Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
russel schreef:Dus het is subtieler van aard, niet schelden e.d.
Karl66 schreef:Pubers die geen steken onder water kunnen geven of valse opmerkingen kunnen maken?![]()
![]()
russel schreef:Dat dan een ander dat voor jouw moet gaan doen, vind ik te ver gaan. Stel dat het mij overkomt en een ander gaat temmen en ik zit er niet mee, er volgt een ban, is toch raar?
Sjoert schreef:russel schreef:Dus het is subtieler van aard, niet schelden e.d.
Nee, dat zeg ik niet. Er werd gevraagd hoe het bij de jeugd zat. Dat is het verschil dat ik daar voornamelijk zie.
Schelden/beledigen komt overal voor.
Shadow0 schreef:russel schreef:Dat dan een ander dat voor jouw moet gaan doen, vind ik te ver gaan. Stel dat het mij overkomt en een ander gaat temmen en ik zit er niet mee, er volgt een ban, is toch raar?
Nee, dat vind ik niet. Dat vind ik typisch iets dat de geldende gastheer/autoriteit beslist. Als ik op de manege ben, mag de manegeeigenaar vaststellen hoe hij/zij wil dat het er aan toegaat. Als op mijn werk gezegd wordt: geen mobiele telefoons, dan gebruik ik mijn mobieltje niet. Er zijn genoeg dingen waar ik zo mijn eigen ideeen over heb, maar ik zal daarin iemands huisregels en wensen zoveel mogelijk respecteren. Op de manege die van de eigenaar, op mijn werk die van de baas, bij mijn ouders thuis die van mijn ouders, op mijn studie die van de docent.
Grietzz schreef:Tja, misschien een idee om in het geval van persoonlijke vetes te overleggen met de 'beledigde' over of hij echt beledigd is e.d?
Maarja, dán krijg je misschien dat mensen elkaar een oor aan gaan naaien!
Tieneke schreef:Ik denk dat de jonge jeugd (heb het dan over mensen onder +-14 jaar) vooral dingen als cynisme, sarcasme en ironie niet kent in zijn taalgebruik. Dat komt met de jaren en daarom zie je bij hun eerder directe aanvallen, vb. regelrecht schelden. Klopt dit ongeveer?
natasja50 schreef:Nou als iemand een andere bokker voor trut, homo en weet ik het allemaal uitmaakt en degene heeft daar geen problemen mee of durft daar geen problemen mee te hebben dan stoort mij dat als lezer toch wel......
russel schreef:natasja50 schreef:Nou als iemand een andere bokker voor trut, homo en weet ik het allemaal uitmaakt en degene heeft daar geen problemen mee of durft daar geen problemen mee te hebben dan stoort mij dat als lezer toch wel......
Trut of homo, schiet in de lach, is een gradatie erger, zie ik meer onder grof woordgebruik.
Grietzz schreef:Maar waar wil je de grens gaan leggen dan? Trut of homo vind de één grof, maar de ander scheelt dat helemaal niks!
Karl66 schreef:En ik maar denken dat we niet zonder OW- en banbeleid kunnen vanwege puberende pennies
KarinvdM schreef:Karl66 schreef:En ik maar denken dat we niet zonder OW- en banbeleid kunnen vanwege puberende pennies
Dankzij een reacties van puberende penny's kreeg ik gisteren een UN...