Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pubelia schreef:Ibbel schreef:
Dus als ik het goed begrijp zit ze in een coma/diepe slaap. Maar als je in coma zit schaad dat toch de hersenen?
Je draait oorzaak en gevolg een beetje om. Een coma kan het gevolg zíjn van bv langdurig zuurstofgebrek. Als iemand dan uit een coma komt, blijkt dat hij hersenbeschadiging heeft, door dat zuurstofgebrek, niet door het coma. Coma is de manier van het lichaam om ervoor te zorgen dat de zuurstof díe beschikbaar is, naar de hersenen gaat, juist om die beschadiging te voorkomen. Als er écht te weinig zuurstof is dan krijg je een heel diep coma, en werkt dat inderdaad ook niet meer. Maar zo'n diep coma is dan het gevolg van iets anders (bijna verdronken, zwaar onderkoeld, hersentrauma als gevolg van een ongeval). Coma is dus een soort spaarstand, en wordt ook nog op een schaal (Glasgow Coma Scale) in verschillende gradaties aangeduidt.
Nerwen schreef:Mee eens. Verder ben ik het ook eens met Cayenne.
Als je dan al zulke grote problemen hebt, ga dan naar een forum over problemen of psychologie o.i.d. of bel zo'n hulplijn, maar verwacht niet van een stel paardenliefhebbers dat ze direct tussen de regels doorlezen dat er veel meer aan de hand is met ik__10. Boevendien, wat doet iemand die zulke grote problemen heeft op een PAARDENforum??
Een luisterend oor bieden oke, ik vind dat dat ook moet kunnen. Met het soort heftige topics als van ik__10 heb ik ook geen problemen, maar bij dingen die zo extreem zijn (30 kg als je 1.70 m bent) kàn je verwachten dat er gereageerd wordt met ongeloof.
Zoals eerder gezegd, 99% van de Bokkers is
niet
geschoold in de psychologie. Dus verwacht dan geen "verstandige" (hiermee bedoel ik goede, professionele (voor zoverre mogelijk op een forum) raad) reacties van mensen die geen kaas gegeten hebben van psychologie. Het is dan ook niet vreemd dat er zo gereageerd wordt met ongeloof.
Dat mensen nu spijt hebben van hun botte reacties vind ik niet raar of wat dan ook. Wat wil men dan? Dat je het niet wil geloven en haar verhaal nog steeds afdoet als een leugen terwijl het bewezen is dat het waar is? Lieg je jezelf dan niet gigantisch voor? Dus wat is daar raar aan dat mensen nu spijt hebben?
Dat er geroepen wordt om direct OW's uit te delen, vind ik helemaal van de zotte! Kom op hé, haar verhaal klonk ontzettend ongeloofwaardig en... nou ja, zie mijn eerste alinea.
Roepen dat je dan na had moeten denken voor je wat plaatste, tja... Je plaatst zelf natuurlijk NOOIT een impulsieve reactie of maakt eens een inschattingsfout!
Ik vind het van sportiviteit en eerlijkheid getuigen dat mensen durven toegeven dat ze fout zaten en hier spijt van hebben. Van je fouten leer je
Paraat schreef:
Moge het duidelijk zijn dat ik de schuld absoluut niet duw in de schoot van forumgebruikers. Juist het
feit dat dit geen zelfhulpforum is of iets in die richting, maakt dat ik verbieden of in ieder geval discreet houden van dit soort topics erg sensibel vindt. De TS zit voor goede hulp gewoon verkeerd hier, dat blijkt gewoon. Logisch ook, en daar hoeft helemaal niemand als schuldige voor worden aangewezen. Dit is gewoon de verkeerde plek. Forumgebruikers hier hebben meer moeite met het inschatten van de geloowaardigheid van een verhaal-dat is allemaal zeer terecht-, maar dat maakt nog niet dat ze dat even flink tegen de TS kunnen bulderen. Zoiets heeft dan niets met een opleiding psychologie te maken (die ik overigens zelf niet heb) maar met discritie, respect en mildheid, dan wel talenten voor communicatie (zelfs op een forum).
Faas schreef:Daar heb je ook wel gelijk in Mietje. Maar bokt heeft al flink wat mensen voor de kiezen gehad die hele verhalen verzonnen. En dat ging niet om misselijke dingen. Dingen die je niemand toewenst. Maar ook zgn. leuke dingen die dan niet waar bleken te zijn. Alhoewel dat niet van gebruikers uitging.
Moraal: je wordt er wel heel erg voorzichtig en achterdochtig van. Ik kan de bokkers (mijzelf incluis) dan ook heel goed begrijpen.