[Dienstmededeling] Onderhoud aan de database server

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re: [Dienstmededeling] Onderhoud aan de database server

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 20:38

hmmm, ik had hier vanmorgen nog een bericht geplaatst, maar die is weg Verward

daar stond dus in dat ik me eraan erger dat links niet meer in een nieuw vernster worden geopend.

ook gebeurd het vaak dat als ik een reactie wil typen (meestal bij een quote) dat hij de eerste paar letters wel typt en dan scrollt de pagina uit zichzelf ineens helemaal omlaag en kan ik niet meer typen Verward

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 20:44

Dat omlaag scrollen heb ik ook, ik dacht dat het aan onze pc lag maar kennelijk dus niet.

Dat nieuwe venster openen heeft er al een paar keer gestaan. Dat kun je oplossen door met je andere muisknop dan normaal de link aan te klikken. Daartussen staat de optie openen in nieuw venster. Dat gebruik ik altijd standaard overal.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 23:09

Lissy; dat is al 20x gemeld (zelfs in de eerste post), ik heb je bericht dus verwijderd Lachen

Hebben jullie dit scroll probleem altijd bij een quote? Welk besturingssysteem en welke browser gebruiken jullie?

Online indicatie in de profielen zou nu weer moeten werken trouwens.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:20

Dat scrollen in reacties typen gebeurt alleen bij een 'groot' atwoord, niet bij snel antwoorden (IE 6); wat ik ook probeer te typen, het scherm fietst eerst helemaal naar beneden. Als hij niet meer verder kan, kan ik weer omhoog met mijn muis, en dan kan ik ook weer het antwoordscherm activeren en mijn bericht maken.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:29

BartVB schreef:
Lissy; dat is al 20x gemeld (zelfs in de eerste post), ik heb je bericht dus verwijderd Lachen

Hebben jullie dit scroll probleem altijd bij een quote? Welk besturingssysteem en welke browser gebruiken jullie?

Online indicatie in de profielen zou nu weer moeten werken trouwens.

had nu weer dat scroll probleem. ik zal er op letten of ik het alleen bij quotes heb en dat melden in het topic.

misschien is het even handig om te vermelden dat je posts verwijderd in het vervolg Knipoog

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:59

Bart hoe staat het met die Emails van bokt af??
Ik heb in mijn userpanel al verandert dat ik ze wel wil, en een dag later dat ik ze niet wil, maar ik blijf ze krijgen. In de hoop dat dat zou helpen, maar niet dus. Het overspoelt mijn Mailbox enigzins.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 01:05

Rina: Staan hier nog topics?
ucp.php?i=main&mode=subscribed

Lissy: Dat staat luid en duidelijk in de eerste post. Misschien is het handig een topic te lezen voor je reageert? Tong uitsteken & Knipoog

Wat betreft het scrollen, gaat dit in 1x of scrollt het scherm langzaam naar beneden?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 02:38

Dat scrollen gaat langzaam, regel voor regel, lijkt het wel.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 11:08

Ik heb net even IE6 opgestart en daarin werkt het bij mij gewoon zoals het hoort?

Heb je een voorbeeld van een bericht dat je quote dat mis gaat? En wat doe je dan exact? Waar klik je? Wat type je en waar?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:14

BartVB schreef:
Ik heb net even IE6 opgestart en daarin werkt het bij mij gewoon zoals het hoort?

Heb je een voorbeeld van een bericht dat je quote dat mis gaat? En wat doe je dan exact? Waar klik je? Wat type je en waar?

Had het vannacht ook al: hij doet weer normaal... Terwijl ik het bij het typen van het vorige bericht net nog zo'n actie had meegemaakt. Nu ook: geen enkel probleem (vannacht was het een edit-scherm, nu vanuit quote het scherm geopend - de voorgaande schermen die nog wel naar beneden gingen waren ook vanuit quote geopend).

[i]Meewerkende[/] kaboutertjes dit keer? Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:26

Net tot 3 keer toe een reactie getikt in snel antwoorden en na het eerste woord staat wat ik getypt heb er niet meer en soms verdwijnt daarna gewoon het hele venster.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:28

Hier hetzelfde probleem af & toe met IE7 en XP.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:47

Oké, ik weet dat het alleen gaat om dingen die nog niet eerder gemeld zijn, maar ik wil het toch even melden. Ik heb namelijk ook in de op zichzelf staande topics gespit, maar ik ben nergens mijn antwoord tegen gekomen en werd uiteindelijk na twee slotjes hier naartoe verwezen.
Het gaat namelijk om het volgende:
De links worden niet meer in een nieuw venster geopend, maar in het actieve venster. Blijkbaar zijn er veel klachten over en er word gezegd dat dit geen bug is, maar een feature. Prima, maar 1. waarom is er hiervoor gekozen? en 2. kan dit niet eventueel veranderd worden?
Ik ken alle opties van hoe de link toch in een nieuw venster te openen, dus daar gaat het me niet om.
Ik hoop dat jullie hier toch een antwoord op willen geven.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 11:50

Ik heb het scrollprobleem ook. Of niet zozeer dat het scherm automatisch scrollt (niet langzaam), maar dat ik de cursor ergens plaats, dat de pagina ineens naar beneden 'flitst' (en de cursor niet meer te vinden is, iig niet in het antwoordscherm) en dan moet ik handmatig de cursor weer op de juiste plaats brengen. Ik heb het bij quotes, maar ook als ik direct na het plaatsen van een bericht mijn tekst nog even wil editten.

Bij mij gebeurt het zowel in IE als in Firefox.

[Edit] Nu gebeurt het dus weer, ik wil even wat toevoegen aan mijn bericht en ben mijn cursor weer kwijt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:33

Het lijkt ook wat met de smiles te maken te hebben. Als je een smilie aanklikt verschijnt die hier soms op de goede plaats maar is de cursur foetsie. Het lijkt wel alsof er een bepaald toets/verplaats iets wordt geactiveerd dan. net als de F knoppen om snel iets te kunnen oproepen of zo.

De smilies die met het aparte scherm geplaatst kunnen worden doen heir helemaal niks.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 15:01

Karuna; heb je al eens op control-F5 geduwd (als je Windows gebruikt)?

Gebeurt dit scroll probleem ook als je niet op smileys hebt geklikt?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:28

Dat de pagina naar beneden scrolt heb ik ook, zowel bij IE als Firefox.
Ook waneer ik geen smilies gebruik gebeurt dit, meestal ben ik net begonnen met typen als die weg scrolt.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 15:41

Begint het scrollen op het moment dat de pagina net klaar is met laden of pas even later?
En hoe lang duurt het voor er 'done' of 'klaar' onderin je browser staat als je een bericht quote of edit?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:45

Karin schreef:
Ik heb het scrollprobleem ook. Of niet zozeer dat het scherm automatisch scrollt (niet langzaam), maar dat ik de cursor ergens plaats, dat de pagina ineens naar beneden 'flitst' (en de cursor niet meer te vinden is, iig niet in het antwoordscherm) en dan moet ik handmatig de cursor weer op de juiste plaats brengen. Ik heb het bij quotes, maar ook als ik direct na het plaatsen van een bericht mijn tekst nog even wil editten.

Bij mij gebeurt het zowel in IE als in Firefox.

[Edit] Nu gebeurt het dus weer, ik wil even wat toevoegen aan mijn bericht en ben mijn cursor weer kwijt.

dit heb ik dus ook
bij elk bericht
ik dacht dat het aan mijn laptop lag en gooide m al bijna uit het raam Clown

als ik postreply toets en dan begin te typen dan als ik net 4 letters getoetst heb sta ik ineens onderaan de page en moet ik weer terug naar boven en weer mijn cursor neerzetten waar ik gebleven was...

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 15:47

Hoe lang duurt het voor er onder in je browser 'Done' staat nadat je op 'Post reply' hebt geklikt? Staat dat er meteen of pas na een paar seconde?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:48

Het staat er direct en nu in dit topic gaat het ook goed: ik kan meteen beginnen met een reply tikken, ook als ik eerst quote.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 15:50

Als de pagina klaar is met laden wordt er wat javascript uitgevoerd die je cursor ook even verplaatst. Als je browser nog bezig is met het laden van het e.e.a. op het moment dat jij al aan het typen bent dan kan het zo zijn dat de cursor verplaatst wordt tijdens het typen Scheve mond

Zou je eens op kunnen letten of het fout gaat op het moment dat de posting pagina iets meer tijd heeft om helemaal geladen te worden?

Welke browser versies gebruiken jullie trouwens?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:53

hoe weet je wat voor browser je gebruikt?
ik ben een leek namelijk

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:53

IE 6.0
FF 1.0.6

Naadje: even onder 'Help' in je balk bovenaan kijken. Daar staat iets van 'Info'.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 15:56

Dit kan je ook hier vinden:

http://apptools.com/phptools/browser/

Citaat:
Your browser sent this HTTP_USER_AGENT string to server:

Mozilla/5.0 (Macintosh; U; Intel Mac OS X; en-US; rv:1.8.1.1) Gecko/20061204 Firefox/2.0.0.1.