Taalmod, wie zou dat willen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juno1

Re: Taalmod, wie zou dat willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 01:13

Aan de manier van schrijven weet je dan wel wie of wat je voor je hebt.
Voorbeeld van een pm > 'heeey ken je me helpe, ut lukte nie
Een taalfout moet kunnen ( al is het vaak schrikken als je leest dat zo iemand op een Lyceum of VMBO zit ) Tekst aaneengesloten is vaak niet te begrijpen en msn taal mag toch niet op Bokt > opvoeden dus met een strafmaat die er in hakt ( 2 dagen geen Bokt blijkt misschien sneller resultaat te geven )
Geen taalmod dus, onbegonnen werk en het zal alleen maar erger worden ( rotzooi wordt door een ander opgeruimd en leren doen ze er niet van )
Voor je het weet krijgt een taalmod een constante stroom berichten waar iemand zich ergert aan een komma teveel.
Niet te vergeten, 'ik heb dat niet zo geschreven' ' er mist een stuk tekst' ' de manier waarop het nu staat klopt niet' >>> allemaal de schuld van de taalmod Clown

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 08:49

Tja, als je het zo stelt juno1....dan lijkt het geen goed idee. Maar als je dan toch een taalmod aanstelt moet je idd wel een heel team hebben...in je eentje red je het niet...Nagelbijten / Gniffelen

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 10:16

Het gaat om het leesbaar maken van een tekst.
Bovendien, als ze het blijven doen krijgen ze een waarschuwing en uiteindelijk een ban.
Lijkt mij.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 10:38

Ik denk dat het niet moet gaan om het verbeteren van teksten, maar eerder om het attenderen van mensen op hun fouten.
Vooral met de msn/breezer-taal, dat is soms heel moeilijk te lezen in mijn ogen! (Waarschijnlijk wel in de ogen van meer mensen!)

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 10:44

Opzich zie ik niet veel breezer-taal langskomen op bokt.
Alleen verschikkelijke lange lappen tekst.
Die vragen gewoon om alinea's en leestekens.
Dan beginnen me handen spontaan te jeuken.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 10:54

Maar wat heeft attenderen voor zin wanneer je er verder niets mee doet? 2x een attentie en dan een ban? Haha!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 10:57

Bijvoorbeeld. Vork

En na iedere volgende waarschuwing een langere ban.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:00

Prima plan een taalmod Ja

Deze mag wat mij betreft ook permanente bans uitdelen aan lieden die niet fatsoenlijk nederlands schrijven, geen leestekens gebruiken en/of msn-taal gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:01

Ja! Taalmod, dat vind ik nou een geweldig idee. Ik heb werkelijk waar zo'n hekel aan mensen die geen hoofdletters, punten en komma's gebruiken. Daar kan ik me echt ontzettend aan storen en als je er wat van zegt krijg je soms ook nog eens een grote mond. Een taalmod is imo zeker welkom!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 12:44

Aan geen hoofdletters stoor ik me niet echt, alleen heb ik er geen begrip voor Haha! (Jeetje, wat voor werk is het om heel even ook de shift-toets in te drukken?? )
Het gaat me meer om de onleesbare teksten. Geen alinea's, geen interpunctie en van zulk onzin.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 12:45

MSQuincyTE schreef:
Ik vind dat eigenlijk onzin een taal mod.
Iedereen maakt wel fouten met typen en dat maakt niet uit vind ik

Foutjes - Onleesbaar.
Daar zit er een groot verschil in. Ik maka een foutej. Maar het blijft leesbaar.
Diiiiiit izzzze OnLeEsbaar.. (zoiets dan)

Edit: sorry moest in 1 berichtje gepropt worden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 12:46

neej jo weet je wat pas onlsbaar is dt is wnneer je zg maar zo eenhel verhal tieptmaar dan nog veeeeeeeeeeeeeeeeel lager of langer wet niej hoe je da sgtijft ma goed jullie snappen me wel haha dit is nogvet moeluk ook sgrijfen met fouten en sondr hoofdketters en interpunte (moeluk wort voor imant dan ik huh) en dan nog fel langr want men paart is siek en nu bn ik helmaal ind war wand wdt mot ik noude da is niet de tfoon op nemen en kben soww bang en stkx gaat mun pard doot en kmot nr sgool stkx mun lerar is bows op muh wnt ik moes nog heulv eul inleeferen ma dat heb ik niej gdaan en nu dfr uik nje naar sgool wnt dan mot ik naablyfen en kfijg ik um 1 voor wat ik vfeten ben t dien en jmoest ook nog 6 boekm leessen wnt heb moggeh mndeling voor litterratuur en oh mn part is al btr en vnaaf eeten wby pnnekoken

Pfffff, ik kan zo echt geen heel verhaal schrijven hoor, het gaat echt véél langzamer dan gewoon normaal typen in ieder geval. En op een gegen moment was mijn inspiratie ook een beetje ver te zoeken...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-01-07 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 12:46

Ik zou dat echt een geweldig idee vinden!
Dan niet voor kleine spelfoutjes ofzo, maar echt voor mensen die geen punten neerzetten of een tekst die helemaal bomvol staat met fouten.
Onleesbare teksten leesbaar maken enzo.
Heel goed idee! Haha!
Zou ik wel willen worden Lachen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:31

Waaaahhh Nouks! Dat is écht onleesbaar haha, krijg er hoofdpijn van als ik dat moet ontcijferen! Normaal lezen gaat automatisch, maar hierbij moeten m'n overspannen (tentamenweek) hersens veel te veel mee aan het werk Nagelbijten / Gniffelen

Maar is het dan de bedoeling om zoals sunrice teksten zelf aan te passen (de taalmod dus) of een waarschuwing geven aan de poster dat de volgende posts leesbaar(der) moeten zijn. Want als je álle onleesbare posts moet gaan editten, heb je er een dagtaak aan, en dat lijkt me nou ook niet meer helemaal de bedoeling.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:32

Sorry Nouks, jouw verhaaltje sla ik over Haha!

Goed voorbeeld *LOL*

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:33

Nouks schreef:
neej jo weet je wat pas onlsbaar is dt is wnneer je zg maar zo eenhel verhal tieptmaar dan nog veeeeeeeeeeeeeeeeel lager of langer wet niej hoe je da sgtijft ma goed jullie snappen me wel haha dit is nogvet moeluk ook sgrijfen met fouten en sondr hoofdketters en interpunte (moeluk wort voor imant dan ik huh) en dan nog fel langr want men paart is siek en nu bn ik helmaal ind war wand wdt mot ik noude da is niet de tfoon op nemen en kben soww bang en stkx gaat mun pard doot en kmot nr sgool stkx mun lerar is bows op muh wnt ik moes nog heulv eul inleeferen ma dat heb ik niej gdaan en nu dfr uik nje naar sgool wnt dan mot ik naablyfen en kfijg ik um 1 voor wat ik vfeten ben t dien en jmoest ook nog 6 boekm leessen wnt heb moggeh mndeling voor litterratuur en oh mn part is al btr en vnaaf eeten wby pnnekoken

Pfffff, ik kan zo echt geen heel verhaal schrijven hoor, het gaat echt véél langzamer dan gewoon normaal typen in ieder geval. En op een gegen moment was mijn inspiratie ook een beetje ver te zoeken...

HAHAHAHA Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:40

Gaan jullie dan al die teksten corrigeren??

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:45

Ja, dat is een goede... Dáár hebben we nog niet over nagedacht Corrigeren... Kan. Maar je kunt mensen natuurlijk ook de opdracht geven om het eigen bericht leesbaar te tikken? Lijkt me meer handig Ja

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:16

Ja, maar dan zit je weer met de termijn waarop je kan editten. Weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar die is maar beperkt. Als de gebruiker er dan te laat achter komt, dan blijft de tekst gewoon zo staan, of moet de taalmod hem als nog verbeteren...

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:18

Op slot en opnieuw??

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:20

Ja dat kan wel, maar dan krijg je denk ik legio op slot gegooide topics, waardoor bokt overvol raakt. Dan zou je moeten zeggen van een melding dat je topic niet aan de taalregels voldoet, het nou op slot is, en je zelf een verbetering kan schrijven en die aan de TM door kan geven, waarna die de post aanpast (knippen en plakken Knipoog ) en dan kan het topic weer open.
Of, je zegt van het topic gaat op slot, gebruiker krijgt melding, topic gaat naar de mesthoop en het kan opnieuw geplaatst worden. Anders krijg je namelijk tig dubbele topics, ben ik bang.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:21

Goed idee! Denk alleen dat je er misschien wel meerdere mod's voor nodig hebt Lachen Ik meld me aan! Lijkt me leuk en zinvol.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:22

Gewoon een aantal mensen de mogelijkheid geven onleesbare posts naar de mesthoop te verwijderen, dat hoeft niet persé een Mod te zijn.

CARLIJN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:32

Nou die mods gaan dan behoorlijk druk worden!
dan mogen ze zowat alles wel gaan verbeteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:54

CARLIJN_ schreef:
Nou die mods gaan dan behoorlijk druk worden!
dan mogen ze zowat alles wel gaan verbeteren.

Nee joh, zo lang iets goed leesbaar is, zie ik niet in waarom een dt-foutje bijvoorbeeld verbeterd moet worden.