Besloten subfora of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 18:54

Dat je wat meer kunt zeggen in prive sfeer
de goede oude tijd, toen kon dat ook

En de sfeer, die is op bokt al enkele tijd naar de kl*te, daar hoef je het niet meer voor te doen

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 18:55

Quote schreef:
Lieve schat, dat is iets anders.

O ja dat is waar

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 18:57

runningkawa schreef:
Dat je wat meer kunt zeggen in prive sfeer
de goede oude tijd, toen kon dat ook

En de sfeer, die is op bokt al enkele tijd naar de kl*te, daar hoef je het niet meer voor te doen

en waarom word de grens dan zo bij 1 jaar gelegt? Ik ben dan van iets later, maar toen werden dingen gewoon nog gezegt zoals ze waren zonder bergen gezeur. Dat gezeur is imo pas van de laatste 1.5 jaar...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 18:58

Ik heb geen ide waar de grens precies gelegd zou gaan worden
of heb ik dat ergens gemist?

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 18:58

Nou, ik heb persoonlijk helemaal geen behoefte aan besloten fora, en al helemaal niet per jaargang. Degene die ook pas net zijn komen Bokken, net als mij, zijn voorn. jongeren geloof ik en daar heb ik geen affiniteit mee. Misschien kan ik een eigen subforum aanvragen Nee geintje....

Maar wat ik me nu echt echt echt afvraag: wat willen de BvT gaan posten dan dat niet openbaar op een forum kan? Ik las net een voorbeeld van iemand die noemde 'ik voel me niet goed' en dan komt er een reactie van 'misschien depressie..?' oid. Diegene wil dat niet op Bokt hebben staan. Wil de Bokker van 2003 dat wel?
Als je niet wil dat iets op internet komt, dan post je het toch niet, of dan regel je het toch via PB? Mag niemand weten dat je paard een keer kreupel staat? Dat je een nieuw paard hebt? Dat jij OOK wel eens problemen hebt met rijden of van je paard afdonderd?
Ik begrijp het echt niet hoor!

Eigenlijk vind ik dat er met dit hele issue al een bepaalde scheuring komt in Bokt. Heel zwartwit gezien zie ik hier opmerkingen langsvliegen als 'BvT willen een eigen forum om over ons te kunnen roddelen' 'BvT voelen zich een eliteclubje' 'BvN zijn allemaal 12-jarige Penny's'
Sorry ik probeer oprecht om niemand te aanzien als BvN of BvT zoals ik er vorige week nog tegenaan keek maar het is nu al moeilijk om gewoon - ik neem een voorbeeld - RK te zien en niet een BvT. Met dat besloten forum gaat dat niet beter worden. Ik wil ook geen mensen bekijken als 'daar heb je er weer een van 2003, daar is er een van de springclub...'

BvN maken ook een selectie in leeftijd, discipline, NH of regulier, gelijke ervaring, net als de BvT, is daar nu echt een besloten forum van welke aard dan ook voor nodig?

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 18:59

Wat de sfeer betreft ben ik het helaas wel met je eens RK. Maar ja, dat is nog geen reden om het nog verder de vernieling in te helpen denk ik.

Laat ik een andere practische vraag stellen: stel je maakt een forum besloten. In het midden gelaten welke. Welke criteria hanteer je voor toelating?

Ik vind het nu eigenlijk al volslagen debiel dat je voor HK een bepaald aantal berichten moet hebben. Als iemand iets wil plaatsten doet ie het toch wel. En ook als dat nuttig moet zijn.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 19:02

EEn criteria zou kunnen zijn, iedereen die nu al deelneemt op bvt?

En iemand anders aanzien, dat doe ik wel aan de hand van de posts, niet aan de hand van waar ze meestal zitten

heb nu ook niet zoiets van de kantoorbales zijn maar suffe type miepen, waarom zou dat dadelijk anders worden?

dat i meer hoe je eigen gevoel en eigenwaarde over dingen is.
Niet over de mensen die in een topic zitten

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 19:06

runningkawa schreef:
Ik heb geen ide waar de grens precies gelegd zou gaan worden
of heb ik dat ergens gemist?

volgensmij pagina 1 Alleen bokkers uit 2001

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 19:06

Maar is dat waar of een veronderstelling of idee?

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 19:07

wel door de opstelling van een aantal mensen die bij BvT posten, Kawa, alsof alle mensen van na half 2002 Penny's zouden zijn. Er gaat voor mij een bepaalde arrogantie van uit die me ontzettend tegen de haren instrijkt. En dat ik dat als A.T.-poster merk, zegt nogal wat.

Ik ervaar het echt zo dat 'jullie' je heel elitair opstellen, dat is niet de manier waarop ik voorheen naar 'jullie' keek en ik hoop ook van harte dat ik die visie weer kwijtraak.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 19:08

er wordt op het BvT-forum gesproken over een grens op juli 2002 meen ik.

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 19:09

ah ik ben net 2 maanden te penny

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 19:10

Dan heb je niet geod gelezen, want al eerder is gezegd dat er een penny invasie begon, wat natuurlijk nooit wil zeggen dat iedereen die zich toen aanmelde penny is

Als we dan een onderwerp aan gaan snijden
Dat je overal tegenwoordig bij moet zeggen, "is niet voor alle", "ik bedoel niet iedereen" ..zucht..hele grote zucht...
Dat is ook iets van het laatste jaar

Komop, het is toch geen kleuterschool, iedereen weet dat je nooit alle bedoeld, dat noem ik pas echt mierenneuken

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 19:11

r staat een achter RK

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 19:15

Dat had ik gezien

Maar neem aan dat ze dat elitair opstellen, oa daaruit opmaakte

En daar stond geen meer bij

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 19:34

nee, ik voel het ook eigenlijk niet zo aan. Ik kan geen harde argumenten geven voor het niet besloten maken van het BvT-forum, net zoals er geen harde argumenten zijn voor het wel besloten maken, ik vertel alleen hoe ik het ervaar.
Ik ben niet afgunstig op een aanmeldingsdatum, of jaloers op een besloten forum. Ik vind het wel spijtig dat mensen waarmee ik tot een tijdje geleden op gelijk niveau kon discussieren en ook PB's mee heb gewisseld ineens een scheidslijn trekken.

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 19:53

Inderdaad, Urielle.
Ineens is er onderscheid op Bokt.
Niet dat ik nu persé bij BVT wil meedoen, nee hoor, maar ik vind het ook leuk al die verhalen te lezen van mensen die je vroeger ook al rond zag huppelen.

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 20:24

Urielle schreef:

Waarbij dan eventueel uitzonderingen kunnen worden gemaakt voor "latere bokkers" die wel bij het clubje passen

Anoniem

Re: Besloten subfora of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 20:29

Er is een clubje opgericht.... trallalalala.

MODS: WIJ WILLEN DE MESTHOOP TERUG.

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 20:30

Ann schreef:
Urielle schreef:

Waarbij dan eventueel uitzonderingen kunnen worden gemaakt voor "latere bokkers" die wel bij het clubje passen

En dan wordt het van die wel & die niet.
'Hee, maar waarom die wel en ik niet?'

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 20:34

Quote schreef:

Urielle schreef:

Waarbij dan eventueel uitzonderingen kunnen worden gemaakt voor "latere bokkers" die
wel

bij het clubje passen

En dan wordt het van die wel & die niet.
'Hee, maar waarom die wel en ik niet?'
[/quote]

Dan ben je niet door de ballotage heengekomen, je moet ook eerst nog een examen afleggen.

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 20:35

Ann schreef:
Urielle schreef:

Waarbij dan eventueel uitzonderingen kunnen worden gemaakt voor "latere bokkers" die
wel
bij het clubje passen

dat vind ik helemaal fout, want dan ga je mensen weer ver/beoordelen op hoe leuk je ze vind...

Anoniem

Re: Besloten subfora of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 20:46

Het erbij halen van 'leuke mensen' is iets wat gewoon geopperd is als voorstel, net zoals we hier allemaal voorstellen doen. En ook daar is gereageerd met de opmerking dat dit de plank een beetje mis slaat en het hele gebeuren juist een sterk sektarisch tintje geeft. Bovendien verlies je dat het idee van Bokkers van Toen en Bokt van Toen: Bokt van Toen bestond ook niet alleen uit lieve, leuke en aardige mensen. Ik liep er ook rond. Er dan extra leuke Bokkers van latere datum bijhalen is dan niets minder dan geschiedsvervalsing en dat is slecht.

Misschien helpt het trouwens ook om deze discussie even in verhouding te zien: op Bokt zitten dacht ik tegenwoordi 30.000 leden, waarvan er naar schatting zo'n 13 actief in dit topic hun mening spuien. Ik heb dus ook niet het idee dat er nu al radicale scheuringen zijn van het hele Boktbestand tussen BvTers, BvNers hun sympathisanten, F-sides en actiegroepen. Dat mag ook nooit gebeuren, maar ik denk dat als je bij jezelf merkt dat je het moeilijk vindt om bepaalde Bokkers van hun BvX status los te zien, dat je achter al dit gedoe waarschijnlijk veel meer zoekt dan er werkelijk achter te vinden is. Als ik een foto post van een nogal zwaar gebouwde [***] en iemand reageert met dat het arme beest ook eens op dieet mag, dan kijk ik niet naar de aanmeldingsdatum van die Bokker om dan te reageren met 'Gij smerige BvNner, scheer je weg uit dit topic!'. Dan ga ik eerder eens kijken naar de hooitoevoer naar de pony's. Of niet.

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 20:54

Ik ben onderhand benieuwd geworden naar een inbreng van "hogerhand", hoe denken de moddie's/ het boktbeheer hier eigenlijk over? Wij kunnen van alles willen of juist niet willen, maar zij maken de uiteindelijke beslissing.

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 20:54

Dat vroeg ik me ook al af.
Nou, Moddies?
Laatst bijgewerkt door Roosch op 10-11-05 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt