Mijns inziens is dit een discussie die eindeloos kan voortduren. Topictitels zijn al lang niet meer de ordelijke, kort maar krachtige omschrijving van het onderwerp, maar zijn onderdeel van een verwoede strijd om de meeste kliks en reacties, waarin schreeuwen om aandacht geen uitzonderingen zijn. Helaas hoort daar dus ook het woord 'Fotoshoot' bij. Ik vind dat niet gek, jammer is het wel, want zo mis je de échte goeie foto's.

Kun je hier iets aan doen? Ik denk het niet. Want voor de één zijn bepaalde foto's wel 'Fotoshoot-waardig', terwijl de ander het topic aanklikt en gauw op Vorige duwt bij het zien van diezelfde foto's. Je kunt de mensen hoogstens vragen om iets meer na te denken over hun foto's wanneer ze het zo'n goede reeks vinden, maar meer kun je denk ik niet doen...
Maargoed, ik zal mijn visie over een 'Fotoshoot' er nog even bijzetten. In mijn ogen is een fotoshoot een fotoshoot als er heel veel tijd aan besteed is, er werk van is gemaakt en er ook rustig mooie kiekjes zijn geschoten. Dus niet toevallig met je camera richting stal fietsen en er op los klikken, maar een mooie achtergrond kiezen, juiste compositie uitkiezen en als het paard even wil meewerken hem of haar in een leuke houding proberen te manouvreren. En ga zo maar door, want dan is het natuurlijk nog lang niet klaar.

Dat noem ik dus een fotoshoot... als je er een (mid)dag voor vrijmaakt en er écht iets van maakt.