[Discussie] Nieuwe forumindeling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Re: [Discussie] Nieuwe forumindeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 13:37

ik vind het er overzichtelijk uitzien met die tabbladen!! slim!

misschien is het volgende al genoemd en heb ik er overheen gelezen maar misschien is een 'alternatief' forum een aanvulling.
hierin kunnen bijvoorbeeld de volgende zaken aan de orde komen
diverse geneeswijzen als acupunctuur, magnetiseren/reiki, kruiden/planten/fytotherapie ed en het paranormale gedeelte, dierentolken e.d. dit alles paardgericht omdat ik ook van mening ben dat Bokt wel een paardenforum moet blijven.

En er is al eens een grote actie geweest waarbij donaties konden worden gegeven. Misschien is het voor hier ook een optie (net als partyflock) om mensen de mogelijkheid te bieden om vaste donateur te worden?

Mieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 13:45

Ziet er zo wel goed uit ja. Ga het nog even wat beter bestuderen straks.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 13:47

Ik denk dat het allemaal een heel stuk duidelijker en overzichtelijker wordt!
Jup vind dit een goed plan

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 13:48

Ik zal ongetwijfeld spuit 11 zijn maar ik zie geen nieuwe indeling hoor.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 13:49

kijk eens in het eerste bericht van Bart en dan de diverse quotes

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 13:59

Hmm, ik weet nog niet wat ik er van vind eigenlijk....... aan de ene kant krijg je meer overzicht door de verschillende tabbladen, aan de andere kant moet je zelf veel actiever zijn wil je bepaalde topics vinden (zeker als die hele nieuwe onderverdeling nog verder wordt doorgevoerd).
Ik ben (net als velen gok ik) niet een bokker die op zoek is naar zeer specifieke onderwerpen, maar gewoon bij VMR kijkt naar topics die me op dat moment interessant lijken of waar ik iets over wil leren. Nu moet ik 6 subfora door om alles steeds bij te lezen. Echt ideaal vind ik dat niet. Ik denk dat op deze manier ook veel interessante topics of discussies blijven liggen (het argument dat Bart noemt).
Tuurlijk zijn er ook mensen die wel heel specifiek zoeken naar onderwerpen, maar dat zou je kunnen ondervangen door de zoekfunctie weer goed te laten werken

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:09

Faas schreef:

Blinde kip is misschien een betere benaming

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:14

Ik zit even te denken over die nieuwe opzet van naturals... vraag me af of het handig is om te splitsen. Misschien is het ook handig om dat op naturals even in de discussie te gooien? In dit topic staat zoveel informatie dat bepaalde onderwerpen een beetje ondergesneeuwd raken lijkt me zo....

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:16

Ik ga eigenlijk zelden naar de overzichtspagina, kijk eerder op de knop nieuwe berichten.
Gaat daar nog verandering in komen als de tabs ingevoerd worden?
De tabs zijn duidelijk, vragen idd om wat meer klikwerk.
En behalve de tab waar je je eigen favorieten in kunt zetten: komt de filter eigenlijk nog terug?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:17

dat lijkt me een prima idee, mss kunnen jullie met een voorstel komen?

Cassidy, geen idee; mss kan Bart er iets over zeggen.

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:17

Ik denk dat het wel even wennen is.. maar dat het daarna wel een heel stuk overzichtelijker wordt

Nee ik ben benieuwd!
Ik vind idd ook niet dat er alleen paardenforum's moeten komen dat maakt het (voor mij) gelijk al een stuk minder leuk.

Kijk als ik behoefte heb om over paarden te praten of op te reageren ga ik gewoon naar zo'n paardenforum, heb ik zin om even helemaal niet over paarden te hebben ga ik naar een niet paarden forum (bvb HK ofzo ) dat vind ik juist zo fijn!

Marijkjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:19

Ik vind het er handig uitzien
Wel jammer dat sommige forums verwijdert gaan worden, maar er komen ook een hoop nieuwe Alleen die tabs zien er wel een beetje saai uit

Ilzjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:31

Ik vind het opzich wel een goed idee, maar ik stoor me ook niet aan de huidige indeling.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:33

pharagirlke schreef:
Jennifer schreef:
Ik heb het liefst zoveel mogelijk forums over paarden (daar is dit forum immers voor).
Er mogen heus wel wat 'algemene' forums zijn, maar vind dat er nu steeds meer dingen op bokt komen te staan wat niets met paarden te maken heeft helaas.

Las ook iets over een beginner-gevorderde forum, daar zat ik ook al aan te denken

wanneer hoor je bij beginners en wanneer bij gevorderden?
Het zijn allemaal goede ideën maar ze zouden allemaal wat uitgewerkt moeten worden denk ik.

dit is een discussie die helemaal losstaat van het onderwerp in dit topic, maar wou toch even reageren

ik denk dat je dat het beste de users zelf kan láten bepalen... Ik denk dat de meeste mensen wel van zichzelf weten of de creatie gevorderd is of niet ... Plaats je als 'beginner' iets op een gevorderd forum, tja dan kan je verwachten dat je meer kritiek krijgt natuurlijk

Chann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:35

Ik vind het érg handig. Het is niet dat ik me stoor aan de indeling van nu, maar tabbladen zijn inderdaad véél handiger. En het forum van nu is inderdaad niet zo héél overzichtelijk, omdat het één lange lijst is.

Ik stem voor. Verder weet ik niet wat er nog anders aan zou moeten... Misschien wat minder verschil tussen jeugd en andere forums? Je zou nu denken dat de jeugd álleen op de jeugdforums mag, en verder niet... Dat is niet echt zo, neem ik aan.

Faas

Re:

Lielle schreef:
kijk eens in het eerste bericht van Bart en dan de diverse quotes

o

Dank

Faas

Djilan schreef:
Faas schreef:

Blinde kip is misschien een betere benaming

Vanaf vandaag heb ik weer een vriendinnetje minder zie ik.

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:52

U moet gewoon beter leren lezen, Faas

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:53

Pellie schreef:
misschien is het volgende al genoemd en heb ik er overheen gelezen maar misschien is een 'alternatief' forum een aanvulling.
hierin kunnen bijvoorbeeld de volgende zaken aan de orde komen
diverse geneeswijzen als acupunctuur, magnetiseren/reiki, kruiden/planten/fytotherapie ed en het paranormale gedeelte, dierentolken e.d. dit alles paardgericht omdat ik ook van mening ben dat Bokt wel een paardenforum moet blijven.

Dit lijkt me ook wel een goede aangezien dat steeds meer aan de orde komt op bokt.

Verder ben ik blij als er eindelijk iets apart is voor zadel/tuig etc aangezien je daarmee word overspoeld. Lijkt me alleen wel handig om dan onder het kopje western ook een aparte "tuigtopic" te openen aangezien western en dressuurzadels toch redelijk verschillend zijn.

Misschien bij VMR ook een apart deel over stalvragen dus de vragen over bakbodems (inmiddels zijn daar zoveel topics over), welke stallen het makkelijkst, stevig & goedkoopst zijn om neer te zetten, drainage, bodembedekking (stro, zaagsel, vlas, rubbere matten etc)

Bij rassenpraat misschien handig om onder te verdelen in koudbloeden, warmbloeden, kruisingen etc ipv per ras een apart forum te maken.

Bij evenementen staan nu alleen foto's, denk dat het ook wel handig is als er een soort van kalender komt met evenementen en evt clinics & belangrijke wedstrijden.

Nieuwe "Entertainment" forum vind ik ook een zeer goed idee!

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:57

machie schreef:
U moet gewoon beter leren lezen, Faas

Als je met 6 dingen tegelijk bezig bent dan gaat dat wel eens wat minder he. Wist niet dat men er zo van van slag raakt.

Marijkjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:57

Ik had trouwens nog wat over die jeugdforums. Waarom een speciaal forum van ITP voor jeugd ? Sommige mensen overdrijven idd wat met al die foto's van hun verzorgpony's. Maar er zitten ook mensen bij die gewoon af en toe een topic plaatsen met daarin foto's met ene leuk verhaaltje. Die net zo serieus zijn als de volwassenen. En die gewoon hun foto's aan heel bokt willen laten zien en niet alleen maar aan de andere jeugdbokkers.

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 15:03

Ziet er goed uit met die tabbladen. Een voorstel (geen idee of het al genoemd is, geen tijd om 6 paginas door te lezen)

Een gezondheids-zaken forum. Voor alles over ziektes, kwaaltjes, voorbehoedsmiddelen, dieten, etc.

Vooral dat 'centrale anticonceptie topic' stoort me erg. Geen touw aan vast te knopen en mensen krijgen vaak geen duidelijk antwoord, maar als ze een apart topic openen en dat erbij zeggen worden ze hup, naar dat centrale topic gestuurt.

Melf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 15:47

Citaat:
[EA-OV]
Voor het kopen/verkopen van niet paard gerelateerde dingen

Ik ben bang dat dit een erg groot en rommelig forum wordt. Nu wordt voor dit soort zaken 'EA-TK alles voor ruiters en overige' gebruikt. Hier wordt vooral veel kleding verkocht. Andere 'zaken' sneeuwen geheel onder. Om een voorbeeld te geven; mijn koelkast (prima ding trouwens ) staat echt radeloos verloren tussen de hippe truitjes. Terwijl ik het idee heb dat er best bokkers zijn die een goedkope koelkast kunnen gebruiken (samenwonen, op zichzelf wonen ect).

Misschien deze categorie toch delen in een klein aantal sub-categorieen.
En ja, bokt is geen verkoopsite, maar ik denk dat dit de leesbaarheid van het forum ten goede komt.

Eliane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 15:50

manzano schreef:
Hmm, ik weet nog niet wat ik er van vind eigenlijk....... aan de ene kant krijg je meer overzicht door de verschillende tabbladen, aan de andere kant moet je zelf veel actiever zijn wil je bepaalde topics vinden (zeker als die hele nieuwe onderverdeling nog verder wordt doorgevoerd).
Ik ben (net als velen gok ik) niet een bokker die op zoek is naar zeer specifieke onderwerpen, maar gewoon bij VMR kijkt naar topics die me op dat moment interessant lijken of waar ik iets over wil leren. Nu moet ik 6 subfora door om alles steeds bij te lezen. Echt ideaal vind ik dat niet. Ik denk dat op deze manier ook veel interessante topics of discussies blijven liggen (het argument dat Bart noemt).
Tuurlijk zijn er ook mensen die wel heel specifiek zoeken naar onderwerpen, maar dat zou je kunnen ondervangen door de zoekfunctie weer goed te laten werken

Ik ben net als manzano nog een beetje onbeslist... Aan de ene kant ziet het er wel overzichtelijk uit, maar aan de andere kant ben ik bang dat het bokt niet ten goede zal komen als alles zo ver doorgesplitst gaat worden. Heel veel leuke topics en discussies onstaan nl. doordat je er toevallig langskomt en dat zal zo veel minder gebeuren. Dat zou ik persoonlijk erg jammer vinden, want er zijn al zo weinig goede discussies de laatste tijd.
Verder denk ik ook dat je door te veel opsplitsen fora krijgt waarop nauwelijks wordt gereageerd: zo'n "Even Voorstellen" bv. Ik denk niet dat daar veel vaste gebruikers zouden zitten aangezien het om voorstellen gaat, maar daardoor zullen er dus weinig mensen kijken en/of reageren binnen dat forum. Ik denk ook niet dat dat echt veel nut heeft als apart forum. En zo zijn er nog een paar...

Ik vraag me trouwens ook af wat er met de Huiskamertopics gebeurt??? Worden die ook gesplitst of blijven die gewoon in de HK doorlopen?

Eigenlijk komt het er wat mij betreft op neer dat ik deze structuur prima vind en het liever zo hou dan te veranderen.

SillyB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:14

een actieve topics zoals in het algemeen ook per onderdeel dan? zodat de vindbaarheid van topics toch vergroot wordt? moet maakbaar zijn imho. Wil er anders wel aan meehelpen bart

edit: zal het even wat uitleggen. Een "bekijk nieuwe berichten" maar dan per forumonderdeel/tabblad