Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Faux schreef:Ik krijg de indruk ( en no offense, het is puur wat ik denk ) dat sommige dyslectische mensen wel érg makkelijk zeggen: "Ik heb dyslexie!"
Dat ze zich er een soort achter verschuilen, en ondertussen niet hun best doen om iets te verbeteren. Maargoed, dat is zoals ik al zei een indruk die ik krijg, hoeft helemaal niet waar te zijn.
Alane schreef:is het altijd gemak zucht en verschuilen... of meer van *zucht* ik heb zo mijn best gedaan....
Als ik uitga van mijn dochter, heeft de schrijfonkunde pas 6 maand een naam... eerst voelde ze zich dom, werd uitgemaakt voor lui enz enz.. en nu is het iets waar ze niets aan kan doen en waar ze mee moet leren omgaan..
Niet iedereen heeft zoveel ervaring en weten achter zich dat hij/zij 'handiger' wordt in het schrijven...
Mijn dochter leest het ook over, en verbeterd het, als ze de fouten al ziet.... vertaal dat naar bokt, in een traag lopend topic.. dan kan ze nadien niets verbeteren... en enkel verontschuldigen met "dyslectie"
En dat vind ik triest... dat een schrijver in een topic zich moet verontschuldigen voor het feit dat hij/zij mens is en fouten maakt.. dat er mensen zijn die vallen, wat zeg ik, neerstorten over schrijffouten en menen dat ze anderen daarop moeten attenderen in het openbaar.....
Ik ben niet kundig genoeg om te kunnen oordelen of iemand zich terecht of onterecht verschuilt achter een handicap... en velen hier op bokt zijn dat evenmin..
Vrag je af warom je op bokt topics leest: om de mischien aanwezige schrijffouten of om de inhoud?