Gebande gebruiker online?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oudehinken

Re: Gebande gebruiker online?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:03

ik heb geen idee daarom vraag ik het ook desiree is een vaste bokker al heel heel lang.
tuurlijk iedereen is wel eens kortaf maar sommige doen eht er ook om. (noem geen naam).

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:04

Ben ik niet met je eens, de mods en de mids zijn NIET één groep.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:05

Sylvia schreef:
Ik zie eigenlijk ook niet in waarom Maya - of willekeurig wie van de mods - niet zou mogen zeggen dat in hun optiek de ban terecht was. Zij hebben hem in overleg gegeven. Ik zou het vreemder hebben gevonden als er mensen in het modteam vonden dat die ban niet terecht was...

Ook dat kan: het modteam bestaat nu uit ruim 20 mensen geloof ik, de kans is groot dat niet iedereen het dan met elkaar eens is. Dan kan er uiteindelijk een besluit genomen worden waar je als persoon niet achter staat. Zolang dat een persoonlijke mening blijft is dat geen probleem denk ik.

Hoewel het niet altijd verstandig is om de interne verschillen naar buiten te brengen, betekent een democratie absoluut niet dat je dus altijd je mond moet houden en niets mag zeggen. Integendeel, juist een gesloten-ten-koste-van-alles kan hele nadelige gevolgen hebben. Maar, voor de duidelijkheid: Bokt is geen democratie, en het modteam is ook geen democratie.

Slimmerik: een ban heb je toch echt aan jezelf te danken, niet aan Desiree.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:06

Ik ben het niet vaak met slimmerik eens maar nu wel.
Het hoort naar buiten toe 1 groep te zijn, anders is er nog veel meer verwarring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:07

Slimmerik, dat kan ik begrijpen dat je dat zo ziet Lachen Het modteam bestaat nu uit 23 personen overigens.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:08

Shadow0 schreef:

Slimmerik: een ban heb je toch echt aan jezelf te danken, niet aan Desiree.

Ja, maar in mijn ogen dus niet ..... (kan met er nog kwaad om maken Haha! )

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:18

Shadow, ik neem aan dat er in dat geval zoveel mogelijk geprobeerd wordt om een compromis te vinden.

Maar dat gaat verder voor deze situatie niet op, de mods vinden de ban terecht, de mids niet. Imo mag je dat als mod best zeggen.

En een ban heb je wel degelijk aan jezelf te danken... Zo niet, dan is ie onterecht en kun je bij de mids terecht Pling

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:24

Sylvia schreef:
oudehinken schreef:

Jij snapt desiree niet.
en als je leest wat ik schrijf snap je het mischien.
en indd desiree is hier heel veel op bokt en als je haar persoonlijk zou kennen zou je mischien begrijpen waarom ze onder mijn naam heeft gereageerd.

Wat is Desiree anders dan elke andere Bokker?

Ik denk dat het verhaal ook heel anders was geweest als ze enkel een pb gesturd had naar de mods om dit uit te leggen - onder jouw account - dan dat ze daadwerkelijk gaat posten.

Ze heeft de webmaster een email gestuurd en geen reactie erop terug gehad. Toen ze het na ruim een halve week bij Urielle nog eens aankaartte, bracht die er verandering in. En toen kon ze weer op bokt. Desiree wist niet dat het tijd kost om een ban op te heffen. Ze dacht dat het net zo gemakkelijk gaat als iemand een ban geven. lijkt ook heel logisch toch?

Verder denk ik dat het HEEL zwartwit gesteld is als je een ban altijd aan jezelf te danken hebt.
Laatst bijgewerkt door oudehinken op 11-11-06 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:28

Het is toch beleid om persoonlijke situaties niet in een topic te bespreken Verward

Het lijkt mij sowieso verstandig dat mods en mids in ieder geval geen zaken over personen of meningen over een individuele ban in het openbaar op bokt zetten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:30

Sylvia schreef:
Shadow, ik neem aan dat er in dat geval zoveel mogelijk geprobeerd wordt om een compromis te vinden.

Toen ik nog mod was wel, dus dat zal ongetwijfeld nog steeds zo zijn, maar uiteindelijk wordt er een beslissing genomen, en soms is er gewoon geen compromis mogelijk waar iedereen het mee eens is. Zelfs dan kun je zeggen dat je de beslissing respecteert maar er niet achter staat. (Of het verstandig is om dat te zeggen, is een ander verhaal.)

Neem een veel neutraler punt, zoals het aantal foto's in een topic. Daarover zijn de meningen erg verdeeld, en dan kun je best zeggen tegen iemand die daar over klaagt: "ik vind 15 foto's ook niet zo veel, van mij hadden het er ook meer mogen zijn, maar dit hebben we afgesproken en zo is het nu."

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:54

Nou een ban kun je wel zeker aan iemand anders te danken hebben, ik heb hier al eerder een aantal dingen over gezegt.

Ook weet kan iedereen in het mod-team overal over weten. Er werd op een zeker moment ook genoeg over bepaalde bokkers verteld onder de mods. (iemand heeft een keer gehackt, vandaar) Daar werden toen over bepaalde gebruikers niet zulke leuke dingen verteld.

Ook werd er dankzij iemand anders een meisje van 11 van bokt getrapt, en waarom omdat ze in een topic reageerde waarvan de starter een probleem met de moeder had. Dus de mods zijn wel degelijk te beinvloeden.

Zoals op HAW een mod mag wel meer dan 15 foto's plaatsen en iemand anders krijgt een slotje. Haha! (Stom voorbeeld maar het is er een)

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 16:11

Heel simpel, dan moet je TeMmen. In de regels staat dat een topic met meer dan 15 foto's op slot gaat. Uitgemaakte zaak lijkt me?

Ik blijf erbij dat iemand zelf de reden geeft tot OW... Een ander zal niet de dingen zeggen onder jouw account; zal hoogstens een bepaalde reactie uitlokken.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 16:28

Om een ban te krijgen zal je niet alleen moeten reageren maar ook nog op een manier die niet acceptabel is op Bokt, dus je doet het altijd zelf. Je kan hoogstens dat soort reacties uit proberen te lokken.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 18:34

In dit geval zou de ban vervallen, kan me voorstellen dat er dan verwarring ontstaat en daar gaat het om.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:10

Nou, ik persoonlijk niet... Blijkbaar ben ik erg raar dat ik vind dat je dan ook nog wel even geduld op moet kunnen brengen...

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:27

Sylvia dat is niet raar ik ben het met je eens

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 21:18

Heeft Desiree nu een permanente Ban wegens het posten onder iemand anders account???

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 22:15

Alane schreef:
Heeft Desiree nu een permanente Ban wegens het posten onder iemand anders account???

Ja, door die ene post aan jou gericht....

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 03:49

oudehinken schreef:
toen desiree even op mijn acount zat was haar ban al van de baan. Maar kon ze nog steeds niet inloggen en dat terwijl eht al 2 dagen geleden was dat haar ban was opgeheven.

Dan heb jij nog geluk gehad dat jij géén ban hebt gekregen Knipoog
er is wel eens een bokker permanent geband geweest wegens het "uitlenen" van haar account aan een gebande gebruiker Nagelbijten / Gniffelen
Dat is toen teruggedraaid naar een tijdelijke ban, omdat er geen bewijs was, jullie geven ruiterlijk toe dat ze op jouw account heeft gezeten en er gebeurt niets Bloos

(niet dat ik jou een ban toewens hoor, begrijp me AUB niet verkeerd Bloos )

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 09:26

slimmerik schreef:
Alane schreef:

Ja, door die ene post aan jou gericht....

Wat heeft het ermee te maken aan wie die post gericht was? Of staat er nu in de regels dat wanneer je onder iemands anders account een bericht post die aan Alane gericht is krijg je een ban????

Ik vermoed dat er dan wel heel veel bokkers een ban zouden moeten hebben omdat ze bewust of onbewust onder het account van iemand anders hebben gepost...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 11:43

Misschien moet jij ook een ban krijgen Alane, jij lokte het blijkbaar uit...

Ik blijf erbij dat je er zélf bij bent, ongeacht óf en door wie het uitgelokt wordt. Kwestie van nadenken hoe je iets brengt of gewoon niks zeggen. Spreken is zilver, zwijgen is goud.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 12:18

Ik lees het nu allemaal even door en wat flauw dat Desiree nu een permanente ban heeft Hamer . Strikt en star de regels volgen bleh.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 12:29

Er zijn natuurlijk niet voor niets regels op bokt Knipoog

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 12:41

Sylvia schreef:
Misschien moet jij ook een ban krijgen Alane, jij lokte het blijkbaar uit...

túúrlijk heb ik helemaal uitgedokterd.. eerst even geinformeerd hoe ik er ow-technisch voor stond... toen Oudehinken omgekocht en met z'n 2-en hebben we Desiree er in laten lopen (uiteraard onder bedreiging), vergeten te vertellen modteam zo gek gekregen om haar een onterechte ban op te leggen, dan ervoor gezorgd dat die weer opgeheven werd, er ook nog voor gezorgd dat ze niet kan inloggen... Jaja daar is over nagedacht... Ja Ja
Eerlijk gezegd kan ik tegen zoveel domheid niet praten...

Sylvia schreef:
Ik blijf erbij dat je er zélf bij bent, ongeacht óf en door wie het uitgelokt wordt. Kwestie van nadenken hoe je iets brengt of gewoon niks zeggen. Spreken is zilver, zwijgen is goud.

mischien moet je je eigen woorden ook eens ten harte nemen, vooral die laatste 3 woorden Vork Tong uitsteken

@MSQuincyTE: dan moet je die regels niet te pas en te onpas toepassen, dan horen die voor iedereen te gelden...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 12:45

Ik heb al vaker gezegt: ik zeg eerst en denk dan. Lachen
Ik heb ook altijd gezegt dat als ik een OW krijg, ik het er dan vast zelf naar gemaakt heb. Ik denk ook vaak zat dat het me helemaal niet kan schelen of ik een OW oid krijg bij sommige topics... Daarbij, ik heb ook een leven buiten Bokt, tegen de tijd dat ik een ban van 1 dag heb is bij mij het kwartje ook wel gevallen voor wat betreft mijn reacties en/of verwoordingen...