Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:32

@ RK: je wilt toch niet zeggen dat TS 5 pagina's nodig had daarvoor? Ze had gewoon één dag nodig. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:33

Idd jiehaaa..

@slimmerik
Geen idee of het met aantal berichten of aantal dagen te maken heeft Lachen
Het ene topic loopt wel gewoon wat sneller dan het andere. Dat heeft niemand echt in de hand natuurlijk Lachen

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 16:34

Maarreh.... (voelt zich bijna Mod, my god ROFL !) ontopic maar weer, hebben de moddies soms niet al te snel hun actie klaar? Moet nou echt alles in fluweel?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:35

Denk dat ik het niet helemaal met je eens ga worden Jiehaaa. Er is een groot team wat het reilen en zeilen op Bokt regelt en er wordt hard gewerkt om de boel soepel te laten lopen.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 16:38

Je hoeft het ook niet met eens te worden Katja. Ik bestrijd ook niet dat er heel hard gewerkt wordt voor Bokt.nl en dat dat allemaal met hele beste bedoelingen gebeurt. Meestal: Hulde voor Bokt. Maar niet altijd.

Overigens ben ik voornamelijk benieuwd hoe niet-mods hier (OW-beleid, slotjes, mod-opmerkingen) tegen aankijken, omdat dat degenen zijn die er op aangesproken worden door de mods.

Ook de mening van de mods hoor ik graag, maar ja, die is in o.a. genoemd topic al erg duidelijk naar voren gekomen.
Laatst bijgewerkt door jiehaaa op 06-01-08 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:39

runningkawa schreef:
@slimmerik
Geen idee of het met aantal berichten of aantal dagen te maken heeft Lachen
Het ene topic loopt wel gewoon wat sneller dan het andere. Dat heeft niemand echt in de hand natuurlijk Lachen

Ik lees in dat ene topic trouwens wel 20 berichten van jou RK (in een dag dus) Haha!
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 06-01-08 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:40

Ikzelf vind het nogal meevallen over wat er in betreffende topic is gezegd... Dan zie ik het weleens erger. En nog ff over dat topic: ze ziet nu wel in dat er wat veranderen moet... Het hoe of wat ze tot dit besluit is gekomen maakt niet uit... Ze gaat nu hopelijk wat aan de situatie doen.... en dat is het enigste wat telt. ben trouwens ook van menig dat als je zo'n topic opent en na al heel wat goede tips en steeds weer ontkennen en er niets aan willen/kunnen? doen het logisch is dat mensen dan anders gaan reageren. Ikzelf moest me namelijk al een poosje inhouden, heb niet meteen gepost hoe ik erover dacht, pas na de post van topicstarter zelf....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:42

Wat maakt dat uit slimmerik?
Ik zie daar net zoveel berichten van andere.
Daarmee is je vraag of iets nu een aantal berichten of dagen nodig heeft toch niet beantwoord?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:52

Het geeft wel aan hoe dwingend en vastgrijpend mensen op een topic kunnen zijn waar een TS om raad vraagt. Ik kan me dan ook echt wel voorstellen dat ze ervoor koos om een tijd niet meer te reageren.
Dat gaf ze trouwens ook zelf aan in het topic.

Na 20 keer weet ze het namelijk wel. Na 1 keer ook wel denk ik Lachen
En na 20 keer komt het absoluut niet meehelpend meer over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:53

gaf ze naderhand aan Lachen
Ja sommige mensen zijn vasthouden als het gaat om het welzijn van een dier. Mag hopen dat niemand dat een slechte eigenschap kan vinden Lachen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:56

Natuurlijk niet Lachen
Maar de manier waarop je het dan brengt (en vooral het gehamer op dierenmishandeling) dat werkt alleen maar zwaar demotiverend. Dat zag je wel aan de reactie van de TS. Biedt dan bijvoorbeeld aan om eens langs te komen of reageer op een andere manier. Daar bereik je namelijk veel meer mee. Dat heeft niets met vasthoudendheid wat betreft dierenwelzijn te maken, maar met een stukje communicatie Lachen

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 16:56

Ik ben het er wel mee eens dat speculaties over wat iemand op dat moment aan het doen is, niet in het topic thuishoren.
Maar ik zal blijven bestrijden dat het beestje niet bij de naam genoemd mag worden. Dat is namelijk zeer ontopic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:08

Nee je zag aan de reactie van ts dat ze er over na is gaan denken, ipv alleen maar "ja maar" te zeggen Lachen
Er is verder gewoon netjes gebleven.
Maar idd hoe kun je nu iets duidelijk maken zonder het beestje bij de naam te noemen?
En steeds stonden er tips in hoe ze het anders kon doen, het hele topic door, zelfs in de berichten waar men iets zij over mishandeling.
En ja er zijn mensen die nu eenmaal vasthouden als een paard daarmee de dupe wordt.
Dat zie je bijv ook bij, noem maar wat, slof topics Lachen

edit typo's en raar lopende zin
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-01-08 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 17:14

Of hele grote al wat stevigere meisjes op hele kleine pony's...
Of mensen die klagen dat hun huisdiertje wat mankeert maar het verdommen om ermee naar een dierenarts te gaan...
Voorbeelden zat.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:26

runningkawa schreef:
Nee je zag aan de reactie van ts dat ze er over na is gaan denken, ipv alleen maar "ja maar" te zeggen Lachen
Er is verder gewoon netjes gebleven.
Maar idd hoe kun je nu iets duidelijk maken zonder het beestje bij de naam te noemen?
En steeds stonden er tips in hoe ze het anders kon doen, het hele topic door, zelfs in de berichten waar men iets zij over mishandeling.
En ja er zijn mensen die nu eenmaal vasthouden als een paard daarmee de dupe wordt.
Dat zie je bijv ook bij, noem maar wat, slof topics Lachen

edit typo's en raar lopende zin

En hoe eindigen die topics meestal? Juist, op slot Lachen
En dan met name omdat een aantal bokkers (vaak dezelfde) zo overdreven tekeer gaan dat er geen houden meer aan is.
Daarnaast is het geloof ik al verschillende keren door de TS gezegd dat jullie te ver gingen. Dat heeft er niets mee te maken dat ze ging nadenken. Dat deed ze namelijk al voordat ze het hele topic begon Lachen Dat was ook haar intentie.
Maar goed, als dat soort reacties dus blijven komen, dan moet je imo ook niet zeuren wanneer er wel een keer een OW komt. Dan ben je volgens mij toch wel gewaarschuwd Lachen

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 17:29

Misschien wordt het een tijd voor een BotMod, een BotteBijlMod.
Die mag dan 1 x goed de waarheid zeggen en de rest hoeft dan alleen nog maar "ja en amen" eronder te zetten. Clown

Excuseer, mijn fantasie slaat op hol. Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:31

ja natuurlijk vind ze dat te ver...paste niet in het straatje

iemand die op HAW een paard volledig met de slof in de krul trekt vind elke reactie daarover ook niet kunnen. Want het was een moment opname (15 foto's op een rij)
Iemand van 100 kilo op een arabiertje vind ook elke opmerking daarover niet gepast...al is ze bezig met afvallen

Maar is het dan ook niet gepast? Kloppen de opmerkingen dan niet? hebben ze geen enkele waarheid?

Zoals gezegt, uit een ander topic heb ik geleerd, als je het brengt als ik vind mag alles gezegt worden...hoe kunnen daar dan OW's uit gaan komen?
Vrijheid van meningsuiting was dat toch?

Want ja, ik ken ook bokkers (altijd dezelfde) die daarom altijd de dans ontspringen betreft ow's...maar hier zouden we de ow's met diezelfde regel wel krijgen?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:33

runningkawa schreef:
Zoals gezegt, uit een ander topic heb ik geleerd, als je het brengt als ik vind mag alles gezegt worden...hoe kunnen daar dan OW's uit gaan komen?
Vrijheid van meningsuiting was dat toch?

Nee hoor, als jij tegen iemand hier op bokt zegt "Ik vind dat jij een <insertnareziekte> bent", dan garandeer ik je dat ik zeker weet dat jij een OW te pakken hebt Clown

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:47

Zo dit topic loopt hard. Maar ik vraag me af of we er uiteindelijk iets mee opschieten. Jullie kunnen dan misschien even je ei kwijt wat ook op zijn tijd heel belangrijk ik, maar gaat er bijvoorbeeld iets veranderen of duidelijker worden door dit topic?

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 17:54

Dat zal wel niet Annemiek. Maar wie niet waagt, die niet wint. En als je nooit wat zegt, kan er ook niks mee gedaan worden.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:01

jiehaaa schreef:
Dat zal wel niet Annemiek. Maar wie niet waagt, die niet wint. En als je nooit wat zegt, kan er ook niks mee gedaan worden.

Gezien ikzelf ook geen zijden handschoenen draag meld ik mij ook even Doei! Ik denk dat in sommige gevallen zijden handschoenen niet nodig zijn, maarrr in gevallen waarin het een TS van laten we zeggen een jaar of 12,13,14 betreft en je hakt daar met de botte bijl op in als laten we zeggen 25plusser is dat niet echt wenselijk. Laten we het een oneerlijke discussie noemen, want weet niet hoe oud je precies bent, maar grof zijn tegen iemand van deze leeftijd heeft (in ieder geval in mijn ogen) niet zoveel zin. Als het iemand betreft van je eigen leeftijd vind ik het weer een ander verhaal. Beiden partijen beschikken dan namelijk over de capaciteiten een "normale" discussie te voeren, hoewel daar de tenen soms ook lang zijn Lachen

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 18:08

Fijn dat je je meldt, Schimmelig.
Op zich ben ik het wel met je eens dat je rekening moet houden met iemands leeftijd, maar in het topic waar dit topic allemaal om begonnen is, gaat het toch om een jongvolwassene.
Ik ben zelf 30. Dus het blijft wel een verschil natuurlijk, maar het zijn wel volwassenen onder elkaar.

En uiteindelijk denk ik dat je ook tegen jongere mensen wel eens bot mag zijn. Die hebben soms ook een flinke betonplaat voor hun hoofd.
Laatst bijgewerkt door jiehaaa op 06-01-08 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:08

Hier was de persoon 18 en zat op het hbo.

Helaas zien bokkers geen leeftijden meer onder een naam, dat vind ik ook jammer.
Want leeftijd is zeker wel iets om rekening mee te houden Ja

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:12

Ok, voorbeeld dat meer in de buurt komt:
[BB-ITP] Dalmatierpup Nina @ Springwerk!

TS is geboren in 1996, dus hou ik wijselijk mijn handen in mijn zakken Tong uitsteken
Door andere bokkers wordt er flink op de betonnen plaat ingehakt Nagelbijten / Gniffelen

Sjah, HBO... redelijk IQ, maar soms ook met een behoorlijke dip in het EQ Tong uitsteken Haha! No offence
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 06-01-08 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:14

Dat topic zag ik net ook inderdaad. Dan vind ik dat mensen een stuk tactischer om de hoek kunnen komen.
Dat helpt (ook in de meeste oudere gevallen Clown ) veel meer dan gelijk een hoop verwijten in het rond slingeren. Daar creeer je alleen maar meer afkeer mee.