Waarom geen HAW forum, gewoon om te laten zien hoe het gaat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Waarom geen HAW forum, gewoon om te laten zien hoe het gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 07:50

en wie bepaald dat dan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 08:55

Dat bedoel ik dus crossmonster. Knipoog

Dan krijg je weer dat soort rating systeem dat een tijd terug als proef is geweest.
Als ik dan bijv Kim commentaar zie geven dan kan ik wel raten dat ik het daar mee eens ben, want dat is vrij vaak Lachen
Maar de penny waar het niet in het straatje paste, trommelt haar vriendjes op om te raten dat det advies waardeloos is...

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 08:56

Nou dat lijkt me dus hélémaal niks, zo’n hokjessysteem, proberen we daar niet juist vanaf te komen? Daarbij, idd wie bepaalt dat? Ik rij 'al' 21 jaar, heb vroeger bijgereden, heb nu een eigen paard, heb les, lees, leer en analyseer nog iedere dag. Maar ik ben nog nooit officieel gestart, weet ik nu wel of niet waar ik over praat? Dat zul je toch moeten aanschouwen om het te kunnen beoordelen. Daarbij ben ik er heilig van overtuigd dat de beste ruiter van de wereld ook fouten maakt die op dat moment misschien zelfs een beginner kan zien.

Ik vind het wèl nuttig als iemand tegen mij zegt dat mijn paard over bv de buitenschouder wegvalt. Ik vind het dan ook niet erg dat er niet direct een oplossing bij gegeven wordt want een beetje ruiter weet waarschijnlijk wel hoe je dat op moet lossen en zo niet dan kun je dat vragen c.q. opzoeken. Waarschijnlijk weet je zelf ook wel dat je paard wegvalt maar als het door een ander bevestigd wordt, is dat tóch wel fijn. Sommige mensen kunnen wel zien wát er mis is maar kunnen niet precies uitleggen hoe dat opgelost moet worden, mogen ze het dan ook maar meteen niet meer constateren? Onzin! Al die regels en beperkingen…

Ik ben het trouwens wel met de eerdere post eens dat ik me kan irriteren aan mensen die allerlei ‘eisen’ stellen aan het commentaar wat mensen mogen geven zoals geen commentaar op de cap aub. Zet dan óf voor de foto’s een cap op óf negeer het commentaar na verloop van tijd. Je zult helaas altijd mensen houden die niet goed lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 08:59

Je kunt ook zeggen...mensen maak geen opmerkingen over een cap.
Is toch ieders eigen keuze?
Als een ander zijn hoofd kapot wil vallen moet die dat toch weten?
Ik heb 'm op Lachen
Samen met mijn veiligheidsbeugeltjes Lachen
Maar wie ben ik dan om een ander dat te verplichten?
Waarom moet de plaatser zich daarvoor aanpassen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 09:24

Voor de foto een cap opzetten? Nou, that'll be the day Haha!.

Daarnaast vind ik het echt een beetje raar als je voor je rijtechnische info afhankelijk bent van bokt.nl. Voor dat soort dingen heb je je instructie, je stalgenoten en vrienden en vriendinnen die je daar op kunnen wijzen, maar geen internetforum imo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 09:25

Klopt
maar als het klopt wat er gezegt wordt vind ik het geen probleem het nogmaals te horen Lachen

En vergeet niet....veel mensen hebben geen les of les van truusje trek op de hoek...want die had nog plek en was goedkoop

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 10:35

Ok in het kort:

- Ik vind dat mensen niet al allerlei voorbehouden moeten maken als ze een topic starten. Je kunt uitleg geven; het betreft een jong paardje dus vandaar de houding van de ruiter of iets dergelijks maar ik vind niet dat je allerhande zekerheden moet gaan inbouwen over geen commentaar op de cap, sokken, kleding, houding etc.
- Doe je dat tóch en lezen mensen dan niet goed, kun je er een keer wat van zeggen, luisteren ze dan nog niet; LET IT GO.
- Wil je geen commentaar op je foto’s om wat voor reden dan ook, plááts ze dan in vredesnaam ook niet. Ga dan idd Hyven of whatever.
- Je kunt een mod vragen in te grijpen als het commentaar echt als een mannelijk geslachtsdeel op een drumstel slaat.

Verder kun je weinig doen denk ik. Als je allerlei regels aan fora gaat hangen is de laagdrempeligheid weg en durft niemand meer te reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 10:56

Sees, de laagdrempeligheid van het maar lukraak kunnen spuien van kritiek omdat het toevallig mag? Volgens mij zou daar juist paal en perk aan gesteld moeten worden Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:22

Idd
Niet de plaatser moet beperkt worden maar de nutteloos uit de nek zwammende commentaar gever zonder verstand ervan Lachen

Ik zie het gewoon al voor me...pennys zonder les zetten het neer op het gedeelte zonder commentaar. Ook al hebben ze een rollenbit in pessoa vorm met slof op het onderste gaatje, maar commentaar mag dan net
Mensen met goede les zetten het neer op het gedeelte met commentaar en krijgen dan allemaal penny reacties over een cap

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:25

En Lovely, nogmaals mijn vraag; als mensen met minder ervaring geen (niet-onderbouwd) commentaar meer mogen geven of het niveau van tevoren bekend moeten maken en je geen advies van Bokt ‘hoort’ te krijgen want daar heb je andere kundigere mensen voor, wat doe je dan op een forum? Eindeloos slap ouwehoeren? Dat kun je in de kroeg ook en dan zijn de omstandigheden nog beter ook. Wijntje erbij, leuk (zelf gekozen) publiek… Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:26

Ik vind de eis van verplicht commentaar op HAW ronduit belachelijk, en het schiet ook het doel van HAW volledig voorbij.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:26

Tja RK en Lovely, ik blijf erbij, waarom energie verspillen aan dat commentaar? Ik maak me gewoon niet zo snel druk, wat kan mij het schelen als mensen stom commentaar posten? Dan lees ik er over heen of met engelengeduld leg ik het nog een keer uit, boeiend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:27

Dan heb jij nog geen 3 pagina's gezever gehad...dat hoor ik wel Haha!
Met daartussen door zoekend wat fatsoenlijke berichten Haha!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:31

Sees schreef:
Tja RK en Lovely, ik blijf erbij, waarom energie verspillen aan dat commentaar? Ik maak me gewoon niet zo snel druk, wat kan mij het schelen als mensen stom commentaar posten? Dan lees ik er over heen of met engelengeduld leg ik het nog een keer uit, boeiend!

Niet iedereen kan er zo mee omgaan als jou. Dus het is wel zo eerlijk voor iedereen als er een forum komt waar ze zich goed bij kunnen voelen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:32

Nee da's niet waar RK. Ik maak me simpelweg niet druk om dat soort dingen. Het leven is té kort om me te storen aan futiliteiten. Mij maak je de pis niet snel lauw zeg maar Haha! . Ik ben Bokt erg dankbaar, ik heb er veel van geleerd en vaak JUIST van de mensen die niet ZZ-waardig zijn want dan ben ik ook niet dus wat heb ik aan dat uitegebreide onbegrijpelijke commentaar als ik het toch nooit in de praktijk ga brengen. Ook een meisje van 10 die lest op de manege sinds een half jaar kán dingen zeggen waar ik als 28-jarige nog een puntje aan kan zuigen...

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:33

Ja maar Lara-Silver, je kunt gewoonweg niet iedereen tevreden stellen en als HAW aan allerlei regels wordt onderworpen ben ik niet gelukkig, dus...voor wie kies je dan? Het zou voor iedereen makkelijker zijn je niet teveel aan te trekken van wat een ander zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:35

Het maakt mij de pis ook niet lauw... dat heb ik maar met enkele dingen op i-net hoor Lachen
Maar dan wil het niet zeggen dat je er geen verandering in wilt zien Knipoog

Klopt een miesje van 10 kan zeker rake dingen zeggen. Niemand beweert hier van niet
Toch in het algemeen zul je zien dat het toch vaak andersom is Lachen

En dat is toch logisch?
Ik ga jou echt geen wiskunde les geven...denk dat je geen goede punten gaat halen Lachen
Dat laat ik wel over aan iemand die dat heel goed kan en er veel ervaring in heeft.

Waarom is dat bij paardrijden anders?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:41

Haha RK al geeft iemand die een ster is in wiskunde mij les, dan nog snap ik er de ballen niet van.

Wat ik alleen bedoel te zeggen is dat het misschien wel irritant kan zijn dat iedereen, ongeacht de ervaring of het niveau, commentaar kan geven. Alleen vraag ik me ten eerste af óf je het kunt voorkomen en zo ja, of dat dan wel wenselijk is met het oog op alle regels, beperkingen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:43

sttt...ik ook niet, maar laat staan als dan een dokus wat dat betreft het uit gaat leggen Haha!

Ja, je kunt het voorkomen... alleen maar commentaar dat ergens op slaat.
En 40 keer je hebt geen cap of je zit niet zo recht als anky op een groene, valt daar dus niet onder Lachen
En mensen verplichten een topic door te lezen (op heel bokt) zodat er niet nog ge-emmerd word, over iets waar al duidelijk uitleg over is geweest Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:47

Als jij iets ziet in de wiskunde wat ik niet zie, graag Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:49

Maar dan moet je niet gaan vertellen dat 1+1 samen opgeteld 2 is...of misschien zelfs wel 3...

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:50

Op zich heb je wel een punt hoor RK, alleen zoals Kiwiko al zei; wie bepaalt wat nuttig is en wat niet? Moet een mod dan de hele dag topics doorspitten en alle onzinposts 100% verwijderen? Uiteindelijk denk ik wel dat mensen daar van leren en het niet meer doen maar het is toch ook wel jammer voor de (vaak jongere) mensen onder ons die dmv Bokt ervaring op willen doen en misschien daardoor niet mee durven te posten of een topic durven te openen.

Ik wil graag een keer een HAW topic openen met mijn rijpaard en shet voor de kar, zonder beperkingen. JUIST omdat ik wat wil leren en dat ongefundeerde commentaar neem ik dan wel voor lief. Ik kan alleen geen fotograaf vinden Haha! de meeste mensen zitten liever óp een paard dan er naast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:53

jongere bokkers die niet durven posten?
Eigenlijk schiet ik daar van in de lach... Naar mijn idee heeft de meerderheid een grotere bek dan hun kunnen, die posten vrolijk door.

Ik zie gewoon erg weinig foto;s meer van de ouder garde van bokt...omdat die simpel worden van het penny gezever over een cap...

Ik wil ook best leren van de foto's heel graag zelfs.
Maar ik heb er geen donder aan als daar penny geneuzel staat Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-04-08 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:56

Nee, maar dat hou je toch ben ik bang, of er moet een apart Penny-Bokt forum komen maar dat wordt lastig denk ik want hoe scheidt men het koren van het kaf Knipoog ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 12:03

bokt splitsen... volwassen en onvolwassen gedeelte...maar daar is te veel weerstand tegen en helaas bestaan er ook oude pennys Lachen