Hoe denken jullie over [FA] ??

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoe denken jullie over [FA] ??

Ik kom graag op F&A en vind het precies goed zoals het nu gaat: alle rassen, stamboeken krijgen evenveel ruimte.
34 (17%)
Ik kom nooit of zelden op F&A, omdat het Nederlandse sportpaard voortdurend wordt aangevallen door een kleine groep.
7 (3%)
Ik kom nooit of zelden op F&A, ik heb het gevoel niet serieus genomen te worden.
4 (2%)
Ik kom niet meer op F&A omdat het meer over personen, wedstrijden en organisaties gaat dan over het fokken van paarden.
10 (5%)
Ik kom nooit of zelden op F&A, de sfeer staat me niet aan.
17 (8%)
Ik kom nooit of zelden op F&A, het interesseert me niet.
65 (33%)
Ik durf niet in FA te posten, omdat mijn vragen als onkundig bestempeld worden. Ik ben bang dat het mijn huidige niveau te boven gaat, terwijl ik heus wel wil leren. Vragen lijken te ontaarden in bekvechten tussen andere bokkers en op het eind weet ik abs
35 (17%)
Ik kom niet op FA, omdat er toch niemand is geinteresseerd is in mijn ras en omdat het toch ondergesneeuwd wordt door rijpaardverhalen.
23 (11%)

Totaal aantal stemmen: 195


petraaken

Berichten: 44242
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:50

ThePast03 schreef:
Ik vind de sfeer helemaal niet verbeterd Verward
Wat er verandert is, is dat een groep personen niet meer deelneemt aan F&A. Hierdoor blijven bepaalde mensen tot in de treure hun verhalen herhalen. Simpelweg omdat er geen tegengas meer op komt.
Ik wil dat geen verbetering noemen.
Zelf heb ik helaas ook geen zin meer om deel te nemen. Het eindeloze gekraak op kwpn hengsten, de eindeloze verhalen over achterbeen eerst die in bijna alle topics opduiken, elke keer maar weer moeten horen hoe goed dat ene kleine stamboekje is etc. etc.
Nee dank je.


je hebt het hier over een bepaalde persoon/bokker en ook dat gezeur van die persoon werkt op mijn zenuwen. Sommige uitleg gaat ook mij mijn petje te boven speciaal van die ene persoon. Soms moet je toch echt eens durven vragen wat ze nu echt bedoelen en vragen in simpele maar duidelijke woorden uitleggen wat ze bedoelen. Vaak gebeurt dat dan ook hoor. FA is altijd het eerste forum dat ik bezoek. Sfeer is al verbeterd ten opzichte van een tijdje geleden.

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:52

Het is hier wel gezellig op FZ. Ik denk dat het meer te maken heeft met de pot verwijt de ketel dat hij schaft wat de boer niet kent.

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:53

petraaken schreef:
Soms moet je toch echt eens durven vragen wat ze nu echt bedoelen en vragen in simpele maar duidelijke woorden uitleggen wat ze bedoelen. Vaak gebeurt dat dan ook hoor. .


Meestal krijg je dan ineens geen reactie meer!!

petraaken

Berichten: 44242
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:16

Samsam schreef:
Meestal krijg je dan ineens geen reactie meer!!


dan weet ik dat hij/zij het zelf niet echt weet Haha! Of dat ik gelijk heb Haha!

Apple

Berichten: 76249
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:23

Ik ga even iets splitsen in dit topic. Op de man spelen is ook op FZ niet de bedoeling.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 19:15

Het is ook weer echt het eeuwenoude gemijmer. Netjes gezegd dan he.
Ik snap niet dat sommige er nooit eens moe van worden. Naar mijn mening zijn er belangrijke en ergere zaken in de wereld.
Dat wat je wil lezen, dat lees je, wat je niet wil lezen, lees je niet (oeps, ik val in herhaling). Is het nou zo moeilijk? Ik geloof ook dat sommige mensen zich willen ergeren.
Aan de andere kant zo'n poll lokt dat ook wel een beetje uit. Met zulke negatieve suggesties geef je eigenlijk al een zetje in een negatieve richting.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 21:31

Mijn keuze staat er niet tussen. Ik neem bijna dagelijks een kijke op FA en kom genoeg interessante dingen tegen. Ontaard een topic in gezeik, dan lees ik niet verder en ga ik door naar een ander topic.
Dat er veel over KWPNers gesproken wordt is op zich niet zo verwonderlijk, het merendeel van de paarden op de concoursterreinen is KWPN gefokt.

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 22:07

Mijn keuze staat er dus ook niet bij, zo negatief ben ik niet over FA.
En optie 1 is weer net wat té positief.
Als ik op Bokt kom, lees ik als eerste de nieuwe topics op FA (tenminste de topics die me aanspreken).
Als er inmiddels tig pagina's met minder nuttige info (netjes omschreven Schijnheilig ) in een topic staat, lees ik het niet meer.
Echt veel post ik er niet, maar als ik iets wil weten en dus zelf een topic plaats ben ik daar tot nu toe wel altijd wijzer van geworden, in positieve zin!
Het feit dat er veel over KWPN'ers wordt gesproken vind ik wel gunstig, dat is tenslotte ook het ras waar ik in geïnteresseerd ben.

petraaken

Berichten: 44242
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 08:44

Laat FA alsjeblieft bestaan zeg. Iemand die info wilt over een bepaalde hengst van een ras of ander stamboek kan dat gewoon even melden in zijn titel bv haf of holst, oldenburg of iets dergelijks.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:28

Ik heb het anders opgelost. De vragen die echt met fokken te maken hebben, onafhankelijk voor welk ras, post ik bij FA. De vragen die met haflingers te maken hebben post ik op Rassenpraat. Wel vind ik dat FA zich ook wat meer tot de paarden zou moeten beperken. Dus niet wie er nu op welke hengst rijdt enz. Dat hoort daar niet. Het is overigens ook wel iritant dat er vaak gezegd wordt: probeer het eens met google of allbreed. Ik denk dat het merendeel van de posters dat eerst wel probeert. Gaat veel sneller als wachten op antwoord. Of je moet al een vraag over bijv Gribaldi hebben. Dan staat er binnen no time 3 pagina's. Haha!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 23:39

Geen interesse in de onderwerpen. Misschien ooit als we Yen willen laten dekken.

amen

Berichten: 5042
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:04

Ik kom vaak op FA maar ik post niet zo vaak als dat ik misschien wel zou willen, omdat er toch altijd personen zijn die het beter weten, en dan gaan lopen zeiken.......of tot in den treure doorgaan met het verkondigen van hun eigen visie., en daar zit ik niet op te wachten en 95 % van de bezoekers van FA ook niet.....

Ik kom vaak want er zijn ook dingen die mij wel interreseren, en ik wel wat van kan opsteken....

De sfeer is over het algemeen wel goed. . Paardevolk is raar volk en dat zal ook wel zo blijven.

Groet,

Sigrid

Ronja

Berichten: 2142
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 17:14

Ik gebruikt FA vaak om aan gegevens en meningen te komen over een bepaalde hengst of stam. De zoekfunctie gebruik ik heel regelmatig.
De andere discussies over beweging volg ik met veel interesse, en soms heel soms meng ik me erin als ik het idee heb dat ik er iets aan toe te voegen heb Haha! maar meestal is dat niet zo.
De onderlinge haat en nijd bemoei ik me echter totaal niet mee, daar heb ik ook niets mee te maken.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:50

Levy schreef:
Er wordt juist niets meer geplaatst omdat de topics meteen overheerst worden door een aantal vast gebruikers die hun mening en eigen visies op proberen te dringen!!
Misschien banketstaaflig om te zeggen, maar ik geloof dat dit feit soms nog niet zo doordringt....


HIer sluit ik me bij aan en wil graag nog iets toevoegen!

Niet te vergeten dat dit clubje vaste gebruikers er ook een handje van heeft om persoonlijke steken onder water te geven! Dit even als persoonlijk dingetje.

Verder is het nog steeds zo dat een serieus topic uitloopt op een "Anna" of "ceasario" topic met veel geblaat over het achterbeen en hele marketing teksten (tenminste, dat zouden ze moeten zijn). Ik kan zo op 1 hand, uit mijn hoofd, uittellen wie er altijd op F&A reageren en waar het over gaat (of waar ze voor zorgen dat het over gaat).

Ik lees er vooral nog en als ik iets te melden heb, doe ik dat. F&A was voor mij eerst een informatiebron, maar dat is het allang niet meer. De mensen met kennis zijn/worden weggepest door de verbitterde garde die daar hun gal zit te spuien.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 00:39

FA is een wonderlijk forum.
Krijg ik toch net te horen dat ik dikke vriendinnen ben met iemand die ik nog nooit ontmoet heb Verward
Ik begin me steeds meer af te vragen wat er allemaal rond gepbt en geroddeld wordt.
Er speelt in ieder geval veel meer dan dat er aan de oppervlakte te zien is. Dat is me nu wel duidelijk geworden.

Jammer en nergens voor nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 01:32

ThePast03, tegen die mensen moet je zeggen: "je beste vriend zit in jezelf".



.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 01:40

Lovely schreef:
[*olduser*], tegen die mensen moet je zeggen: "je beste vriend zit in jezelf".


Dat is een hele goede, die ga ik onthouden OK dan!

Fitzroy

Berichten: 25230
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:14

Ik kom wel eens op F&A maar het valt mij op dat er een vaste clan zit die niet geinteresseerd zijn in de meningen van anderen maar alleen in hun onderlinge ge'zever'.

Ik heb het idee dat je daar niet serieus genomen wordt als 'gewone' doorsnee bokker.

petraaken

Berichten: 44242
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:27

Fitzroy overdrijf je niet een beetje?

Fitzroy

Berichten: 25230
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 13:00

Dat is mijn persoonlijke ervaring iig Knipoog

Daihyo

Berichten: 88154
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:31

Ik kom vaak op FA. Maar post bijna nooit. Waarom niet? Omdat mijn posts toch geen nut hebben.
Wel vind ik het leuk om er te lezen en de verschillende hengsten te leren kennen.

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:53

Ik kom elke dag op FA.... Ik vind het leuk om alles te lezen en te leren over de hengsten en afstammelingen... Ik interesseer me daarvoor Haha! ... Dus verwijder FA aub niet Haha!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:58

petraaken schreef:
Fitzroy overdrijf je niet een beetje?


Als Fitz nu de enige was die die mening had, maar dat is dus niet zo!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 00:06

Idd niet zo, dat zei ik in mijn bericht ook al min of meer, en heel veel anderen met mij en Fitzroy...

Lielle

Berichten: 66272
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 07:34

eens