modje? slotje.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 19:30

Als de indeling toch op de schop gaat kan het SA-beleid ook wel meteen mee.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Direct om donaties vragen is inderdaad niet toegestaan, maar er zitten hier heel veel mensen met een warm hart die wellicht uit zichzelf iemand wel financieel (direct of indirect) willen helpen. Ik zie hier op Bokt echt met regelmaat mensen ontzettend mooie dingen doen voor mensen die ze helemaal niet kennen (bijv. tijdelijke woonplek bieden, paard verhuizen, etc.). Ik vind het daarom wel fijn dat we als Bokt/team enigszins zicht hebben op de mensen die hier aanwezig zijn.

Ibbel

NadjaNadja schreef:
En ik wilde ook nog aanhalen wat je nu net zelf al hebt geplaatst :D Als we alle zelfbenoemde SA's maar gewoon toegang geven tot de kudde, dan is die bescherming ook weg.

Daar zit dus sowieso je filter al. Alles wat geen paardenellende is, staat met een niet-goedgekeurd SA op de verkeerde plek.
En de harde-kern bokkers reageren op een eerste-post 'ik heb geen geld voor de DA' binnen de kortste keren met: 'als je geen geld hebt moet je niet aan paarden beginnen'
Echt, ik denk dat jullie de achterdocht van bokkers zwaar onderschatten. De meesten van de harde kern zijn echt heel cynisch als het om nieuwe bokkers met direct zware verhalen gaat.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 19:32

NadjaNadja schreef:
Er zitten hier heel veel mensen met een warm hart die wellicht uit zichzelf iemand wel financieel (direct of indirect) willen helpen. Ik zie hier op Bokt echt met regelmaat mensen ontzettend mooie dingen doen voor mensen die ze helemaal niet kennen (bijv. tijdelijke woonplek bieden, paard verhuizen, etc.).

Ja, hallo, maar wel aan mensen met duizenden posts en een registratie van tig jaar geleden. Aan 'bekende bokkers' dus.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 19:37

Ibbel schreef:
NadjaNadja schreef:
En ik wilde ook nog aanhalen wat je nu net zelf al hebt geplaatst :D Als we alle zelfbenoemde SA's maar gewoon toegang geven tot de kudde, dan is die bescherming ook weg.

Daar zit dus sowieso je filter al. Alles wat geen paardenellende is, staat met een niet-goedgekeurd SA op de verkeerde plek.

Dit stukje begrijp ik niet zo goed. Zou een niet-goedgekeurd SA dan alleen op de subfora mogen plaatsen waar je bij kan als je nog niet in de kudde zit? En dus alleen paard-gerelateerd? En als je op de andere subfora wil plaatsen moet je alsnog een aanvraag doen voor een SA?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 19:39

Ooo wacht. Daarom stond dat topic vanochtend op het paardenforum :')

Ploink :$

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 19:46

NadjaNadja schreef:
Dit stukje begrijp ik niet zo goed. Zou een niet-goedgekeurd SA dan alleen op de subfora mogen plaatsen waar je bij kan als je nog niet in de kudde zit? En dus alleen paard-gerelateerd? En als je op de andere subfora wil plaatsen moet je alsnog een aanvraag doen voor een SA?

Een niet-goedgekeurd SA kán alleen maar op de paardenfora iets plaatsen. Dus je ziet direct dát iets een niet-goedgekeurd SA is, als modteam. En daar kan je dan op acteren, door het te 'legaliseren' als je als modteam vindt dat het ook ernstig genoeg is, of door het te bannen.

Je wilt SA's wel reguleren, en alles wat op een verkeerde plek staat zie je vrij snel.

Je zou de procedure kunnen omdraaien. Geen SA vooraf aanvragen, maar als blijkt dat het serieus is, 'legaliseer' je en geef je toegang tot het juiste forum. Dat is wat ik bedoel te zeggen :D

Bij paardgerelateerde niet-aangevraagde SA's is het opsporen gewoon lastiger. Maar 9 van de 10 keer ook geen valide reden voor een SA en wordt er tóch geen SA aangevraagd omdat je al weet dat het geen zin heeft. Miskoop paard ed. Dat is nu toch al de praktijk.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 19:50

Zou je niet onder het algemene (niet paardgerelateerde) forum een soort SA-knop kunnen maken? Dan weet je dat alleen mensen uit de kudde daar kunnen komen. Een soort temknop, alleen dan voor het aanvragen van een SA. Zodat je, zoals vanochtend, direct je verhaal kwijt kunt. En dat zo'n topic van een "pending SA" kan worden goedgekeurd door een mod, een beetje zoals je op Facebook hebt bij sommige groepen als je daar iets wil posten. Na goedkeuring door een mod wordt dan het topic, onder de SA, op bokt gepubliceerd. Met in de OP een hulkje door de mod van dienst, dan is meteen duidelijk dat het is goedgekeurd.

Dus niet dat je makkelijker een SA goedgekeurd kunt krijgen. Maar wel dat je ook in geval van acuut nodig alvast de boel kunt schrijven en indienen, en na goedkeuring heb je gewoon je SA en je topic. En bij afwijzing gaat 't naar de mesthoop, met een bericht naar degene die het had aangevraagd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: modje? slotje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 20:37

Ik denk oprecht dat je er helemaal niet zo moeilijk over na moet denken zoals nu.

Genoeg fora waar mensen ook een kloon hebben (FOK! bijv.). Gaat gewoon goed. Je kunt als mod of admin zien welke kloon van wie is. En mensen die echt echt kwaad willen, die houd je met het huidige SA/kloon beleid toch niet tegen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 22:11

Het doet mij denken aan het veel geschreven: 'gelijke monniken, gelijke kappen', welke ik nog niet helemaal kan rijmen met de reacties hier.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 08:52

Bienotje schreef:
Het doet mij denken aan het veel geschreven: 'gelijke monniken, gelijke kappen', welke ik nog niet helemaal kan rijmen met de reacties hier.

Het is nu "gelijke monniken gelijke kappen". Maar dat kan dus wel eens heel rauw binnenkomen, ook bij de bokkers die gereageerd hebben/hadden willen reageren. Want je wilt steun bieden, en die mogelijkheid wordt je opeens ontnomen. Niet alleen degene die het SA heeft aangemaakt wordt abrupt beperkt, óók de bokkers die advies willen geven. Dat is denk ik de hoofdreden dat mensen hier reageren met: had dat niet anders gekund.

Controle op een SA vooraf of achteraf maakt niet dat die kappen opeens niet meer gelijk zijn.
Er zit alleen wat tijdsverschil is. Het 'ei' dat iemand dringend kwijt moet, wordt wat eerder gelegd.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 08:59

Als iemand daarvoor afhankelijk is van bokt dan is er toch echt wel heel veel meer mis dan het probleem in het topic zelf :=

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 09:02

Koper schreef:
Als iemand daarvoor afhankelijk is van bokt dan is er toch echt wel heel veel meer mis dan het probleem in het topic zelf :=

Soooo...

Laat ik het daar maar bij houden...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 09:03

Koper schreef:

Had jij bokt laatst ook niet nodig voor een dringend probleem?
Is het héél gek dat andere mensen deze grote community ook voor persoonlijke problemen gebruiken?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 09:13

Nou, inderdaad. Wat een poedersuiker.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 10:04

Koper schreef:

Ik vraag me af of je doorhebt wat je nu over jezelf zegt.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 10:15

Koper schreef:

Wat een baggeropmerking is dit zeg

Wat naar

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 10:28

Moet zeggen dat ik het ook wel vrij bijzonder vind dat je, wanneer je zo'n topic leest je niet reageert maar gaat kijken in welke categorie het staat en temmen want het staat niet op de goede plek. Lekker belangrijk

Begrijp ook de moderator actie niet, na het lezen van zo'n topic daar een slot op gooien want regels zijn regels is in mijn ogen harteloos. Ik begrijp dat er regels moeten zijn maar een uitzondering is een bevestiging van de regels. Dat anders iedereen het gaat doen of dat het niet eerlijk is tegenover mensen wiens SA is afgewezen of dat het is om de rest van de gebruikers te beschermen zijn drogredenen

Als ik me voorstel dat zoiets mij zou overkomen op een moment dat ik vooral even steun nodig heb en mijn hart wil luchten zou ik daar denk ik erg verdrietig over zijn. Een klap in je gezicht terwijl net je leven onder je vandaan gegleden is

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 10:32

In dit geval was het een "accute" situatie en had het imo wat soepeler kunnen lopen.

Dan kun je achter de schermen de TS er op wijzen dat dit niet volgens de regels is maar het wel laten bestaan.

Denk dat je daar best onderscheid in kan zien, een langer slepend probleem of een accuut probleem.

Dus wel volgens de regels een SA aanvragen maar als het blijkt dat het een accuut probleem is kan je in mijn ogen je hand over je hart strijken en het alsnog achteraf goedkeuren. Maar de TS gewoon via PB er op wijzen dat het niet de normale gang van zaken is.

Is het wel een probleem wat al langer speelt dan gewoon wel de normale regels volgens.

In mijn ogen kan dat onderscheid vaak wel uit het verhaal gehaald worden.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 10:34

Mellow schreef:
In dit geval was het een "accute" situatie en had het imo wat soepeler kunnen lopen.

Dan kun je achter de schermen de TS er op wijzen dat dit niet volgens de regels is maar het wel laten bestaan.

Denk dat je daar best onderscheid in kan zien, een langer slepend probleem of een accuut probleem.

Dus wel volgens de regels een SA aanvragen maar als het blijkt dat het een accuut probleem is kan je in mijn ogen je hand over je hart strijken en het alsnog achteraf goedkeuren. Maar de TS gewoon via PB er op wijzen dat het niet de normale gang van zaken is.

Is het wel een probleem wat al langer speelt dan gewoon wel de normale regels volgens.

In mijn ogen kan dat onderscheid vaak wel uit het verhaal gehaald worden.

Dit is precies wat ik bedoelde omdat de SA niemand pijn deed met dit topic. Ze had echt hulp nodif

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 10:38

Inderdaad.

Ze had het echt nodig.
Het was geen rel account. Geen rel reacties. Dus nergens liep het topic scheef. Alleen de volgorde van aanvraag zit fout.
Poeh Poeh.

Nu zijn we een dag verder. Topic nog op slot.
Had ook wel open gekund ondertussen. Want neem aan dat bij de juiste weg dit sa gewoon goed gekeurd zou zijn. Of duurt het dan ook een week of zo?

Hoe dan ook. Hoop dat het naar omstandigheden goed gaat met ts.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 16:04

Koper schreef:

Wat kan jij toch gruwelijk naar uit de hoek komen zeg.
En iets met pot verwijt de ketel?

Ik hoop dat de TS van het topic nu in ieder geval wat mensen heeft om mee te praten. Hetzij in het echte leven, hetzij via pb. Zo iets gun je niemand.

Hopelijk mag het topic snel ook weer gewoon open.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 18:50

Ik ben 100% voor een versoepeling van het SA-beleid. Er zit zoveel wijsheid en kunde hier op Bokt. Er zijn echt een aantal zaken in mijn privesfeer die ik graag eens op Bokt zou willen delen omdat ik de invalshoeken kan waarderen en vooral omdat mensen in mijn kring toch vaak de neiging hebben om het met mij eens te zijn. :) Èn ik wil echt onpartijdigheid.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 18:54

Aangezien we tegenwoordig gemiddeld een 400-500 leden tegelijkertijd online hebben, waar dat 10 jaar geleden het tienvoudige was (record staat op ruim 7000 in 2016!), denk ik dat dat een SA meer of minder nu absoluut geen drama is. Als dat een beetje gereguleerd wordt zodat de l*ulargumenten voor een SA er alsnog na verloop van tijd worden uitgefilterd (en reken maar dat bokkers daar gewoon op gaan temmen!) dan moet dat gewoon kunnen.
De rel-SA's vallen sowieso hier al buiten, daar vraagt niemand toestemming voor :))

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 18:57

Koper schreef:

Koper, was jij niet dakloos en heb je via bokt hulp gekregen? Wat een hypocriete kakreactie.