Vraag aan de gebruikers: scheldpb's naar moderators

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faas

Re: Vraag aan de gebruikers: scheldpb's naar moderators

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 03:36

Karl66 schreef:
Waarom niet?

Ok, het was een flauwe grap die uit de hand is gelopen, maar excuses aangeboden, een topic lang heeft iedereen daar flink over kunnen doorzeuren, dus stel ik voor om dat niet continue aan te blijven halen .

De mods zijn er om te zorgen dat het geen zooitje wordt en dat doen ze redelijk belangeloos (alhoewel een beetje status natuurlijk nooit weg is ). Dan vindt ik dat daar wel enig respect tegenover mag staan.

uhm, dat respect is naar ons toe ook niet getoond.

Ik heb Mickey hierover gepb't en heel uitgebreid uitgelegd hoe mijn gevoelens hier over waren. Dit omdat ik Mickey als een van de weinigen in staat acht hier een goed antwoord op te geven. Wat ze ook deed gelukkig .

Maar de actie vond ik evengoed heel erg respectloos. Getuigt mij van erg slecht nadenken.

Daarbij blijf ik vinden dat men het schelden en dreigen naar users maar eens serieus moet nemen. Daarna komen de scheldpb's wel.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat schelden mij tever beneden mijn niveau zou liggen. Ik doe daar dus niet aan mee. Wel ben ik heel kieskeurig in aan wie ik vragen stel of opmerkingen maak.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 15:51

Het was een stomme aktie, die ze te lang door hebben laten gaan, maar ze hebben in dat topic een behoorlijke lading paardemest over zich heen gekregen en hebben hun excuses aangeboden.

Misschien is het dus wel slim om dit verhaal dus te laten rusten omdat ik het gevoel heb dat een aantal leden denken (vinden) dat ze dit verhaal kunnen gebruiken om zich zelf niet meer aan de regels te houden.

En dan nog vind ik dat je best wat respect mag hebben voor mensen die belangeloos bokt leefbaar proberen te houden.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 21:20

KiWiKo schreef:
als iemand al zo stom is om een scheldpeebeen naar een mod te sturen dan kan je er eigenlijk vanuit gaan dat het respect voor andere bokkers nog verder te zoeken zal zijn en dat gedrag waarschijnlijk niet veel beter zal zijn naar de normale gebruikers toe.

Ik ben nog steeds een beetje ouderwets en ik noem de mods nog net geen u, maar ik vind wel dat deze mensen respect verdiend hebben door hun houding en werkzaamheden op bokt.

Ik ben ondertussen 35 en weet wel zo ongeveer wat wel en niet kan, ik heb me van de week ook laten verleiden tot een uitspraak waar ik geheel achtersta maar niet had mogen zeggen. Als ik daar een OW voor zou krijgen zou ik dat niet leuk vinden maar wel terecht! Ik zou het niet leuk vinden omdat ik ZELF zo stom ben geweest, de mods hebben dat niet voor mij gedaan. Ik heb dat zelf neergezet, en als ik daarover aangesproken wordt en ik krijg een tik op de vingers vind ik dat heel normaal. Dan ga je toch geen scheldpeebee sturen, das toch gek Ik sla mezelf voor de harses, das reeeler

Heel herkenbaar eigenlijk ben ik ook altijd lief op bokt maaar een enkele keer schiet iets me wel eens verkeerd enja als ik dan op een uitspraak aan gesproken wordt mijn eigen schuld dan !!!

Daarom ga je toch geen scheldpbs sturen niet aan een Mod maar ook niet aan medebokkers .............

Leven en laten leven zou ik zeggen en lief zijn voor elkaar

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 12:26

Karl66 schreef:
Het was een stomme aktie, die ze te lang door hebben laten gaan, maar ze hebben in dat topic een behoorlijke lading paardemest over zich heen gekregen en hebben hun excuses aangeboden.

Misschien is het dus wel slim om dit verhaal dus te laten rusten omdat ik het gevoel heb dat een aantal leden denken (vinden) dat ze dit verhaal kunnen gebruiken om zich zelf niet meer aan de regels te houden.

En dan nog vind ik dat je best wat respect mag hebben voor mensen die belangeloos bokt leefbaar proberen te houden.

Uhm, ik hou me wel aan de regels hoor . Daar heb ik zoiets niet voor nodig.

Verder, de mensen die bokt maken zijn de gebruikers. Zonder gebruikers weinig bokt . En wat respect betreft, dat had men wel. Maar respect verdien je en dat doe je niet met zo'n actie'.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 19:17

Waarom op mods schelden dat heeft geen nut vindt ik hoor
Ik vindt dat je respect moet hebben voor de mods

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:26

Ik zou het niet echt prettig vinden om een scheldpb te krijgen
ik zou die scheld pb's gewoon open en bloot op bokt zetten
met de naam van de gebruiker erbij

een topic maken met zulke reacties
En zeggen dat ze dan op de zwarte lijst staan
net zolang tot ze eens een keer excusses maken
naar de mod die ze uitgescholden hebben
als ze dat hebben gedaan zet je die reactie ook weer in het topic
en zijn ze van de zwarte lijst af

het is niet leuk
maar telkens uitgescholden worden is ook niet leuk

en als je pb berichtje open en bloot op bokt komt
te staan (alleen als ze er gescholden wordt natuurlijk)
dan denken ze nog wel 10x na voor ze weer een mod uitschelden
want heel bokt kan dan meelezen

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 16:42

Dat vind ik wel een goed idee wenny

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 16:43

als iemand echt heel naar tegen met tekeer gaat, dan zet ik de peebee in het topic.......... en daar heb ik dan ook een OW voor over, gewoon omdat heel bokt dan kan zien met wat voor een persoon ze eigenlijk te maken hebben

Sani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 11:59

Schelden tegenover Mods is nutteloos. Mods houden bokt sociaal en zorgen ervoor dat dingen niet uit de hand lopen.
Als je tegen een mod wilt schelden moet het wel een goede reden zijn, zoniet, vind ik dat die pb's openbaar mogen worden gemaakt, het is niet normaal dat mensen zomaar even mensen( of moddies) gaan zitten uitschelden.

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 12:15

KiWiKo schreef:
als iemand echt heel naar tegen met tekeer gaat, dan zet ik de peebee in het topic.......... en daar heb ik dan ook een OW voor over, gewoon omdat heel bokt dan kan zien met wat voor een persoon ze eigenlijk te maken hebben

Precies. De fijne pb's die ik toen kreeg waren niet aan een topic te linken, maar die instelling heb ik ook: als ik nav een topic rottige pb's krijgen dan knal ik het het topic in... Dan maar een OW, de wereld zal hoogstwaarschijnlijk niet vergaan...

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 15:28

Quote schreef:
KiWiKo schreef:
Precies, het is maar net wat belangrijk is in je leven

Bokt dus?
Nouja, ik vind het belachelijk, die moddies doen hun best en dat kan niet altijd even goed gaan.
Ik denk dat de meeste scheldpeebee'rs van die net-aangemelden zijn.
500 berichtjes ongeveer?
Hmm..

zo das een lekker oordeel
Ik ben een meer een lezer, en heb daarom minder berichtjes, dus jou theorie is niet echt kloppend

Ik vind dat op een scheldpb een strengere straf mag staan, het is gewoon respectloos tegenover de mensen die ervoor zorgen dat bokt geen ruzie, msntaal, etc doolhof wordt,

en daar mag best wat tegenover staan

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 16:32

Haha, sorry.
Maar jij bent al wat langer aangemeld.
Ik zei: 'die net aangemeld zijn en dan al 500 berichtjes hadden. '

Ofzoiets.
Bedoel dan die posters die altijd hun zin willen hebben en so0w prateUh.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 12:42

Romkabouter schreef:
Daarbij hebben jullie als gebruiker tegenwoordig de mogelijkheid om pb’s van iemand te blokkeren.
Hoe doe je dat, als ik vragen mag?

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 13:12

Iemand als Foei markeren, dat kun je in User Control Panel doen.

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 18:17

Maar volgens mij krijg je dan alsnog de pb's binnen van die persoon.

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 18:20

Nee, hoor, volgens mij niet.
Kan iemand zich even aanbieden, dan probeer ik het even uit.

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 16:42

Jawel hoor, zeker weten van wel. Ik heb dat ook al meermalen aangekaart bij Bart en hier op FZ maar eigenlijk verder niets op gehoord. Het enige dat je krijgt is dat er een rood blokje voor de titel komt te staan (bij pb's van friends een groen blokje). Je ziet het onderwerp, de verzender én je kunt het gewoon lezen. Plus: als je in een topic reageert via post reply, dan krijg je daaronder die 'review'. Als een foe daarin heeft gepost (en je dus die regel krijgt dat Bokker X een bericht heeft geplaats dat geblokkeerd is) kun je het in die review gewoon lezen - lijkt me ook niet de bedoeling.

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 18:43

Ik vind dat je zulk soort mensen gewoon gelijk goed aan moet pakken. Bokt is openbaar en iedereen mag het betreden, maar daarvoor word WEL verwacht je aan de regels te houden. Ik zelf denk na 1 waarschuwingen gewoon een boktverbod voor een maand. Doe je het daarna weer dan kan je dag zeggen.
Misschien is het hard maar ik denk dat scheldpb's toch echt vrijwillig gestuurd worden en dat dat niet 'per ongeluk' gaat zoals het plaatsen van een topic op een verkeerde plek!

kelliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:24

Elsemieke schreef:
Ik vind dat je zulk soort mensen gewoon gelijk goed aan moet pakken. Bokt is openbaar en iedereen mag het betreden, maar daarvoor word WEL verwacht je aan de regels te houden. Ik zelf denk na 1 waarschuwingen gewoon een boktverbod voor een maand. Doe je het daarna weer dan kan je dag zeggen.
Misschien is het hard maar ik denk dat scheldpb's toch echt vrijwillig gestuurd worden en dat dat niet 'per ongeluk' gaat zoals het plaatsen van een topic op een verkeerde plek!

Ben ik het helemaal mee eens! soms word het gewoon niet meer leuk hoe mensen meteen gaan reageren! en dan een beetje scheld pb's sturen, zie het nut daar echt niet van in en vind gewoon dat ze eerst een waarschuwing moeten krijgen, zodat ze weten dat ze het niet nog eens moeten doen, en anders een boktverbod ja voor een bepaalde tijd.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 22:26

Kan je nog ergens teruglezen wie wat heeft gekregen?
Ik heb geloof ik ooit eens een UN of een OW gekregen voor een ondoordacht topic, althans was niet helemaal op zn plaats dat topic. Wanneer ben je van die status af eigenlijk?

Edit: oops, zo goed lees ik dus, laat mijn vraag maar heb t al gevonden

pindakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:39

wenny schreef:
Ik zou het niet echt prettig vinden om een scheldpb te krijgen
ik zou die scheld pb's gewoon open en bloot op bokt zetten
met de naam van de gebruiker erbij

een topic maken met zulke reacties
En zeggen dat ze dan op de zwarte lijst staan
net zolang tot ze eens een keer excusses maken
naar de mod die ze uitgescholden hebben
als ze dat hebben gedaan zet je die reactie ook weer in het topic
en zijn ze van de zwarte lijst af

het is niet leuk
maar telkens uitgescholden worden is ook niet leuk

en als je pb berichtje open en bloot op bokt komt
te staan (alleen als ze er gescholden wordt natuurlijk)
dan denken ze nog wel 10x na voor ze weer een mod uitschelden
want heel bokt kan dan meelezen

Dit is wel een goed idee

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 20:37

Ik vind dat helemaal geen goed idee, pb's mogen niet openbaar gemaakt worden.

pindakaas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 15:13

Ja, omdat jij je er schuldig aan maakt Je komt niet voor niks in Zuidwolde

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 20:50

Ik ben het er wel mee eens eigenlijk.
Ik ben er ook voor dat pb's niet openbaar mogen worden maar ik vind dat er wel uitzonderingen mogen worden gemaakt.
Schelden is een zwakke manier van communicatie en al helemaal als het over de email gaat...

Ik ben ervoor

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 20:44

runningkawa schreef:
Weet ik BV
Daar ben ik dan ok van bewust
Alleen is het nu vaak zo, dat diegene die dan ff een keer grof word, de pineut is en diegene die al 20 pagina's steken onder water geeft ermee weg komt.

Helemaal mee eens.
het zou zo ie zo fijn zijn als er soms iets meer respect voor me kaar komt.
Ik weet het is maar internet,maar daarom kunnen we toch proberen het gezellig te houden.

Dit lukt me schriftelijk beter dan mondeling. Dan kan ik nog wel eens kort door de bocht zijn