog
Laatst bijgewerkt door kjoetie op 27-08-08 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:26

Loose schreef:
Madelief28: Wow jij ziet er echt niet uit als 100kg. Lachen Vind jullie ook wel een leuke combi!

Diane65 schreef:
Ben misschien nu wel gevaarlijk in mijn stelling, maar stel dat er twee combinaties zijn die even sterk rijden de ene combinatie past beter (met andere woorden, is meer in verhouding tot elkaar) dan de andere, dan neem ik aan dat de combinatie die beter in verhouding is wel hogere punten scoort. Of zie ik het verkeerd? Ik zou in elk geval eerder dus in het algemeen een opmerking plaatsen over de combinatie en ook die opmerking blijft sowieso subjectief. Want wat ik mooi vind kan een ander spuuglelijk vinden en andersom.

Daarin ben ik het wel met je eens. Ja Zag al weer reacties van mensen die het er niet mee eens waren ( Haha! ), maar het hoeft niet persé zo te zijn dat het om een dik iemand ging en een slank iemand. Kan net zo goed zijn dat er 2 zwaardere mensen waren en de een was op een Arabier en de ander op een Fries of een trekpaard of weet ik veel wat. Haha! Dan vind ik dat diegene op de Fries/trekpaard/.. wel meer punten zou verdienen gewoon omdat het mooier lijkt voor het geheel. Ik vind het geen discriminatie.. het moet er ook goed uitzien.

maar waar moeten die extra punten dan bij gegeven worden?
bij punt 30?
verzorging van het geheel(heb het over een dressuur proefje)
volgens mij valt daar alleen onder de conditie van je paard,
of je tuig in orde is,
en het wijze van correct toiletteren van je paard
en de conditie en verzorging van de kleding.
ik vind het wel discriminatie als iemand word beoordeeld op zijn uiterlijk.
dat is mijn mening. Bloos

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:29

als je tot niet TE dik bent om op een paard te gaan zitten en je zit lekker in je vel zowat ......
meestal hebben andere mensen er meer last van dan de persoon in kwestie

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:33

amazone77 schreef:
maar waar moeten die extra punten dan bij gegeven worden?
bij punt 30?
verzorging van het geheel(heb het over een dressuur proefje)
volgens mij valt daar alleen onder de conditie van je paard,
of je tuig in orde is,
en het wijze van correct toiletteren van je paard
en de conditie en verzorging van de kleding.
ik vind het wel discriminatie als iemand word beoordeeld op zijn uiterlijk.
dat is mijn mening. Bloos

Iemand op zn uiterlijk beoordelen kan je ook niet maken vind ik. Tong uitsteken

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:38

Nee als het er gewoon verzorgd uitziet, daar gaat het om lijkt me als je een proef rijdt. Je zal toch geen minpunten krijgen omdat je te zwaar bent. Dan zou het wel ernstig gemeen zijn.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:40

ik ken wel gevallen van bot commentaar op een protocol, enkele voorbeelden staan ook in het topic ´vreemdste jurycommentaar´.. dus het zeker voor..

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:41

kun je daar geen aanklacht voor indienen ? zou niet mogen vind ik of het moet echt ten kosten gaan van het beestje

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:41

Er was hier toch echt iemand die zei, dat "dikke/volle" mensen niet fatsoenlijk op een paard kunnen ziten en dat je daarom alleen al niet mag paardrijden, want je hindert het paard op die manier. 1 van de dingen was dat het been niet genoeg kan afhangen... Zou dit dan de reden zijn dat de dikke/volle mensen minder punten krijgen? Knipoog

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:46

Ik heb anders echt geen problemen met mijn benen als ik paardrij, dus ik snap niet helemaal waar dat vandaan komt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:47

rockwitch schreef:
Ik heb anders echt geen problemen met mijn benen als ik paardrij, dus ik snap niet helemaal waar dat vandaan komt.

Uit het zelfde vakje als vol zijn = onfit

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:48

rockwitch schreef:

Precies en ik zou dan ook graag diegene die dit verkondigde willen uitnodigen bij mij en dan te kunnen zien of ik inderdaad mijn paarden hinder.....

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:49

ja idd, toen ik dat van die benen voor het eerst las had ik al zoiets van huh, nooit gemerkt, maar ik heb dat ook echt niet.
Het zal best zo zijn, dat het bij sommige mensen wel zo is, maar goed er zijn ook genoeg mensen die een normaal figuur hebben die ook af en toe houding aannemen waarvan ik zoiets heb van: eeeehm juist ja

@Zammie, idd dan zien ze dat mijn paardje gewoon lekker loopt, maakt voor hem zowiezo niet uit wie erop zit.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 23:01

Mij zul je nooit aanvallend zien reageren om andermans gewicht, wel afvragend of het verstandig is wat men aan het doen is met het paard/pony.
Mensen gillen wel heel hard dat de paarden het vanzelf wel aangeven wanneer het teveel is maar dan is het al te laat.
Ik mag aannemen dat bijna iedereen weet dat een paard een prooidier is en dus niet meteen laat merken dat iets dwars zit, het lijkt er alleen op dat aardig wat mensen dit uit het oog verliezen Lachen

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 00:21

Nijn schreef:
Mij zul je nooit aanvallend zien reageren om andermans gewicht, wel afvragend of het verstandig is wat men aan het doen is met het paard/pony.
Mensen gillen wel heel hard dat de paarden het vanzelf wel aangeven wanneer het teveel is maar dan is het al te laat.
Ik mag aannemen dat bijna iedereen weet dat een paard een prooidier is en dus niet meteen laat merken dat iets dwars zit, het lijkt er alleen op dat aardig wat mensen dit uit het oog verliezen Lachen

Mijn ex verzorgpaard reageerde anders wel gelijk toen het zadel niet lekker lag Knipoog.
Ik vind wel dat je de eerste zin heel netjes brengt, dat komt al beter over dan sommige andere bokkers het proberen te brengen.
Gewicht is bij de meesten (meiden vooral) een issue, niet leuk als je dan trots bent op rij foto's en gelijk bot word afgekraakt om je gewicht.
Ik heb ook een buikje en lovehandles, en reed ook gewoon paard. Maar ik wilde niet op een arabiertje gezet worden,een stevige kwpn'er vond ik beter of een fries of fjord.
Ik ben ook vrij lang, en weeg ook best veel(Volgens mij is de eigenaresse van de Appalossa (sorry kan het even niet terug vinden), ook best lang.
Daarin zijn wij in ons voordeel,maar waarom zou ons plaatje beter zijn, dan iemand die 1.60 is en netzoveel weegt dus iets ronder is ?
Dat is waar ik me zo boos om kan maken .
Ik weet namelijk zeker dat er mensen zijn,die net zo veel wegen als de gene die word afgekraakt in HAW door hun, maar zelf langer zijn en waardoor het minder opvalt!
Heel verhaal geworden Clown

Ik wil niemand aanvallen hoor, schrijf alleen me gedachtens op Bloos Knipoog

youreperfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 00:54

Ik vind het soms toch ook niet kunnen. Met sommige ben ik het nog wel eens, dat als je 100 kilo ofzo weegt en dan volop foto's van de 100 kilo wegende persoon en die dan op bokt plaatst, dat ze je dan afbreken tot en met. En inderdaad, het is soms toch wel beter om een steviger iemand erop te zetten die fatsoenlijk kan rijden dan een heel dun iemand die wat zit te stuiteren.. Lachen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 00:54

[LZP] > [FZ]

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 09:40

@ seleentje.. Precies.. Appeloosa (Sorry haha) weegt 100 kg, maar tis echt niet aan dr te zien hoor, ze is gewoon lang, en vaak hebben lange mensen ook wat gewichtjes, niks mis mee..Maar STEL nou dat appeloosa er als een aardappelzak op zit te mutsen.. En een klein propje van 1.60 die 100 kg weegt stille zit, hand en beestje loopt fijn.. De meeste kiezen dan toch voor Appeloosa, omdat het toch wat mooier oogt dan een klein en stevig persoon.. Maar zo als ik al zij.. op internet is altijd alles zo makkelijk gezegd..