Wij willen Rien (a.k.a. Renza) terug!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renza

Re: Wij willen Rien (a.k.a. Renza) terug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:33

Sylvia, dat je mij kinderachtig en triest weetikveel wat je nog meer gezegd hebt vindt, vind ik prima, is m'n eigen schuld en mag je vinden, lig ik niet wakker van.
Maar Lotje85 kan hier niets aan doen. Stel je voor, jij gelooft serieus dat er iemand zwaar onterecht gebanned is en diegene vraagt of je een topic wil openen daarover. Daarna blijkt dat de persoon in kwestie je voorgelogen hebt.
Ben je dan dader of slachtoffer? Imo slachtoffer, imo heeft Lotje85 meer redenen om kwaad op mij te zijn dan jij, gelukkig is Lotje85 niet erg haatdragend en heb ik het met haar via pb uitgesproken Lachen .

Maar ik snap werkelijk waar niet waarom jij boos op Lotje85 zou zijn?

@ Ann: ik dacht in eerste instantie dat Sylvia met een eerdere reactie ook op Lotje85 e.a. doelde, later bleek dat ze vooral opmerkingen van Treffer in het HLV topic leek te bedoeling.

Maar,
Sylvia schreef:
Als jij een topic opent op een openbaar forum en dan al helemaal op een dergelijke toon cq beschuldigingen - ongeacht of je het zelf geschreven hebt of niet - dan kun je verwachten dat mensen hun *piep* open trekken. Je had ook een topic kunnen openen ' waarom is Renza geband? '.

Aan de hand hiervan denk ik dat het toch ook tegen Lotje85 gericht is?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:35

Aha, op die manier kun je het ook lezen inderdaad, bedankt voor de uitleg.

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:35

@ Sylvia: je insinueert idd wel dat je ook Lotje85 bedoelt (zo komt het iig op mij over), al noem je idd geen namen. Maar laten we iig voorkomen dat dit een nog grotere boktfight wordt Scheve mond Het is zo al wel erg genoeg lijkt me wat er gebeurd is.

Lotje85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 13:41

Schijnheilig Ik wilde alleen iets duidelijk maken... Ik laat me niet zomaar vals beschuldigen namelijk.
Verder ben ik niet van plan hier verder over te kakelen. Alles is al gezegd en uitgesproken. De personen waar dit nu over gaat, hebben alles al onderling opgelost, dus voor derden heeft het geen nut meer hierover te gaan zaniken.
Dit was bij deze het laatste bericht van mij in dit topic...

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:56

Het is maar net hoe je het allemaal bekijkt maar eigenlijk is deze grap best geslaagd! Hij loopt al 6 pagina´s en ik was geboeid genoeg om ze door te worstelen!
Wat wordt dit overigens opgeblazen zeg, en niet eens door Maya die het onderwerp van de grap is.
Het feit dat er zoveel mensen overheen blijven vallen is pas kinderachtig, Renza gaat er heel netjes op in. Mensen maken fouten, dit is een forum. Even relativeren!
Dat het niet netjes is van Renza staat buiten kijf, dat geeft ze zelf ook al aan.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 14:12

Lotje85 schreef:
Sylvia schreef:
Vind het al triest dat die eerste post geplaatst wordt (riekt naar een persoonlijke vete en het door de modder halen van een mod).

Kinderachtig, echt. OW-waardig imo. En dan niet alleen Renza, maar ook de anderen die zich voor het karretje hebben laten spannen.

Uhm think again? Ik ben degene die de eerste post geplaatst heeft en me voor dat karretje heeft laten spannen remember?

Maar... Je zegt zelf dat jij die tekst niet geschreven hebt, en daar doelde ik op met die opmerking over die persoonlijke vete, op die tekst. En ja, ik vind het op zijn zachts gezegt niet netjes dat je dit klakkeloos plaatst.

Die 2e reactie is idd op Lotje85 gericht, gezien haar reactie over dat ik mijn *piep* open trek. Wees dan ook zo dapper om bek te zeggen, maar goed. In eerste instantie doelde ik helemaal niet op Lotje85, in elk geval niet meer dan hoe ik het hierboven schrijf - en wat ik ook in die laatste quote schrijf: je had ook een topic kunnen openen en zelf kunnen vragen waarom Renza geband is, ipv klakkeloos deze tekst over te nemen. Meer heb ik imo niet richting TS menen te zeggen.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 14:16

Lijkt wel of veel mensen teveel tijd overhebben/.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 14:24

Kan kloppen Vork

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 16:17

Lusitano schreef:
Het is maar net hoe je het allemaal bekijkt maar eigenlijk is deze grap best geslaagd! Hij loopt al 6 pagina´s en ik was geboeid genoeg om ze door te worstelen!
Wat wordt dit overigens opgeblazen zeg, en niet eens door Maya die het onderwerp van de grap is.
Het feit dat er zoveel mensen overheen blijven vallen is pas kinderachtig, Renza gaat er heel netjes op in. Mensen maken fouten, dit is een forum. Even relativeren!
Dat het niet netjes is van Renza staat buiten kijf, dat geeft ze zelf ook al aan.

Ben ik met je eens, ik vind sommige reacties verschrikkelijk overdreven. Ik zie de grap van het topic ook niet in en vind het l*llig dat Maya naar mijn idee hier de dupe van is geworden.
Maar hallo, we leven nog allemaal hoor! Mensen denk om jullie hart Rolleyes

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:01

hmm heb het hele topic gelezen, en ik zou de betreffende personen gewoon een paar dagen blokken, kunnen ze lekker eens nadenken over de consequenties van zulke vreselijk domme grappen. Misschien denken ze dan voortaan een 2e x na voordat ze een ander de stront in trappen.

treffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:55

Ik hoef niet geblokt te worden om een 2e keer na te denken. Al krijg ik een permanente ban, het kan mij aan m'n reet roesten.

Het idee dat ik zoveel personen gekwetst heb (...) vind ik echt 3 miljoen keer erger dan geblokt worden op een site. De boodschap is nu wel behoorlijk duidelijk.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:56

Ik denk niet dat jullie bebanned of geblokt worden.
Want wat krijg je dan weer hier op FZ, de Modjes bannen andere bokkers omdat ze een persoonlijk iets hebben met de desbetreffende gebande bokkers..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:00

Doei! Clown

Wat mij betreft ben ik hier inderdaad ook klaar mee. Ik heb het met alle mensen uitgepraat en het ligt nu in het verleden voor mij. Het is niet leuk wat er gebeurd is. Maar het is gebeurd, men heeft zijn uitleg kunnen geven, andere bokkers hebben proberen uit te leggen waarom zij deze hele grap niet grappig vinden en ik denk dat het wel duidelijk genoeg is. Voor alle partijen over en weer.

Zoals ik het zie : Renza en Treffer hebben de gevolgen onderschat van hun grap. Lotje85 had even een blond moment door het topic te openen omdat zij oprecht geloofde dat er een onterechte ban was. Maroush, Sieltjuh en Pinootje en wie ik ook vergeet hadden het of niet gelijk door, of pas te laat, of hebben het gewoon nagelaten om het op te biechten omdat zij niet doorhadden dat dit werkelijk openbaar geplaatst op FZ zou worden. Ik kan niet zeggen dat ik Renza en Treffer nu hartstikke leuk en aardig vind nog, maar ik heb ook geen hekel aan die meiden. Charlot, Siel, Pino vind ik nog altijd even geschikte meiden, precies zoals voorheen dit en Maroush heb ik verder nooit echt gekend maar het is niet dat ik die nu niet meer mag ofzo. Verder interesseren het me niet bijzonder meer... Het is gebeurd, het is een beetje veel uit de hand gelopen en nou gaan we er met zijn allen een grote berg zand overheen scheppen Lachen Klaar en het ligt in het verleden en deze oude koe wordt wat mij betreft ook niet meer uit de sloot getrokken in de toekomst.

Ik denk dat jullie mijn reactie aardig mild zullen vinden, maar ik geloof wel in een tweede kans Lachen Het is gewoon ongelovelijk stom gegaan en iedereen maakt wel eens een blunder. Zo zie ik dit. Mijn gekrenkte 'eer' als mod (door de insinuatie dat ik mensen uit persoonlijke reden ban) is ruimschoots geheeld door alle reacties in dit topic, per pb etc. Wat mij betreft krijgen de mensen ook geen BOT, dat vind ik overdreven. Of er wel iets mee gebeurt laat ik aan de overige mods over, daar ga ik me niet in mengen Lachen

Tot slot ben ik iemand die alleen slotjes zet als het echt niet meer te vermijden is, ik geloof wel in discussie en communicatie. Ik doe wel een oproep aan iedereen om netjes te blijven reageren Lachen Het is imo niet nodig om Renza en Treffer te blijven bashen Knipoog

(al het bovenstaande is dus op persoonlijke titel... ik maak hier geen mod-opmerking mee)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:02

Sita_ schreef:
Ik denk niet dat jullie bebanned of geblokt worden.
Want wat krijg je dan weer hier op FZ, de Modjes bannen andere bokkers omdat ze een persoonlijk iets hebben met de desbetreffende gebande bokkers..

b*llsh*t het gaat er niet om of dit met een mod gebeurt of niet, lees anders dit topic even door, dan kun je zien hoe het is als iemand getreitert en gepest wordt om wat voor reden dan ook!

viewtopic.php?f=2&t=689917

De pesters daar hadden ws ook alleen maar een grapje uit willen halen, maar lees maar eens hoeveel impact dat op mensen kan hebben!

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:05

Om eerlijk te zijn vind ik mijn actie van nog geen 24 uur niet vergelijkbaar met iemand jarenlang pesten.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:14

En waarschijnlijk ligt daar nu juist het probleem, je ziet niet in wat je kunt veroorzaken met hetgeen je gedaan hebt! Mensen zijn heel gemakkelijk met woorden typen, in mijn ogen vaak zelfs TE gemakkelijk. Als je face to face met iemand praat kun je de gezichtsuitdrukking en stemming peilen. Vanachter een computerscherm kun je dit niet, wat jij als een klein grapje bedoelt kan bij een ander compleet verkeerd overkomen. Ook kun jij niet voor een ander bepalen hoe diegene zich voelt na een 'grapje' van jou. Ik ben zelf ook jarenlang gepest, en wat bij mij zo hard aankwam dat ik zelfmoord overwoog was voor de ander een 'leuk' grapje geweest.

Denk er dus alsjeblieft om hoe je met anderen omgaat, weeg je woorden zorgvuldig af en sta open voor feedback.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:24

Caira schreef:
b*llsh*t het gaat er niet om of dit met een mod gebeurt of niet, lees anders dit topic even door, dan kun je zien hoe het is als iemand getreitert en gepest wordt om wat voor reden dan ook!

viewtopic.php?f=2&t=689917

De pesters daar hadden ws ook alleen maar een grapje uit willen halen, maar lees maar eens hoeveel impact dat op mensen kan hebben!

Búllshít geloof ik?
Ik herhaal alleen wat Maya gister tegen mij thuis heeft gezegt hoor..
Rustig aan maar hoor..

Dit is nou typisch een té overdreven reactie op de hele toestand. Om dit met het topic op LZP te aan vergelijken..
Én als jij dat topic eens goed gaat lezen zie je mijn reactie daar ook in staan..

treffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:29

Ik vind jarenlang elke dag door heel wat mensen getreiterd worden, anders dan via internet een grapje uithalen. Ongeveer 20 mensen nemen het voor Maya op (ookal denk ik niet dat ze het nodig heeft gehad) en in het echte leven is het vaak 20 mensen of meer tegen de ene ziel die gepest wordt. Daar gaat het vaak om een reactie uitlokken.

Ik vind dat je dit grapje niet met pesten kan vergelijken. Ik vind het een beetje overdreven als je het zo opvat.

Aan de reacties van Maya zie ik niet dat ze een levenslang trauma heeft opgelopen, ze heeft er nu alweer vrede mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:35

Dames... doe eens lief? Nagelbijten / Gniffelen Lachen

Caira, ik snap jouw reactie goed, maar ik zie dit meer als een behoorlijk uit de hand gelopen grap dan een opzettelijke poging om mij te kwetsen, en ik denk dat de meiden inmiddels wel doorhebben dat het niet zo slim was.

En Sita had gelijk, ik heb idd gezegd dat ze waarschijnlijk niet permanent geband zullen worden, oa om die reden en omdat ik dat te hard gestraft vind. Ik weet verder niet of ze een OW krijgen of niet, dat moet nog bepaald worden... En daar moei ik me verder niet mee, zoals ik al eerder meld Lachen

En het klopt dat ik niet meer gekwetst ben, dat was ik gisteren wel, maar ik ben ook realistisch genoeg om te zien dat het enorm uit de hand gelopen is. Het is goed aangekomen, die insinuatie, absoluut, maar ik heb ook gezien hoeveel mensen voor me opgekomen zijn, en dat niemand blijkt te denken dat die insinuatie waar kon zijn, evenals het blijkt dat er voor mijn naam en die van het modteam geen schade is aangebracht zal ik maar zeggen.

Verder kunnen we er lang over zeveren, maar daar betert het toch niet op...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:47

Maya, wat is een BOT? zie je bericht hier nog iets verder boven?

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:48

Ban Onbepaalde Tijd gok ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:15

BOT = Ban Onbepaalde Tijd voor minimaal een jaar, oftewel permanent sorry, dat is er blijkbaar tussendoor geschoten, ook omdat die term nog niet zo heel erg ingeburgerd is Lachen Het was me niet opgevallen eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:18

Ik dacht bij bot aan zo'n google ding dus ik vond het zo'n rare uitspraak Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:21

Maya schreef:
maar ik zie dit meer als een behoorlijk uit de hand gelopen grap

En dat kan iedereen overkomen. Vaag staat mij nog iets bij van een uit de hand gelopen 1 april-grap van de mod's waar een deel van de gebruikers 'niet blij' mee was.
Het beste is op zo'n moment: uitpraten en verder leven.
Aangezien er in dit topic van twee kanten gemeld wordt dat het uitgepraat is, kan er wat mij betreft nu verder geleefd worden.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:52

toch hoop ik dat de andere mod's het HLV topic nog eens goed door willen lezen, wetende wat de titel betekend, dat zit mij persoonlijk nog het meeste dwars, niet deze uit de hand gelopen 'grap'.
en daar kunnen mensen heel kinderachtig over doen en zich afvragen of ik niets anders te doen heb of een wannabee ben, het feit is dat ik hier als mens meelees en meeschrijf, en als iets mij raakt dan raakt het mij, punt uit.
en ik vind dat wat daar gebeurd is alle perken te buiten gaat, ik ben er zelfs erg kwaad over, deze ernstige vorm van forum vervuiling.