Bokt nieuwe server nodig? Onzin.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Re: Bokt nieuwe server nodig? Onzin.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:14

Muislover schreef:
Nou ik denk dat er best ander bewijs kan worden laten zien.
Ik vind die opmerking wel érg kinderachtig van je.
Ik ga niet betalen als er een kans is dat ik opgelicht wordt, En NEE ik zeg niet dat het in dit geval zó is. Maar je kan tegenwoordig niemand meer vertrouwen.
Kijk even naar de smilies die ik gebruik, het was een grapje!

De kans dat je (wij) worden opgelicht is erg klein, maar als jij er geen goed gevoel over hebt, hoef je natuurlijk geen donatie te geven. Het is geheel vrijblijvend. Lachen

Roosje_

Ellebelletje schreef:
Jezus wat zit iedereen hier te mauwen om een paar euro...je mag het hele jaar door (en langer) gratis gebruik maken van bokt...wat maakt het dan uit als je dan toch geld heb overgemaakt??

Vergeet niet dat er hier een hele hoop tijd in gaat zitten...die mensen achter bokt vragen toch ook geen geld..

pfff

Het gaat hier volgens mij niet om het geld zelf.
Maar om de beweringen die Bas doet.

Apple

Muislover schreef:
Ik ben best bereidt om iets te betalen voor bokt.
Maar dan moet ik er zelf ook zéker van zijn dat er écht iets mis is met de server.

Tsja, gezien de regelmatige storingen die er zijn bij Bokt doet dat toch vermoeden dat de hardware af en toe niet goed werkt.

Of dit dan zit in een nieuwe server, nieuw moederboard, nieuwe koeling, extra harddisks, meer geheugen, alles sneller of in componenten die vervangen moeten worden omdat ze niet meer helemaal goed met elkaar overweg kunnen (oudere versie van A kan niet goed samen met nieuwe versie van B) dat doet er dan mi niet toe.

Er zal eea aan de hardware vervangen moeten worden en daar is geld voor nodig.

Verder wordt er gevraagd om een vrijwillige bijdrage. Je bent het niet verplicht. Eigenlijk nog raar dat een site van het formaat van Bokt volkomen gratis is Verward

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:16

Tweakers is ook gratis Apple...

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 19:16

Goed Bart,

Mijn hulp was wederom vriendelijk aangeboden, maar blijkbaar niet nodig.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:17

storing kan je altijd hebben ook op een goeie server. Soms gaat het is mis kan met elk forum gebeuren

Tivoli

t gaat niet om geld ellebelletje;
dit is een discussie over of Bart nou zit te liegen,of dat iemand hier een naar verhaal de wereld inhelpt....

Al zouden de dingen kloppen die Bas claimt te weten...
dan nog is er geen haar in mijn hoofd die eraan denkt dat Bart ons zit te belazeren....

Wie vertrouw ik eerder?
Bart,die bokt al bijna6 jaar draaiende houd en ervoor dubbel moet liggen en nachtwerk moet maken...

of...
Bas,die probeert te 'helpen',wanneer dit niet een lukt een eigen forum maakt.Die net komt kijken en 1000 berichten heeft....
Die roept: 'maar ik ben een.....[?] en Bart niet,en ik heb een site zus,en ik werk aan server zo.'

Sorry....Deze strijd wordt echt 1 tegen 100...Je gaat mij niet wijsmaken dat heel bokt nu ineens geen Bart meer gelooft Haha!

RelarDevi

Misschien zijn ze gewoon rijker dan bart?

@ Bas, en dus is het nu afgelopen met gezeur???

anniek_uc

weetje bas, het komt er volgens mij gewoon op neer dat je je beter voelt dan bart? na sorry maar als ik jou forum bekijk mag je ook wel eens geld gaan vragen..in de hoop dat het er dan wat beter uit ziet? sorry als het een beetje banketstaaf over komt maar 1,30 kom op dat kan je toch wel missen?
dus we laten bart lekker zijn werk doen en hopen dat bokt gewoon weer 100% goed mee draait.
en als er gezegt word dat je hulp niet nodig is..na oke toch dan moet je daar berip voor hebben en bart zijn gang laten gaan en niet nog eens een topic er over beginnen om er nogmaals over te zeuren.
Laatst bijgewerkt door anniek_uc op 27-10-06 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:18

Het lijkt me dat Bart duidelijk is geweest.

Mensen, mag ik ook posten? Alsjeblieft? Verdrietig Clown

vincenza

Woonplaats: Paardjes in Castricum, ikzelf in Beverwijk. Maar meestal op de rug van één van m'n ponies.

KAN DIT TOPIC GESLOTEN WORDEN????@?@?@?%$#@%@u

Sylvia

Voor wat betreft het bijhouden: ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat er een boekhouding zal zijn en dat Bart heel goed weet wat hij wel en niet heeft. Ik weet ook heel erg zeker dat die gegevens niet openbaar worden. Waarom ook? De bakker om de hoek zet zijn jaarrekening ook niet op het internet... Het worden niet voor niets vertrouwelijke gegevens genoemd Pling

Hij werkt zich vaak zat uit de naad om Bokt draaiende te houden. Nieuwe server wil ook niet meteen geen probleem meer betekenen. Mijn vriend zit ook in de computers en hoe vaak hij niet een server, net van de fabriek af, weer terug kan sturen vanwege allerhande problemen... Dat wil je helemaal niet weten.

Bas, nogmaals... Met dergelijke topics komt het niet over alsof je hulp vriendelijk is bedoeld...

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:19

Hoeveel kost zo'n server eigenlijk? Lachen

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:19

Muislover schreef:
Hoeveel kost zo'n server eigenlijk? Lachen

3500 euro heb ik begrepen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:20

BartVB schreef:
Bas, als je niet weet waar je het over hebt; zeg dan niets. Als ik hulp nodig heb met de server (en ja, dat heb ik af en toe) dan vraag ik dat aan de mensen waarvan ik weet dat ze er verstand van hebben. Dat jij nu gepikeerd bent omdat ik iedere keer beleefd je hulp af heb geslagen is IMO een beetje jammer.

Dat percentage op /server-status heeft helemaal niets te maken met de daadwerkelijke belasting op de server. Vanmiddag was deze server (arion, de oude database server van Bokt met het moederbord van sleipnir) voor ongeveer 50% belast. Er was +/- 600 mensen online, reken dan even uit hoe het er op zondagavond voor staat.

De database draait nu zo ongeveer in z'n eentje op een database server van Ime. Van die server kan ik een jaar de huur van ons huis betalen.

Verder heb ik op het moment belangrijkere dingen aan m'n hoofd dan reageren op dit soort gezever. Rolleyes Ik heb er op verjaardagen ook een enorme takke hekel aan als mensen over computers beginnen en dan het liefst zo veel mogelijk technische termen in de conversatie gooien zodat de rest van het gezelschap zo zit van Verward Dat gevoel krijg ik hier ook. Brr.

De mensen die denken dat ze opgelicht worden zijn IMO wat te goedgelovig of waaien vooral met alle winden mee. De afgelopen jaren heeft Bokt me al de nodige euro's en slapeloze nachten gekost. Iets dat tot nu toe duizenden euro's en duizenden uren werk heeft gekost ga ik echt niet op het spel zetten voor een paar honderd euro aan donaties.

Bart: het is jóuw bokt en je moet ermee doen wat jíj wilt.
En je niet teveel aantrekken van een betweter als Bas.
Nogmaals: petje af wat je allemaal voor bokt hebt gedaan! OK dan!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:20

Sundancer schreef:

Klopt, maar ik denk dan ook meer aan 'grootste deel van Bokt gratis, maar bepaalde onderdelen niet'.

Zoals op Tweakers bijvoorbeeld: http://shop.tweakers.net/abonnement . Een abonnement om banners uit te schakelen. Tweakers is gratis, maar als je iets extra's wil dan betaal je daar gewoon voor.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:21

Idd Amanda Lachen

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:22

Bart....ik hou van jou,
ik blijf je trouw!
Muziek!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:23

Hoe vaak zou Bart dat horen van bokkers? Haha!

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 19:23

Sylvia schreef:
Voor wat betreft het bijhouden: ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat er een boekhouding zal zijn en dat Bart heel goed weet wat hij wel en niet heeft. Ik weet ook heel erg zeker dat die gegevens niet openbaar worden. Waarom ook? De bakker om de hoek zet zijn jaarrekening ook niet op het internet... Het worden niet voor niets vertrouwelijke gegevens genoemd Pling

Hij werkt zich vaak zat uit de naad om Bokt draaiende te houden. Nieuwe server wil ook niet meteen geen probleem meer betekenen. Mijn vriend zit ook in de computers en hoe vaak hij niet een server, net van de fabriek af, weer terug kan sturen vanwege allerhande problemen... Dat wil je helemaal niet weten.

Bas, nogmaals... Met dergelijke topics komt het niet over alsof je hulp vriendelijk is bedoeld...

Weet ik, maar Bart doet me ook af als een computer leek, en hij kent me niet eens.
Mijn doel is enkel Bart te helpen het online te houden, en sinds hij de nieuwe servers gebouwd heeft is het blijven platgaan, en dat hoeft niet, zijn hardware is meer dan krachtig genoeg.
Maar ik mag me van Bart niet meer moeien, dus, stop ik ermee, kan wel betere dingen doen, tot de volgende crash van Bokt Clown

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:23

MoonChloe schreef:
Hoe vaak zou Bart dat horen van bokkers? Haha!

Zo vaak dat het een wonder is dat-ie nog niet naast zijn schoenen loopt denk ik Haha!

Maar het is toch zo? Zonder Bart geen bokt Haha!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:24

Straks trekt Wmijn de stekker eruit met zoveel liefdesbetuigingen?! Clown

slimmerik

turbotinker schreef:
Bart....ik hou van jou,
ik blijf je trouw!
Muziek!

En we stonden in de kou

RelarDevi

Ann schreef:
Straks trekt Wmijn de stekker eruit met zoveel liefdesbetuigingen?! Clown

Haha! Haha! Haha!
Dacht ik net nou ook al aan Clown

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:25

Apple schreef:
Sundancer schreef:

Klopt, maar ik denk dan ook meer aan 'grootste deel van Bokt gratis, maar bepaalde onderdelen niet'.

Zoals op Tweakers bijvoorbeeld: http://shop.tweakers.net/abonnement . Een abonnement om banners uit te schakelen. Tweakers is gratis, maar als je iets extra's wil dan betaal je daar gewoon voor.

Klopt...maar onderschrift onder je naam 10 euro toch? Knipoog