HAW, nu ineens wel foto's waar je niet zelf rijdt???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bluem

Re: HAW, nu ineens wel foto's waar je niet zelf rijdt???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:40

Je opent toch én een topic om inderdaad misschien wel tips te krijgen maar toch ook gewoon om de leuk? Tenminste, daar was het mij altijd om te doen. (dus eens met Biep Knipoog )

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:41

Ja, vroeger werd iedereen er lastig van dat bokt altijd over alles viel en dat ze altijd op alles commentaar hadden, maar nu worden we verplicht om onwaarschijnlijk kritisch te zijn.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:46

Neonlight schreef:
Een nieuw ITP wordt inderdaad wel over nagedacht.

Verder is het heel erg jammer dat op dit moment praktisch alleen maar dingen over de houding wordt gezegd op HAW. Rijden is meer als alleen de houding van de ruiter.
Wat betreft herhalingen, ook dit mag, als je er een toevoeging bij geeft. Het is niet de bedoeling dat er alleen maar opgesomd wordt wat je niet goed vind, het is ook de bedoeling, en zeker bij een herhaling, dat je een eventuele oplossing van het probleem aandraagt. Op deze manier heeft er iedereen wat aan. Het constateren is niet het moeilijkste, het oplossen van je probeem wel. Met de tips en trucs die aangedragen worden kan niet alleen de TS geholpen worden, maar wellicht ook nog een heleboel meelezers.

Nors opkijken Als je dit doet worden alsnog je berichten verwijderd... (is vaak zat gebeurd).

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:50

Nee hoor, dat is helemaal niet gebeurd. Kan zo alles terugzoeken, berichten zijn opgeslagen. Als je met een zelfde tip komt, dan wel, dan voeg je niets toe.

Biepje schreef:
Af en toe wil je gewoon eens laten zien hoeveel werk je verricht hebt met je paard, hoe goed jullie zijn vooruitgegaan. Maar dat mag niet meer. Het gaat niet om het aantal reacties, het gaat erom dat anderen het mogen bekijken en op een normale manier kunnen reageren, al is het maar om eens te vertellen dat ze het best wel knap van je vinden, of dat je een leuk paard hebt.

Biepje, dat mag toch gewoon? Lachen Die topics kunnen op ITP. Juist daarvoor staan we rijtopics nu toe op ITP.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:55

Maar je paard is dan toch 'at work'? Het lijkt net alsof je niet meer erkend wordt als je gewoon eens wilt laten zien hoe goed je ondertussen overweg kan met je paard. En dat mocht vroeger wel op HAW en dat was net het leuke eraan. Ik ben het er nog best mee eens dat je in de topictitel zet op welk niveau je zit enzovoort, maar al die regels voor die openingsposts en de regels voor reactieposts Lips are sealed .

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 12:57

en wat nu als je opbouwend commentaar wilt maar ook wel wilt horen van sommige mensen dat het er gewoon fijn uit ziet...

ik vind HAW ook een beetje doorgeslagen, de regels voor de openingspost kan ik nog wel inkomen. maar ik vind het echt belachelijk dat mensen commentaar moeten gaan zoeken om te mogen reageren

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:59

Vroeger was dat eigenlijk ook al niet de bedoeling.
En je wilt je paard toch showen aan de rest met dit soort topics? Dan ben je je paard toch "in the picture" aan het zetten? Lachen Wat maakt het naampje van het forum nu uit? ITP is niets minder dan HAW.

LiSSy, ook op ITP mag rijtechnisch commentaar gegeven worden. Staat ook duidelijk in de charter. Ja

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:59

Ik snap niet waarom dat nu apart móet, heb nogal ergens gezegd laat dan de keuze aan TS. Als die vermeld dat ze geen "leuke" reacties wil in haar topic kan ze dat in de beginpost zetten, doet men het wel kan daar toch op getemt worden? Scheelt mods een hoop geloof ik. ITP is voor mijn ziens niet voor rijfoto's, wel voor gewoon leuke foto's van je pony's/paarden. Je hebt een HAW he, waarom het dan nog ergens anders bij gooien.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:00

Helemaal eens met Bluem Ja

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:04

Neonlight schreef:
Nee hoor, dat is helemaal niet gebeurd. Kan zo alles terugzoeken, berichten zijn opgeslagen. Als je met een zelfde tip komt, dan wel, dan voeg je niets toe.

Ik weet niet meer welk topic dat was, maar dr had iemand wat gezegd, ik geqoute met nog een paar opmerkingen van mij er achter aan en die is verwijderd? Ik herhaal weliswaar iets maar ik vul het aan Verward

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:15

Bluem schreef:
Ik snap niet waarom dat nu apart móet, heb nogal ergens gezegd laat dan de keuze aan TS.

\Maar de keuze is toch aan de TS? Wil die de leuke reacties, opent die een topic op ITP, wil de TS specifiek rijtechnisch commentaar, wordt het topic op HAW geopend. Voor degenen die reageren ook veel eenvoudiger, je weet dat "o wat een leuk paardje en gaaf setje" reacties niet mogen op HAW. Dit is duidelijk, het voorstel wat jij geeft schept verwarring.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:17

Waarom zou je op HAW niet mogen zeggen dat de betreffende combinatie een leuke set heeft, of goed rijdt?
Aangezien dat tegenwoordig een oneliner is Nors opkijken

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:28

En dit is wel duidelijk? Alles bij elkaar gooien op ITP?
Nuja, ik post er niet meer, voor mij is het echt voor 80% achteruit gegaan, beide.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:29

Oneliners mogen ook sowieso niet Magda Knipoog . Over heel Bokt niet.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:29

Het feit dat je zegt dat iemand goed rijdt vind ik anders geen oneliner?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:37

Magda_90: dat lijkt me vooral een verschil van opvatting over wat een oneliner is. Dat heeft verder niet direkt met HAW op zich te maken.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:39

Niet echt direct nee, maar voorheen mochten dat soort opmerkingen wel.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:42

Bluem schreef:
Je opent toch én een topic om inderdaad misschien wel tips te krijgen maar toch ook gewoon om de leuk? Tenminste, daar was het mij altijd om te doen. (dus eens met Biep Knipoog )

Maar dan wil je toch tips en geen commentaar op iets wat jezelf al hebt geconstateerd?

Als ik een topic op RT-P open over mijn pianohanden met de vraag of iemand een oplossing weet, dan haalt niemand het in z'n hoofd om te reageren met de opmerking dat ik pianohanden heb. Maar ik krijg wel een hele serie tips hoe mensen dat hebben opgelost en weer reacties of die tips bij iemand anders ook werkten.

Plaats ik een topic op HAW voor rijtechnisch commentaar met onder andere de opmerking dat ik last van pianohanden heb en graag tips zou willen hebben, dan krijg je een hele serie opmerkingen dat ik pianohanden heb en is het blijkbaar opeens heel moeilijk om diezelfde tips van RT-P te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:35

Vroeg me even iets af tussendoor. Tellen je posts op HAW nu eigenlijk wel mee? Omdat je nu nuttige posts moet plaatsen daar?

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:42

Dus dan mijn vraag Karl;
Mensen die dan zo zeer alleen rijtechnische tips willen (eigenlijk gewoon zoals het nu op HAW moet), kunnen dan toch beter terecht op RT-P? En maak dan van het huidige ITP terug HAW voor de rijfoto's.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:52

RT-P is voor rijtechnische praktijkproblemen, HAW is voor rijtechnisch commentaar op foto's en ITP is voor foto's waar je niet persé rijtechnisch commentaar op wilt, waarbij we op dit moment aan het nadenken zijn over een aparte ITP-D voor rijfoto's waar je niet persé rijtechnisch commentaar op wilt.

Dat lijkt mij een logische verdeling.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:57

Het vervelende is nu gewoon dat je op HAW niet meer mag zeggen: mens jullie zijn lekker bezig! Top......

Je moet een kritiek puntje aanhalen, je moet negatief zijn, anders wordt je reactie verwijdert.

Er is meer tussen"wat een mooi paard" en een gemeend compliment aan de ruiter en paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:58

ITP was eerst een forum waar je je vrijheid blijheid foto's moest plaatsen, en geen longeer foto's of rij foto's.

Dat we daar nu ineens rij foto's moeten gaan plaatsen, dat klinkt niet meer zo logisch. De enige manier om nu nog leuke reacties te krijgen van "Goed zo, ga zo maar door!" is als je ze op ITP gooit. En gooi je ze op HAW heb je het risico 24 berichten lang alles maar afgekraakt te worden.

Mits je natuurlijk in het begin bericht (eerste poster, niet TS) alles al zegt wat de rest dan niet meer mag en kan zeggen (want dan word het toch verwijderd) dus dan kan het topic na 1 reactie al op slot "Want alles is dan toch al gezegd"

Ja, klinkt heel logisch eigenlijk Verward

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:59

Maar nu worden in de HAW topics óók alleen nog de problemen besproken lijkt het, ik zie niet veel anders meer staan. Laat staan dat het er nog gezellig is, dus die kunnen dan net zo goed op RT-P.

Inderdaad Amondi, maar dat is hier al 20x aangehaald. Rolleyes

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 17:24

Waarom zou commentaar alleen maar negatief mogen zijn Verward