Goed bedoelde acties niet toegestaan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Schimmelig

Re: Goed bedoelde acties niet toegestaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 22:00

Dit vind ik wel een beetje frappant, jullie miepen over het feit dat er met meerdere maten gemeten wordt, maar doen dit zelf net zo hard Scheve mond Jammer hoor, waar maak ik mij dan hard voor Verward

Dat een paard doodziek wordt en er geen spaarpot van 10K is om een operatie te betalen is ook vervelend.

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 22:15

Schimmelig schreef:
Dit vind ik wel een beetje frappant, jullie miepen over het feit dat er met meerdere maten gemeten wordt, maar doen dit zelf net zo hard Scheve mond Jammer hoor, waar maak ik mij dan hard voor Verward

Dat een paard doodziek wordt en er geen spaarpot van 10K is om een operatie te betalen is ook vervelend.

Tuurlijk is dat vervelend,begrijp me niet verkeerd.Maar ik vind vind wel dat je daar rekening mee moet houden.Dat niet iedereen dat geld 1,2,3, op tafel legt kan ik me voorstellen.
Maar je gaat er toch niet van uit als je een paard koopt dat er 3 gestolen worden?? Ziek
En ik vind ook dat iemand daar een topic voor zou mogen openenen Haha!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 22:18

Schimmelig schreef:

Daar ben ik het volkomen mee eens. Het ene is niet erger dan het andere. Dat is een persoonlijk iets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 22:26

Schimmelig schreef:

daar heb je wel een beetje gelijk in Ja allebij is het vreselijk.. maar ik heb gewoon heel veel bewondering voor het doorzettingsvermogen, en het is gewoon onwerkelijk, als alle 3 je paarden gestolen worden..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 23:07

Is het minder onwerkelijk als je paard ziek wordt en je plots een bom geld op tafel moet leggen? Sorry, maar moest mijn paard zo'n operatie nodig hebben, moet ik ook bij anderen aankloppen, want dat geld heb ik ook niet. Je moet zeker geld achter de hand hebben om medische kosten te betalen, maar ik vind dat er nog een enorm verschil tussen 2000 of 10000 euro zit. Mijn bescheiden mening. Hoe kan je je daar nu aan verwachten? Dat je paard gestolen kan worden, ga evenmin verwachten. Vind niet dat wij kunnen bepalen of iemand daar op voorhand maar aan had moeten denken, tot je zelf in die situatie zit.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 00:31

sexy_back schreef:
Apple schreef:
Waar leg je de grens?

nou jullie hebben toch echt wel een grens...
komt het bokt (de server) ten goede ...... ja dan mag het
komt het bokt (de server) niet ten goede..... nee dan mag het niet

dan rest mij nog maar 1 smilie..

Nors opkijken

Is een rouwboeket ten goede van bokt? Is Bokt voor Azië te goede geweest van bokt? Er is ook ooit een inzameling gehouden voor een paard met een ernstig doorgezakte rug (Volkore) ook nooit meer wat van gehoord. Maar ook dat was niet ten goede van bokt .

Verder ben ik het eens met Tienekes post hierboven.

Wat betreft de inzameling er zijn mogelijkheden op bokt, alleen niet de mogelijkheid die jullie graag willen. Gebruik datgene wat kan. Zoals de advertentie op EA-gezocht. Genoeg meelezers in het topic van Swieber, zet het in je onderschrift. De mensen die echt willen doneren bereik je dan wel.

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 01:14

Dit vind ik echt diep en diep triest, maargoed, het zij zo.
Is er al iemand bezig met een site o.i.d. te maken om verder mee te gaan? Misschien een mini-forumpje ofzo?En dan de link op EA zetten ,want dat mocht.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 01:30

niet geheel aanavallend, maar als inzamelings acties niet zijn toegestaan, had dat topic voor de server dan achterwege gelaten Knipoog ! want jullie zeggen er moet een grens zijn, maar leg die grens dan niet in het midden, helemaal wel of helemaal niet. en niet waarneer het maar eens uitkomt!

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 01:55

Ik lees alles mee,kan er volgens mij nog uren over zitten zeuren,maar ondanks sommige wijze raad,blijft het zo krom als een hoepel,maar goed,het is al bijna 1 uur('s-nachts wel te verstaan,volgens mij zie ik het zelf niet zo helder meer Slapen ,want bokt heeft toch altijd gelijk,groetjes Linda

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 11:34

Ook ik heb het verhaal met Swieber gevolgd en kan me voorstellen dat mensen willen helpen. Zie hier ook absoluut geen probleem in. Het hele verhaal is bekent op bokt en zie ook niet hoe dit een precedent kan scheppen.
Ik vind het een geweldig initiatief dat mensen willen helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 13:46

Tieneke schreef:
Misschien is het dan gewoon geen regel, maar iets dat de mods geval per geval bekijken? En zo ja, wat is daar mis mee?

Apple schreef:
Dit wordt al heel lang niet toegestaan op Bokt.

Hebben jullie nu WERKELIJK niet door hoe hard jullie elkaar tegenspreken? "Niet toegestaan" betekent naar mijn idee dat er een regel voor zou bestaan waaruit blijkt dat het niet toegestaan is, anders is het namelijk gewoon toegestaan. Als in de wet zou staan "fluiten is niet toegestaan" is dat vanaf dat moment niet meer toegestaan. Daarvoor wel.

Karl66 schreef:
Na overleg achter de schermen is er besloten om het topic te sluiten. De ervaring leert ons dat dit soort topics achteraf behoorlijk problemen opleveren met het correct afwerken van schenkingen en dat het beheer daar veel tijd en energie aan kwijt is.

Karl wekt in deze quote in ieder geval niet de indruk dat er een regel voor zou zijn. Dat doet Apple in de quote hierboven dus wel.

En Apple; wat ik mij héél sterk afvraag:

Apple schreef:
Thats_Me schreef:
Dus als ik dit zo lees conclusie: Acties zijn NIET toegestaan tenzij ten bate van bokt.nl?

Dat is een wat zwart/witte conclusie, maar je zou hem wellicht nog scherper kunnen stellen.
[...]
Regels, situaties, mensen, technische mogelijkheden zijn allemaal aan verandering onderhevig. Dit heeft er voor gezorgd dat het in het verleden soms "ja" is geweest voor inzamelingsacties, dat het nu even "nee" is, maar dat het misschien ooit weer "ja" wordt.

Apple schreef:
Door ervaringen in het verleden besluiten we op dit moment om het niet toe te staan.

In de toekomst kan het best zijn dat we het weer wel toestaan.

Daar is niets raars aan. Als de situatie veranderd dan wordt het ook tijd om besluiten weer aan te passen.

Waarom zeg je op pagina 2 (3?) dat "niet toegestaan" een heel zwartwitte conclusie (en dat het "op dit moment" "in dit geval" niet wordt toegestaan) is om vervolgens op pagina 5 te zeggen "dit wordt al heel lang niet toegestaan op Bokt"?

Overigens was DIT de melding waarmee Ann het topic sloot:

Ann schreef:
Ondanks de goede bedoelingen van iedereen, hier een slotje. Inzamelingsacties (over het algemeen genomen) zijn niet toegestaan op Bokt. Mensen die spullen over hebben, kunnen altijd per PB contact opnemen met de TS of met Swieb.

Nogmaals; zo lang het nergens zwart op wit staat dat het "niet is toegestaan", is iets gewoon toegestaan. Als iets "over het algemeen niet is toegestaan", zal in deze "regel" of "richtlijn" tevens moeten worden uitgelegd wanneer het wél is toegestaan, mijns inziens.

Zo lang dit NIET zwart op wit staat, kan ik jullie vertellen dat ik het absoluut niet vind kunnen dat jullie elkaar zo tegenspreken én daarnaast af en toe beweren dat het (soms) niet is toegestaan.

En dan kan ik jullie ook verzekeren dat ik in de komende dagen een hoeveelheid inzamelingstopis zal gaan openen. Want ik ben het NIET eens met de gang van zaken hier.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:05

Apple schreef:
... ook is nadrukkelijk naar de initiatiefnemer genoemd dat Bokt niet garant kon staan voor toegezegde bedragen die uiteindelijk niet gestort worden. Op deze manier is voor alle partijen duidelijk waar aan begonnen wordt.

Bij de inzamelingsactie voor Swieb staat ook duidelijk in de slotpost genoemd dat er contact kan worden opgenomen met de starter van het topic danwel met Swieb zelf.

Het "probleem" bij een inzamelingsactie is dat als dit via Bokt loopt dat dan ook Bokt snel als een partij wordt gezien. Met andere woorden: als het niet goed loopt dan klopt men bij Boktbeheer aan. Bokt wil daarom niet faciliterend optreden voor inzamelingsacties.

Ik heb (nog Knipoog ) niet het hele topic doorgelezen, maar wil hier even op reageren:
Er worden niet vaak zulke acties gehouden en ik vind het eigenlijk een heel lief gebaar als mensen de moeite nemen om iemand die (schuldloos) in de problemen is gekomen, op een-of-andere manier te willen helpen.

Er zijn inmiddels al een hele hoop forums op bokt, dus het lijkt me dat er misschien nog wel eentje bij kan komen Lachen ?! (Iets van "Bokkers voor Bokkers" oid).
Daarin kan als allereerste in een stickey/mededeling vermeld worden dat alles wat er op dat forum georganiseerd wordt, louter en alleen de verantwoordelijkheid is van degene die daar een topic plaatst en dat het ook niet mogelijk is om daar een mod/mid/beheer met evtl. klachten over aan te spreken.

Als jij als user van mening bent dat je ergens een steentje aan wilt bijdragen, kan je daar kijken of er iets/iemand is die jij zou willen steunen.
Boktbeheer is op deze manier nergens voor veratwoordelijk en de users hebben op deze manier een mogelijkheid om iets voor een medemens te organiseren waarvan hij/zij van mening is dat diegene dringend geholpen moet worden Lachen .

lindsey schreef:
Als er bokkers zijn die geld te veel hebben vind ik dat je het beter kan besteden aan een echt goed doel.

Er zijn genoeg organisaties te bedenken die echt levensreddend of levensveranderend bezig zijn. Die bijvoorbeeeld onderzoek doen naar kanker, hart en vaatziekten, war child of brooks hospital als je meer met dieren hebt. Lijkt mij zinvoller dan iets te gaan betalen voor iemand die het prima zelf kan.

Ik denk dat iedereen voor zichzelf kan bepalen wat hij/zij een goed (zinvol) doel vindt en waar hij/zij z´n geld aan wil geven Lachen .
Laatst bijgewerkt door Sterre op 25-02-08 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:10

Nouks, in plaats van zo agressief uit de hoek te komen, denk ik dat je meer kan bereiken door op een normale toon tegen mensen te praten. Dat komt al een stuk netter over Lachen

Ik kan het wel een beetje begrijpen. Het is nou eenmaal een (onbeschreven) regel op bokt, en na alle misgangen heeft het boktteam de handen er vanaf getrokken. Dat is hun goed recht.
Dan kun je toch zelf een forum starten en daaruit spullen inzamelen en aan Swieb doneren? Dat is toen voor Paloma ook gedaan, dus ik zie het probleem niet? Lachen
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 25-02-08 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:11

Cayenne schreef:
[***], in plaats van zo agressief uit de hoek te komen, denk ik dat je meer kan bereiken door op een normale toon tegen mensen te praten. Dat komt al een stuk netter over Lachen

...Dat heb ik al een keer of zes geprobeerd in dit topic. Dan maar zo. Lachen

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:35

Sterre, dat is precies het voorstel dat ik op pagina 4 al heb gedaan. Maar daar lijken sommigen overheen te lezen. Lips are sealed

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:37

Ik heb het topic nu wel helemaal doorgelezen en zie dus dat Soesita met een zelfde soort oplossing als ik komt OK dan! !
soesita schreef:
En als we nu eens een subforum zouden hebben waar dit soort problemen terug te vinden zijn? Enkel een omschrijving van de noodsituatie, wat er nodig is (geld. dekens,...) en een contactmogelijkheid. Geen reacties. Geen "groepsdruk".
Zo neemt het niet veel plaats weg en kan iedereen die zijn spullen aan een goed doel kwijt wil er zelf iets uitkiezen. En de mensen / goede doelen profiteren er ook van.
Ik weet niet of zoiets wenselijk of haalbaar is maar het was een spontaan idee.

*Soesita, bijna gelijk Haha! !

sexy_back schreef:
nou ik vind een gestolen paard en rouwboeket toch echt wel erger dan een server die er mee kapt...
maar goed dat is iedereen's eigen mening...

Zonder server geen bokt Knipoog ...

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 15:23

Sterre en Soesita
Dit vind ik een heel goed voorstel. Hier kan ik mij helemaal in vinden.
Nu de uitvoering nog. OK dan!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:53

Cayenne schreef:
Ik kan het wel een beetje begrijpen. Het is nou eenmaal een (onbeschreven) regel op bokt, en na alle misgangen heeft het boktteam de handen er vanaf getrokken. Dat is hun goed recht.

wil je me dan gelijk alle andere regels vertellen die wel gelden, maar nergens zijn terug te vinden....

Freggel schreef:
Wat betreft de inzameling er zijn mogelijkheden op bokt, alleen niet de mogelijkheid die jullie graag willen. Gebruik datgene wat kan. Zoals de advertentie op EA-gezocht. Genoeg meelezers in het topic van Swieber, zet het in je onderschrift. De mensen die echt willen doneren bereik je dan wel.

sorry maar toen wij het topic opende was er geen mogelijkheid, toen werd het topic gesloten en was er al helemaal geen mogleijkheid meer...
het mocht niet klaar en daar mee uit....
een echt goede oplossing kregen we maar niet, maar omdat steeds meer mensen zich er mee bemoeide, is er nu een soort van oplossing gekomen
je kunt een eigen website maken en deze op EA zetten en in je onderschrift...
maar er was absoluut geen mogelijkheid op het moment van sluiten van het topic hoor! dit kwam pas na lang zeuren....

@ sterre: nou en? dan maar geen bokt...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:58

Nouks, ik snap werkelijk niet waarom je zegt 'dat jullie mekaar tegenspreken'? Ten eerste: wie is jullie? Zou ik Apple niet mogen tegenspreken dan? Ten tweede: ik spreek Apple niet tegen, als je goed leest zie je 'misschien' in mijn post staan en dat bedoel ik in de zuivere betekenis van het woord, hypothetisch.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 18:12

sexy_back schreef:
Freggel schreef:

sorry maar toen wij het topic opende was er geen mogelijkheid, toen werd het topic gesloten en was er al helemaal geen mogleijkheid meer...
het mocht niet klaar en daar mee uit....
een echt goede oplossing kregen we maar niet, maar omdat steeds meer mensen zich er mee bemoeide, is er nu een soort van oplossing gekomen
je kunt een eigen website maken en deze op EA zetten en in je onderschrift...

Een eigen website maken en deze in je onderschrift zetten was in ieder geval al een mogelijkheid. Er is alleen even verduidelijkt onder welke voorwaarden er een topic op EA-gezocht gezet mag worden.

Dus dat zijn geen regels die ter plekke verzonnen zijn.

Ik snap echt de teleurstelling dat het topic niet open kan blijven, maar snap ook dat het mod-team besloten heeft dit topic niet toe staan.

Ervaringen in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, maar er is wel lering uit getrokken.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:15

Nouks, achter de schermen gebruiken wij het als regel. Pas sinds dit topic komen wij erachter dat het niet in de regels staat en we zijn dus op dit moment ook aan het kijken of het en hoe het dan in de regels moet komen te staan.

Maar dat er een (ongeschreven) regel bestaat wil niet zeggen dat we individuele gevallen niet eerst bekijken. Zeker bij situaties als een inzamelingsactie, kijken we naar de geest van de wet ipv de wet op de regel te volgen. De reden voor deze regel is dat inzamelingsacties achteraf tot veel werk en gezeur leiden. Dus kijken we in hoeverre een bepaalde inzamelingsactie reden kan geven tot dat werk en gezeur en op basis daarvan bepalen we of we het toestaan.
Een geldinzamelingsactie levert achteraf veel minder problemen op en zal daarom sneller worden toegestaan dan het inzamelen van spullen. We staan nou niet bepaald te juichen als we dit soort topics moeten sluiten, maar jullie hebben echt geen flauw idee wat het aan werk oplevert en dan vooral in de vorm van ruzies en soms langlopende vetes die hierdoor ontstaan. Het probleem is gewoon dat mensen de spullen veel gemakkelijker toezeggen dan leveren en dat verschillende mensen echt totaal verschillende ideeën hebben over wat nog bruikbare staat is.

Wij zouden echt heel graag zien dat in dit soort situaties een inzamelingsactie gehouden zou kunnen worden, maar wij realiseren ons te goed dat Bokt te groot en te onpersoonlijk is geworden om de problemen die ik hierboven noem te voorkomen. Ook bij een apart subforum voor acties blijven die problemen spelen en lost dat dus niks op. In onze ogen is op dit moment een aparte site of forum openen en die in je onderschrift vermelden de beste oplossing voor dit probleem, maar we staan natuurlijk altijd open voor betere ideeën. Want ja, wij zouden ook graag zien dat dit soort hartverwarmende acties op Bokt wel op een fijne manier en vooral zonder een nare nasleep gehouden zouden kunnen worden.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:23

okee, ik zit dus op de lijn van de moddies! Kan me ook niet herinneren dat Swieb geld of goederen heeft gevraagd...daarbij... een nieuwe deken en wat spullen voor een Tinker kan ook wel via PB's en vrienden worden opgebracht.

Een rouwboeket voor een overleden bokker is werkelijk waar niet te vergelijken hiermee! Wat ontzettend vervelend dat Bokkers zoiets erbij halen om hun ongenoegen te uiten! Ik voel plaatsvervangende schaamte! BAH!

Zo klaar als een klont! Als er nog geen echte regel was, dan moet hij er nu gewoon snel komen! Daar staat Swieb helemaal buiten! Ik ben hartstikke blij dat dat beest teruggegeven is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:33

Karl66 schreef:
[***], achter de schermen gebruiken wij het als regel. Pas sinds dit topic komen wij erachter dat het niet in de regels staat en we zijn dus op dit moment ook aan het kijken of het en hoe het dan in de regels moet komen te staan.

Nou, vooruit. Dat jullie er met deze situatie pas achter kwamen dat hetn iet in de regels gemeld staat, dat kan. Vooruit. Doe er wat aan en weer een probleem minder.

Maar dat geeft een aantal (ex)moddies nog niet het recht om elkaar of zichzelf keihard tegen te spreken door dan weer te beweren dat er geen regel voor is, dan weer te zeggen dat het keihard "niet is toegestaan" en dan weer te beweren dat het een "ongeschreven regel" is of dat het "per geval" wordt bekeken.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:44

Nouks, als je goed zou lezen heb ik helemaal niks beweerd.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 00:13

Nouks, ik geloof niet dat wij elkaar tegenspreken. Ook als er een geschreven regel komt, dan zullen we nog steeds bij elk individueel geval bekijken of het topic vanwege de reden achter de regel gesloten moet worden of dat het topic open kan blijven omdat we denken dat het geen problemen met de reden achter de regel zal geven.

Ons doel is namelijk helemaal niet om inzamelingstopics te sluiten. Ons doel is om een problematische nasleep te voorkomen.