Rotgevoel n.a.v Topic * Gastenboek geopend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

venusjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 20:36

@ Ibbel, hou je ons verder op de hoogte hoe het met haar gaat? Hoop dat het weer helemaal goedkomt met haar.

Kheb in de vorige topics niet gereageerd maar wel altijd meegelezen, ik geloofde haar wel,maar ik snap ook weer de reacties van de mensen die dat niet deden. Het is ook niet iets dat je elke dag tegenkomt en daarom weet ook niet iedereen dat dit kan.

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 20:40

Ik ben ook blij, Ibbel, dat je ons op de hoogt houdt. En nee, dit soort topics verbieden, is ook volgens mij geen goed idee...

pubelia

Re: Rotgevoel n.a.v Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 20:44

pubelia schreef:
Ibbel schreef:

Dus als ik het goed begrijp zit ze in een coma/diepe slaap. Maar als je in coma zit schaad dat toch de hersenen?

Je draait oorzaak en gevolg een beetje om. Een coma kan het gevolg zíjn van bv langdurig zuurstofgebrek. Als iemand dan uit een coma komt, blijkt dat hij hersenbeschadiging heeft, door dat zuurstofgebrek, niet door het coma. Coma is de manier van het lichaam om ervoor te zorgen dat de zuurstof díe beschikbaar is, naar de hersenen gaat, juist om die beschadiging te voorkomen. Als er écht te weinig zuurstof is dan krijg je een heel diep coma, en werkt dat inderdaad ook niet meer. Maar zo'n diep coma is dan het gevolg van iets anders (bijna verdronken, zwaar onderkoeld, hersentrauma als gevolg van een ongeval). Coma is dus een soort spaarstand, en wordt ook nog op een schaal (Glasgow Coma Scale) in verschillende gradaties aangeduidt.

Ik heb ook in coma gelegen. En daar hadden ze tegen mn ouders gezegt dat hoe langer in coma je blijft liggen er ook kan mee dingen aan hoe erg hersenletsel(beschadeging) je hebt. Ik heb idd een hersenbeschadiging. (NAH) Daarom vroeg ik het juist. (ik had 5%-10% maar om uit coma te coma, en zal ik eruit komen had ik eingelijk niks meer gekund)

Poeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 20:52

Toevallig las ik dat topic ook gister en schrok heel erg toen ik het las. Dacht ook aan een topic openen, maar had verder niet gereageerd in dat topic dus waarom?

Ik snap de mensen ook wel, eerst het verhaal van Miepje en dan zoiets. Veel sterkte, hoop dat het goedkomt.

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 00:08

Nerwen schreef:
Mee eens. Verder ben ik het ook eens met Cayenne.

Als je dan al zulke grote problemen hebt, ga dan naar een forum over problemen of psychologie o.i.d. of bel zo'n hulplijn, maar verwacht niet van een stel paardenliefhebbers dat ze direct tussen de regels doorlezen dat er veel meer aan de hand is met ik__10. Boevendien, wat doet iemand die zulke grote problemen heeft op een PAARDENforum??
Een luisterend oor bieden oke, ik vind dat dat ook moet kunnen. Met het soort heftige topics als van ik__10 heb ik ook geen problemen, maar bij dingen die zo extreem zijn (30 kg als je 1.70 m bent) kàn je verwachten dat er gereageerd wordt met ongeloof.
Zoals eerder gezegd, 99% van de Bokkers is
niet

geschoold in de psychologie. Dus verwacht dan geen "verstandige" (hiermee bedoel ik goede, professionele (voor zoverre mogelijk op een forum) raad) reacties van mensen die geen kaas gegeten hebben van psychologie. Het is dan ook niet vreemd dat er zo gereageerd wordt met ongeloof.

Dat mensen nu spijt hebben van hun botte reacties vind ik niet raar of wat dan ook. Wat wil men dan? Dat je het niet wil geloven en haar verhaal nog steeds afdoet als een leugen terwijl het bewezen is dat het waar is? Lieg je jezelf dan niet gigantisch voor? Dus wat is daar raar aan dat mensen nu spijt hebben?

Dat er geroepen wordt om direct OW's uit te delen, vind ik helemaal van de zotte! Kom op hé, haar verhaal klonk ontzettend ongeloofwaardig en... nou ja, zie mijn eerste alinea.
Roepen dat je dan na had moeten denken voor je wat plaatste, tja... Je plaatst zelf natuurlijk NOOIT een impulsieve reactie of maakt eens een inschattingsfout!

Ik vind het van sportiviteit en eerlijkheid getuigen dat mensen durven toegeven dat ze fout zaten en hier spijt van hebben. Van je fouten leer je

Moge het duidelijk zijn dat ik de schuld absoluut niet duw in de schoot van forumgebruikers. Juist het feit dat dit geen zelfhulpforum is of iets in die richting, maakt dat ik verbieden of in ieder geval discreet houden van dit soort topics erg sensibel vindt. De TS zit voor goede hulp gewoon verkeerd hier, dat blijkt gewoon. Logisch ook, en daar hoeft helemaal niemand als schuldige voor worden aangewezen. Dit is gewoon de verkeerde plek. Forumgebruikers hier hebben meer moeite met het inschatten van de geloowaardigheid van een verhaal-dat is allemaal zeer terecht-, maar dat maakt nog niet dat ze dat even flink tegen de TS kunnen bulderen. Zoiets heeft dan niets met een opleiding psychologie te maken (die ik overigens zelf niet heb) maar met discritie, respect en mildheid, dan wel talenten voor communicatie (zelfs op een forum).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 07:58

Paraat schreef:

Moge het duidelijk zijn dat ik de schuld absoluut niet duw in de schoot van forumgebruikers. Juist het
feit
dat dit geen zelfhulpforum is of iets in die richting, maakt dat ik verbieden of in ieder geval discreet houden van dit soort topics erg sensibel vindt. De TS zit voor goede hulp gewoon verkeerd hier, dat blijkt gewoon. Logisch ook, en daar hoeft helemaal niemand als schuldige voor worden aangewezen. Dit is gewoon de verkeerde plek. Forumgebruikers hier hebben meer moeite met het inschatten van de geloowaardigheid van een verhaal-dat is allemaal zeer terecht-, maar dat maakt nog niet dat ze dat even flink tegen de TS kunnen bulderen. Zoiets heeft dan niets met een opleiding psychologie te maken (die ik overigens zelf niet heb) maar met discritie, respect en mildheid, dan wel talenten voor communicatie (zelfs op een forum).

Het is alleen wel veel makkelijker om mensen hier te benaderen. Bokt is groot en waarschijnlijk zijn velen van haar leeftijd. Ik zou het persoonlijk ook makkelijker vinden hier te praten dan met een psycholoog of dergelijke. Ik denk dat velen dit ook hebben. Daar zit niet eens zozeer het vragen van advies achter, maar meer het gevoel dat je niet alleen bent en je hart lekker kunt luchten

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 09:24

Jee. Dat is flink schrikken inderdaad.

Ik beken eerlijk dat ik me niet schuldig voel. Dat klinkt gevoelloos (maar gelukkig weten velen dat ik dat absoluut niet ben ) maar niemand had dit kunnen voorzien. Mij stak vooral het stukje dat wij dan maar moesten leven met haar zelfmoord of iets in die trant. Daar ga ik gewoonweg niet in mee.

Wel zou ik heel graag haar adres willen zodat ik een kaartje kan sturen. Zoals gezegd, ik ben niet gevoelloos en heb enorm te doen met dit kind. Ik zou haar dat graag in een kaartje willen vertellen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 09:33

Ik heb het wel gelezen maar niet gereageerd. Ik snap dat veel bokkers haar niet geloofden. Ik wist zelf ook niet wat ik moest geloven, er is tegenwoordig veel ellende in de wereld maar er wordt ook veel verzonnen om aandacht.
Dat dit echt waar is natuurlijk heel erg maar niemand hier op bokt kwalijk te nemen. Niemand kon weten of dit wel of niet waar was n.a.v een verhaal.

Ik wens haar heel veel sterkte en hoop dat ze uiteindelijk weer hier op bokt kan vertellen dat het weer goed met haar gaat.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:22

Ik heb het ook gelezen maar niet gereageerd. Las vanochtend dat ze idd in het ziekenhuis ligt, in coma. Dat had ik echt niet verwacht.
Ik hoop dat ze gauw weer beter word!

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:23

Dan bied ik bij deze ook mijn excuses aan..

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:25

Ik heb het betreffende topic ook gelezen maar niet gereageerd,
k denk dat de TS van dit topic en anderen die ongeloofwaardig gereageerd hebben op dat meisje zich niet schuldig hoeven te voelen.
Persoonlijk vond ik het ook ongeloofwaardig maar blijkbaar is het dus echt zo erg. Je kunt jezelf dat niet verwijten . En na Miep is iedereen veel voorzichtiger geworden, en dat is helemaal niet zo raar.
Ik hoop heel erg dat het betreffende meisje er bovenop komt!

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:34

Wat ik steeds teruglees in de reacties dat men denkt dat de verwijten komen omdat men het verhaal niet geloofde. Maar daar gaat het niet om, twijfel kan altijd en zeker in een dergelijke extreme situatie.

Het gaat er hier juist om dat bepaalde mensen op zijn zachtsts gezegd nogal bot hebben gereageerd. En dat is spijtig...

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:14

Maar Tyrza, is dat niet in heel veel topics het geval? Ik zie af en toe topics voorbij komen waarn men alleen maar bezig is elkaar radicaal naar de afgrond te brengen, vanwege een rijstijl, vanwege een fotoshoot waarin iemand sexy probeerd te kijken etcetc. Daarover wordt zelden iets gezegd, ja een slotje kan er dan op en iedereen blijft bij zn mening. Nu in dit geval gaat het om een mensenleven en dan wordt er spijt betuigd (wat netjes is, begrijp me niet verkeerd hoor).
Ik kan het even moeilijk verwoorden, maar hopelijk komt het over, hihi.
Men is zoizo vrij hard in het uiten van zijn mening/geloof hier op het forum, overal eigenlijk en dat kan weleens tot iemand kwetsen over gaan, maar nu het om een ziek iemand gaat, wordt erover gesproken, moet dat al niet veel eerder het geval zijn, er zijn genoeg mensen die zich ook gekwetst voelen als ze trots een foto van hun paard laten zien oid. Vind het dus wat hypocriet nu.

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:28

Daar heb je ook helemaal gelijk in Kimberley.

Mede omdat de meesten incognito onder een alias werken, durft men meer het hart op de tong te hebben. Ik vraag mij dan soms af of men dat ook zou durven als die recht voor de aangevallen persoon zou staan.

Maar dat is nu eenmaal de cultuur van diverse fora helaas...

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:54

Daarom heb ik een stukje eerder in dit topic al de wens uitgesproken dat als deze geschiedenis tot resultaat zou hebben dat mensen zich wat genuanceerder zouden uitdrukken, en eens wat vaker tot 10 zouden willen tellen voordat ze op de SEND knop drukken, dat een zeer fijne bijkomstigheid zou zijn van het hele verhaal.

Overigens gaat het weer wat beter met ik_10. Ze is bij kennis, en heeft alweer zelf iets gegeten, tot verbazing van de artsen. Ze is een taaie, qua doorzettingsvermogen, dat blijkt opnieuw.

Familie is bezig een gastenboek op internet te maken, zodat daar alle goede wensen in kunnen.

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 15:03

He jeetje ik lees net ook het topic van dat meisje.
Fijn dat het al wel wat beter met haar gaat.. en hopelijk komt alles goed

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 15:39

Jee, Ik heb de topics van het begin gevolgd, maar nooit gereageerd. Alles wat ik wilde zeggen werd al goed door anderen verwoord. En om nu dit op FZ allemaal te lezen... kan mijn ogen niet droog houden.

Uit haar posts bleek dat ze heel veel problemen had, haar gewicht is misschien nog maar het begin van een lange weg. Dat ze taaier is dan de artsen zelfs verwachtten, verklaart misschien wel wat in haar verhaal. Ik hoop dat het haar verder op weg zal helpen om er weer bovenop te komen, ook psychisch.
Ik hoop ook echt dat de omgeving nu is wakker geschud, en haar de steun geeft die ze al die tijd heeft moeten ontberen. Ze klonk zo alleen, en dat verdient niemand.
Ik wens haar alle steun en moed toe.

(Het "miep" verhaal: vroeg me al af wat ermee bedoeld werd. Wel ben ik eens een "miep" in levende lijve tegen gekomen. Ook mij heeft het geschokt dat iemand zo kan liegen, je voelt je bekocht, je toont medeleven, leeft mee, biedt hulp (aan), en dan blijk je gewoon bedonderd.
Het werpt even een raar licht op de mensheid. Maar ik heb geprobeerd dat snel weer af te schudden. Ik heb natuurlijk weleens vraagtekens, maar gun iemand toch liever het voordeel van de twijfel.
Ook dwangmatig liegen over ziektes is een stoornis, het heeft zelfs een naam. Het is alleen jammer dat zulke mensen het verzieken voor anderen.)

Zonnebloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 17:48

Fijn dat het wat beter gaat met haar.!!!

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 18:01

Blij te horen dat het iets beter gaat. Is tevens ook weer een lesje dat de wetenschap niet almachtig is. Blijkbaar kan het dus wel degelijk.

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 20:34

Inderdaad erg l.ullig voor haar.
Heb nog even met dr gepb't, aangezien ik het zo sneu vond dat niemand dr geloofde.
Ze heeft me nog verzekerd dat het waar was, maar inderdaad een beetje aangedikt.
Als zij zegt dat het waar is, hoef je niet altijd van het slechtste in mensen uit te gaan

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 20:37

Daar heb je ook wel gelijk in Mietje. Maar bokt heeft al flink wat mensen voor de kiezen gehad die hele verhalen verzonnen. En dat ging niet om misselijke dingen. Dingen die je niemand toewenst. Maar ook zgn. leuke dingen die dan niet waar bleken te zijn. Alhoewel dat niet van gebruikers uitging.

Moraal: je wordt er wel heel erg voorzichtig en achterdochtig van. Ik kan de bokkers (mijzelf incluis) dan ook heel goed begrijpen.

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 20:38

Faas schreef:
Daar heb je ook wel gelijk in Mietje. Maar bokt heeft al flink wat mensen voor de kiezen gehad die hele verhalen verzonnen. En dat ging niet om misselijke dingen. Dingen die je niemand toewenst. Maar ook zgn. leuke dingen die dan niet waar bleken te zijn. Alhoewel dat niet van gebruikers uitging.

Moraal: je wordt er wel heel erg voorzichtig en achterdochtig van. Ik kan de bokkers (mijzelf incluis) dan ook heel goed begrijpen.

Ik snap je punt helemaal! Kan het me heel goed voorstellen ook.

Maar aan de andere kant.. Het was niet ikke_10 die een ziekte verzon.
Geef haar dan ook de kans, en veroordeel haar niet op het feit dat iemand anders het voor haar verziekt heeft!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 20:49

Dat is waar. Was best een beetje ziek van mijn eigen reactie (en dat noemt zich Mental Coach )

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 20:59

Zo maakt iedereen toch fouten?
Jij bent ook maar een mens! *leermoment!

Feria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 22:14

ik had het topic van ik_10 niet gemerkt, ik had haar wel gelooft denk ik, ook mede omdat ik nog niet van miep gehoord had
Er treft jullie geen schuld hoor! En ik vind het wel prachtig dat er voor haar een topic geopend is, misschien moet dat vermeld worden in dat gastenboek (ofzo iets) Ik hoop dat ze blijft doorbijten en merkt dat het leven wel mooi is. Het dal is diep, maar de berg is hoger!