Bas, als je niet weet waar je het over hebt; zeg dan niets. Als ik hulp nodig heb met de server (en ja, dat heb ik af en toe) dan vraag ik dat aan de mensen waarvan ik weet dat ze er verstand van hebben. Dat jij nu gepikeerd bent omdat ik iedere keer beleefd je hulp af heb geslagen is IMO een beetje jammer.
Dat percentage op /server-status heeft helemaal niets te maken met de daadwerkelijke belasting op de server. Vanmiddag was deze server (arion, de oude database server van Bokt met het moederbord van sleipnir) voor ongeveer 50% belast. Er was +/- 600 mensen online, reken dan even uit hoe het er op zondagavond voor staat.
De database draait nu zo ongeveer in z'n eentje op een database server van Ime. Van die server kan ik een jaar de huur van ons huis betalen.
Verder heb ik op het moment belangrijkere dingen aan m'n hoofd dan reageren op dit soort gezever.

Ik heb er op verjaardagen ook een enorme takke hekel aan als mensen over computers beginnen en dan het liefst zo veel mogelijk technische termen in de conversatie gooien zodat de rest van het gezelschap zo zit van

Dat gevoel krijg ik hier ook. Brr.
De mensen die denken dat ze opgelicht worden zijn IMO wat te goedgelovig of waaien vooral met alle winden mee. De afgelopen jaren heeft Bokt me al de nodige euro's en slapeloze nachten gekost. Iets dat tot nu toe duizenden euro's en duizenden uren werk heeft gekost ga ik echt niet op het spel zetten voor een paar honderd euro aan donaties.