Het is even stil geworden hier nu.
maar ik weet zeker dat er veel meer bokkers achter ons staan !
Waar blijven die ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
runningkawa schreef:haha, idd 10 is niet genoeg....
ik heb ondertussen wat anders gevonden om mijn frustratie over sommige dingen kwijt te raken...zullen sommige mods minder leuk vinden...maar ach...
Isjtar schreef:Helemaal mee eens! Dan opent iemand gewoon een topic voor info over iets ofzo en dan draait het zo vaak uit op verkeerde discussies...erg jammer!
lindake schreef:Ik ben het met jullie eens.
Ook ik vind dat er op bokt respectvoller mag gereageerd worden door verschillende bokkers. Eigen mening mag, discusie mag, lijnrecht tegenover elkaar staan mag maar hou het vriendelijk.
Ik word soms echt wel droevig van hoe sommigen op andere reageren...
runningkawa schreef:Het is naar mijn idee erg verschillend per onderwerp of je je mening bot mag brengen of niet.
Of je respect voor de ander moet hebben of niet is ook verschillend per onderwerp....en dat vind ik raar.
crossmonster schreef:Maar waar het mij om gaat is dat er een eental bokkers is, dat op internet zodanig lef heeft dat ze andere mensen makkelijker de grond in boren.
Of bokkers met altijd negatieve posts, altijd kattige posts etc.
Ninx schreef:Ik ben het met je eens Crossmonster...
Het valt niet mee om discussies netjes en rustig te houden. Af en toe merk ik zelf dat ik ook wel eens dreig 'af te glijden' naar een niveau dat ik van mezelf niet ken.
We hebben het 9 uit 10 keer over paarden, een dier dat het hart van ons allemaal (of althans de meesten) in vuur en vlam zet.
De keren dat ik dreig mijn zelfbeheersing te verliezen zijn de momenten waarop ik zoveel agressie jegens het dier maar ook jegens forumgenoten bespeur. Mijn gevoel voor rechtvaardigheid speelt dan op, en dan vind ik het vreselijk moeilijk om rustig te blijven.
Maar ik blijf altijd alle woorden inhoudt geven; geen holle oneliners om mensen bewust te kwetsen.... maar een uitvoerige uitleg.
Het gevoel dat ik krijg, is dat het hele grote verschil in leeftijd onderling vaak voor veel onbegrip zorgt. Ik realiseer me soms met schrik dat iemand van 13 tegen me tekeer gaat, en ik ben 30+. Je zit dan in een volkomen andere levensfase, drukt je anders uit, bent op een andere manier met paarde bezig.
Ik zou het best wel prettig vinden wanneer het forum een apart inloggedeelte krijgt voor volwassenen en kids.
Dit lost niet het feit op dat ook volwassenen wel uit hun slof schieten of weinig omzichtig te werk gaan. Maar het voorkomt misschien frustratie.
1 ding dat ik ook ergerlijk vind, in real life en hier: wanneer je je ergens aan stoort of graag iemand zou willen wijzen op naar jouw idee fatale fouten... begin rustig! Leg het eerst rustig uit. Wanneer dat niet werkt kun je altijd 'je toon' nog wat 'aanzetten'. En wanneer dat niet werkt kun je het beter opgeven. Veel mensen beginnen direct op verhitte toon, en dit slaat altijd de plank mis.
Ninx schreef:KNIP..
We hebben het 9 uit 10 keer over paarden, een dier dat het hart van ons allemaal (of althans de meesten) in vuur en vlam zet.
De keren dat ik dreig mijn zelfbeheersing te verliezen zijn de momenten waarop ik zoveel agressie jegens het dier maar ook jegens forumgenoten bespeur. Mijn gevoel voor rechtvaardigheid speelt dan op, en dan vind ik het vreselijk moeilijk om rustig te blijven.
KNIP..1 ding dat ik ook ergerlijk vind, in real life en hier: wanneer je je ergens aan stoort of graag iemand zou willen wijzen op naar jouw idee fatale fouten... begin rustig! Leg het eerst rustig uit. Wanneer dat niet werkt kun je altijd 'je toon' nog wat 'aanzetten'. En wanneer dat niet werkt kun je het beter opgeven. Veel mensen beginnen direct op verhitte toon, en dit slaat altijd de plank mis.
crossmonster schreef:Naadje, ik ben de laatste die zal zeggen dat we allemaal op een lijn moeten zitten.
Citaat:Maar dan staan we niet lijnrecht tegenover elkaar...dan geef ik je zelfs voor het eerst gelijk
En daar heb ik (en wellicht andere) geen moeite mee.
Als jij je antwoorden zoals nu met een grap maakt...heeft denk ik ook niemand daar last van.
Maar kun je nu inhoudelijk reageren op mijn eerdere vragen aub?