Discussie over nieuws op VN.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Discussie over nieuws op VN.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:32

katiavl schreef:
Ik vind het wel vn waardig, dat is net het punt. Ik vind keuring niet interessant omdat het men wereld is. Maar zou nooit durven zeggen zet maar op ov omdat ik het niet interessant genoeg vind

Inderdaad...zoveel mensen zoveel meningen. Uit zo'n artikel kan een heel leuke discussie ontstaan. Het wijst penny's onder ons o.a. op het gevaar van prikkeldraad of in ieder geval zich een mening vormen van hoeverre het voor hun paard gevaarlijk kan zijn. Af en toe eindigen zulke topics inderdaad in een flop maar dat valt bij de openingspost nog niet te overzien. Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:34

Doet me denken aan die stalondeugd nieuws, daar was ook een heel interessante en leerzame discussie uitgekomen.
En deze hoort als ik het lees bij de vn onwaardige

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:39

runningkawa schreef:
ff een voorbeeld wat ik nu omhoog zie komen in mijn berichten
[VN] Meisje redt pony uit schrikdraad
Dat vind ik dan een voorbeeld van geen VN Lachen
En dat is nou weer net zo'n bericht wat ik leuk vind om te lezen en anders nooit tegengekomen was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:42

Maar dat je het nooit tegenkomt is dat niet je eigen bokt gedrag?
Dat bedoel ik niet vervelend, maar ik kom ook weinig berichten tegen op JH, simpelweg omdat ik er niet op klik Lachen
Zie het alleen als ik op actieve berichten klik.

Daarmee wordt iets toch geen VN nieuws als reden, anders leest het niemand? Lachen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:43

sporter schreef:
Niet interessant :
- Sensatie topics (ongelukken, mishandelingen, erge ongelukken) uit verweggistan (dus niet de BE, DLD of NL)
- Teveel nieuws over ongeveer hetzelfde, meer samenvoegen dus (kür Anky)
- Opmerkelijk nieuws (pony uit graf hond)
- sportuitslagen van onbekende ruiters op onbekende parcourse

Wel interessant :
- Nederlands/buitenlands nieuws
- Medische artikelen (mag wel internationaal)
- Hengsten goedkeuringen.
- aanvangtijden tv programma"s
Zo zou ik het graag zien Haha!

Community nieuws daar zit ik dan weer helemaal niet op te wachten Vork

ook ik spreek slechts voor mij zelf Haha!
maar opmerkelijk nieuws kan erg leuk zijn
en wat is een onbekende ruiter?
zo lees ik weer 99% vd hengsten en merries keuringen (kwpn..) niet
waarom worden die op nieuws gezet >?? goedkeuringen van alle andere
(miss voor een andere bokker wel interessante )
rassen worden toch ook niet gemeld ?

denk , als ik het topic goed doorgelezen heb
dat muv sommigen Clown
veel mensen dus vinden dat er 1 onderwerp over 1 thema
bv anky en bepaalde kuur
maak dan een update ipv 5 verschillende topics

en iig minder rampen toeristen nieuws uit verweggistan

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:44

We werken op dit moment juist hard om ook nieuws van de andere rassen te betrekken bij VN.
Helaas zijn niet alle rassen scheutig met nieuws, vandaar dat we ook meer correspondenten nodig hebben Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:45

Valt me trouwens op dat de zgn opmerkelijke berichten veel meer reacties krijgen op VN als een goedgekeurde hengst bijvoorbeeld Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:45

maar is dat VN nieuws ?????
of ON ? ...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:46

sporter schreef:
Niet interessant :
- Sensatie topics (ongelukken, mishandelingen, erge ongelukken) uit verweggistan (dus niet de BE, DLD of NL)
- Teveel nieuws over ongeveer hetzelfde, meer samenvoegen dus (kür Anky)
- Opmerkelijk nieuws (pony uit graf hond)
- sportuitslagen van onbekende ruiters op onbekende parcourse

Wel interessant :
- Nederlands/buitenlands nieuws
- Medische artikelen (mag wel internationaal)
- Hengsten goedkeuringen.
- aanvangtijden tv programma"s
Zo zou ik het graag zien Haha!

Community nieuws daar zit ik dan weer helemaal niet op te wachten Vork

Ik kan me behoorlijk vinden in deze indeling alleen vind ik het community nieuws wel heel leuk Lachen. Bokt is inmiddels best groot dus het komt voor dat een merrie van een bokker een mooie premie behaalt, een bokker op de hippiade goed rijdt, een bokker met tweeling veulens die het beide overleven of een bokker eerste wordt in de NK TREC, om maar eens wat dwarsstraten te noemen. Dat is leuk nieuws Lachen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:47

Je moet imo niet ramptoerist zijn, om mishandel nieuws uit verre landen te willen lezen. Imo hebben deze ook een onderliggende sociale en educatieve waarde. Ten eerste creer je symptoom herkenning wat heel belangrijk is naar preventie toe, enzo

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:48

nickyu schreef:
of ON ? ...

Het feit dat mensen daarop reageren vind ik het juist VN geschikt en die goedgekeurde hengsten mogen voor mij naar ON (waar ik eigenlijk zelden of nooit te vinden ben Haha!)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:50

Ik vind de mishandelberichten ook wel nieuwswaarde hebben. De buitenlandse ongelukken vind ik een stuk minder interessant.

runningkawa schreef:
Maar dat je het nooit tegenkomt is dat niet je eigen bokt gedrag?
Dat bedoel ik niet vervelend, maar ik kom ook weinig berichten tegen op JH, simpelweg omdat ik er niet op klik Lachen
Zie het alleen als ik op actieve berichten klik.

Daarmee wordt iets toch geen VN nieuws als reden, anders leest het niemand? Lachen
Het verschil tussen een bericht op JH wat ik niet lees en het voorbeeld wat ik noemde is dat het laatste een nieuwsbericht is. Knipoog

Ik zie dit soort berichten een beetje als dingen die ook in een regionaal dagblad staan. Het "grote" nieuws lees ik ook wel op teletekst of nu.nl oid maar juist die kleine dingen vind ik leuk om te lezen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:51

slimmerik schreef:
nickyu schreef:
of ON ? ...

Het feit dat mensen daarop reageren vind ik het juist VN geschikt en die goedgekeurde hengsten mogen voor mij naar ON (waar ik eigenlijk zelden of nooit te vinden ben Haha!)

was reactie op de goedgekeurde hengsten reactie van cheyenne Bloos
kwam iemand tussen ..

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:51

Apple schreef:
Ik kan me behoorlijk vinden in deze indeling alleen vind ik het community nieuws wel heel leuk Lachen. Bokt is inmiddels best groot dus het komt voor dat een merrie van een bokker een mooie premie behaalt, een bokker op de hippiade goed rijdt, een bokker met tweeling veulens die het beide overleven of een bokker eerste wordt in de NK TREC, om maar eens wat dwarsstraten te noemen. Dat is leuk nieuws Lachen.

Maar is dat dan niet iets wat in een categorie Bokkers in het nieuws beter zal passen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:52

Zal mij er even in mengen Haha! (moet eigenlijk verder aan scriptie)

Het is niemand verplicht om alles te lezen, het ene trekt persoon A meer, de andere persoon B meer.

Waar ik mij in kan vinden is dat het idd soms onverzichtelijk is dat er tig topic's over Mechelen e.d. worden geopend, maar ik zou zo met de huidige nieuwsplaatsing hier geen oplossing voor weten. Een topic wordt geplaatst op plaatsingsvolgorde niet op laatste nieuwe bericht. En om fora te gaan openen voor Mechelen/Indoor dit/Indoor dat heeft imo weinig zin. Daar vond ik de toevoeging van verwante artikelen wel prettig voor. (is misschien voor de OS wel een idee?)

Nieuws over hengstenkeuringen en hengsten die doorverwezen zijn kunnen imo beter op de Nieuwspagina en niet in de specifieke fora. Op het fora komen echt maar een bepaald aantal mensen om op (hoog/laag/triest Clown ) niveau over deze hengsten te discusseren. Terwijl Marietje het misschien wel leuk vindt om te weten welke nakomelingen van Hengst Pietje door zijn, zit zij misschien niet te wachten om dit te lezen in een topic die direct ondergesneeuwd wordt door reacties van bokkers die niet snappen dat die knol door is.

Vervolgens vind ik VN wél een plek voor nieuws over bokkers, meer samenhorighied creeren door bijv. te laten weten welke merries keur zijn geworden of door mogen naar de NMK enz. Dat vind ik leuk om te weten, wordt ook zelden door bokkers negatief op gereageerd. Jammer vind ik dat het kwpn/nrps overheersend, maar ik zoek mij een ongeluk naar andere stamboeken. Die websites van hun zijn echter vaak een drama of totaal niet up to date. Met het friezenstamboek lukt het aardig, maar nieuws plaatsen over het Fjordenstamboek/shetten e.d. Vind je niet veel op die site, hoor. Als er tips zijn, graag. Elk stamboek en ras heeft evenveel recht op de VN.

het ontbijtnieuws van RTL bericht elke ochtend het serieuze nieuws, maar er is altijd 1 item wat luchtiger. Op die formule draaien ze al jaren en dat werkt. Ik geloof niet dat er mensen zijn die alleen maar zware berichten willen lezen, maar soms ook leuke, opmerkelijke of aandoenlijke berichten. Zo werkt het in een krant ook, dus waarom niet op VN/ON.

ON wordt meer gebruikt dan voorheen, maar zou imo zeker voor verbetering vatbaar zijn. Kan er op de VP niet een schifting komen in ON en VN? Naast elkaar of onder elkaar of....? Dat het in beide fora geplaatst kan worden, maar toch kans krijgt om gelezen te worden.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 05-01-08 21:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:53

@katja
Maar gezien er maar 1 bokt is lijkt me daarom ook dat wat je eigenlijk op nu.nl zou zien de voorpagina is en het kleine nieuws de ON.
Het hoeft niet verbannen te worden naar de mesthoop waar niemand het meer kan lezen Haha!
Zo komt het mij nu een beetje over Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-01-08 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:53

nickyu schreef:
was reactie op de goedgekeurde hengsten reactie van cheyenne Bloos
kwam iemand tussen ..

Voor een aantal mensen weer wel en voor een ander niet. Er zijn legio's mensen die dit heel actief in de gaten houden.
Dat is nou net het probleem Haha!

Sammie Afgod beter kan ik het niet verwoorden.

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:57

Dat van de hengsten stond volgens mij op de voorpagina Nickyu

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:00

@RK er is natuurlijk niet zo heel erg veel paardennieuws dus zulke berichten overspoelen voor mijn gevoel de voorpagina niet.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:00

Sammie schreef:
het ontbijtnieuws van RTL bericht elke ochtend het serieuze nieuws, maar er is altijd 1 item wat luchtiger. Op die formule draaien ze al jaren en dat werkt. Ik geloof niet dat er mensen zijn die alleen maar zware berichten willen lezen, maar soms ook leuke, opmerkelijke of aandoenlijke berichten. Zo werkt het in een krant ook, dus waarom niet op VN/ON.

Hier kan ik mij helemaal in vinden, maar soms vind ik persoonlijk te veel luchtige berichten op VN staan of juist te veel 'sensatie' zoekende berichten uit het buitenland (vrouw dood door paard in NZ etc. dit boeit mij totaal niet), dan krijg ik het idee dat het maar een beetje gevuld moet worden. Wat ik leuke berichten vind om te lezen voldoet aan het lijstje van Sporter. Al vind ik community nieuws ook leuk om te lezen, zeg nou zelf als je zelf iets presteert als bokker zou je het dan niet leuk vinden om dat terug te lezen? En aangezien bokt een behoorlijke community aan het worden is mag is het toch juist leuk om dit soort nieuws te plaatsen?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:15

Ik vond in eerste instantie de nieuwe opzet van VN een stuk beter en ik kom er ook vaak kijken.
Wel kreeg ik steeds meer mijn vraagtekens bij de nieuwsberichten uit verweggistan, vond het ook een soort schermvulling worden, de reacties zijn ook standaard hetzelfde.
of idd dat stukje over die vrouw uit begin 1900.

Ik kan me goed vinden in het overzich van Maya en het community nieuws vind ik wel leuk om te lezen, beetje het plaatselijke suffertje idee van bokt.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 23:03

Nou, voor de diversiteit hier ook mijn mening.

Mijn opsomming:
Interessant:
* Nederlands nieuws incl. BE, DLD, NL
* Medische artikelen (mag wel internationaal)
* Opmerkelijk nieuws (maar dus niet uit Verwegistan, of het moet al heel bijzonder zijn)
* Hengsten goedkeuringen (maar dus niet de doorverwezen hengsten)
* Opmerkelijk nieuws van Bokkers (dus ook uitslagen NMK, IBOP vind ik een grote +)

Niet interessant:
* Sensatie topics (ongelukken, mishandelingen, erge ongelukken) uit verweggistan (dus niet de BE, DLD of NL)
* Teveel nieuws over ongeveer hetzelfde, meer samenvoegen dus (kür Anky)
* Televisie-programma's. (ENT)
* sportuitslagen van onbekende ruiters op onbekende parcoursen

Dit lijstje heb ik samengesteld op wat ik vind dat er thuis zou horen, niet over wat ik zelf zou lezen. Zo hou je het mooi breed en er is er voor ieder wat. Je moet ook rekening mee houden met andermans interesse.

Ik vind dat de nieuwsredactie een grote OK dan! verdient door alle moeite die zij erin stoppen om het ieder naar hun zin te maken.

@Maya: Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 00:34

katiavl schreef:
Ik vind juist leuk dat een onbekende ook wat nieuws krijgt. Omdat vaak alleen de grote aandacht krijgen, behalve in de plaatselijke krant

Dat is ook wel "leuk" maar op ON zou het wellicht meer op zijn plek zijn. Maar misschien moet ON daarvoor een iets prominentere plaats krijgen?

We zijn ook op zoek naar nieuws over bokkers. (bv IBOP-uitslagen van merries van bokkers). Wat vinden jullie van die community nieuwtjes?

//edit. Skip de laatste vraag maar. Ik zie dat Maya die ook al gesteld heeft Haha!

Over bv nieuwtjes waarover al discussies in het forum lopen (zoals bv HK). Is het dan niet een idee om het bericht te plaatsen, topic sluiten en verwijzen voor opmerkingen naar het lopende topic in het forum?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 00:38

Wel eerst het topic goed doorlezen Sjoert. Nors opkijken

Vind het wel een idee dat ON prominenter wordt en dat daar dan leuke nieuwtjes ed in komen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 00:41

Ik vind Nederlands en Belgisch nieuws wel interessanter om te lezen ondanks dat het misschien minder emoties bij me losmaakt als een sensatie iets uit het buitenland. Maar ik moet zeggen ook wel moe te worden van alle dode paardjes uit Amerika.