[Dienstmededeling] Veranderingen op HAW en de fotofora

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VValar

Re: [Dienstmededeling] Veranderingen op HAW en de fotofora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:32

Overigens.... als er slechts één of twee op/aanmerkingen zijn die je kunt geven aan een combinatie, dan heb je aan één à twee berichten genoeg. Aangezien er niet in herhaling mag vervallen worden, óf gezegd mag worden wat een leuk paard het wel niet is. Wordt erg eentonig zo.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:33

Jep, dus als je heel slecht rijd, heb je misschien 4 berichtjes in je topic, rijd je heel goed, moet je zelfs de moeite niet doen om je verhaal te doen er is toch niemand die mag reageren van de mods Haha!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:33

Idd, ieder topic maar iets van 4 reacties, boring.
Nee nogmaals van mij krijg je geen foto's meer te zien op HAW, tenzij er wwat wordt gedaan aan die achterlijke regeling.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 18:34

We hebben ingezet op het creëeren van een rijtechnisch fotoforum, waar je foto's kunt plaatsen op het moment dat je tips / aanwijzingen wilt op je rijden. Vergelijk het met het rijtechnische forum op informatief, het heeft een ander doel dan de huiskamer waar het vooral gezellig is.

Wat betreft de herhalingen: het is keer op keer benadrukt, in de topics op HAW zelf, in topics op forumzaken die geopend zijn door mensen die zich eraan ergerden en in het topic met de enquete dat dat een punt is waar veel mensen zich aan stoorden. Om die reden hebben we besloten om daar ook strenger op te modereren.

En in één post is niet alles te zeggen. Wat Cayenne al aanhaalt, 20 keer 'je handen zitten te hoog' heeft iemand niets aan. Drie keer 'je houd je handen te hoog' met elke keer andere tip/aanwijzing om het te verbeteren, daar kan je wat mee.

En qua topics sluiten: het is voor ons - helaas, en dat meen ik - niet te doen om iedereen de mogelijkheid te geven om zijn topic aan te passen. Daarom dus maar een slotje: mensen kunnen dan zelf hun topic aanpassen en weer openen. Ik snap dat dat streng overkomt, maar we hopen dat dat na een overgangsperiode nog maar sporadisch nodig zal zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:34

Je kunt het ook overdrijven Clown
Er is ook een middenweg, en Anky krijgt op Bokt zelfs nog commentaar, dus wat dat betreft geloof ik niet dat zelfs de beste ruiters hier op bokt geen commentaar meer krijgen Clown
Er is altijd nog wat aan op te merken, maar je moet er wel je best voor willen doen Lachen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:36

Het was rijtechnisch genoeg, waarom pakken jullie die eentonige herhalingen dan niet aan? (Lees, berichten die niet onderbouwd zijn).

Dit zijn gewoonweg te veel regels om meteen een goed topic te starten. Want je hele lijdensverhaal moet er tegenwoordig in.

Ik blijf het gewoonweg niet snappen wat jullie doel was, dat doel wat net gezegd is, is niet gelukt in mijn ogen.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:37

Dus technisch gezien; als de TS in zijn post vraagt: " Hoe vinden jullie deze combi?" (een vraag die regelmatig voorkomt)

Dan zou er wél gepost mogen worden dat het mooi is?
Het beantwoordt namelijk wél aan de TS en het is ON-topic? Nagelbijten / Gniffelen

Bettine

Leuk hoor dat er nu HAW topics op ITS geplaatst mogen worden.

Maar hoe herken ik die topics in godsnaam?
Ik heb echt geen zin om eerst 10 topics van grazende ponies te moeten openen en daarna eindelijk een keer een leuk paard aan het werk te zien. Ze hebben op ITP allemaal titels wat echt vanalles zou kunnen zijn.....

Ayasha
Blogger

Cayenne schreef:
Je kunt het ook overdrijven Clown
Er is ook een middenweg, en Anky krijgt op Bokt zelfs nog commentaar, dus wat dat betreft geloof ik niet dat zelfs de beste ruiters hier op bokt geen commentaar meer krijgen Clown
Er is altijd nog wat aan op te merken, maar je moet er wel je best voor willen doen Lachen

me dunkt dat Anky vnl commentaar krijgt van zij die zelf graag met hun kont op haar paarden willen zitten Knipoog Niet dat Anky perfect rijd oid maar de commentaar is meestal muggenziften. Knipoog

En daar komt het toch op neer? Je mag niet meer zeggen leuk dier, en je mag niet meer herhalen, dus wat mag je wel nog? En bovendien word je topic zonder pardon op slot gegooit als het niet 100% correct is. Al die regels, ik weet het niet meer hoor, wat er nu in moet enz. Nee, voor mij is de lol er op deze manier ook af. Heb graag foto's geplaatst maar vrees dat als mensen nog foto's willen zien ze maar moeten komen vragen. Wat een gezeik zeg. Is dit een poging om het ledenaantal wat naar onder te krijgen zodat Bart geen nieuw databeest hoeft te kopen?

Ik ben ook voor die opsplitsing tussen HAW RT en gewoon HAW. Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 01-06-08 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:38

Anky heeft net als anderen lesgeefmensen die hun wijzen op de fouten. Hoe kun jij als iemand die die hele combinatie niet kent gaan beoordelen? Ja op dingen als je handen is dat makkelijk, maar bv met de aanleuning dat ken jij echt niet beoordelen. Jij weet niet hoe dat paard op dat moment erbij liep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:38

Eline schreef:
We hebben ingezet op het creëeren van een rijtechnisch fotoforum, waar je foto's kunt plaatsen op het moment dat je tips / aanwijzingen wilt op je rijden. Vergelijk het met het rijtechnische forum op informatief, het heeft een ander doel dan de huiskamer waar het vooral gezellig is.

Wat betreft de herhalingen: het is keer op keer benadrukt, in de topics op HAW zelf, in topics op forumzaken die geopend zijn door mensen die zich eraan ergerden en in het topic met de enquete dat dat een punt is waar veel mensen zich aan stoorden. Om die reden hebben we besloten om daar ook strenger op te modereren.

En in één post is niet alles te zeggen. Wat Cayenne al aanhaalt, 20 keer 'je handen zitten te hoog' heeft iemand niets aan. Drie keer 'je houd je handen te hoog' met elke keer andere tip/aanwijzing om het te verbeteren, daar kan je wat mee.

En qua topics sluiten: het is voor ons - helaas, en dat meen ik - niet te doen om iedereen de mogelijkheid te geven om zijn topic aan te passen. Daarom dus maar een slotje: mensen kunnen dan zelf hun topic aanpassen en weer openen. Ik snap dat dat streng overkomt, maar we hopen dat dat na een overgangsperiode nog maar sporadisch nodig zal zijn.

Begrijp ik hieruit dat berichten op HAW in het vervolg ook mee gaan tellen om voor beginnende leden aan de 25 nuttige berichten te komen en dat ze in het vervolg ook worden meegeteld? Want als HAW qua doel gelijkgesteld wordt aan de informatieve fora, moet dit natuurlijk wel in het geheel worden doorgevoerd Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:39

phaser schreef:
Dus technisch gezien; als de TS in zijn post vraagt: " Hoe vinden jullie deze combi?" (een vraag die regelmatig voorkomt)

Het beantwoordt namelijk wél aan de TS en het is ON-topic? Nagelbijten / Gniffelen

maar 1 keer want anders val je in herhaling, dat mag ook niet.

magda_90

pharagirlke schreef:
Is dit een poging om het ledenaantal wat naar onder te krijgen zodat Bart geen nieuw databeest hoeft te kopen?

Daar dacht ik net ook aan.

Ayasha
Blogger

magda_90 schreef:
pharagirlke schreef:
Is dit een poging om het ledenaantal wat naar onder te krijgen zodat Bart geen nieuw databeest hoeft te kopen?

Daar dacht ik net ook aan.

maar dan vind ik wel dat er geen haw foto's op ITP mogen want anders zit je nog uren te zoeken om een haw topic te vinden waarop je ook "leuk dier" mag antwoorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:40

Bettine schreef:
Leuk hoor dat er nu HAW topics op ITS geplaatst mogen worden.

Maar hoe herken ik die topics in godsnaam?
Ik heb echt geen zin om eerst 10 topics van grazende ponies te moeten openen en daarna eindelijk een keer een leuk paard aan het werk te zien. Ze hebben op ITP allemaal titels wat echt vanalles zou kunnen zijn.....

Dit vind ik een goede opmerking! Zeker iets om over na te denken als Beheer/mods lijkt me.

Misschien tags invoeren.... [OHZ] wanneer het gaat over rijfoto's ofzo.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:41

pharagirlke schreef:
phaser schreef:

gut... stel je voor dat je commentaar dan negatief is Ach gut

Ayasha
Blogger

lijkt me dat je dat met een gewoon HAW ook al zou oplossen. HAW RT voor lesgeven-via-foto'tje en HAW voor mensen die gewoon trots zijn op hun dier.

VValar

Toch stom dat HAW bij ITP topics gezet worden. Krijg je inderdaad zoals Bettine zegt die vervelende zoektocht naar een leuk HAW topic tussen alle grazende pony's op het land. Daar zal ook veel ergenis over gaan ontstaan, dus kan er beter gelijk een opsplitsing gemaakt worden. Laat ITP lekker zo, voor al die mensen met hun fotoshoots van hun pony's en paarden, en maak een leuk HAW topic waar zowel RT commentaar als overig commentaar in geplaatst mag worden.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:42

Of juist positief, lekker aanmoedigend dan Nagelbijten / Gniffelen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:42

magda_90 schreef:
Of juist positief, lekker aanmoedigend dan Nagelbijten / Gniffelen

en je krijgt natuurlijke en enorm duidelijk beeld van de mening van 1 persoon Ja

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:43

pharagirlke schreef:
phaser schreef:

Inderdaad. Nagelbijten / Gniffelen

En als je aan het rijden bent, hoort het toch bij HORSE AT WORK, jij & je paard werken toch?
En als je het neerzet voor rijtechnisch commentaar, is af en toe iets positiefs tussen door geen slecht ding lijkt mij?

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:45

Ik snap het ook niet:

Volgens mij willen we allemaal een goede, leuke en gezellige sfeer op Bokt, maar zodra we op HAW een positieve reactie plaatsen zonder direcht heel veel rijtechnisch commentaar mag dat niet Verward

magda_90

Weetje, ik bedenk mij wat.

Men wil dat anderen gaan 'lesgeven' aan de hand van foto's. Ieder lesgeefmens geeft goed commentaar als het goed gaat, waarom dan niet op HAW? Zonder complimenten is het leven een bal gehakt.

Sammie

Joscaa schreef:
En als je het neerzet voor rijtechnisch commentaar, is af en toe iets positiefs tussen door geen slecht ding lijkt mij?

Er wordt toch ook nergens beweert dat je enkel negatief commentaar mag geven. Positief commentaar bestaat nl. ook Pling

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:46

Nouks schreef:
Misschien tags invoeren.... [OHZ] wanneer het gaat over rijfoto's ofzo.

Nog meer regels Huilen van het lachen

Ik ben ook wel voor een HAW-RT en van HAW weer het oude HAW maken en ITP ook weer zoals het was.
Overigens heeft dit niks met wennen te maken, maar ik vind HAW/ITP in deze vorm gewoon 3 keer niks. Niet gebruiksvriendelijk, want je moet eerst een half wetboek door en dan is het nog maar afwachten of je het goed gedaan hebt...