oproep aan moderators, maak bokt niet kapot!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: oproep aan moderators, maak bokt niet kapot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 16:50

Prima schreef:
Alleen worden de meningen niet meegenomen in het beleid. En ik vind dat dat wel zo zou horen.

Het wordt wel meegenomen. De mods lezen mee en de argumenten worden beslist overwogen. Maar, en dat is het cruciale punt, het wordt niet zonder meer overgenomen. Terecht. Juist het modteam heeft de plicht om dingen van meerdere kanten te bekijken, en de verschillende zaken tegen elkaar af te wegen. Dat kan dus betekenen dat een suggestie van de gebruikers niet gevolgd wordt, maar dat betekent niet dat het niet meegenomen is.

Citaat:
Bokt is voor en door gebruikers. En als gebruikers met legitieme zaken aankomen, dan moet daar iets mee gebeuren

Dat 'moet' dus niet. Het is fijn als ze het doen, maar er is niets wat 'moet'. Het blijft toch geheel vrijwillig, voor beheerders, gebruikers en moderators.

Citaat:
Erg jammer, maar het is niet anders. Al start ik een topic over dat ik onterecht vind waarom ons topic in photofun gesloten werd, met alle mogelijke onderbouwingen, terecht of onterecht, nog blijft deze gesloten.

Zou dat niet kunnen omdat er naast jouw argumenten en onderbouwingen ook nog andere argumenten zijn, die voor het team zwaarder wegen? Dat betekent niet dat je argumenten genegeerd en aan de kant geveegd zijn, maar dat *desondanks* toch de keuze is gemaakt het op deze manier te doen. En dat is toch aan het modteam, uiteindelijk, die maken de afweging tussen voor- en nadelen. Als signaal is de mening van gebruikers heel belangrijk. Maar het is niet doorslaggevend, want de meerderheid heeft niet altijd per definitie gelijk.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 17:12

Yvonnelind schreef:
Gewoon genieten van al het leuks dat Bokt nog wèl te bieden heeft is mijn advies... Knipoog

Helemaal mee eens !!! Ja

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:24

Prima schreef:
Mss wil je dan wel een buddha van mij kopen, om aan jezelf te geven? Weet je wat ik me altijd over boeddha afvraag? Hoe kan een kerel van 200 kilo mij iets gaan wijsmaken over discipline?

De Boeddha Gautama is nooit 200kg geweest, wel graatmager.

Jij bedoelt een het wijd verspreide beeld van een boddhisatva, te koop in de meeste kitschprietswinkels, wat een compleet andere betekenis heeft, dit is namelijk iemand die NIET verlicht sterft.
"Boeddha" betekent zelfs "de verlichtte".

http://users.utu.fi/kaasalm/images/bodhisattva.gif

Vergeef me, maar dit misverstand ging me even te ver Lachen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 19:29

Yvonnelind schreef:
Gewoon genieten van al het leuks dat Bokt nog wèl te bieden heeft is mijn advies... Knipoog

Dat is het enige wat ik wil, en vele anderen. MAar dat wordt soms wel lastig gemaakt hoor. Sommige moderators zijn te fanatiek met slotjes en dan is de lol zo over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:35

Yvonnelind schreef:
Het is net als dressuur;

Bokt is een jurysport Haha!

Het lijkt mij dat als een bepaald signaal van de gebruikers telkens en telkens naar voren komt en er verschilende topics over geopend worden in de loop van een relatief korte periode, dat er (zeker in de ogen van de gebruikers) tè weinig met dat signaal gedaan wordt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:40

Het feit dat iemand lid is geworden van een forum, wil niet zeggen dat die persoon opeens medezeggenschap krijgt over hoe het forum gerund wordt. Dat kan je accepteren en doorbokken of niet accepteren en met je voeten stemmen door te vertrekken.

Het gros van de bokkers heeft er blijkbaar weinig problemen mee hoe bokt gerund worden aangezien ze allemaal trouw door blijven bokken en eerlijk gezegd zijn de mensen die ik zie verdwijnen voornamelijk mensen met een ban en niet mensen die er zelf voor kiezen bokt te verlaten.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 19:48

Ik denk dat het gros van bokt ook niet geregeld op bokt komt. Ik denk dat de echte die hards zich daarom ook beter een mening kunnen vormen. En het is net als wat MArreke zegt, als er keer op keer een bepaald signaal afgegeven wordt, waarom daar dan niets mee doen? WAnt je zou dan toch concluderen dat er wel eens een vorm van waarheid in kan schuilen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:56

Omdat je om te beginnen door de regels aan de mening van een klein groepje aan te passen het voor die grote groep die niet reageert omdat ze wel tevreden zijn het juist misschien wel minder leuk maakt.

Omdat wat er voorgesteld wordt ook uitvoerbaar moet zijn.

Daarnaast hebben de moddies een tijdje geleden nog een forum opgestart om te vragen wat de gebruikers van bokt vinden en wat ze veranderd willen zien. Een aantal punten hebben ze meegenomen en wellicht dat je een aantal van die zaken terug zal zien komen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 20:00

Ik neem aan dat alle Mod's hun best doen. Natuurlijk maken ze ook wel eens een fout, logisch; mod's zijn ook mensen.
Als je problemen hebt met een mod, dan vind ìk het persoonlijk netter om het per PB met die desbetreffende moderator op te lossen, dan in een topic, waar mensen komen die er van alles en nog wat bij halen tot aan jurysporten (ikzelf Haha!) en Boedha aan toe!
Ook via PB kan iedereen zijn of haar stem laten horen, maar het is aan de beheerders van Bokt, om te kijken wat ze ermee doen.
Je kunt het nu eenmaal niet iedereen naar de zin maken als moderator. Met dit topic wijs je heel duidelijk in de richting van één moderator als persoon * knip * en daar heb ìk wel een beetje moeite mee Desiree. Lachen
Laatst bijgewerkt door Sim op 14-08-06 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam mod verwijderd

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 20:16

Prima schreef:
We kunnen allemaal er wel een beetje interessant over gaan praten en mooie woorden en pseudopsychologie op loslaten. Maar feit blijft staan dat op Bokt te veel betutteld wordt. Dat werd al altijd al, maar het wordt steeds extremer. En dat maakt het er allemaal niet aangenamer op.

Afgod OK dan!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 20:36

Desiree schreef:
Ik denk dat het gros van bokt ook niet geregeld op bokt komt. Ik denk dat de echte die hards zich daarom ook beter een mening kunnen vormen. En het is net als wat MArreke zegt, als er keer op keer een bepaald signaal afgegeven wordt, waarom daar dan niets mee doen? WAnt je zou dan toch concluderen dat er wel eens een vorm van waarheid in kan schuilen.

Ik kom elke dag op bokt. En nu regent het langdurig, en kom ik ook eens buiten de topics waar ik me normaal in begeef, zoals deze. Ik heb he-le-maal geen problemen met het zgn boktbeleid. Ik kom hier dagelijks meerdere malen, lees wat, post wat en ben weer weg. Het is een leuk tijdverdrijf, meer niet.

Er is een tijd geweest dat ik bokt even niet leuk vond, ben ca een jaar weg geweest. Want dat kan hoor: als je bokt niet leuk vind ga je gewoon (een poosje) weg. Ik heb helemaal geen behoefte aan kritiek op het beleid, of op moderators, of wat dan ook. Ik kies ervoor hier te komen, maak nooit stennis en ik kan ook weer weg als ik dat wil. Net als een hele grote groep andere gebruikers, die je nooit in dit topic ziet verschijnen maar die wel elke dag tig berichten plaatsen. Die een internetforum als gewoon tijdverdrijf beschouwen, waar je je niet serieus druk om maakt.

Ik hoef geen 'signaal' af te geven. Het interesseert me gewoon niet. Ik vind het een leuk forum, niks meer en niks minder.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 21:30

Ik vind dat je het heel mooi hebt verwoord Promptertje Ja

Verder over het boktbeleid, ach ik vind het prima zo, misschien gaan sommige topics ook wel te snel op slot, maar dat is in sommige gevallen ook beter voordat er weer het heuze boktgeruzie over heen gaat.. *LOL*

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 22:27

Precies promptertje. Zo zit ik er ook in. Daarom hoeft dat overmatige betutteling ook niet wat mij betreft!

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 22:29

Paraat schreef:
Prima schreef:
Mss wil je dan wel een buddha van mij kopen, om aan jezelf te geven? Weet je wat ik me altijd over boeddha afvraag? Hoe kan een kerel van 200 kilo mij iets gaan wijsmaken over discipline?

De Boeddha Gautama is nooit 200kg geweest, wel graatmager.

Jij bedoelt een het wijd verspreide beeld van een boddhisatva, te koop in de meeste kitschprietswinkels, wat een compleet andere betekenis heeft, dit is namelijk iemand die NIET verlicht sterft.
"Boeddha" betekent zelfs "de verlichtte".

http://users.utu.fi/kaasalm/images/bodhisattva.gif

Vergeef me, maar dit misverstand ging me even te ver Lachen

Hahaha, dat was precies het antwoord wat ik zocht! Heel goed van jou. Dat beeld is trouwens van een Chinees, en hij heeft ook een echte naam. Ik weet alleen niet meer welke.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 22:44

Pu-Tai Ho-Shang

Prima schreef:
We kunnen allemaal er wel een beetje interessant over gaan praten en mooie woorden en pseudopsychologie op loslaten. Maar feit blijft staan dat op Bokt te veel betutteld wordt. Dat werd al altijd al, maar het wordt steeds extremer. En dat maakt het er allemaal niet aangenamer op.
Ja

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 23:27

Yvonnelind schreef:
Ik neem aan dat alle Mod's hun best doen. Natuurlijk maken ze ook wel eens een fout, logisch; mod's zijn ook mensen.
Als je problemen hebt met een mod, dan vind ìk het persoonlijk netter om het per PB met die desbetreffende moderator op te lossen, dan in een topic, waar mensen komen die er van alles en nog wat bij halen tot aan jurysporten (ikzelf Haha!) en Boedha aan toe!
Ook via PB kan iedereen zijn of haar stem laten horen, maar het is aan de beheerders van Bokt, om te kijken wat ze ermee doen.
Je kunt het nu eenmaal niet iedereen naar de zin maken als moderator. Met dit topic wijs je heel duidelijk in de richting van één moderator als persoon (nl. Justy), en daar heb ìk wel een beetje moeite mee Desiree. Lachen

Ik heb wel een poging via pb gewaagd hoor. MAar ja, wat als je dan geen gehoor krijgt?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 03:20

promptertje schreef:
Ik kom elke dag op bokt. En nu regent het langdurig, en kom ik ook eens buiten de topics waar ik me normaal in begeef, zoals deze. Ik heb he-le-maal geen problemen met het zgn boktbeleid. Ik kom hier dagelijks meerdere malen, lees wat, post wat en ben weer weg. Het is een leuk tijdverdrijf, meer niet.

Er is een tijd geweest dat ik bokt even niet leuk vond, ben ca een jaar weg geweest. Want dat kan hoor: als je bokt niet leuk vind ga je gewoon (een poosje) weg. Ik heb helemaal geen behoefte aan kritiek op het beleid, of op moderators, of wat dan ook. Ik kies ervoor hier te komen, maak nooit stennis en ik kan ook weer weg als ik dat wil. Net als een hele grote groep andere gebruikers, die je nooit in dit topic ziet verschijnen maar die wel elke dag tig berichten plaatsen. Die een internetforum als gewoon tijdverdrijf beschouwen, waar je je niet serieus druk om maakt.

Ik hoef geen 'signaal' af te geven. Het interesseert me gewoon niet. Ik vind het een leuk forum, niks meer en niks minder.

Mooi gezegd!

Ik denk dat veel mensen bokt als hun leven zien, of iig een deel van hun leven. Bokt is leuk, geweldig tijdverdrijf op mijn werk en tijdens rotweer, maar het blijft gewoon een forum.

Ikzelf heb regelmatig 'buien' dat ik even niet verder kijk dan het vaste HK topic waarin ik post. Simpelweg geen zin in gezeur en gediscussieer.

Dus nee, bokt vind ik niet echt iets om je druk over te maken.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 08:28

Persoonlijk denk ik dat het meer gebruikers zijn die (al dan niet bewust) een poging doen om bokt kapot te maken dan de mods!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 11:10

Desiree schreef:
Yvonnelind schreef:
Je kunt het nu eenmaal niet iedereen naar de zin maken als moderator. Met dit topic wijs je heel duidelijk in de richting van één moderator als persoon, en daar heb ìk wel een beetje moeite mee Desiree. Lachen

Ik heb wel een poging via pb gewaagd hoor. MAar ja, wat als je dan geen gehoor krijgt?

Je hoeft hier niet meer op in te reageren in dit topic, aangezien wij nu al een positief en goed PB contact hebben over dit onderwerp...

Ik vind het niet netjes om kritiek te hebben op het handelen van andere mensen in een topic zoals je inmiddels ook wel weet, dus dat zal ik verder ook niet bij jouw doen Desiree. Lachen
Laatst bijgewerkt door Leo op 16-08-06 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 13:59

DAt is prima!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 21:39

Ik moet zeggen dat ik het ook niet vind werken hoor, dat de TS PERSE de discussie moet starten...

Als ik kijk naar dit topic...
viewtopic.php?f=135&t=637192 de TS heeft geen mening gegeven, maar inmiddels loopt er wel een discussie van 2 pagina's ... moet dat dan echt dicht, omdat de TS de discussie niet begonnen is. Het loopt toch, er wordt toch over gediscussieerd, wat is dan het probleem?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 21:43

Maar een echt hoogwaardige en leerzame discussie kun je het ook niet noemen Lachen en dan hoop je dat een fatsoenlijke aanzet in post 1 het niveau toch net een zetje geeft. (Van mij hoeft deze niet meer op slot hoor, maar ik geloof ook niet dat er nou zo vreselijk veel interessants verloren gaat als dat wel zou gebeuren.)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 13:09

moet het altijd hoogwaardig en leerzaam zijn dan.... een gesprek/discussie over iets is toch gewoon waar een forum om draait... en of het interessant is of niet, daar heeft ieder een andere mening over toch...

bovendien was het puur en alleen een voorbeeld... De moddies zijn er toch veel te vaak, veel te laat bij, en dan gaat een topic dat wel loopt toch op slot... zoals iemand eerder al een keer zei... en dat vind ik ook nog steeds... Als het niet boeiend is, zakt het vanzelf wel weg...

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 16:19

Leerzaam?
Hoogwaardig?

We hebben het hier over bokt, hallo!

Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 19:05

Wat is uberhaupt leerwaardig en hoogwaardig, vraag ik me af. Natuurlijk kom je in discussies wel eens tot nieuwe inzichten, dat wel. Maar de discussies zijn toch niet zo erg van belang.