Discussie over het OW-/ban-beleid, nieuwe poging!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Discussie over het OW-/ban-beleid, nieuwe poging!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:13

Dus het is subtieler van aard, niet schelden e.d.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:14

russel schreef:

Nee, dat zeg ik niet. Er werd gevraagd hoe het bij de jeugd zat. Dat is het verschil dat ik daar voornamelijk zie.

Schelden/beledigen komt overal voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:15

Karl66 schreef:
Pubers die geen steken onder water kunnen geven of valse opmerkingen kunnen maken? Haha! Haha! Haha!

Volgens mij bedoelt hij oud zeer van vriendjes die geen vriendjes meer zijn. Bij elkaar op stal gestaan en elkaar nu meppen geven. Tja das paardenvolk Clown De reden dat ik nooit op die grote plekken wil staan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:16

russel schreef:
Dat dan een ander dat voor jouw moet gaan doen, vind ik te ver gaan. Stel dat het mij overkomt en een ander gaat temmen en ik zit er niet mee, er volgt een ban, is toch raar?

Nee, dat vind ik niet. Dat vind ik typisch iets dat de geldende gastheer/autoriteit beslist. Als ik op de manege ben, mag de manegeeigenaar vaststellen hoe hij/zij wil dat het er aan toegaat. Als op mijn werk gezegd wordt: geen mobiele telefoons, dan gebruik ik mijn mobieltje niet. Er zijn genoeg dingen waar ik zo mijn eigen ideeen over heb, maar ik zal daarin iemands huisregels en wensen zoveel mogelijk respecteren. Op de manege die van de eigenaar, op mijn werk die van de baas, bij mijn ouders thuis die van mijn ouders, op mijn studie die van de docent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:17

Sjoert schreef:
russel schreef:

Nee, dat zeg ik niet. Er werd gevraagd hoe het bij de jeugd zat. Dat is het verschil dat ik daar voornamelijk zie.

Schelden/beledigen komt overal voor.

Dus de jeugdforums hebben geen steken onder water. Maar die steken onder water vallen wel mee vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:19

Shadow0 schreef:
russel schreef:
Dat dan een ander dat voor jouw moet gaan doen, vind ik te ver gaan. Stel dat het mij overkomt en een ander gaat temmen en ik zit er niet mee, er volgt een ban, is toch raar?

Nee, dat vind ik niet. Dat vind ik typisch iets dat de geldende gastheer/autoriteit beslist. Als ik op de manege ben, mag de manegeeigenaar vaststellen hoe hij/zij wil dat het er aan toegaat. Als op mijn werk gezegd wordt: geen mobiele telefoons, dan gebruik ik mijn mobieltje niet. Er zijn genoeg dingen waar ik zo mijn eigen ideeen over heb, maar ik zal daarin iemands huisregels en wensen zoveel mogelijk respecteren. Op de manege die van de eigenaar, op mijn werk die van de baas, bij mijn ouders thuis die van mijn ouders, op mijn studie die van de docent.

Dus klikken bij de baas, oooo hoor je wat die zegt? Krijgt die nou straf?? Ik vind het een beetje te strak getrokken hoor, mag wel wat ruimer worden die regeltjes op bokt, dan zal er ook minder geklikt worden en dan is het gestook ook minder. Minder getemt, rustiger voor de mods.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 22:20

Ik denk dat de jonge jeugd (heb het dan over mensen onder +-14 jaar) vooral dingen als cynisme, sarcasme en ironie niet kent in zijn taalgebruik. Dat komt met de jaren en daarom zie je bij hun eerder directe aanvallen, vb. regelrecht schelden. Klopt dit ongeveer?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:21

Shadow, vandaar dat het volgens mij een goede regel zou zijn om iets pas beledigend of ongepast te vinden als het slachtoffer dat zelf meldt en niet iemand anders.

racistische uitspraken e.d. daargelaten vanzelfsprekend.

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:21

Dat temmen is niet klikken...... gewoon de mod ondersteunen en attent maken omdat bokt al zo groot is. De mod beslist of er een OW gegeven wordt en niet de temmer toch?? Dus de beoordeling door de mods daar moet aan gesleuteld worden.....

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:25

Steken onder water vallen wel mee? Verward
Hm nee, ik zie ze toch nog redelijk vaak rondvliegen hoor!
Verder; iedereen heeft zich in principe aan te passen aan de regels die er hier zijn op Bokt, maar dat wil niet zeggen dat iedereen dat ook doet en het ook eens met die regels!
Misschien is het inderdaad een idee om de gebruikers het zelf in een topic uit te laten vechten, want ja je zóu zeggen dat ze volwassen genoeg zijn! Toch lijkt het me absoluut geen goed idee, want hoe vaak vinden mensen het niet leuk om iemand volledig de kast op te jagen als ze het toch niet met elkaar eens zijn?! Vaak onder het motto van; ach, ik spreek diegene toch verder nooit!
En temmen tja, misschien een idee om bij in ieder geval persoonlijke vetes degene die onderuit wordt gehaald zich te verdedigen en aan de hand daarvan pas beslissingen te gaan nemen om wel of niet te bannen! Soms wordt er iets gesloten terwijl het eigenlijk alweer 'goed' is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:27

Temmen is wel klikken als de aangesprokener er geen probleem mee heeft en een ander dus wel, dus die bepaalt dat die bokker beledigd is en niet de beledigde partij. Als er dan getemt wordt dan kan de mod niet anders dan ow-en of bannen om het beleid eenduidig te maken.

De aangesprokene bokker dus de gedoosde bokker om het maar zo te zeggen is niet direkt de reden van de ban, de gebande kan niets meer doen, komt weer op bokt, komt de gedoosde tegen en dan kan er wat gaan ontstaan. De gedoosde bokker moet dan nog gaan uitleggen dat het een ander een anonieme temmer is geweest, maar komt het dan nog wel tot uitleg?
Is dus wel klikken en stoken. 2 partijen hebben wat zonder dat deze 2 partijen temmen en een van de partij komt een maand op de poef te zitten door een ander, misschien alleen maar lezer van het topic. Vreemd als er dan staat "geband ivm beledigde uitspraak" Wie is er beledigd????

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:30

Tja, misschien een idee om in het geval van persoonlijke vetes te overleggen met de 'beledigde' over of hij echt beledigd is e.d?
Maarja, dán krijg je misschien dat mensen elkaar een oor aan gaan naaien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:31

Nou dat weet ik niet, er moet toch een reden zijn om beledigt te zijn? Oren worden toch wel aangenaaid.

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:32

Nou als iemand een andere bokker voor trut, homo en weet ik het allemaal uitmaakt en degene heeft daar geen problemen mee of durft daar geen problemen mee te hebben dan stoort mij dat als lezer toch wel......

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:33

Ja, dat is ook absoluut waar!

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:34

Grietzz schreef:
Tja, misschien een idee om in het geval van persoonlijke vetes te overleggen met de 'beledigde' over of hij echt beledigd is e.d?
Maarja, dán krijg je misschien dat mensen elkaar een oor aan gaan naaien!

Dat weet ik wel zeker.

Tieneke schreef:
Ik denk dat de jonge jeugd (heb het dan over mensen onder +-14 jaar) vooral dingen als cynisme, sarcasme en ironie niet kent in zijn taalgebruik. Dat komt met de jaren en daarom zie je bij hun eerder directe aanvallen, vb. regelrecht schelden. Klopt dit ongeveer?

Vind het niet helemaal kloppen. Maar kan er ook niet helemaal over oordelen. [ben 14 ] Denk wel dat het zeer afhangt van de persoon en zijn omgeving [irl]. De één is al veel volwassener dan een ander van zijn leeftijd.
En sarcasme endergelijke heeft een kind van 12 [die ook qua karakter 12 is] toch ook wel door?
Maar als het zo zal zijn dat ze dat niet kennen, zou het inderdaad kunnen dat ze daarom sneller schelden en aanvallen. Ja
Hoewel volwassenen waarschijnlijk sneller in de verdediging gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:37

natasja50 schreef:
Nou als iemand een andere bokker voor trut, homo en weet ik het allemaal uitmaakt en degene heeft daar geen problemen mee of durft daar geen problemen mee te hebben dan stoort mij dat als lezer toch wel......

Trut of homo Haha! , schiet in de lach, is een gradatie erger, zie ik meer onder grof woordgebruik.

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:39

russel schreef:
natasja50 schreef:

Trut of homo Haha! , schiet in de lach, is een gradatie erger, zie ik meer onder grof woordgebruik.

Kijk en dan kom je weer op het punt van normen en waarden.....

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:41

Maar waar wil je de grens gaan leggen dan? Trut of homo vind de één grof, maar de ander scheelt dat helemaal niks!

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:43

Grietzz schreef:
Maar waar wil je de grens gaan leggen dan? Trut of homo vind de één grof, maar de ander scheelt dat helemaal niks!

Hier zou je een lijst voor kunnen aanmaken.
Maar als je zegt dat trut niet mag. Dan mag muts en doos ook niet.
Zeg je dat doos en muts wel mag maar doos niet. Tja, dan krijg je opstandige types.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 22:45

Inderdaad, waar liggen de grenzen? Alles hangt af van persoonlijke interpretatie.

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:45

Nee en dat bedoel ik dus met waar wil je de grens leggen. Zo kun je altijd wel door blijven praten, maar waar de een het met eens is, is de ander het niet mee eens en andersom!
Zo ook, met het banbeleid. Je blijft het hoe dan ook houden.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:47

Karl66 schreef:
En ik maar denken dat we niet zonder OW- en banbeleid kunnen vanwege puberende pennies Clown

Dankzij een reacties van puberende penny's kreeg ik gisteren een UN...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 22:48

(Laten we niet te concreet gaan in onze voorbeelden, ik wil niemand op de vingers tikken, is ook mijn taak niet, ik duid er alleen maar op)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:53

KarinvdM schreef:
Karl66 schreef:
En ik maar denken dat we niet zonder OW- en banbeleid kunnen vanwege puberende pennies Clown

Dankzij een reacties van puberende penny's kreeg ik gisteren een UN...

als je het algemeen kan omschrijven dan kunnen we er over praten