Plaats jij nog foto's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:36

Nou naar aanleiding van dit topic heb ik de stoute schoenen maar aangetrokken en voor het eerst in mijn boktcarriere (welke toch alweer langer dan drie jaar loopt inmiddels Haha! ) een paar rijfoto's geplaatst.

Nou ja echt een paar momentopnamen dan want ik heb geen uitgebreide collectie rijfotos helaas.

Ben benieuwd of ik hier ook "raar" commentaar op krijg of dat men inderdaad zoiets heeft van dat je van deze paar kiekjes niet kunt oordelen.

Ach ja ik heb mijn kanjer in ieder geval een keer geshowd hier dan!! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 09:19

Pascha schreef:
Vanaf een foto kun je ook niet alles zien, het is maar een momentopname!! Voor goed commentaar zou je eigenlijk filmpjes moeten plaatsen.

Klopt

maar als op elke moment opname, noem maar ff wat, elke keer dat bit door de mond heen word getrokken, kun je neit zeggen, dat is alleen maar net op de foto.
Dat zou ik wel zeggen als 1 foto dat heeft en 10 foto's niet.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:46

Als iemand zijn/haar vraag in een topic d.m.v. een foto wil verduidelijken, is het natuurlijk de bedoeling dat je reacties krijgt.
Als iemand gewoon een foto plaatst, omdat hij/zij het leuk vindt om zijn/haar rijdier te laten zien, hoeven er niet direct reacties over rijkunstige aangelegenheden gespuid te worden.
We zouden met elkaar kunnen afspreken om kritiek in een positieve vorm te brengen. Zo heeft iedereen er wat aan. Afkraken werkt nl. veel weerstanden op, terecht!

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 23:01

Soms is het trouwens ook moeilijk om niet te reageren in een topic waarin iemand imo levensgevaarlijke dingen doet en dat zegt 'geen commentaar geven op .....'

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 01:18

Marliesje schreef:
Soms is het trouwens ook moeilijk om niet te reageren in een topic waarin iemand imo levensgevaarlijke dingen doet en dat zegt 'geen commentaar geven op .....'

Daar gaat het me ook niet om, probeer ik eerder al aan te geven....

Maar hoe ik op mijn paard zit, is mijn zaak. Of mijn paard nageeflijk loopt of niet is ook mijn zaak.
Tips mogen (bij mij dan) altijd, graag zelfs. Veel dingen (naar beneden kijken, hak laag etc) weet ik al, en heb ik ook les voor, maar soms geeft iemand weleens een opmerking op iets wat je nog niet vanuit dat oogpunt bekeken had. Dan probeer je het, of je overlegt het met je instructeur, en als het helpt is het heel mooi mee genomen.

Het gaat me om het gezeik om niks, het zeiken om te zeiken. Idd over (te) kleine pony's, kleding (cap/schoenen etc) van de ruiter, het wel of niet nageeflijk lopen van een recreatie pony, zulke dingen

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 22:21

Ik plaats nog altijd even vrolijk foto's, moet zeggen dat ik ook nooit negatief commentaar krijg, alleen maar leuke reacties.
Maar dat gaat dan ook wat makkelijker omdat het geen rijfoto's zijn, dus op mijn houding hoeven ze niet te letten, cap doe ik niet op bij het longeren Tong uitsteken

Zelf heb ik wel eens commentaar, maar dan alleen als het nog niet gezegd is en het idd gewoon niet kan ( IMO dan ) of als het iets toevoegends heeft ( opbouwende kritiek )

Ik heb wel eens commentaar van mensen maar dat blijkt dan heel vaak pure jaloezie te zijn, ze zoeken gewoon iets om commentaar op te hebben, een klein stom puntje die anderen niet zien.
Daar trek ik me niets van aan, ik weet zelf hoe ik bezig ben en als ik normale tips krijg gebruik ik die ook

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 13:48

Ik plaats zelden foto's meer. Mede om het commentaar maar ook omdat ik gewoon het nut niet zie om andere mijn foto's te laten zien. Ooit vond ik dat leuk maar nu denk ik dan van, ja alsof andere er op zitten te wachten hoe mijn pony graast Haha! Rijfoto's heb ik niet veel, en als ik ze heb laat ze via msn wel zien aan mensen die dat leuk vinden.

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 13:53

Ik zal zelf ook niet gauw foto's plaatsen van een training of longeren zoals sommige Bokkers dat graag doen, maar er staan regelmatig wel foto's van mij bijv. in een topic van stalgenoten, als we op buitenrit geweest zijn o.i.d. en daar komen toch vooral leuke reacties op. Ook heb ik mijn profiel vol met foto's staan en daar heb ik ook nog nooit negatief commentaar op gehad.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 13:56

Foto's van grazende pony's kunnen me inderdaad maar matig boeien, maar ik vind het altijd leuk om te zien als mens en dier duidelijk lol met elkaar hebben en hoe dat dan precies gaat doet er helemaal niet zo veel toe.

Ik heb net weer foto's geplaatst waar genoeg op aan te merken valt, maar ik heb wel enorme lol gehad. Shoot me! Haha!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 14:00

Ik ga meteen kijken! Haha! *LOL*

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 14:12

Ramptoerist! Knipoog

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 09:44

Ik plaats wel foto's maar kijk altijd wie ze plaatst. Ik weet namelijk hoe het paard van binnen is, en de commentator ziet alleen een foto. Sommig commentaar kan ik wat mee en doe ik dan ook wat mee.
Wat ik wel merk is als er 1 schaap over de dam is..... Tong uitsteken

En die dam is soms niet eens terecht Knipoog

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 16:51

Ik vind het ook gewoon makkelijk om ze overzichtelijk op Bokt te zetten en ze zo te kunnen laten zien aan de bokkers die ik regelmatig spreek en aan mensen in mijn omgeving kan ik het zo ook makkelijk als link aangeven.

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 17:26

Ik heb deze week foto's geplaatst, en kreeg allemaal positief commentaar. BEHALVE:

Citaat:
Je loopt met je pony op het verharde zonder ijzers, want haar hoeven zijn van voor raar gesleten

Nou heeft mijn verzorgpony's altijd al ijzers gehad, en zijn die picobello in orde. haar hoeven brokkelen heel erg, maar daar heb ik een mengseltje voor en dat is nu over. En ik rijd nooit op het verharde Clown

Ik heb ok een keer ocmmentaar gekregen dat de pony zaar overbouwd was, een hertenhals had, met stang werd gereden en dat ik haar mishandelde en dwong om nageeflijk te gaan lopen.

Nou dwing ik niet om nageeflijk te lopen, is gewoon fijn als ze daar zin in heeft..
Nou is ze niet ernstig overbouwd of weet ik t, en heeft ze ook egen hertennek..
Ik rijd haar met een hele zachte soort van stang, dat wel. ( ongebroken bustrens, bekend Verward )

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 21:51

Veel minder dan 'vroeger' inderdaad.
Vroeger kwam er van iedere 'fotosessie' (die bijna wekelijks was) wel een paar uitblinkers op bokt te staan.
Nu heb ik daar lang niet altijd meer zin in, of ik vind de foto's gewoon niet speciaal genoeg meer.
Ik denk dat het bij mij ook wel iets komt omdat foto's van 'de eerste keer' dingen leuker zijn. Aangezien Pinky alles al wel eens gedaan of gehad heeft zijn er niet zoveel dingen meer apart om te fotograveren Tong uitsteken
Overigens maak ik niet minder foto's dan vroeger....

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 16:54

ze heeft wel gelijk, ik heb naar berichten van vroeger in the picture gekeken minder was dat toen

Helen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 19:16

Ik plaats gewoon foto's, en heb tot nu toe altijd leuk commentaar gekregen!
Maar wat hier ook al eerder werd gezegd, het scheelt een stuk als je aan de zogenaamde 'boktregels' voldoet, dus cap, niet op een te kleine pony rijden, vooral niet je paard in de krul trekken of ook maar iets wat er op lijkt, enz. enz.
Bovendien plaats ik vaker actiefoto's uit de wei, dan rijdfoto's, waar het commentaar op de houding dus al wegvalt. En ik selecteer ook, wat me vrij logisch lijkt, want het blijven nou eenmaal momentopnames die afentoe een beetje ongelukkig uitkomen. Knipoog

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 19:25

Ik heb pas mijn eerste foto's geplaatst en helaas nauwelijks reacties gehad... Verward
Niet dat mijn foto's er erg goed uitzagen, maar tips zijn best welkom. Ik had wat sprongetjes erop staan. Eef springt altijd de eerste paar keer een beetje vreemd (verkeerd moment afzetten of te hoog ed.), maar na de 2 weken vakantie was het wel heel erg en mijn eigen houding was al helemaal om te huilen.
Toch heb ik ze geplaatst, krijg ik nauwelijks reacties! Verdrietig

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 19:32

Ben het wel met je eens.
Je krijgt vaak van die reacties.
Maar als je sommige dingen ziet op jonge dieren stappen zonder cap , ja sorry hoor kan ik niet bij, misschien als je een reactie geef dat ze misschien toch een cap gaat gebruiken is mijn doel!

Tips geven mag wel, maar niet constant alles herhalen.
1 x is genoeg...........

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 20:39

dat bedoel ik dus parouscha, dat hun op een jong ding gaan zitten zonder cap, is HUN zaak, moeten ze zelf weten.

Als Anky zonder cap op een jong ding stapt hoor je er ook geen hond over

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 23:18

Ik plaats ook nog steeds gewoon foto's. Ik vindt het ook niet erg opbouwende kritiek te krijgen en ik maak me niet echt druk om mensen die op een minder leuke manier de dingen weten te vertellen. Ik weet zelf heel goed wat doe met mn paarden, bovendien krijg ik prof. instructie (grandprix amazone). Dus zo heel erg fout kan het nooit gaan. Lachen
Maargoed, ik heb ook nog nooit negatief commentaar gekregen op foto's Tong uitsteken (of ik kan me het niet herinneren omdat ik me er niet druk om maak Knipoog) En als er wel kritiek is die opbouwend is en gegrond dan ga ik daarover echt niet 'in de aanval', dat soort kritiek heb ik juist t liefst, heb ik er ook nog wat aan Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 16:57

Myra1 schreef:
Ik heb pas mijn eerste foto's geplaatst en helaas nauwelijks reacties gehad... Verward
Niet dat mijn foto's er erg goed uitzagen, maar tips zijn best welkom. Ik had wat sprongetjes erop staan. Eef springt altijd de eerste paar keer een beetje vreemd (verkeerd moment afzetten of te hoog ed.), maar na de 2 weken vakantie was het wel heel erg en mijn eigen houding was al helemaal om te huilen.
Toch heb ik ze geplaatst, krijg ik nauwelijks reacties! Verdrietig

Je zus toch >;)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 13:02

Ja ik plaats gewoon foto's, maar heb nooit echt negatieve reacties gehad, weet ook niet waarom want er is genoeg op aan te merken.