Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fallenangel3 schreef:Fitzroy schreef:Ik denk zeker niet dat het met inzicht te maken heeft. Iedereen kan toch 't kofschip onthouden?
Dat is toch niet zo moeilijk.
Je kunt ook het werkwoord fietsen of lopen nemen als voorbeeld, als je dat vervoegt hoor je vanzelf of er een t achter een vervoeging moet.
Maar Yvonne, ik begrijp dat jij PABO doet? Is het dan niet heel lastig om kinderen iets te leren wat je zelf met moeite onder de knie krijgt?
Lang leve de methodesIk doe ik de pabo en heb gelukkig niet al te veel moeite met spelling of rekenen, maar er zijn genoeg studenten die dat wel hebben. Sommige vallen af, anderen knokken ervoor om toch goed les te kunnen geven. Ik zie trouwens liever een goede leerkracht voor de klas staan die af en toe een spellingsblunder maakt, dan dat er eentje staat die absoluut geen les kan geven. Daarnaast zijn er meer groepen op school dan alleen de bovenbouwgroepen.
Yvonnelind schreef:vereist (of is het dan toch verreist??):
Shadow0 schreef:Dat dacht ik toch wel, ook in België.
Bas232 schreef:Shadow0 schreef:Dat dacht ik toch wel, ook in België.
Hahahahaha, jammer Shadow....het is 100% goed![]()
Ook in Belgie
Mexx schreef:Waar ik me dan weer wél aan erger, zijn idd dingen als 'me' paard ipv 'mijn' paard. Dat heeft imo niks met dyslectie te maken, maar met het vreselijk slechte taalgebruik van de jeugd van tegenwoordig.
MissJ schreef:Zo wie zo![]()
_Denise_ schreef:Blackje schreef:Jewel!
Ik wedstrijd,
jij wedstrijdt,
wij wedstrijden..
kan makkelijk toch
Okee, daar heb je een puntMaar ik bedoelde dat mensen dit schrijven in de zin van 'Ik heb gisteren een wedstrijd gereden' en om het dan met dt te schrijven vind ik toch wel heel erg..
Machie schreef:ik ben echt voor vast en zeker, en niet voor zeker en vast. Waarom verouderde taal gebruiken?
VeirL schreef:Maar zoals gister bij de Achmea Kennisquiz... Iemand moest het woord vreugd typen, maar type vreugt.
Sorry, ik vind dat je zoiets gewoon niet kunt goed rekenen met zo'n quiz.
Mexx schreef:Ik heb volgens mij nog nooit iets vaker fout zien geschreven dan dat woord, echt op alle mogelijke manieren!! Voor iedereen die het niet weet het is: 'sowieso' Gemakkelijk op internet even op te zoeken
MissJ schreef:Mexx schreef:Ik heb volgens mij nog nooit iets vaker fout zien geschreven dan dat woord, echt op alle mogelijke manieren!! Voor iedereen die het niet weet het is: 'sowieso' Gemakkelijk op internet even op te zoeken
Dat bedoel ik ja.
Goof schreef:Dat is inderdaad een woord wat ik nooit bij iemand goed geschreven zie.
zowiezo, zo ie zo, zo en zo...... ik zie ze allemaal langskomen... ook hier op bokt