Na bijna een kwart eeuw,

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 12:58

Shirley schreef:
Ben nu alleen maar heel nieuwsgiering wie de "anoniemen" waren :=

de meeste zie je in de quotes wel terug.

Maar jullie waren echt slecht. En ik was er niet eens bij, hoe dan?!

nee dit zou nu niet meer kunnen, dus zeggen het was vroeger zachter op bokt? Nee, wel gezelliger. :D

Tallie1979

Re: Na bijna een kwart eeuw,

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 13:00

Ik heb gewoon weer tranen in mijn ogen van dat topic. :))

Het kon echt niet, maar toch is het nog steeds grappig :)) Sorry bokt! Ik was een kleuter! :')

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 13:02

Jeetje. Die oude topics..

Zo haalde ik laatst groentensoep aan als tip bij een sielug paard.. maar de meesten snapten hem niet.
Ik voelde me heel oud ineens. :=

Maar ik denk ook dat bokt een beetje vergrijsd is, niet voor de jeugd
( en nu voel ik me nog ouder -O- )

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 13:06

ik lig elke keer in een deuk als de groentensoep word opgerakeld. :')

Bokt gaat gewoon uitsterven samen met ons. -O- (ok dat duurt nog wel efkes, mag ik hopen :D )

DP, bokkers leken toen gewoon meer te verdragen van elkaar dan nu het geval is. Tegenwoordig moet je je woorden 500 keer wikken en wegen voor je ze post, daar hield ik mij toen echt niet mee bezig. Eigenlijk nog steeds niet, maar dat is dus gelijk ook de reden dat ik nog maar zelden ergens op reageer.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 13:09

hoop het ook :D

Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoeveel actieve users er nog zijn. (wilde gebruikers schrijven maar kreeg :)ddd 1 kopje koffie :9k in mijn hoofd, over oud gesproken)

op je edit.
ja maar dat vind ik dus de hele maatschappij, je moet opletten wat je zegt want er is altijd wel iemand beledigd.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 29-01-25 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Ook dat het nog even duurt, ik ben pas slot verrekening nog jong. Nog net 56, dus ik mag hopelijk nog eventjes. Ik voel me soms best oud kabinet Balkenende zoveel. Hoeveel huidige actieve bokkers zouden deze naam nog kennen?

het vijftigjarige verslag weet ik nog dat ik het gelezen heb een keer en dat dat daarna nog een keer eens teruggehaald. Toch best veel die al een tijdje niet meer online zijn en wat ik me afvraag joh joh wat zou met ze gebeurd zijn? Waar staan ze nu? Is alles nog goed?
Laatst bijgewerkt door karuna op 29-01-25 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

CrazyCat

Het gebruik van forums is sinds social media gewon erg afgenomen.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 13:14

En toch heeft Bokt echt meerwaarde, gezien alle informatie die erop staat. En er zijn genoeg leuke topics om te lezen. Ik zit er dan nog maar 12 jaar op, maar de sfeer zoals die nu is (na corona) is een prettige.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 13:58

DuoPenotti schreef:
hoop het ook :D

Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoeveel actieve users er nog zijn. (wilde gebruikers schrijven maar kreeg :)ddd 1 kopje koffie :9k in mijn hoofd, over oud gesproken)

op je edit.
ja maar dat vind ik dus de hele maatschappij, je moet opletten wat je zegt want er is altijd wel iemand beledigd.

is denk ik ook de generatiekloof.. ik denk dat de meeste oude garde van Gen X /patatgeneratie is. En die kunnen wat meer hebben misschien dan de millenials en gen Z.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 14:15

Ik vind Bokt eigenlijk helemaal niet zo veranderd wat onderlinge relaties tussen bokkers betreft. 'Vroeger' ging het er echt een stuk harder en feller op heb ik het idee, maar dat kan ook komen omdat er toen meer users waren die zich gingen bemoeien. Sommige dingen vind ik jammer, bijvoorbeeld de enorme terugloop in fototopics. Ook 'mis' in de oude Bokt-markt nog wel eens. Dat was toch leuk koopjes scoren.

Voor mij is Bokt nog steeds prima vermaak, ondanks dat het echt veel rustiger is, is het prettig lekker op je gemak een topic te kunnen lezen en te reageren :).

Ondanks dat mijn account uit 2009 komt, was ik al langer op Bokt te vinden, eerst als meelezer, en uiteindelijk geregistreerd. Dus ik reken mezelf ook lekker tot de oude garde :).

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 14:24

Misschien leek het alleen maar feller omdat wij toen ook jonger waren en het anders binnen lieten komen dan nu ;)

Als ik nu dat soort dingen weleens lees, haal ik mijn schouders ervoor op, terwijl ik toen nog met verhoogde hartslag en rode konen een algemeen aanvaardbaar antwoord probeerde te typen :))

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 15:03

jokari schreef:
ik lig elke keer in een deuk als de groentensoep word opgerakeld. :')

Bokt gaat gewoon uitsterven samen met ons. -O- (ok dat duurt nog wel efkes, mag ik hopen :D )

DP, bokkers leken toen gewoon meer te verdragen van elkaar dan nu het geval is. Tegenwoordig moet je je woorden 500 keer wikken en wegen voor je ze post, daar hield ik mij toen echt niet mee bezig. Eigenlijk nog steeds niet, maar dat is dus gelijk ook de reden dat ik nog maar zelden ergens op reageer.

Niet alleen op bokt hoor. GEwoon overal. Of dat nu op SM is of gewoon in het gewone dagelijkse leven. Sommige generaties hebben erg lange tenen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 15:40

Er is wel een verschil dat er veel vaste mensen zitten op Bokt en mensen elkaar blijkbaar in de gaten houden, wie, waar, wat en hoe wat zegt.

Ik denk dat heel veel mensen bij het lezen van reacties, of namen van Bokkers vaak maar niet reageren.

Op fb bijv wordt er veel meer neergekwakt als reactie. En soms gaat het daar ook echt wel heftiger aan toe.
En de insteek is toch wel iets anders denk ik. Natuurlijk heeft Bokt volgers, plaatsers etc nodig. Maar zoals Bit en Hoefslag plaatsen echt herhaaldelijk artikelen om reacties en discussies uit te lokken, wat meer dan eens uitmond in hevige discussies waar ook geen mod aan te pas komt als het uit de hand loopt.

1 Dags vliegen kijk ik ook de kat wel uit de boom soms. Maar hoeveel kans krijgen nieuwe mensen? Soms weten ze gewoon niet hoe Bokt/een forum werkt en stellen ze een vraag. Dan komen mensen gelijk; het staat verkeerd, gebruik de zoekfunctie etc.

Op FB vind ik het wel lastig selecteren wat serieuze reacties zijn soms of trollen.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 16:36

superpony schreef:
Dan komen mensen gelijk; het staat verkeerd, gebruik de zoekfunctie etc.

Bokt was altijd al het "onaardige forum" als ik eerlijk ben, maar er zaten nou eenmaal verreweg de meeste mensen op bokt en dat was wel eens handig. Inmiddels heb je natuurlijk contacten opgebouwd over de jaren. Ik heb niet eens meer een paard en ben hier ook nog.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 16:45

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 09:36

Bokt is niet meegegaan met de moderne tijd van SM, daarom krimpt t. Er is te lang vastgehouden aan rigide regels over het wel/niet kunnen verwijderen van je eigen posts en foto's. Of het kunnen maken van je eigen subhoekje a la reddit.
De nieuwe SM hebben die functies wel opgepakt en dus zijn velen daarop overgestapt. De vernieuwing van Flarum is er nooit gekomen, zal ook niet gebeuren verwacht ik.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 09:48

Ik zit denk ik, wel met andere naam eerst alweer rond de 23 jaar op bokt..
Altijd blijven hangen, maar “ vroegah” waren er idd met vlagen echt hilárische topics..

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 09:51

Ik zat vroegah wel in een (voor buitenstaanders) meeega vervelend topic. Toen was het geniaal... Voor ons. :P
Elke dag minstens 10 bladzijdes bijlezen. We hadden heel veel contact en zagen elkaar ook IRL. Na de zoveelste ban moesten we er wel mee stoppen. Ik denk dat Bokt sindsdien een stuk rustiger is geworden. Met minder onzin. :Y) Ik vond het een prachtige tijd, maar ik droeg werkelijk waar NIETS zinnigs bij aan Bokt, dus het is waarschijnlijk goed dat we die fase een keer zijn ontgroeid.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 10:00

_Lorette_ schreef:
Ik zat vroegah wel in een (voor buitenstaanders) meeega vervelend topic. Toen was het geniaal... Voor ons. :P
Elke dag minstens 10 bladzijdes bijlezen. We hadden heel veel contact en zagen elkaar ook IRL. Na de zoveelste ban moesten we er wel mee stoppen. Ik denk dat Bokt sindsdien een stuk rustiger is geworden. Met minder onzin. :Y) Ik vond het een prachtige tijd, maar ik droeg werkelijk waar NIETS zinnigs bij aan Bokt, dus het is waarschijnlijk goed dat we die fase een keer zijn ontgroeid.

Bwaha, wat was de afkorting ook weer... Springhunken check team? Dat was ook mijn thuisbasis :)).

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 10:27

Muze schreef:
Ik zit denk ik, wel met andere naam eerst alweer rond de 23 jaar op bokt..
Altijd blijven hangen, maar “ vroegah” waren er idd met vlagen echt hilárische topics..

Het 'slapen met rijlaarzen topic' blijft nog altijd een van mijn favorieten :')

Maar inderdaad ook, groentesoep, bakkabouters, de slöppekram... soms zie je ze toch even terug komen in bepaalde topics en geeft toch een nostalgisch gevoel :Y)

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 10:35

Captain schreef:
karuna schreef:
Daarom maakte ik ook de vergelijking met de overheid of een bedrijf. Ipv samen is het nu tja de overheid en de burger? :? De overheid maakt wetten en regels, we kunnen daar als burger wel iets van zeggen maar er wordt toch niks mee gedaan. Zoiets. -O- :list:

Ja, zo kun je ook nog steeds je account niet verwijderen, alleen anonimiseren.. In strijd met de wet maar wordt niets mee gedaan. Hoe vaak er ook om gevraagd is.

Is al vaker benoemd, maar dit is niet in strijd met de wet. Het enige waar Bokt volgens mij nog de mist in gaat is bij quotes. Daarin werd nooit de gebruikersnaam aangepast naar anoniem, maar wellicht dat dat inmiddels wel gebeurt.

Hiraeth schreef:
Ik heb het vermoeden dat we eigenlijk op de drempel staan van een nieuwe fase van social media, want steeds meer mensen zijn het Musk en Zuckerberg imperium zat. Ik denk niet dat Bokt dan echt als een tierelier gaat lopen ineens, maar misschien gaan mensen toch het kleinschalige en 'onafhankelijke' van Bokt waarderen als de rest vroeg of laat ontploft. :+

Hier sowieso. :j Ik lees wel op andere social media, dagelijks eigenlijk, maar post maar zelden op Facebook, Instagram, Twitter, etc. Enige vorm van social media die ik veel gebruik is Discord, maar dat is meer als ondersteuning op bestaande Twitch-communities.

Nu ben ik opgegroeid met forums en ook jarenlang admin van twee grote gamefora geweest, dus ben ik misschien wat bevooroordeeld... :+

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 11:56

_San87_ schreef:
_Lorette_ schreef:

Bwaha, wat was de afkorting ook weer... Springhunken check team? Dat was ook mijn thuisbasis :)).

Ja het SHT!

Lorette en ik zijn zo ongeveer samen begonnen, ook daar.
Ik kan me jou alleen zo niet herinneren O:)
Hoe langer ik er over nadenk, hoe erger ik denk.. Jeetje wat een zootje ongeregeld was dat :')

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 11:58

Wel grappig wat voor wending dit topic zo gekregen heeft. Dat was denk ik niet helemaal de insteek van TS.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 12:21

Muronia schreef:
Wel grappig wat voor wending dit topic zo gekregen heeft. Dat was denk ik niet helemaal de insteek van TS.

Eigenlijk wel een goed teken, dat we automatisch terug gaan naar de oude tijd en wat maakte wat we bij bokt zijn blijven hangen na zo veel jaar.
Ipv wat we er nu allemaal niet meer leuk aan vinden :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 12:40

Het geeft goed weer hoe de oude tijd was :')
Heerlijk!