arnjojo schreef:Ik vind dat je van een vlieg een olifant maakt. Tuurlijk is het niet netjes dat mensen msn taal schrijven. Maar als het je irriteert lees je het toch niet? Hoe lang heb je over je eigen stuk gedaan?
Laat iedereen in zijn waarde. Mensen die het op die manier willen schrijven laat die mensen en lees het anders niet!!
Sorry hoor, maar denk je echt dat ik een topic open als ik twee keer een topic tegen kom dat niet leesbaar is
Ik lees het ook niet, maar ik vind het irritant. Mijn mening en daar heb je een forum voor. Wat heeft de tijd waarin ik mijn stuk schrijf voor een belang bij dit onderwerp?
Ik vind dat je me een beetje persoonlijk aanvalt, terwijl ik alleen naar iemands mening vraag. Iets subtieler kan ook.
Natuurlijk zijn er mensen die het niet interesseert. Ik moet zeggen dat ik er ook echt niet wakker van lig, maar het begon mij steeds vaker op te vallen. Ik dacht toen; laat ik eens peilen wat mensen op bokt er van vinden.
Zwerte schreef:Ik kan me ook rot ergeren aan grove fouten. De d/t foutjes maak ik zelf ook nog wel (geen zin om bij elk woord te bedenken wat het ook alweer moet zijn en ik doe het op gevoel blijkbaar erg vaak fout) en ook fouten in allerlei uitzonderingen vind ik niet storend. Nederlands is nou eenmaal een moeilijke taal en lang niet iedereen kan alle regels onthouden en toepassen.
Maar ik begrijp waar de TS op doelt, het is gewoon soms om te huilen! Met name fouten in zij/zei vind ik mateloos irritant. Dit is toch echt basale kennis. Zo ook woorden als ligt/licht, dit zijn 2 totaal verschillende woorden!
Ik denk dat msn/hyves en dat soort dingen flink aan deze fouten bijdragen. Deze fouten zie je dan ook voornamelijk bij de leeftijdsgroep die hier veel mee doet. Op een of andere manier weten ze msn en het dagelijks leven niet meer uit elkaar te houden? Ik vraag me af hoe deze personen ooit een sollicitatiebrief o.i.d moeten schrijven!
Wat ik ook erg opvallend vind komt ook in dit topic weer naar voren: het belang van (redelijk) foutloos ABN wordt totaal niet meer gezien. Als je iemand op een fout wijst is het gelijk: ach boeiend, je snapt wat ik bedoel toch? Misschien dit keer wel, maar als iedereen zo gaat redeneren ga je op den duur miscommunicatie krijgen. Regels zijn er (over het algemeen) om het begrijpelijk te houden. Mooi voorbeeld: het gebruik van als en dan. In een vergelijking gebruik je altijd DAN en veel mensen gebruiken als. Mn vriend deed dit ook altijd, hij zag het nut ook niet van verschil in deze woorden. Totdat hij een grappig filmpje van van kooten en de bie zag, waarin als en dan continu worden omgedraaid. Nou, je kan er echt geen touw meer aan vast knopen wat er gezegd word!
Nog 1 ding: ik zie hier mensen die reageren met opmerkingen als "laat mensen toch in hun waarde" en soortgelijke zinnen. Daarna komt vaak de opmerking dat ze gewoon de topics niet moet lezen als het haar stoort. Eh een gevalletje van de pot verwijt de ketel?
Precies.
Laatst bijgewerkt door RZDLover op 04-08-08 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt