Dat een paard doodziek wordt en er geen spaarpot van 10K is om een operatie te betalen is ook vervelend.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Schimmelig schreef:Dit vind ik wel een beetje frappant, jullie miepen over het feit dat er met meerdere maten gemeten wordt, maar doen dit zelf net zo hardJammer hoor, waar maak ik mij dan hard voor
Dat een paard doodziek wordt en er geen spaarpot van 10K is om een operatie te betalen is ook vervelend.
Schimmelig schreef:Dit vind ik wel een beetje frappant, jullie miepen over het feit dat er met meerdere maten gemeten wordt, maar doen dit zelf net zo hardJammer hoor, waar maak ik mij dan hard voor
sexy_back schreef:Apple schreef:Waar leg je de grens?
nou jullie hebben toch echt wel een grens...
komt het bokt (de server) ten goede ...... ja dan mag het
komt het bokt (de server) niet ten goede..... nee dan mag het niet
dan rest mij nog maar 1 smilie..
Tieneke schreef:Misschien is het dan gewoon geen regel, maar iets dat de mods geval per geval bekijken? En zo ja, wat is daar mis mee?
Apple schreef:Dit wordt al heel lang niet toegestaan op Bokt.
Karl66 schreef:Na overleg achter de schermen is er besloten om het topic te sluiten. De ervaring leert ons dat dit soort topics achteraf behoorlijk problemen opleveren met het correct afwerken van schenkingen en dat het beheer daar veel tijd en energie aan kwijt is.
Apple schreef:Thats_Me schreef:Dus als ik dit zo lees conclusie: Acties zijn NIET toegestaan tenzij ten bate van bokt.nl?
Dat is een wat zwart/witte conclusie, maar je zou hem wellicht nog scherper kunnen stellen.
[...]
Regels, situaties, mensen, technische mogelijkheden zijn allemaal aan verandering onderhevig. Dit heeft er voor gezorgd dat het in het verleden soms "ja" is geweest voor inzamelingsacties, dat het nu even "nee" is, maar dat het misschien ooit weer "ja" wordt.
Apple schreef:Door ervaringen in het verleden besluiten we op dit moment om het niet toe te staan.
In de toekomst kan het best zijn dat we het weer wel toestaan.
Daar is niets raars aan. Als de situatie veranderd dan wordt het ook tijd om besluiten weer aan te passen.
Ann schreef:Ondanks de goede bedoelingen van iedereen, hier een slotje. Inzamelingsacties (over het algemeen genomen) zijn niet toegestaan op Bokt. Mensen die spullen over hebben, kunnen altijd per PB contact opnemen met de TS of met Swieb.
Apple schreef:... ook is nadrukkelijk naar de initiatiefnemer genoemd dat Bokt niet garant kon staan voor toegezegde bedragen die uiteindelijk niet gestort worden. Op deze manier is voor alle partijen duidelijk waar aan begonnen wordt.
Bij de inzamelingsactie voor Swieb staat ook duidelijk in de slotpost genoemd dat er contact kan worden opgenomen met de starter van het topic danwel met Swieb zelf.
Het "probleem" bij een inzamelingsactie is dat als dit via Bokt loopt dat dan ook Bokt snel als een partij wordt gezien. Met andere woorden: als het niet goed loopt dan klopt men bij Boktbeheer aan. Bokt wil daarom niet faciliterend optreden voor inzamelingsacties.
lindsey schreef:Als er bokkers zijn die geld te veel hebben vind ik dat je het beter kan besteden aan een echt goed doel.
Er zijn genoeg organisaties te bedenken die echt levensreddend of levensveranderend bezig zijn. Die bijvoorbeeeld onderzoek doen naar kanker, hart en vaatziekten, war child of brooks hospital als je meer met dieren hebt. Lijkt mij zinvoller dan iets te gaan betalen voor iemand die het prima zelf kan.
Cayenne schreef:[***], in plaats van zo agressief uit de hoek te komen, denk ik dat je meer kan bereiken door op een normale toon tegen mensen te praten. Dat komt al een stuk netter over
soesita schreef:En als we nu eens een subforum zouden hebben waar dit soort problemen terug te vinden zijn? Enkel een omschrijving van de noodsituatie, wat er nodig is (geld. dekens,...) en een contactmogelijkheid. Geen reacties. Geen "groepsdruk".
Zo neemt het niet veel plaats weg en kan iedereen die zijn spullen aan een goed doel kwijt wil er zelf iets uitkiezen. En de mensen / goede doelen profiteren er ook van.
Ik weet niet of zoiets wenselijk of haalbaar is maar het was een spontaan idee.
sexy_back schreef:nou ik vind een gestolen paard en rouwboeket toch echt wel erger dan een server die er mee kapt...
maar goed dat is iedereen's eigen mening...
Cayenne schreef:Ik kan het wel een beetje begrijpen. Het is nou eenmaal een (onbeschreven) regel op bokt, en na alle misgangen heeft het boktteam de handen er vanaf getrokken. Dat is hun goed recht.
Freggel schreef:Wat betreft de inzameling er zijn mogelijkheden op bokt, alleen niet de mogelijkheid die jullie graag willen. Gebruik datgene wat kan. Zoals de advertentie op EA-gezocht. Genoeg meelezers in het topic van Swieber, zet het in je onderschrift. De mensen die echt willen doneren bereik je dan wel.
sexy_back schreef:Freggel schreef:Wat betreft de inzameling er zijn mogelijkheden op bokt, alleen niet de mogelijkheid die jullie graag willen. Gebruik datgene wat kan. Zoals de advertentie op EA-gezocht. Genoeg meelezers in het topic van Swieber, zet het in je onderschrift. De mensen die echt willen doneren bereik je dan wel.
sorry maar toen wij het topic opende was er geen mogelijkheid, toen werd het topic gesloten en was er al helemaal geen mogleijkheid meer...
het mocht niet klaar en daar mee uit....
een echt goede oplossing kregen we maar niet, maar omdat steeds meer mensen zich er mee bemoeide, is er nu een soort van oplossing gekomen
je kunt een eigen website maken en deze op EA zetten en in je onderschrift...
Karl66 schreef:[***], achter de schermen gebruiken wij het als regel. Pas sinds dit topic komen wij erachter dat het niet in de regels staat en we zijn dus op dit moment ook aan het kijken of het en hoe het dan in de regels moet komen te staan.