Bokt, een goede discussie of ruzie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Breghje

Re: Bokt, een goede discussie of ruzie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:00

pinuts schreef:
ach ik ben soms iets te nuchter en seirieus voor bokt:P zo kan ik gewoon niet lachend achter de pc zitten vanwege een penny.. Dat vind ik gewoon domweg niet grappig, ik heb andere humor.. dusjaa

Ligt eraan. Soms ben ik zo melig als een kwartje, en dan is het gewoon heel erg hilarisch die dingen te lezen en te reageren, terwijl anders ik er ook mijn schouders voor ophaal en doorklik.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:39

Ik heb het gelukkig niet of nog niet meegemaakt, een ruzie in plaats van een discussie. In sommige topics gaat het wel hard tegen hard, omdat het erg gevoelig ligt en omdat een compromis in die topics iets lastiger ligt (vanwege praktische zaken). Ik merk dan wel dat het soms een beetje onaangenaam wordt, ik lees dan ook eerst een paar keer mijn bericht door voor ik het post. Ik vind dat je in discussie best een beetje scherp uit de hoek mag komen, maar misschien is dat voor mij anders omdat ik vrijwel niemand persoonlijk hier ken, dat voelt toch een beetje anders, het zal dan niet snel persoonlijk worden. Het valt me op dat sommige posters zich soms wel erg persoonlijk aangevallen voelen, lijkt me niet altijd nodig en zonde van je energie. Soms moet je dingen ook wat kunnen relativeren en van je af laten glijden, 'wat kan jou het nou schelen wat een ander vindt, als je jezelf maar recht in de ogen kunt kijken'. Verbeter de wereld, begin bij jezelf!
Als ik soms het gevoel heb dat erg vervelend wordt, probeer ik wel een grapje ofzo te plaatsen om weer wat lucht te geven.
Wel goed om hier eens met elkaar over te praten.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 12:05

ik ken hier ook niemand, maar soms vind ik de manier waarop iemand tegen je "praat" toch erg respectloos. Zo had ik t dus laatst over paarden die 3 uur lang zweten in de les, en daarna bezweet zonder deken in de sneeuw in het land worden gegooid. Dat vind ik niet normaal, maar anderen vonden dat eig al wat penny van mij, want die paarden konden best bezweet zonder deken in de wei, waar maakte ik me in godsnaam druk om. Das dan mijn mening, en dan word het zo verdraaid dat ik onzin L..ul, en dat vind ik erg irritant.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 15:30

Wat ik knap vind, is dat ondanks dat bokt zo ontzettend groot is (geworden), mensen elkaar nog steeds op weten te zoeken. Soms lijkt het wel alsof het erom wordt gedaan. De meeste bokkers die ik hier tegen kom heb ik een paar keer gezien (in een topic), kan ik me vaag herinneren of ik weet bij god niet wie het is. Ok, ik discussieer ook wel eens mee, maar dan gaat het niet om de persoon. Af en toe krijg ik dus écht het idee dat mensen elkaar moedwillig opzoeken.

Ik moet ook zeggen dat ik het steeds minder gezellig vind worden nu het zo groot word, maar dat is een andere discussie Clown

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 15:37

Ik vond het wat er net in het topic aan de teugel rijden gebeurde ook niet leuk, ik probeer netjes te blijven en alles uit te leggen maar ik ben eigenlijk mezelf gewoon aan het verdedigen terwijl dat niet nodig is.. Daarom kijk ik tegenwoordig meer dan dat ik post

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 13:00

Discussie's zijn niet echt meer mogelijk. Ook gaan er veel topics op slot of voor overleg, die dan niet meer open gaan. Kan me daar nogal aanstoren. Bokt wordt er niet gezeliiger op.