De doofpot het origineel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura

Re: De doofpot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:51

Volgens mij voelt bokt zich opgelaten omdat er op fokt dingen over bokt worden besproken, en topics openblijven die discussie uitlokken.

Imo is dit het camera-principe. Je kan een camera plaatsen tegen geweld; maar dan zal het zich buiten het cameragezichtsveld verwijderen maar wel degelijk blijven bestaan. Simpelweg ondat de oorzaak niet aangepakt is.

Onvrede over bokt wordt nu op fokt besproken. Dan kan je als bokbeheerders krom zeggen dat het ' uitschot' op fokt is en dat overal tegenaan schopt, dat je die niet terug wil hebben. Soit, maar heb het er dan toch niet telkens meer over. Leg je dan neer bij het feit dat bokt een oogklep-en wijsvingertjes-forum geworden is. Als je je er echt opgelaten over voelt; pak dan de oorzaak aan. Zorg dat die onvrede verdwijnt.

En nee, scheep me nu niet af met ' je kan niet iedereen te vriend houden' want ik heb al heel wat boktjaartjes meegemaakt en ik geloof dat er veel betere tijden geweest zijn.

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:52

Lielle schreef:
GJ, veel te koud zeg, kom op Haha!

Zelfde concept als de doofpot, toch?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:57

Laura schreef:
Onvrede over bokt wordt nu op fokt besproken. Dan kan je als bokbeheerders krom zeggen dat het ' uitschot' op fokt is en dat overal tegenaan schopt, dat je die niet terug wil hebben. Soit, maar heb het er dan toch niet telkens meer over.
Leg je dan neer bij het feit dat bokt een oogklep-en wijsvingertjes-forum geworden is
. Als je je er echt opgelaten over voelt; pak dan de oorzaak aan. Zorg dat die onvrede verdwijnt.

Dat zouden meer mensen moeten doen Clown
Waarom zou Bart moeten zorgen dat de onvrede verdwijnt als die maar bij een klein deel van de Bokkers voorkomt. Ze voeren alleen het hoogste woord.
De grote meerderheid schijnt er geen probleem mee te hebben.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 00:03

Of je dat zo zeker kan stellen weet ik niet. Dan moet je het publiek gaan verdelen. Denk ik dat je onderscheid moet gaan maken tussen fanatieke bokkers en bokkers die zo nu en dan even om de hoek krijgen en de helft niet mee krijgen. Het valt mij namelijk op dat een groot gedeelte van de ontevreden bokkers mensen zijn die al erg lang en erg fanatiek aan het bokken zijn, Dat zegt toch wel iets denk ik. (klachtenregistratieonderzoek theorietje? Haha!)

Verder zie ik zowel Joost van Gestel als Anya verwijzen naar mensen in de trant van 'wat jij op fokt uitvreet'. Eigenlijk is dat niet zo eerlijk, want ik zie net in het ' nieuwe mods' topic een mooi voorbeeld van (was dat SugarMiss?) waarom het MP niet openbaar mag worden; ' soms moet je even stoom afblazen'. JUIST. Verschil is alleen dat verongelijkte bokkers dat op fokt doen - openbaar - en verongelijkte mods dat op MP. Waar de onderwerpen van gesprek niet kunnen komen. Dus ik denk niet dat je dit als mod zo terug mag kaatsen naar de gebruiker in kwestie. En daarover sluit ik me verder bij Lielle aan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 00:06

het is eigenlijk zo ontzettend simpel............ bevalt bokt niet dan kan je altijd gaan Fokken

Bokt is een bv 95% van de werknemers zijn tevree 5% niet......... moet je dan je hele bedrijfsvoering om gaan gooien....... Haha! Haha! Haha!

Ik zou het als dir en mt niet doen...............

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 00:12

Oh, toen ik laatst bokt vergeleek met een bedrijf en het had over mods = directie en dat we daarom een OR nodig hadden, werd ik in mijn gezicht uitgelachen geloof ik.

Wat betreft die 5%, gijsenkim, zou ik daar eerst harde cijfers over willen hebben. Tijd voor een ' hoe ervaar jij het beleid van bokt' enquete?

KiWiKo

De doofpot 4: aanvulling op deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 00:16

daar kan je altijd een topic over openen met een poll erbij.............

goed of niet goed":D

zo heb je je eigen onderzoekje Haha! Knipoog

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 00:17

OUch, mijn statistiekjuf zou een hartverzakking krijgen
' niet valide, niet valide!!'

Cool

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 00:18

@Alane en de anderen. Ik heb oprecht geprobeerd uit te leggen wat ik vind, waarom ik vind dat het topic terecht verwijderd is. Ik heb oprecht getracht in te gaan op beschuldigingen aan o.a. mijn adres.

Maak ik fouten? Natuurlijk.Die wil ik best toegeven.

Maar het wordt voor mij moeilijk toegeven dat er een fout is gemaakt met het betreffende topic verwijderen. Ik sta achter die verwijdering. Het wordt voor mij ook moeilijk toegeven dat ik PB's zou verspreiden. Dat heb ik namelijk niet gedaan. Het wordt voor mij ook moeilijk toegeven dat ik anoniem op fokt post en me niet bekend wens te maken. Ook daaraan ben ik niet schuldig. Ik voel me ook niet schuldig aan vormen van 'vriendjespolitiek'. Dat kan zo lijken, daar ben ik me van bewust. Maar dat heeft meer te maken met het feit dat niet alle OW-maatregelen e.d. worden gedeeld met de gebruikers van bokt.

Ik heb nogmaals mijn best gedaan. Ik heb niet de indruk dat de discussie hierover uitgebreid voortzetten gaat helpen bij het vinden van een oplossing of wederzijds common grounds. Ik geef het discussiestokje over aan degene die het op wil pakken.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 00:28

Er komt een hele discussie op gang en dat is heel goed. Maar laten we het eens bij ons zelf houden. Niet wat er daar en daar gebeurt. (pb, mail, fokt, darten Haha! )

Maar zeg eens wat je zelf vind. Niet gaan denken voor een ander. En zeker niet gaan wijzen. Wat vind je nu zelf van iets wat er met jou is gebeurt. Dat is immers uit eerste hand en daarvan weet je precies de ahtergrond.

die en die deed dat en toen .... (leuke zin wel)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 00:39

Sugarmiss schreef:

Dat

zouden meer mensen moeten doen Clown
Waarom zou Bart moeten zorgen dat de onvrede verdwijnt als die maar bij een klein deel van de Bokkers voorkomt. Ze voeren alleen het hoogste woord.
De grote meerderheid schijnt er geen probleem mee te hebben.

je kunt het zien zoals je het wilt zien...
Echter kan ik het anders zien...
als er ergens veel inbraken zijn roepen de gedupeerden dat eer meer plotie op straat mot komen, meer controle enz.... en mensen die nog nooit gedupeerd zijn halen de schouders op en zeggen Ach gut

Zwijgen wil niet altijd zeggen dat je het met het beleid eens bent, dat je er iets over durft te zeggen of dat je het uberhaupt meekrijgt cq dat die grote meerderheid uberhaupt nog post op bokt...
denkt aan schaduwaccounts, 1 a 2 berichten en nooit weer gezien... Will enzovoort.....

@Anya: Ik twijfel ook absoluut niet aan je oprechtheid en/of eerlijkheid.

Dat het een het ander oproept is normaal en menselijk.
En ik zie het verwijderde topic eerder als een druppel.

@Heike: die consquenties zie en lees ik dus nog dagelijks...

"Alane heeft gewoon een hekel aan Sarabande"
"Alane loopt er met open ogen in de val"
"Alane, Sarabande heeft ook ervaring met dit en dat"
"Alane, pbtjes doen er niet toe dat is persoonlijk" floep mail: vanwege een niet nette pb wisseling heb je een UN gekregen... Verward
"Tja Alane, bokt al een poosje en bent nooit echt opgevallen maar dat en dat had je niet moeten zeggen in een peebee aan Sarabande"
toen ik eindelijk weer op de stoel zat, werd mij een en ander duidelijk en de rest kun je hier lezen...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 00:50

Heike, daar heb ik een aardige voorzet voor gedaan al 5 pagina's lang.
Ik heb nog nooit zelfs maar een UN gekregen hier, ben regelmatig actief geweest bij bokt verbeteracties, en durf mezelf een betrokken bokker te noemen.
En dan meteen als reactie op Anya, het gaat mij er wat en of er iets fout is gedaan, ik probeer te verhelderen wat mij hier al een hele tijd opvalt. Ik heb dat een paar maanden terug ook al gedaan, en doe - mss tegen beter weten in - weer een poging. En als dat voor 5 % zou gelden, is het dan ineens niet valide. Ik weet uit het bedrijfsleven (heb oa in de OR gezeten Haha! ) dat er heel veel geklaagd kan worden, maar dat maar erg weinig mensen daar daadwerkelijk iets over zeggen.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 02:49

Ik heb dit topic goed gelezen en alles ook goed onthouden. Maar ik en de mods doen ons best. We zijn ook niet perfect.

En mogen dus ook best gewezen worden op de dingen die ons misschien ontgaan.

Ik wil hiermee eigenlijk alleen zeggen dat je niet tegen dovemans oren spreekt. En dat we eigen inbreng cq kritiek best waarderen. Zeker als het allemaal op een normale manier gezegd wordt.

Mensen aanvallen werkt niet. dan gaan ze meteen in de verdediging en horen alles wel, maar luisteren niet meer.

Maar de mods luisteren.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 09:24

jammer dat er dan geen reactie op gegeven wordt. Dat is precies wat ik bedoel.

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 19:42

Jammer dat het nou zo stil blijft, hé Lielle?
Na ellenlang gediscussieer en eindelijk die frustraties eens neer te typen komen we bij hét punt waar ik naartoe wou en nou valt de boel stil...

MargaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 19:48

Welk punt precies?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 19:57

Ik volg het geloof ik ook niet helemaal Scheve mond

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:05

Ik word gewoon moe van het meten met 2 maten...
Er wordt van een doorsnee bokker verwacht dat hij/zij blind vertrouwd op de beslissingen van het MT.
Echter als ik lees dat men verwacht dat er gesputter komt op een beslissing dan daalt het vertrouwen met de letter die ik lees....

Dan heb ik ook niet het gevoel dat ik of andere bokkers serieus genomen worden in hetgeen men verteld/schrijft.
Ergo ik hoor ze bijna lachen....

Nu ook weer de permanente ban van lovely.... schijnt dus te gaan omdat ze gepeebeet zou hebben...
Iemand sluist dat PERSOONLIJKE bericht door en voila.... tel daar nog even de "gevoelens" van Bart bij op en je hebt al weer een leuke wiskundige berekening.

Dan zijn wij (bokkers) 2 identieke topics.... 1 mag blijven staan... (ik heb zelfs geTeMd toen alleen het bericht er stond van TS zonder reacties) en mag nog steeds blijven staan....
conclusie: er wordt met 2 maten gemeten... en ik durf zelfs hardop te zeggen dat wanneer 1 van die 2 mensen die daar met naam wordt genoemd een bokker was dat topic er nog zou hebben gestaan...

En geen voortrekkerij?
Lees de berichten eens van de moddies over voortrekkerij... het is telkens weer dezelfde waar rekening mee gehouden moet worden... die de slachtofferrol krijgt toegespeeld...
tig bokkers die hetzelfde zeggen hetzelfde probleem hebben en hetzelfde zien gebeuren en toch ligt het telkenmale weer aan een ander....

Jantien

Re: De doofpot het origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 00:41

Na (behoorlijk) wat lees- en splitwerk ben ik tot deze 2 topics gekomen.
Bovenstaand en een ander: viewtopic.php?f=14&t=367928&start=0

Aangezien in de originele discussie een aantal onderwerpen door elkaar gingen lopen is deze onderverdeling gemaakt. Het lijkt mij duidelijk dat iedereen weer on topic verder gaat. In deze aflevering is dat dus voornamelijk het hoe en waarom bepaalde topics wel en niet verwijderd worden, en de ideeën van verschillende users daarover.
Volgens mij is de discussie redelijk helder om weer aan te kunnen sluiten.

Laat het wel duidelijk zijn dat al te persoonlijk worden, of op de man spelen niet wordt toegestaan. Er zijn dan ook posts uit het originele topic verwijderd, die dat wel waren. Een discussie mag best heftig zijn, maar moddergooien is niet nodig, volgens mij heb ik de ergste modder weggeveegd en zou men nu weer verder moeten kunnen.

Toevoeging:
Oh ja, voor de hele discussie mbt Fokt: viewtopic.php?f=25&t=367798

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 09:48

Bericht Pearl_tje: En dus niet van Alane...

Ben dit topic al een gehele tijd aan het meelezen. Maar nu valt mij toch wel echt op dat bepaalde berichten van bepaalde bokkers die uitspraken hebben gedaan, toch echter selectief zijn verwijderd... Hoezo DOOFPOT!!!!

MargaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 09:50

Alane schreef:
Bericht Pearl_tje: En dus niet van Alane...

Ben dit topic al een gehele tijd aan het meelezen. Maar nu valt mij toch wel echt op dat bepaalde berichten van bepaalde bokkers die uitspraken hebben gedaan, toch echter selectief zijn verwijderd... Hoezo DOOFPOT!!!!

Welke berichten zijn jou opgevallen dan?

Er bestaat ongetwijfeld nog een oudere versie van dit topic en dan kunnen we eens kijken of dit soort beschuldigingen van selectiviteit hard te maken zijn.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 09:58

Pearl_tje schreef:
Nou vooral de berichten van bart naar sundancer toe.. Dat waren toch wel vrij harde uitspraken. En dan heet dit topic de doofpot en dan is het natuurlijk niet zo slim om berichten te gaan verwijderen van de beheerder!! Daarmee bevestig je toch eigenlijk wel alles..

En ook de berichten van Sarabande die hier in stonden zijn weg.. Moeten we dan spreken van toeval of wat...

Nu is het tenminste duidelijk dat deze berichten komen van mij, en niet van Alane..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 10:02

Alane schreef:
Pearl_tje schreef:
Nou vooral de berichten van bart naar sundancer toe.. Dat waren toch wel vrij harde uitspraken. En dan heet dit topic de doofpot en dan is het natuurlijk niet zo slim om berichten te gaan verwijderen van de beheerder!! Daarmee bevestig je toch eigenlijk wel alles..

En ook de berichten van Sarabande die hier in stonden zijn weg.. Moeten we dan spreken van toeval of wat...

Nu is het tenminste duidelijk dat deze berichten komen van mij, en niet van Alane..

Of je hebt het verkeerd opgeschreven OF je post van het verkeerde account af Haha! Haha! Knipoog

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 10:09

gijsenkim schreef:
Pearl_tje schreef:

Of je hebt het verkeerd opgeschreven OF je post van het verkeerde account af Haha! Haha! Knipoog

Pearl_tje schreef:
Als je het allemaal goed had gelezen had je kunnen concluderen dat ik achter de pc van alane zit, en omdat alles hier op bokt zo is veranderd kan ik op deze pc dus niet meer inloggen "dus vandaar"

MargaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 10:12

Pearl_tje schreef:

Het bericht van Sarabande is (denk ik) verwijderd omdat het compleet off-topic ging. 3 pagina's lang werd daar ook niet op gereageerd en dat was prima. Toen er wel op werd gereageerd gingen er twee dingen door elkaar heen lopen, dus het lijkt me niet dat dat een doofpot-dingetje is, maar meer het de discussie in goede banen leiden.

Ik moet toegeven dat ik geen geniaal geheugen heb, maar ik denk dat verder nog wel wat meer berichten verwijderd zijn dan alleen die beledigende van Bart aan het adres van Sundancer. Ik weet ook vrij zeker dat als er een berichtje van welke willekeurige ander verdwenen zou zijn, jullie dat ook als doofpot-verschijnselen zouden beschouwen.

Dat is ook mijn probleem met deze hele discussie. It's all in the eye of the beholder.