Subforum sex en relaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yell

Re: Subforum sex en relaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 00:02

Ik weet het niet Juno, maar ik vind de controle hier streng genoeg. En via internet kun je niet alles checken maar zodra iemand verdacht doet, dan word ie er hier zo uitgegooid. Dus ik denk echt dat het wel mee valt.

Maar natuurlijk ligt het ook aan de onderwerpen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat er hier geuren/kleuren/foto's en films worden rond gestrooid.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 00:06

Yvonniej schreef:
Ik weet het niet Juno, maar ik vind de controle hier streng genoeg. En via internet kun je niet alles checken maar zodra iemand verdacht doet, dan word ie er hier zo uitgegooid. Dus ik denk echt dat het wel mee valt.

Maar natuurlijk ligt het ook aan de onderwerpen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat er hier geuren/kleuren/foto's en films worden rond gestrooid.

De verhalen zijn voor vele van dit soort mannen al opwindend genoeg hoor.
En ze zullen niet allemaal meepraten maar meelezen doen er meer dan genoeg. Erg naief om te denken dat ze dan wel naar andere sites zullen gaan. Voor dit soort mannen zijn de verhalen van (veelal) jonge meiden veel interessanter.

Ik kan me niet voorstellen dat je zo'n verhaal hier neertypt in de wetenschap dat zoveel mensen meelezen. En dan ook nog denkt dat je het in een "vertrouwd" groepje bespreekt.
Behoorlijk naief. Op internet is niets vertrouwd of besloten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 14:16

om zomaar eens aan te geven: Shanna16 is mijn nichtje, ik weet dat haar computer boven op zolder staat. Ik zou er niet aan moeten denken dat ik een dergelijk topic heb geopend, shanna leest dat, vergeet vervolgens bokt uit te zetten, en mijn oom beland in alle details van mijn sexleven...
Nou vind ik mijn oom een prima vent, maar nee, dank je Tong uitsteken

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 14:46

ThePast03 schreef:
Yvonniej schreef:

De verhalen zijn voor vele van dit soort mannen al opwindend genoeg hoor.
En ze zullen niet allemaal meepraten maar meelezen doen er meer dan genoeg. Erg naief om te denken dat ze dan wel naar andere sites zullen gaan. Voor dit soort mannen zijn de verhalen van (veelal) jonge meiden veel interessanter.

Ik kan me niet voorstellen dat je zo'n verhaal hier neertypt in de wetenschap dat zoveel mensen meelezen. En dan ook nog denkt dat je het in een "vertrouwd" groepje bespreekt.
Behoorlijk naief. Op internet is niets vertrouwd of besloten.

Je kunt toch alleen toegang geven tot dat subforum door mensen met meer dan 25 berichten, en meelezen niet toe staan?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 17:13

Yvonniej schreef:
Je kunt toch alleen toegang geven tot dat subforum door mensen met meer dan 25 berichten, en meelezen niet toe staan?

Klinkt leuk in theorie maar "meelezen niet toestaan" is het geven van een soort valse veiligheid.
Als je zou weten hoe ontzettend makkelijk het is om dat soort "beveiligingen" te omzeilen weet je ook dat dat weinig zin heeft.
Bovendien zijn die 25 posts natuurlijk wel heel makkelijk te halen, zelfs voor mensen die helemaal niets met paarden hebben.

Voordat je iets op internet zet zou je jezelf moeten afvragen of je je verhaal ook in een grote groep met vreemden (en misschien wel bekenden waarvan je absoluut niet wilt dat ze het horen!) zou willen vertellen. Zo niet, zet het dan ook niet op het internet.

Beslotenheid en vertrouwdheid bestaat eenvoudigweg niet op het internet.

Het is zelfs gebeurd dat telefoonnummers achterhaald zijn, simpel omdat een poster alleen zijn achternaam en woonplaats ergens op het internet had achter gelaten.
Niet fijn als je dan gebeld wordt door een vreemde die jou even confronteert met bepaalde sexuele handelingen die je zelf hebt omschreven op (wat je dacht) een besloten forum.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 17:20

ja maar dat is dan ook je eigen keuze om dat te vermelden. maar met sex en relatie's kun je ook andere dingen bedenken als de bekende topic's.. 'ruzie met vriend/vriendin' 'vriend van vriendin is vreemdgegaan en zij weet het niet' etc..

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 17:21

Ik ben voor, ik wil hoef echt niet zulke problemen van andere mensen te horen, heb zelf al problemen genoeg van mezelf. Ik kom hier voor paarden en alles wat met paard en dier te maken heeft en zulke dingen ergens tussen door lezen, nja dat hoeft niet voor mij.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 17:29

Yvonniej schreef:
ja maar dat is dan ook je eigen keuze om dat te vermelden. maar met sex en relatie's kun je ook andere dingen bedenken als de bekende topic's.. 'ruzie met vriend/vriendin' 'vriend van vriendin is vreemdgegaan en zij weet het niet' etc..

Dat je een ruzie met je partner op een openbaar internet gaat bespreken begrijp ik dus persoonlijk totaal niet. Zoiets bespreek je met je partner zelf of desnoods met een hele goede vriend/in.
De kans is namelijk best groot dat iemand het leest en je partner er op wijst.
Hoe leuk zou je het zelf vinden als je er achter zou komen dat je partner jullie priveleven op een openbaar internetforum bespreekt? Niet fijn? Doe dat dan ook je partner niet aan!

Maar het gaat hier voornamelijk over de sextopics. Nog niet zo lang geleden was hier een topic met een behoorlijk vage titel waardoor een hoop mensen ongewild in een topic terechtkwamen.
Als dat al voorkomen kan worden ben ik alweer tevreden. Ik heb er geen behoefte aan om te lezen wat anderen met kwakkies doen. Clown

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 17:34

ben ik met je eens ThePast03. Ik heb liever die topics bij elkaar dan overal rondzwervend op bokt eerlijk gezegd.

En ik ben ook niet het type wat de ruzie met de partner hier zou voorleggen maar anderen misschien wel.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 17:39

ik moet toch even iets kwijt...

Ik wordt een beetje misselijk van de manier waarop er over andere bokkers gepraat word.
"van die mensen die" dat heeft al een gelijk een hele negatieve afkeurende ondertoon.
"mensen die hun hele sexleven op internet knallen" ook weer zo negatief.

Voor de een is je sexleven iets heel persoonlijks. Ik geef er persoonlijk helemaal niks om dat anderen weten dat ik sex heb. Ik ben een jongvolwassenen met een gezonde relatie, en jah, daar komt sex bij kijken. Zo'n taboe is dat toch niet meer mag ik hopen.

Sommige mensen vinden het nou eenmaal leuk en gezellig om over dat soort dingen te praten. Hoe doe jij dat, hoe pakken jullie zoiets aan... etc etc...

Daar is toch helemaal niks mis mee. Tuurlijk snap ik dat je er niet mee geconfronteerd wil worden. Maar om nou meteen zo negatief te doen over "dat soort mensen"

Zoals ik al zeg, het komt heel negatief en afkeurend over.

De één wil iets niet bespreken, de ander doet dat wel.. voor de 1 is iets enorm persoonlijk, de ander maakt het geen piep uit...

NOU EN... laat mensen lekker in hun eigen waarde en heb respect voor elkaar keuzes.

Ik heb het nu dus NIET over ergens bij uitkomen wat je niet wenst... ik heb nu over de manier waarop er enorm in dit topic in hokjes wordt gedacht.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 17:41

Klopt Shiloh.
Maar wat ik net al probeerde uit te leggen dat iedereen wat anders verstaan onder sex en relaties. Dus dat niet iedereen gelijk over standjes zou posten. Wat hier wle gedacht word geloof ik..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 18:52

Het gaat er hier om dat ik niet ongevraagd in topics terecht wil komen waarin allerlei details worden besproken. Dat komt dan voornamelijk door de vage topictitels en het forum waarin ze gezet worden.
Heeft niets met taboes te maken (zou wel zielig zijn als ik die op mijn leeftijd nog had Haha! ) en ook niet met hokjes.

Vraag mezelf weleens af of jullie op een verjaardag met een grote groep vreemden (ouderen en jongeren) ook zo gezellig praten over het feit waar je het kwakkie laat?

Van mij mag je erover praten wat je wilt, maar zorg dan niet voor misverstanden en gebruik een hele duidelijke topictitel zodat de mensen die er geen behoefte aan hebben om te weten wat een ander in bed doet zo'n topic kunnen vermijden.

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 18:54

Nee, niet voor mij.
Sex en relaties horen überhaubt niet op een paardenforum thuis, IMO.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 18:56

nouja vind het wel een goed idee...krijg je daar topics met : het-is-uit-met-mn-vriendje-topics en niet op forums waar het er niet hoort Haha!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 19:13

Gearl schreef:
Nee, niet voor mij.
Sex en relaties horen überhaubt niet op een paardenforum thuis, IMO.

en UTK, CB, VT enz enz wel? Heeft ook niks met paarden te maken maar is hier ook allemaal aanwezig. Ik vraag me meer af waar de grens hier ligt in wat kan en niet?! Trouwens, er worden hier wel foto's geplaatst van een hengst die een merrie dekt, dat zien de jongeren hier ook wel...

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 19:16

jaah......ik vind dat je gelijk hebt machie Knipoog

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 19:25

De eerste dekking zag ik live toen ik een jaar of 11 was, de eerste plaatjes in een paardenencyclopedie die ik kreeg toen ik 8 was, en er zijn vast mensen die nog veel jonger waren Knipoog

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 19:29

ehmmmm, als jullie (de mods) vinden dat seks niet op bokt hoort (ben ik het iig mee eens) dan moet je zulke dingen gewoon helemaal weren. In de regels zetten dat het niet mag en de topic die er toch over geopend worden op slot doen.
Als je het wel toestaat kun je net zo goed een apart gedeelte maken, dan staat het tenminste niet tussen de gewone topics waar 8 jarigen ook komen. En ik denk niet dat zulke jonge kinderen dr al bewust naar zoeken, als ze dat wel doen houdt je ze dr toch niet vandaan, das ook verantwoordelijkheid van de ouders. Maja als het zomaar tussen de rest staat dan komen ze dr makkelijker per ongeluk op.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 19:40

dat is waar.....of bestaat er geen blok ofzow dat bokkers onder de 16 niet op die forums kunnen?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 19:46

Iedereen kan toch invullen dat ie 16+ is, dat is niet controleerbaar Lachen

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 20:21

de manier waarop destijds trouwens het sex topic ontstaan is, is doordat ze geen sex topics op bokt wilde. Uiteindelijk is het sex topic toegestaan, mits het netjes bleef. Dit is altijd zo gebleven en dusdanig is dat topic blijven bestaan. Tot we de 500 pagina's haalde en een nieuw topic hebben gemaakt waar we ook de relatie kant erbij betrokken hebben.

dus over het algemeen was er al een regel over. namelijk het mag... maar dan wel alleen in het sex en relatie topic in de huiskamer.

Overigens vallen de echte sex topics in andere fora volgens mij wel mee hoor. Die worden vaak al vrij snel gesloten en doorverwezen.

en ThePast03 ... ik WEET waar het hier om gaat. Het gaat mij erom de manier waarop over "ons" gepraat wordt. "van die mensen die" feit blijft dat dat gewoon vrij negatief beladen is met een behoorlijke portie oordeel. En dat vind ik gewoon vervelend dus daar zeg ik wat van.

overigens in mijn vriendengroep zijn ze allemaal vrij open over dat hele gebeuren. Wij doen daar dus ook allemaal niet zo moeilijk over en we hebben het er best wel eens over tijdens feestjes en zo.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 20:34

Shiloh schreef:
en [*olduser*] ... ik WEET waar het hier om gaat. Het gaat mij erom de manier waarop over "ons" gepraat wordt. "van die mensen die" feit blijft dat dat gewoon vrij negatief beladen is met een behoorlijke portie oordeel. En dat vind ik gewoon vervelend dus daar zeg ik wat van. .

Blijkbaar voel jij jezelf aangesproken. Ieder zegt gewoon hoe hij/zij erover denkt. Ik heb geen problemen met dat hk topic, daar staat het redeijk op zijn plaats denk ik.

Shiloh schreef:
overigens in mijn vriendengroep zijn ze allemaal vrij open over dat hele gebeuren. Wij doen daar dus ook allemaal niet zo moeilijk over en we hebben het er best wel eens over tijdens feestjes en zo.

Ja op feestjes met je vriendengroep. Maar op een verjaardag van je oma bijvoorbeeld waar ook ouderen en misschien zelfs wel heel jonge mensen aanwezig zijn denk ik niet dat je dat zo snel doet.

Je zit hier niet alleen met je vriendengroep, je zit op een groot forum waar ook hele jonge kinderen aanwezig zijn en voor de rest een hele hoop "vreemden".
Door te doen alsof het iets stoers is als je open over sex praat geef je wel een aparte boodschap mee aan die kinderen.
Ik zie dat ook om me heen: Vrij jonge kinderen die heel stoer en open over sex praten omdat ze erbij willen horen.

Stoer is het allerminst. Ik krijg wel het idee dat er tegenwoordig blijkbaar veel mensen problemen hebben op dat gebied vanwege het feit dat er zoveel over gepraat moet worden.
Gewoon doen en uitproberen is een stuk interessanter dan er eindeloos over praten. Clown

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 20:37

En daarbij gaat dat sekstopic echt niet iedere dag over 'wat heb jij vannacht gedaan, welk standje, hoelang, waar, wie waren erbij' en ranzige details waar ik het niet eens over wíl hebben Haha!

Maargoed ik blijf bij m'n mening van een paar pagina's terug, 1 topic in de HK, 1 verzameltopic op mw en de 'mijn vriendje heeft mij van de week gedumpt' dingen in jh.. en de rest gewoon op slot Haha!

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 20:43

Ik ben hier 100% tegen!!!!

Als je het over sex wilt hebben zijn er genoeg andere fora waar je dat kan doen.
Bokt is bij mijn weten een "Family Channel", ergo de iedereen zou hier moeten kunnen vertoeven zonder ongerust te worden dat er iets vreemds gebeurd.
Er moet veel kunnen, maar ik ben wel van mening dat sex nu niet echt het onderwerp is dat hier besproken zou moeten worden.
Dit gaat me echt te ver, er zitten verdorie kinderen op Bokt van 8-13 jaar (mischien zelfs jonger), en ik vind niet dat die dat hier hoeven te vinden.
Als ik hier moderator was, dan ging deze topic direct de vuilbak in en kreeg de TS een standje.....want dit gaat veel te ver.
Sex is prive en hoort op private fora thuis, niet op een forum waar ook kinderen komen. Boos!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 20:46

ThePast03 schreef:
Blijkbaar voel jij jezelf aangesproken. Ieder zegt gewoon hoe hij/zij erover denkt. Ik heb geen problemen met dat hk topic, daar staat het redeijk op zijn plaats denk ik.

mjah, amar daar gaat het me niet om. ik heb het over de manier waarop er in dit topic over mensen gesproken wordt die er geen moeite hebben om er over te praten.

ThePast03 schreef:
Ja op feestjes met je vriendengroep. Maar op een verjaardag van je oma bijvoorbeeld waar ook ouderen en misschien zelfs wel heel jonge mensen aanwezig zijn denk ik niet dat je dat zo snel doet.

Je zit hier niet alleen met je vriendengroep, je zit op een groot forum waar ook hele jonge kinderen aanwezig zijn en voor de rest een hele hoop "vreemden".
Door te doen alsof het iets stoers is als je open over sex praat geef je wel een aparte boodschap mee aan die kinderen.
Ik zie dat ook om me heen: Vrij jonge kinderen die heel stoer en open over sex praten omdat ze erbij willen horen.

Stoer is het allerminst. Ik krijg wel het idee dat er tegenwoordig blijkbaar veel mensen problemen hebben op dat gebied vanwege het feit dat er zoveel over gepraat moet worden.
Gewoon doen en uitproberen is een stuk interessanter dan er eindeloos over praten. Clown

Neej, tuurlijk ga ik niet met mijn oom over sex banketstaaf. Maar mocht hij toevallig hier op het forum komen en het lezen dan kan ik me daar echt niet druk om maken hoor. Ik bedoel, ben toch ook maar een mens met een relatie... tja...

Doe ik alsof het stoer is dan? om over sex te praten? Ik vind er helemaal niks stoers aan. Ik vind het wel leuk om te lezen over de ervaringen van anderen en de ontwikkelingen in een andermans relatie. Vidn het ook leuk om mijn ervaringen te delen en daar gezellig over te kletsen. Ik vind het gewoon hartstikke leuk om over dat soort dingen te praten. Leer je nog eens wat op dat gebied, of dan kom je erachter wat jij doet, dat helemaal zo vreemd nog niet is.

vind het een beetje apart dat je ineens over "stoer doen" begint. Sinds wanneer is gezellig kletsen over sex en relaties stoer doen Verward sorry hoor, maar die volg ik even niet.

overigens, ik neem aan dat je als ouder van een kind jonger dan 13 jaar toch wel enigsinds toezicht houd op wat je kind allemaal leest. En je kunt nou ook niet bepaald zeggen dat de wereld buiten bokt sexvrij is. (kan me trouwens uberhaubt niet voorstellend at een kind van 8 vrijelijk door de ouders losworden getalen op internet, maar goed)
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 20-09-06 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt