Waarom geen pm's kunnen weigeren???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: Waarom geen pm's kunnen weigeren???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 01:13

en dan leg eens uit wat het verschil is tussen: het niet lezen van vervolg pb's met de wetenschap dat de afzender gokt dat je ze wel hebt gelezen, want dat is het voordeel van de huidige functes... je kunt alle pb's lezen en de afzender moet maar raden dat je ze hebt gelezen.
en die blokfunctie dat de afzender de pb retour krijgt?

die foeifunctie heeft mi ook weinig meerwaarde, ooit een s uitgeprobeerd en heb geen zin om het te veranderen, maar ik zie de oorspronkelijke berichten van de foeibokker niet, snap dan de helft van de berichten niet meer, tot een andere bokker die foeibokker quote, of ik maar terug scroll en het bericht alsnog bekijk.
Ja ik heb die bokker gefoeit, maar het heeft geen meerwaarde, kost me alleen meer energie dan wanneer ik die functie niet gebruik.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 01:22

Het niet kunnen versturen van pb's door de afzender of het ongelezen terugzenden voegt toe dat het voor de afzender geen nut heeft pogingen te doen om in contact te komen met zijn/haar slachtoffer van dat moment. Wordt daardoor gedwongen om af te koelen of gezond verstand te verzamelen.

De foeifunctie heeft niet veel zin (zeker niet als bokker je nog steeds kan pb-en) maar helpt wel om even afstand te nemen van bepaalde bokkers.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 01:41

Maar de foeifunctie helpt dus alleen de bokkers die al weer of nog steeds bijzinnen is, die dan weer frustie wordt omdat een topic niet meer te volgen is.

En de afzender krijgt ook geen kans tot excuses ziet mischien wel een bevestiging in de eerder gevatte gedachte die het aanzette tot de hondebroodpb, en de cirkel is weer rond.
Laten we eerlijk zijn, sommige bokkers kunnen legaal giga peuteren waardoor een bokker een hondebroodpb stuurt (en dat praat ik dus niet goed en is ook geen excuus) maar als een bokker een andere bokker weet uit te dagen, en er is zo'n blokkerfunctie is de kans reeel aanwezig dat dat net voldoende is om die bokker te verleiden om even helemaal over de schreef te hupsen. Of hetgeen gebeurd wat ik eerder aanhaalde, geeneen heeft nog kans op het aanbieden van een eventueel excuse. En wa dan nog dat nog dat iemand tig pb's stuurt? verwijder ze eens per week, en klaar.
Kost je denk ik evenveel energie als nu Lachen

Daarnaast ben ik van mening dat het invoeren van zo'n knopje ook dezelfde gedachtes als gestelt in de openingsreactie: Nu is het probleem dat iemand zou kunnen vermoeden dat een reactie is gelezen.
En dan is het 'na na na nana' je kan me lekker geen pb sturen.

maar Slimmerik vertel eens, ben je de faq's aan het napluizen om een topic te openen?
En dit is niet persoonlijk bedoelt, uit je verdere berichten blijkt, door eigen zeggen, dat het wel meevalt met hondebroodpb's ed... en lijkt het oorspronkelijke 'probleem', dat de afzender de indruk zou kunnen hebben dat je een pb hebt gelezen, van ondergeschikt belang is. Het viel me gewoon even op, omdat je met die faq-quote kwam die eigenlijk niets met je oorspronkelijke idee te maken had.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 01:55

Het weigeren van pb's is vooral bedoeld om die meiden die poeslief in de topics reageren maar je ondertussen per pb verrot schelden. (kontelikkers dus)

Dus absoluut geen nanananana effect.

De faq heeft wel degelijk met mijn openingspost te maken. Maar die faq kwam ik dus pas op het moment tegen net voor ik hem plaatste. Ging gewoon even kijken wat er in de faq stond over pb's....

En iedereen op bokt (zelfs ik) gaat er van uit dat als een pb niet meer in de outbox staat maar bij verzonden staat, dat ie gelezen is door ontvanger.....en dat is wat ik en de meesten op dit topic graag veranderd wil zien.

Als jij het niet wilt dan gebruik je het gewoon niet (als het er al ooit komt).

Ik (en de anderen hier) willen gewoon bewijzen aan afzender dat pb-en géén zin heeft.

Willen ze me hoe dan ook bereiken dan moeten ze dat via de mods maar proberen.

En nou krijgen we de post dat die al druk genoeg zijn......maar dit topic vreet meer energie van de mods als de raddraaiers die het straks persé goed willen maken via de mods hoor Haha! Haha! Haha!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 02:19

slimmerik schreef:
Het weigeren van pb's is vooral bedoeld om die meiden die poeslief in de topics reageren maar je ondertussen per pb verrot schelden. (kontelikkers dus)

Dus absoluut geen nanananana effect.

Maar wat boeit het dan dat de afzender zeker weet of je het bericht gelezen hebt?

slimmerik schreef:
De faq heeft wel degelijk met mijn openingspost te maken. Maar die faq kwam ik dus pas op het moment tegen net voor ik hem plaatste. Ging gewoon even kijken wat er in de faq stond over pb's....

En iedereen op bokt (zelfs ik) gaat er van uit dat als een pb niet meer in de outbox staat maar bij verzonden staat, dat ie gelezen is door ontvanger.....en dat is wat ik en de meesten op dit topic graag veranderd wil zien.

Nope, ik had die gedachte niet, en heb er nooit over nagedacht ook.. zo belangrijk is A bokt niet voor mij, B zo belangrijk is de gedachte van een andere bokker niet voor mij.

slimmerik schreef:
Als jij het niet wilt dan gebruik je het gewoon niet (als het er al ooit komt).

Ik (en de anderen hier) willen gewoon bewijzen aan afzender dat pb-en géén zin heeft.

En de vice versa reactie? die ik al 2 keer beschreven heb?

slimmerik schreef:
Willen ze me hoe dan ook bereiken dan moeten ze dat via de mods maar proberen.

En nou krijgen we de post dat die al druk genoeg zijn......maar dit topic vreet meer energie van de mods als de raddraaiers die het straks persé goed willen maken via de mods hoor Haha! Haha! Haha!

wat goedmaken via de mods? Je dicht jezelf wel heel wat toe Lachen En nee ik vergelijk geen bokker met mezelf, gaat niet op, van geen enkel kant, op geen enkele manier.
Mij boeit het niet zo welke functie toegevoegd wordt en welke niet, intresse krijg ik alleen bij het hoe en waarom (voornamelijk) dus de voors en de tegens maar dan met argumenten..
Bij de voors zie ik, en nee ik ben niet belangrijk, alleen maar persoonlijk voordeel (wil het niet gelijk domme egoisme noemen) zonder verder te kijken , en nee het is niet persoonlijk bedoelt.
Ik akn alleen iemand kwetsen die zich kwetsbaar opstelt, mocht een derde voor een ander willen beslissen over kwetsbaarheid is dat medelijden Tong uitsteken ,
meer ala het laatste woord hebben.
Je kunt je mening ook zo verkondigen dat je niet gelijk iedereen de gordijnen in jaagt, en de pb-vooroordelen-roddeltamtam, houdt je niet tegen. De oprechte en eerlijke mensen prikken door die roddels en durven ook een eigen mening te vormen. Ja

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 04:28

Halverwege dit topic ben ik maar gaan doorscrollen naar het eind en plaats nu mijn post.

Ik ben voor, gewoon per pb kunnen zeggen of je hem wilt lezen of niet. Geen blokkades oid. Soms gewoon geen zin in gezanik over een of ander, op een gegeven moment is het basta en dat wil men niet altijd aannemen. Op zo'n moment zou ik graag een gesloten deur zenden, noem het laatste woord, noem het de domste zijn, noem het wat je wilt Knipoog. Bart, would be nice Lachen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 08:51

@Alane: Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik niet meer reageer op je posten. Het is nu wel een beetje uitgekauwd tussen ons en het voegt niet meer iets toe aan dit topic. We zijn het over een ding eens: dat we het niet eens worden. En dat hoeft ook niet toch? Haha!

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 09:03

Misschien heb ik een groot deel verkeerd begrepen, in dat geval sorry voor het volgende verhaal Knipoog

Kan het niet gewoon zo zijn dat op het moment dat de pb geopend is dat dan het bericht uit de outbox van de verstuurder gaat? Dus geen extra functie maar gewoon een aanpassing. Op het moment dat je dan een pb krijgt van iemand waarvan je het niet wil, dan laat je hem gewoon staan, zonder te openen. Want wat ik nu begrijp is het zo, dat op het moment je je inbox opent dat het bericht verdwijnt in de outbox van de verzender.

Nu om dit even positief te bekijken, als ik dan een bp gestuurd heb naar iemand, dan weet ik ook of hij/zij hem echt gelezen heeft. Ik communiceer namelijk ook met o.a. mijn instrutrice via bokt. En gebruik dus de controle van mijn outbox om te kijken of zij mijn pb gelezen heeft.

Of is dit inmiddels ook jullie bedoeling.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 09:10

sweetheart schreef:
Misschien heb ik een groot deel verkeerd begrepen, in dat geval sorry voor het volgende verhaal Knipoog

Kan het niet gewoon zo zijn dat op het moment dat de pb geopend is dat dan het bericht uit de outbox van de verstuurder gaat? Dus geen extra functie maar gewoon een aanpassing. Op het moment dat je dan een pb krijgt van iemand waarvan je het niet wil, dan laat je hem gewoon staan, zonder te openen. Want wat ik nu begrijp is het zo, dat op het moment je je inbox opent dat het bericht verdwijnt in de outbox van de verzender.

Nu om dit even positief te bekijken, als ik dan een bp gestuurd heb naar iemand, dan weet ik ook of hij/zij hem echt gelezen heeft. Ik communiceer namelijk ook met o.a. mijn instrutrice via bokt. En gebruik dus de controle van mijn outbox om te kijken of zij mijn pb gelezen heeft.

Nu is het zo dat je alleen zeker weet dat de ontvanger online is geweest, niets meer en niets minder. Dat bij de afzender het bericht van de outbox in de sentbox verhuist zegt dus helemaal niets over wel of niet gelezen.
Vergelijk het met outlook, je typt een berichtje en klinkt op verzenden, het mailtje komt dan in postvak UIT te staan, tot je mailprogramma verzend/ontvangt. En dan verhuist je bericht naar de verzonden items, maar zegt nog helemaal niets over of de ontvanger het gelezen heeft of niet. Lachen

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 09:18

Nee,maar vroeger was dat dus wel,of in ieder geval dacht ik dat dat zo was.
Ik denk dat meer mensen dat denken,en ik wil gewoon niet dat diegene waar ik geen mail van wil lezen ook maar DENKT dat ik die mail gelezen heb.
Ik wil niet dat die mail meteen naar de verzonden berichten verhuist bij die persoon als ik alleen maar op nieuwe berichten geklikt heb,en nog niet eens een mail geopend heb.
Ik vind dat zolang je die mail niet opend,dat ie dan in de outbox moet blijven staan bij de verzender,en dat ie pas naar de verzonden berichten gaat als de ontvanger hem ook echt geopend heeft.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 09:30

sweetheart schreef:

Het maakt niet uit hoé het technisch is op te lossen, áls het maar op te lossen is. Een pb die ik niet wens te lezen moet aangegeven worden bij de afzender dat ie niet gelezen is of ongeopend teruggestuurd kunnen worden.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 09:34

@Tinkerloos:Tja het is maar net waar je je druk over maakt en je prioriteiten legt, als je je al druk gaat maken over wat een ander mischien zou kunnen denken of vermoeden en daar al functies voor bedacht moeten worden...
Dan kun je toch ook gewoon niet meer bokken... alle problemen opgelost Tong uitsteken
Of in het volgende BBB wort uitgelegd dat een pb niet perse gelezen hoeft te zijn door de ontvanger als die bij de verzender in de sentbox terecht komt.. heb je er ook nog een voordeel bij, kun je stiekum toch lezen wat die bokker te mutsen heeft Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 09:43

Heb trouwens weer even een weergave uit dit topic tot nu toe gemaakt van mensen die er vóór zijn:

slimmerik
dwaallicht
Summertje
Ellende
Medousa
Cyntje
Tinkerloos
Robin_
faye
bambi76
T@nj@
Ann
peetorlan
runningkawa
AaronYve
mariekie
Zamora
Cheveyo
sweetheart

Mensen die het niets uit maakt:

Caira
Lowara
Yinnar
katiavl
fixture
Cinnepin

Mensen die er absoluut op tegen zijn:

Alane
russel

Het begint er steeds meer naar uit te zien (procentueel dus) dat meeste bokkers vóór zo'n oplossing zijn Haha! Haha! Haha!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 10:03

Statjes zijn niet nodig Slimmerik, Bart heeft er naar gekeken en als hij tijd heeft - maar andere dingen hebben echt een hogere prioriteit - zal het aangepast worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 11:04

Waar mensen zich druk over kunnen maken zeg. Wist niet dat bokt zo een impact kan maken op mensen hun belevingswereld.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 12:37

Sorry maar breng een deel van mijn tijd door op bokt, zitten vrienden en 'vijanden'. Als het jullie niet boeit laat het dan lekker zo, anderen boeit het weer wel. Niet iedereen denkt hetzelfde en das maar fijn ook! Wie maakt zich hier nou druk, beiden even zo veel denk ik Knipoog.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:47

Hihi, blijkbaar boeit het ze dus wel want er wordt nogal moeilijk over gedaan Haha! .
Phoe, ik ben blij dat ik werk heb en af en toe gewoon een paar dagen niet kan bokken (zoals de afgelopen dagen) ik heb de tijd niet om zooo ontzettend bezig te blijven over een onderwerp, hoe doen die mensen dat toch? Geen werk of zo?

Maar ik blijf erbij, ik ben voor en ben dan ook blij met bovenstaande post van Ellende Ja
Voor mij heeft het dus ook absoluut geen prioriteit hoor, alles op zijn tijd Knipoog

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 17:26

100% VOOR!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:16

Alane schreef:
Of in het volgende BBB wort uitgelegd dat een pb niet perse gelezen hoeft te zijn door de ontvanger als die bij de verzender in de sentbox terecht komt.. heb je er ook nog een voordeel bij, kun je stiekum toch lezen wat die bokker te mutsen heeft Haha!

Alane, dat is GEEN voordeel. Het gaat er juist om dat we niet hoeven te weten wat er in die pb's van een vervelend persoon staat en dat het duidelijk is dat rotzooi niet gelezen wordt.Simpel als wat.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:18

Je hoeft het dan ook niet te lezen als je het gewoon wegklikt, en dat iemand geen stoute taal pb wilt is altijd wel duidelijk denk ik

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 19:19

@ katiavl: het mooie is dat je zelf kunt uitmaken wat je doet. Je hoéft er geen gebruik van te maken toch?

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:23

katiavl schreef:
Je hoeft het dan ook niet te lezen als je het gewoon wegklikt, en dat iemand geen stoute taal pb wilt is altijd wel duidelijk denk ik

Tuurlijk is het duidelijk dat jij als ontvanger geen scheldpb hoeft. Daarom gaan vervelende mensen juist door, om een ander te stangen. En daar kun je nu als ontvanger een stokje voor steken op een nette manier.

Maar de "redenen" waarom lijken me nou best duidelijk, dus ik wacht gewoon af verder en ga me hier niet meer in mengen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 00:42

en als ze het als excuuspbtje willen doen dan kunnen ze de titel altijd nog van een 'sorry' voorzien, zo niet dan: Toedeledokieieie!! hihi

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 01:11

Cheveyo schreef:
en als ze het als excuuspbtje willen doen dan kunnen ze de titel altijd nog van een 'sorry' voorzien, zo niet dan: Toedeledokieieie!! hihi

Ja.. het woord Sorry in de titel en dan verder gaan met
Sorry...
Ben in het vorige bericht compleet vergeten te vermelden hoe verschrikkelijk [piep] [piep] [piep] en nog veel meer scheldwoorden
Ach gut Clown

En als het een soort van foei functie wordt, krijg je dus het bericht helemaal niet te zien want de afzender krijgt het terug/wordt niet verstuurt.
Cool Cool

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 01:13

Ik hoef zelf niet dat alle pms van die persoon onzichtbaar zijn maar gewoon dat je kan kiezen welke je zichtbaar ongelezen wilt dumpen.

Er kan nou eenmaal niet op alle slakken zout gelegd worden maar wel op een deel Knipoog