"Let niet op mijn houding" ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

000

Re: "Let niet op mijn houding" ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 21:16

vind het idd nerges op slaan, als je alleen maar wilt horen, perfect, ziet er super uit enz. dan plaats het niet op bokt, want dan vraag je om gewoon om becriticeerd( fout geschreven Clown ) te worden.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 21:31

Mimpje schreef:
O nee? Meestal heeft `goedbedoeld advies´ toch echt de functie om degene die het advies krijgt, het op te laten volgen. Als het niet aardig klinkt, zijn mensen al veel minder geneigd ook iets met jouw advies te doen, en gaat het zijn functie voorbij. Kun je het er beter niet neerzetten dus Knipoog

Shadow, ben het helemaal met je eens! Met een beetje meer vriendelijkheid, is Bokt echt tien keer gezelliger, en nog functioneler ook.

Verbeter Bokt, begin bij jezelf

Sommige reacties vind ik erg bot over komen en dat bedoel ik met er aan wennen. Jou reactie precies eender. Maar dat vind ik ook jammer, dat je op internet niet goed je emoties kunt uiten bij berichten

IRL zul je ook botte en lieve mensen tegenkomen, op Bokt net zo

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 22:04

suus_ schreef:
Sommige reacties vind ik erg bot over komen en dat bedoel ik met er aan wennen. Jou reactie precies eender. Maar dat vind ik ook jammer, dat je op internet niet goed je emoties kunt uiten bij berichten

Als je even nadenkt over hoe je iets zegt, is het heel goed mogelijk om je emoties over te brengen. Je moet daarin alleen niet te snel aannemen dat de ander het wel zal snappen, maar echt even bewust nadenken hoe het overkomt op de ander... Dat heeft echter niets met internet te maken, dat gaat in gewone mondelinge gesprekken ook vaak mis hoor. En met even oefenen wordt dat vanzelf makkelijker.

Citaat:

Maar ook IRL ga ik die liever uit de weg en vind ik het stukken fijner om om te gaan met mensen die rekening houden met mijn gevoelens, de moeite nemen om zich zorgvuldig uit te drukken en opbouwende kritiek geven ipv afkraken.

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 13:53

maar even over dat verkeerd overkomen: daarom zijn die handige emoticons er! Haha! voor als je blij bent: Haha! boos bent: Boos! moe word van het gezeur: Slapen of heel erg moet huilen: Huilen

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 15:11

Maar wat voor bokt hebben we dan nog als je alles af moet wegen? Dat je netjes moet zijn, natuurlijk. Maar kom je dan toevallig kennelijk eens bot uit de hoek, krijg je eerst commentaar dat je wat zegt, dan geef je daar een uitleg op, krijg je nog eens commentaar dat je maarliefst al zoveel berichtjes daar hebt gezet (elke keer in antwoord op andermans bericht). 'Maar waarom dan ...x een bericht plaatsen?' Omdat ik de eerste keer iedereen over me heen kreeg dat ik vertelde wat ik dacht?

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 17:33

suus_ schreef:
Verbeter Bokt, begin bij jezelf

Ten eerste, was het niet mijn bedoeling bot over te komen, ik doe mijn best om me zo goed en duidelijk mogelijk uit te drukken, sorry! Ach gut Daarnaast ben ik het wel met je eens, het is moeilijker om je emoties goed te uiten op internet, met Cool of zonder Verdrietig smileys. Soms geven die ook niet precies weer wat je bedoelt. Wat trouwens misschien nog wel moeilijker is, is om de emoties en bedoelingen van anderen te herkennen. En dan ontstaan er al snel van twee kanten zgn. miscommunicaties (net als bij ons suus_ Clown )

Maar om terug te komen op het 'let niet op mijn houding' naar aanleiding van botte opmerkingen: als het 'negatieve klimaat' wat nu toch wel een beetje heerst op HAW, er niet was, zouden bokkers veel meer van elkaar slikken, omdat ze er vanuit gaan dat de ander goede bedoelingen heeft. En dat mis ik nu op HAW.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 01:32

Ik let in ieder geval nu wel beter op mijn woorden, maar meestal zeg ik juist gewoon hoe ik het zie, zonder kwade bijbedoelingen te hebben. Later blijkt dan dat mensen zich daaraan storen?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 02:50

Ik vind het inderdaad ook maar raar dat het in sommige topic's staat

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:34

bij sommige topic's vind ik het ook wel wat vreemd. Aan de andere kant als de persoon zelf ook echt door heeft dat zijn/haar houding nog te wensen overlaat en zegt hier niet op te letten omdat er aan gewerkt word tijdens de lessen etc, waarom zou je er dan reacties op moeten krijgen? Ik bedoel, je weet zelf dat het niet goed is, hoef je dat niet ook nog weer 10x te horen

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:08

Oud topic, daarom een slotje Lachen