Heb Respect voor elkaar !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: Heb Respect voor elkaar !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 12:40

Suus_ het andere topic is een HK topic, dit is een topic waar de posts inhoud moeten hebben.

Het is even stil geworden hier nu.
maar ik weet zeker dat er veel meer bokkers achter ons staan !

Waar blijven die ? Lachen

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:17

Ik sta absoluut achter jullie cm Lachen , ik sluit me hier graag bij aan. Vaak zie ik echt aanvallende berichten op een andere user, zo ontzettend onnodig en vaak ook nog kwetsend. Velen kunnen het waarschijnlijk echt wel op een andere manier brengen, maar er wordt te weinig gedacht, en te veel te snel gehandeld. Ik probeer dan ook vaak wat te sturen, of plaats een opmerking dat het wellicht ook wat vriendelijker kan. Ik hou niet van ruzie of onenigheid, en ik probeer dat ook altijd te sussen/uit te praten. Hier, maar ook in het dagelijks leven Lachen .

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 17:12

runningkawa schreef:
haha, idd 10 is niet genoeg....
ik heb ondertussen wat anders gevonden om mijn frustratie over sommige dingen kwijt te raken...zullen sommige mods minder leuk vinden...maar ach... Lachen

Ik heb geen oog dicht gedaan de hele nacht Huilen .....wil hetNUweten!!!!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 17:30

Ik ben het ook eens met CM, ik heb zelfs al geprobeerd af te kicken van bokt na het zoveelste topic waar ik misselijk van werd.
Heb het welgeteld één dag volgehouden. Bloos

Ik ben ook geen engel hoor, Schijnheilig ik heb af en toe ook dagen waar ik later m'n berichtjes teruglees en denk woeiii... blijf ademen Roro. Huilen van het lachen
En probeer er vervolgens op te letten. Lachen soms ben ik het niet eens met iemand, en in een volgend topic kan ik weer prima met die persoon praten.

Maar ik heb één keer iemand gehad, die had één keer bonje met me in een topic, verhitte discussie, en in elk topic dat ik zat en zij ook was ze standaard tegen me. Met álles!
Dat vond ik zo frappant, ze kende me niet eens. Huilen van het lachen ik haar ook niet. Had haar naam niet eens meer herinnerd, als ze niet zo raar had gedaan. Haha!

Op naar een beter bokt! Ja

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 21:34

Kijk en dat bedoel ik nou... Dat heb ik dus ook !!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 21:40

Isjtar schreef:
Helemaal mee eens! Dan opent iemand gewoon een topic voor info over iets ofzo en dan draait het zo vaak uit op verkeerde discussies...erg jammer!

Inderdaad, dat is erg jammer!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 02:49

lindake schreef:
Ik ben het met jullie eens *LOL*.
Ook ik vind dat er op bokt respectvoller mag gereageerd worden door verschillende bokkers. Eigen mening mag, discusie mag, lijnrecht tegenover elkaar staan mag maar hou het vriendelijk Lachen.

Ik word soms echt wel droevig van hoe sommigen op andere reageren...

Nou dat mag dus niet.....

ook al breng je het zonder schelden of persoonlijke aanvallen, in normale context, je mening geven is nog steeds een gevoelig iets hier op bokt
vooral als groen zich ermee gaat bemoeien, en als die dan over de schreef gaat en je zegt daar wat over heb je het helemaal gedaan!
lijnrecht tegenover elkaar staan? uhm nee, hier op bokt mag je je lijn maar 1 richting op zetten...

beetje jammer dat je respect moet gaan tonen terwijl je het geeneens terug krijgt
oveigens hebben meerdere bokkers hier last van en juist sommige "brutale " bokkers weer niet
het is maar net of je in de groene kamers besproken word Knipoog

een beter bokt begint bij jezelf (maar ook met meer vrijheid in meningsuitingen)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 04:44

Naadje, ik ben de laatste die zal zeggen dat we allemaal op een lijn moeten zitten.

Maar waar het mij om gaat is dat er een eental bokkers is, dat op internet zodanig lef heeft dat ze andere mensen makkelijker de grond in boren.

Of bokkers met altijd negatieve posts, altijd kattige posts etc.

Een heftige discussie vind ik geweldig!
Dat moet ook kunnen, alleen zijn er bokkers die het dan niet kunnen winnen, en dan gaan ze persoonlijk worden.

Ik probeerde in een topic rustig uit te leggen dat ik het niet netjes vond hoe iemand reageerde, zij begon me meteen voor hypocriet uit te maken, en wannabeemoderater-nogwattes.

Het is dus voor zulke mensen raar als je de boel wilt sussen terwijl je niet groen bent.

Oftewel zulke bokkers zien het echt als een spelletje, stout doen mag totdat een groene zich ermee bemoeit.. Ehm ja ..

Ik vind het gewoon sneu en belachelijk hoe sommige bokkers overal maar blijven sjagerijnen. Wat mij betrefd veel sneller een ban !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 09:41

Het is naar mijn idee erg verschillend per onderwerp of je je mening bot mag brengen of niet.
Of je respect voor de ander moet hebben of niet is ook verschillend per onderwerp....en dat vind ik raar.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 11:20

runningkawa schreef:
Het is naar mijn idee erg verschillend per onderwerp of je je mening bot mag brengen of niet.
Of je respect voor de ander moet hebben of niet is ook verschillend per onderwerp....en dat vind ik raar.

helemaal waar RK je raakt de spijker op zijn kop!

en ......ligt het ook aan of jij als bokker al een beetje "bekend" staat
iemand die precies hetzelfde als jou doet krijgt niet eens een OW en jij....nou ja laat ik mijn mond maar houden Knipoog
anders ga ik weer over de schreef Vork

afijn de groene kamers........ Rolleyes

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 11:33

crossmonster schreef:
Maar waar het mij om gaat is dat er een eental bokkers is, dat op internet zodanig lef heeft dat ze andere mensen makkelijker de grond in boren.

Of bokkers met altijd negatieve posts, altijd kattige posts etc.

betekend dit dat jij hebt besloten om dat vanaf nu dan zelf ook te doen?
moest namelijk hard lachen toen ik dit topic zag, paar dagen geleden wist je iemand nog aan te spreken op het feit dat zij jouw inziens teveel topics opende en dat die maar eens wat minder moest bokken.
ik vond dat erg kattig, ik vond ook dat jij haar volkomen onterecht de grond in boorde, en dan nu dit topic, ben je je er misschien niet van bewust dat jij je ook aan gedrag wat je nu afkeurt schuldig maakt, of wil je misschien een wit voetje halen?

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:32

Ik ben het ook helemaal eens met dit topic en heb er ook steeds minder plezier in maar kan bokt niet links laten liggen, Verslaafd Sigaar
Wat vaak ook voor veel opheffing zorgt is dat topics mar voor de helft worden doorgelezen en er dan op gereageerd word, of bijv. als iemand zonder cap rijd het niet 1 of 2 keer genoemd word maar het hele topic er over gaat.. Slapen
Ik doe mee aan een beter bokt!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:43

Ik ben het met je eens Crossmonster...
Het valt niet mee om discussies netjes en rustig te houden. Af en toe merk ik zelf dat ik ook wel eens dreig 'af te glijden' naar een niveau dat ik van mezelf niet ken.
We hebben het 9 uit 10 keer over paarden, een dier dat het hart van ons allemaal (of althans de meesten) in vuur en vlam zet.
De keren dat ik dreig mijn zelfbeheersing te verliezen zijn de momenten waarop ik zoveel agressie jegens het dier maar ook jegens forumgenoten bespeur. Mijn gevoel voor rechtvaardigheid speelt dan op, en dan vind ik het vreselijk moeilijk om rustig te blijven.
Maar ik blijf altijd alle woorden inhoudt geven; geen holle oneliners om mensen bewust te kwetsen.... maar een uitvoerige uitleg.

Het gevoel dat ik krijg, is dat het hele grote verschil in leeftijd onderling vaak voor veel onbegrip zorgt. Ik realiseer me soms met schrik dat iemand van 13 tegen me tekeer gaat, en ik ben 30+. Je zit dan in een volkomen andere levensfase, drukt je anders uit, bent op een andere manier met paarde bezig.
Ik zou het best wel prettig vinden wanneer het forum een apart inloggedeelte krijgt voor volwassenen en kids.

Dit lost niet het feit op dat ook volwassenen wel uit hun slof schieten of weinig omzichtig te werk gaan. Maar het voorkomt misschien frustratie.

1 ding dat ik ook ergerlijk vind, in real life en hier: wanneer je je ergens aan stoort of graag iemand zou willen wijzen op naar jouw idee fatale fouten... begin rustig! Leg het eerst rustig uit. Wanneer dat niet werkt kun je altijd 'je toon' nog wat 'aanzetten'. En wanneer dat niet werkt kun je het beter opgeven. Veel mensen beginnen direct op verhitte toon, en dit slaat altijd de plank mis.

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:18

Ninx schreef:
Ik ben het met je eens Crossmonster...
Het valt niet mee om discussies netjes en rustig te houden. Af en toe merk ik zelf dat ik ook wel eens dreig 'af te glijden' naar een niveau dat ik van mezelf niet ken.
We hebben het 9 uit 10 keer over paarden, een dier dat het hart van ons allemaal (of althans de meesten) in vuur en vlam zet.
De keren dat ik dreig mijn zelfbeheersing te verliezen zijn de momenten waarop ik zoveel agressie jegens het dier maar ook jegens forumgenoten bespeur. Mijn gevoel voor rechtvaardigheid speelt dan op, en dan vind ik het vreselijk moeilijk om rustig te blijven.
Maar ik blijf altijd alle woorden inhoudt geven; geen holle oneliners om mensen bewust te kwetsen.... maar een uitvoerige uitleg.

Het gevoel dat ik krijg, is dat het hele grote verschil in leeftijd onderling vaak voor veel onbegrip zorgt. Ik realiseer me soms met schrik dat iemand van 13 tegen me tekeer gaat, en ik ben 30+. Je zit dan in een volkomen andere levensfase, drukt je anders uit, bent op een andere manier met paarde bezig.
Ik zou het best wel prettig vinden wanneer het forum een apart inloggedeelte krijgt voor volwassenen en kids.

Dit lost niet het feit op dat ook volwassenen wel uit hun slof schieten of weinig omzichtig te werk gaan. Maar het voorkomt misschien frustratie.

1 ding dat ik ook ergerlijk vind, in real life en hier: wanneer je je ergens aan stoort of graag iemand zou willen wijzen op naar jouw idee fatale fouten... begin rustig! Leg het eerst rustig uit. Wanneer dat niet werkt kun je altijd 'je toon' nog wat 'aanzetten'. En wanneer dat niet werkt kun je het beter opgeven. Veel mensen beginnen direct op verhitte toon, en dit slaat altijd de plank mis.

Ik moest er wel een beetje om lachen toen ik las over een 13 jarige tegen een 30+ Haha!
Maar het lijkt mij juist niet verstandig om het op te splitsen. Ik bedoel, iedereen kan van iedereen wat leren en ook ouderen kunnen van jongeren leren en ik zelf vind het fijner om van volwassenen comentaar/kritiek te krijgen.
En idd, bij bijv. HAW niet alleen zeggen wat fout is maar ook een uitleg over hoe je het verbeteren kan! Dat komt naar mijn idee vriendelijker over als je snel de neiging hebt om bot te reageren Lachen

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:28

Ik ben het met je eens dat leeftijd er niet altijd toe doet. Volwassen zijn en jaaaaaaren ervaring hebben kan soms ook in de weg zitten, een onbevangen blik van iemand die nog niet zo lang bezig is kan wel eens verhelderend werken hoor. Met paarden bezig zijn is immers hoofdzakelijk een intuïtief iets...
Toch heb ik moeite met de grote leeftijdsverschillen, het niveau van de discussie gaat doorlopend op en neer.... en op den duur verlies ik dan een beetje de moed. Vooral de bijdragen in hippe taal vol afkortingen en schrijffouten halen soms de vaart en/of diepgang uit een topic.
Maar ik begrijp dat dat allemaal heel erg ouwe-banketstaaf klinkt, en dus zou een apart gedeelte voor kids en volwassenen misschien helemaal niet zo'n gek idee zijn....

putzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:34

*meld zich*

houdt me bijna altijd afzijdig bij discussies en heb ook niet veel zin om hier mn tijd aan te besteden, slecht voo rmijn bloeddruk.
maar de dingen die ik lees bevallen me lang niet altijd. een apart forum voor volwassenen en kinderen lijkt mij niet wat, een frisse blik is vaak wel goed, maar waar het hier meestal aan schort is dat mensen geen andere mening dan hun eigen durven te accepteren uit angst voor de gevolgen die dit met zich mee kan brengen. want stel je toch eens voor dat iemand anders ook een goede mening heeft waar misschien ook wel punten uit zijn te halen die nuttig kunnen werken.
naarmijn mening komen hier veruit de meeste discussies uit naar voren.

sorry voor het onsamenhangende verhaaltje

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 13:52

Ja hoor ook ik ben het eens met CM Lachen
ik houd me ook altijd heel ver van discussie-topics, ik durf mijn mening
in sommige gevallen niet eens te geven, je weet soms van te voren al dat
je overvallen wordt door bevriende bokkers van de TS van dat topic, sorry geen
trek in. En idd leven en laten leven, ieder probeerd zo goed mogelijk voor zijn dier
te zijn en ik vind dus ook dat je iedereen in zijn waarde moet laten.

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 15:19

Ninx schreef:
KNIP..

KNIP..1 ding dat ik ook ergerlijk vind, in real life en hier: wanneer je je ergens aan stoort of graag iemand zou willen wijzen op naar jouw idee fatale fouten... begin rustig! Leg het eerst rustig uit. Wanneer dat niet werkt kun je altijd 'je toon' nog wat 'aanzetten'. En wanneer dat niet werkt kun je het beter opgeven. Veel mensen beginnen direct op verhitte toon, en dit slaat altijd de plank mis.

Ik ben het hier volledig mee eens.

Wat ik ook nog wou zeggen: kijk, ikzelf ben hier terechtgekomen omdat ik met een pak vragen zat rond de paardenwereld. Ik heb NIEMAND in m'n omgeving waar ik iets kan aan vragen. De manege hier is ook niet zo'n succes. Lekker achter elkaar aanhobbeleln, geld betalen maar vooral geen vragen stellen..

Het eerste topic dat 'naïeve ik' startte, was een vraag of een geit goed gezelschap was voor een pony, omdat er wel later nog een paard zal bijkomen maar dit niet meteen mogelijk is.
Ik werd zowaar bijna meteen de grond in geboord en afgeschilderd als dierenbeul omdat ik een geit bij m'n pony wou zetten.

Intussen zijn we bijna een jaar verder en weet ik beter, maar hiervoor hoefde ik niet zo aangevallen te worden.

Sommige dingen kunnen op een andere manier verwoord worden, er is een verschil tussen:
- eigenlijk is het niet goed dat paarden alleen staan, het zijn kuddedieren en hebben een soortgenootje nodig.
- Dan koop je geen paard erbij later of je wacht met paarden/pony's kopen tot je er twee kunt nemen. Paarden zijn kuddedieren en ik hoop ook dat ze dit verplicht gaan stellen.

Die laatste stelling is erg kort door de bocht. En mensen moeten ook eens leren dat niet alles zwart-wit is. Oké, iedereen heeft een mening maar hou soms ook eens rekening dat niet iedereen even mondig is en misschien lijkt dit nu niet echt een noemenswaardig voorbeeld. Maar voor een eerste topic op Bokt was ik hier al serieus van m'n stuk gebracht.

Dat er hard wordt opgetreden tegen dierenleed - volledig akkoord. Maar paarden zijn nu ook geen suikerklontjes en soms willen we hier gewoon informatie vinden zonder verwijten naar je kop te krijgen.

RobvdPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 16:18

crossmonster schreef:
Naadje, ik ben de laatste die zal zeggen dat we allemaal op een lijn moeten zitten.

@crossmonster
Ik denk dat je dit topic met de beste bedoelingen opzet,
chapeau daarvoor,
maar ik heb eerder een keer of vijf met jou in een discussie gezeten,
en zodra duidelijk werd dat we het niet met elkaar eens waren,
zodra duidelijk werd dat ik een heel andere mening had,
en die ook wou verdedigen,
kreeg ik te horen dat ik het topic verpestte,
dat ik maar moest verdwijnen,
en dat anderen niet moesten luisteren naar mijn 'geziever'.
Sorry, maar dan kom je nu nogal hypocriet over.

Rob

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:07

En dat komt ook helemaal nooit en never door de toon in je berichten rob?
Zou het daar nu nooit eens een tikkeltje aan kunnen liggen of ligt het echt altijd maar aan die ander?
Het zou echt niet kunnen komen omdat jij andere voor van alles uitscheld ( fantasten, oplichters, naievelingen, smerig, enz enz) dat mensen daarom gepikeerd op je reageren...of is dat echt altijd het korte lontje van die ander?
Zou het dan niet kunnen zijn dat mensen het daarom als verpesten zien?

En nee voor je zegt of temt op persoonlijke aanvallen oid, dit is een serieuse vraag Ja
Ligt het echt alleen maar aan de ander? Want ja ik geef toe...ik zie nooit respect uit je berichten stralen.
Misschien bedoel je het anders, dat kan zeker in schrift Ja
maar het komt mij over alsof je expres mensen wilt pijn doen.
Nogmaals, zo komt het op mij over...ik zeg niet dat het zo is.

RobvdPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:45

Kawa,
als jij een scheet laat,
dan zeg ik dat het stinkt Haha! .

Jammer dat jij daar moeite mee hebt.
En nu laat ik jullie rustig onder elkaar verder discussiëren.

Rob

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:53

Maar dan staan we niet lijnrecht tegenover elkaar...dan geef ik je zelfs voor het eerst gelijk Haha!
En daar heb ik (en wellicht andere) geen moeite mee.
Als jij je antwoorden zoals nu met een grap maakt...heeft denk ik ook niemand daar last van.

Maar kun je nu inhoudelijk reageren op mijn eerdere vragen aub? Lachen

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 18:41

Citaat:
Maar dan staan we niet lijnrecht tegenover elkaar...dan geef ik je zelfs voor het eerst gelijk
En daar heb ik (en wellicht andere) geen moeite mee.
Als jij je antwoorden zoals nu met een grap maakt...heeft denk ik ook niemand daar last van.

Maar kun je nu inhoudelijk reageren op mijn eerdere vragen aub?

Ik vind dat dit topic beter gaat dan de andere, Ik denk voooral dat dat door ons samen komt!!
Ik vind dat het nu al een stuk beter gaan !

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 22:11

Ben het met Crossmonster eens, respecteer elkaar en laar elkaar in hun waarde al hebben ze een andere mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 07:23

Goed topic dit!!!! Ja

Denk idd dat respect fijn zou zijn op Bokt...
Ik moet zeggen, ik hou er erg van om te zeggen wat ik denk, ik vind dat fijn en eerlijk, en ik vind het ook fijn als anderen dat doen Ja
Het is idd soms jammer dat mensen persoonlijk gaan worden...

Denk wel aan de andere kant dat we ook niet overgevoelig moeten gaan worden. Een andere mening is soms al aanleiding tot gekwetste gevoelens, en dat is vreselijk jammer.

Krijg ook soms als ik mijn mening verkondig en eerlijk zeg dat iets echt niet zo slim is (goed, sommige dingen vind ik echt ongelooflijk stom, zeg ik ook) gelijk het commentaar: "laat iemand in zijn waarde".

Ik vind dat heel raar. Imo staan dingen als iemand in zijn waarde laten, en zeggen dat het niet eerlijk is tegenover je paard als je hem als jaarling inrijdt, totaal los van elkaar Lachen

Wat moet ik dan? Zeggen dat het een vreselijk goed idee is en zó goed voor het paard? Ik voel daar niks voor. Maar ik vind het wel zo eerlijk om de persoon die zoiets van plan is, te vertellen dat het niet zo'n goed idee is, en dat het gevolgen heeft voor het paard... ik zou het bepaald prettig vinden als ik dat kan blijven doen Lachen