[Dienstmededeling] Vanaf maandag nieuwe forumindeling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 20:32

_San87_ schreef:
Ligt dat aan Bokt of aan jouw zoekskills?

Ik typ tinkerfoto's in en dit was een van de eerste hits.

Je zit er toch niet op te wachten om op een forum van alles op te zoeken?
Zeker als iemand die er al jaren op zit..
Dan verwacht je gewoon dat je stoel op dezelfde plek in de huiskamer staat, zoals altijd.

Maarja, het zal net zo zijn als de indeling van je meest-bezochte supermarkt wordt omgegooid.
De een vindt zijn weg, omdat er geen makkelijkere keuze is.
De ander gaat naar een andere zaak.

Vraag&aanbod zal vast meespelen in deze chaos casus.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 20:38

Ibbel schreef:
De KWPN/dressuurmensen/warmbloedfokkers vinden het vermoedelijk prima. Die kunnen hun topics terugvinden. En dat is wel het merendeel van de bokkers, denk ik. Dus ja, de mensen met andere interesses zullen verdwijnen.

Nou, ik vind er niks aan zo. Ook al val ik precies onder de dressuurmiep met warmbloed. Ook de voor mij interessante topics sneeuwen zo enorm onder. Naast dat ik het met de verdeling ook gewoon niet eens bent. Waarvan IM wel een hele duidelijke is die ik niet gepast vind.

Maar ik heb ook niks met de volgtopics van merries, terwijl ik andere fokkerij dingen wel boeiend vind om te lezen. Maar nu al die foto en volgtopics daar ook bij komen verdwijnen de boeiende gewoon.
Een gedeelte van wedstrijden bij verslag van de dag slaat ook nergens op en de rest weer ergens anders.
Had gewoon een apart subforum gemaakt voor alle foto's en verplicht mensen dan met tags te werken oid.
Dat medisch weg is vind ik ook een slechte zaak. Dat is wel heel wat anders als welk voer of supplement moet ik geven.

Dat er te veel subfora waren, ja dat kan. Maar het had zo vreselijk veel beter verdeeld kunnen worden waardoor je niet zo'n enorme chaotische zooi gekregen had en het ook gewoon nog nuttig bleef en mensen dus nog de voor hen boeiende dingen hadden kunnen vinden.
Had bijvoorbeeld ook alle volgtopics van paardenpraat bij elkaar in 1 onderdeel gegooid ipv van daar ook nog vraagtopics tussen zetten.

Volgens mij had er veel beter gekeken kunnen worden wat gebruikers belangrijke onderdelen vonden ipv deze manier.
Dat een paarden forum meer subfora heeft voor niet paard gerelateerde zaken is toch ook wel apart.

nine1987

Re: [Dienstmededeling] Vanaf maandag nieuwe forumindeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 21:48

Ik hoop dat er wat gedaan wordt met onze (niet al te positieve) feedback..

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 22:48

Is er geen mogelijkheid om bv een algemeen itp forum te maken? Als je bv alleen wat door foto topics wilt kijken is het nu wel moeilijker

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 22:50

Ik reageer niet snel op dit soort topics maar man man man ik loop me een partij te balen zo. Ik vind dit echt drie keer niks. Ik ben vaak op bokt te vinden, eigenlijk altijd een beetje op dezelfde plekjes, en ongeveer alles wat ik leuk en interessant vind is of helemaal weg of compleet in de chaos gegooid. Voor mij hoeft het zo niet en is dit een eind van een lange intensieve periode bokt-gebruik.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 00:27

Ik vind het ook echt vreselijk. Ik kan niks meer vinden, super onoverzichtelijk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 08:37

-O- ik ben er echt niet blij mee. En kom niet verder dan eigen berichten en actieve onderwerpen. Ik kan gewoon niks meer vinden :n de toch vaste meelees plekken in het paardengedeelte zijn verspreid overal en nergens. En ik merk dat ik de energie niet heb om te moeten blijven zoeken. Jammer maar dat is dus minder afleiding van bokt als ik toch al moe ben.

De logica van deze gooi alles opeen hoop ontgaat me. Waarom moet het voor Flarum zo op een berg? Hierdoor vrees ik dat een hoop gebruikers gaan wegvallen deels. Op deze manier is het voor mij in ieder geval gewoon bijna niet te volgen En voor nieuwelingen is het nog onduidelijker waar nu wat hoort lijkt het.

Ik heb wel altijd geleerd if it ain't broken don't fix it. -O-

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 09:14

karuna schreef:
-O- ik ben er echt niet blij mee. En kom niet verder dan eigen berichten en actieve onderwerpen. Ik kan gewoon niks meer vinden :n de toch vaste meelees plekken in het paardengedeelte zijn verspreid overal en nergens. En ik merk dat ik de energie niet heb om te moeten blijven zoeken. Jammer maar dat is dus minder afleiding van bokt als ik toch al moe ben.

De logica van deze gooi alles opeen hoop ontgaat me. Waarom moet het voor Flarum zo op een berg? Hierdoor vrees ik dat een hoop gebruikers gaan wegvallen deels. Op deze manier is het voor mij in ieder geval gewoon bijna niet te volgen En voor nieuwelingen is het nog onduidelijker waar nu wat hoort lijkt het.

Ik heb wel altijd geleerd if it ain't broken don't fix it. -O-

Hihi, niet alleen nieuwelingen, zelfs Modjes weten niet altijd waar ze iets moeten plaatsen zie ik net in een topic.

Maar voor de mensen die niets meer kunnen vinden: staan de topics dan niet bij "mijn berichten"?
Ik kijk op de hoofdpagina of ik interessante topics tegen kom, die krijgen een stipje en verder kijk ik alleen in "mijn berichten." Hoef ik ook niet te zoeken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 09:16

Dat zeg ik ook. Ik kom niet verder dan dat. Maar sommige paardgerelateerde dingen las ik graag zonder een stipje te hoeven zetten. Dat lukt gewoon niet meer nu -O-

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 09:22

karuna schreef:
Dat zeg ik ook. Ik kom niet verder dan dat. Maar sommige paardgerelateerde dingen las ik graag zonder een stipje te hoeven zetten. Dat lukt gewoon niet meer nu -O-

Oh sorry, je hebt gelijk het staat er letterlijk. Ik ben nog niet helemaal wakker denk ik.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 09:26

karuna schreef:

Precies. Hier hetzelfde. Wil niet bij alle topics een stipje zetten. En soms liggen de topics die je volgt een tijd stil. Dan verwijder ik ze weer, maar na een bepaalde tijd ben ik toch wel benieuwd of er toch niet nieuwe berichten zijn in het topic.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 09:29

Allereerst wil ik even laten weten dat het team hier actief meeleest en dat alle feedback dus ook bij ons terecht komt :j In hoeverre we daar iets mee gaan doen, kan ik nu nog niet zeggen. De ervaring leert wel dat verandering voor ons allemaal best lastig is, dus de weerstand is ook niet raar. We moeten als moderators ook nog onze weg hier in vinden. Je bent toch geneigd om in 'oude termen' te denken, terwijl die nu zijn vervallen. Het kan zijn dat dit over een tijdje al veel natuurlijker voelt, maar dat is ook een kwestie van afwachten.

In de tussentijd zullen we proberen om jullie zo goed mogelijk te helpen en wegwijs te maken in de nieuwe forumindeling. Het is sowieso goed om te weten dat er niets is verdwenen; alle 'oude' topics zijn te vinden, ook na de omzet naar de nieuwe indeling. Het is soms echter even de vraag waar je het kunt vinden en ik begrijp dat jullie het lastig vinden om te navigeren in het nieuwe forum.

Hieronder plaats ik daarom nogmaals de opzet van de nieuwe forumindeling. In de meest linkerkolom vind je de afkorting van het subforum en in de middelste kolom is die naam volledig uitgeschreven. In de laatste kolom staan de afkortingen van de subfora die onder het nieuwe subforum is komen vallen. Als je bijvoorbeeld wil weten waar nu alle topics over Tinkers zijn gebleven: in de oude indeling was de afkorting van het subforum Tinkers [TI]. Als je deze opzoekt in onderstaand overzicht, dan zie je dat alle Tinker-gerelateerde topics vanaf nu onder Fokkerij en Afstamming [FA] vallen.
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 09:31

Ik kan het ook allemaal niet meer vinden, een paar topics heb ik gestipt, maar ik lees soms hier en daar mee in andere topics. Die zocht ik via de tabjes even op. Die kan ik dus ook niet meer vinden.

Ik vind de indeling wel overzichtelijk, dat dan weer wel.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 09:35

Supervixen schreef:
Ik kan het ook allemaal niet meer vinden, een paar topics heb ik gestipt, maar ik lees soms hier en daar mee in andere topics. Die zocht ik via de tabjes even op. Die kan ik dus ook niet meer vinden.

Ik vind de indeling wel overzichtelijk, dat dan weer wel.

Helpt het je als ik samen met je kijk waar die topics zich nu bevinden? :) Want in dat geval mag je gerust laten weten (hier of via PB) welke topics je normaal gesproken graag mocht volgen en dan laat ik je weten waar je ze nu kunt vinden!

Edit: dit geldt natuurlijk voor iedereen die topics kwijt is! :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 09:38

Het probleem is niet het wegwijs maken. :n maar dat er zoveel op een hoop is gegooid en veel voorheen huiskamer topics (die eerder met reden een eigen stuk kregen om niet de andere topics te laten ondersneeuwen) dat nu juist doen. En staan paarden volgtopics op verschillende plekken.

Maar mijn grootste probleem is gebrek aan energie waardoor ik niet de fut heb langs veel topics te moeten scrollen op zoek naar bv een medische vraag of iets over voedsel. Teveel op een hoop waardoor er teveel info is en ik de filters mis het fatsoenlijk te schiften omdat dat teveel energie kost. Mijn probleem ik weet het en dat wordt niet opgelost door beter uitleggen in welke berg ik moet gaan graven -O- mijn hoofd gaat daardoor niet beter of anders werken. ;( gewoon jammer dit en de logica ontgaat me gewoon ook.

Het is voor mij nu mijn theoretische paard heeft een pen opgegeten en die uitgepoept. Dat is met uitmesten op een van de 3 mesthopen terecht gekomen. Succes met het vinden van de pen. Waar voorheen elke twee boxen zijn eigen mesthoop had moet ik nu de mest van 25 paarden doorzoeken om die ene pen te vinden. Met weinig energie denk je al gauw. Laat maar dat is me de pen niet waard. -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 03-07-24 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 09:39

Lief aanbod Nadja, wordt gewaardeerd!
Maar dat is natuurlijk geen oplossing voor degene die door de bomen het bos niet meer zien, ik kan me wel voorstellen dat er bepaalde onderwerpen zijn die nu compleet ondersneeuwen.

Uiteraard is alle verandering lastig en kost dat ook tijd!
Maar ik hoop wel dat er gekeken wordt naar de feedback die gegeven is en dat het team ook blijft optimaliseren aan de hand van deze feedback. Bokt bestaat immers nog vanwege het (kleine) groepje gebruikers wat er nu is, zonder gebruikers heeft Bokt geen bestaansrecht. :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 09:45

25 jaar geleden kreeg je van de betrouwbare vaste bezorger nog een tweede kans de dag erop en moesten ze een briefje in de bus doen dat ze fysiek ook geweest waren. Nu is het random ze komen of niet of kwakken gewoon ergens neer of zeggen dat je niet thuis was terwijl je dat wel was. Want ja controleren kun je het toch niet

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 09:55

Verandering is altijd moeilijk, maar ik denk dat er hier (vanuit mijn werk gesproken) in één keer een te grote stap is doorgevoerd. Er wordt gehandeld uit oogpunt dat dit overzichtelijker is voor de gebruikers - maar een te grote stap in 1 keer kan juist gebruikers alleen maar meer verwarren.

Ik denk dat het goed is als er gekeken wordt naar grote, snellopende onderwerpen die eerder bewust apart gezet werden. Dat niet de kleinere, losse vragen en berichten daardoor verdrongen worden - want dat is een reden voor churn onder je gebruikers.

Daarnaast las ik ook wat over leesbaarheid - weet dat er in 2025 alleen maar meer gaat spelen rondom digitale toegankelijkheid en dat je als bedrijf/website (zelfs als je niet aan de WCAG wetgeving hoeft te voldoen) altijd 1-0 achter staat als het gaat om niet al je gebruikers goed kunnen faciliteren. (Ik heb het hier o.a. over voldoende contrast op diverse vlakken bij bijv kleur en leesbaarheid, maar ook support voor schermlezers (alt teksten bij fotos) etc.

Het is niet de eerste keer dat ik gebruikers lees hier op bokt die moeite hebben met het normaal gebruiken van de website omdat ze een toegankelijkheidsdrempel ervaren. Als je dit nu optelt bij het moeten wennen aan een nieuwe indeling, meer moeten zoeken en dat niet goed kunnen gebruiken heb je wel een uitdaging om ook deze gebruikers te blijven binden.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 10:11

Mijn probleem is voornamelijk dat ik graag door bepaalde onderdelen sneup zoals bvb MD, LZP of KG en dat gaat nu niet meer omdat ze in een grote hoop zijn gegooid met andere onderwerpen. Niet zozeer omdat ik een specifiek stukje info zoek wat ik zou kunnen opzoeken in de zoekbalk maar meer gewoon even sneupen en dan lezen wat ik interessant vind. En dat kan nu niet meer aangezien de verdelingen te massaal zijn geworden. Oftewel ik beperk me nu ook maar tot alleen de actieve onderwerpen lijst eerste pagina nu qua sneupen.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 10:13

Precies wat ik ook deed..
En nu is het een grote warboel.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 10:18

Dat heb ik ook inderdaad, je moet nu veel meer scrollen om iets te kunnen vinden.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 10:29

Arme Stef. Zo hard moeten knokken voor KG en nu wordt het ondergesneeuwd. :+ Ik snap het wel, je kunt geen 150 subfora overeind houden waar maar 1 of 2 recente topics in staan. Maar tis toch jammer.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 10:33

Wat ontzettend onoverzichtelijk is het geworden zo, zeker dingen als In Memoriam en ITP wil je toch gewoon verzameld hebben. Prima om wat dingen samen te voegen, maar het is nu wel echt extreem rigoureus gedaan. Het is toch juist mooi als oa verschillende disciplines een apart deel hebben, dan weten mensen juist waar ze dingen kunnen vragen of juist beantwoorden.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 10:34

Ik vraag me af of het technisch mogelijk is en voor de gebruikers fijn als topic een tag krijgen, bv TI, HA etc en dat er dan een filter functie komt binnen een forumdeel, zoals je dat ook wel bij webshops ziet. Alleen dan ipv prijs oplopend, prijs aflopend, meest recent ect op de tags, zodat we specifiek voor een bepaald ras of oud forumdeel op Bokt komt, daar op kan filteren. Zeker op de fora waar nu veel onderwerpen bij elkaar zijn gezet, zou dat wellicht kunnen helpen.
Laatst bijgewerkt door Annick75 op 03-07-24 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 10:35

Het is opmerkelijk dat de niet-paardgerelateerde forums nog steeds min of meer hetzelfde zijn, en juist waar het om zou gaan, de paardenforums één grote - veel te grote, want véél meer topics, want, weetjewel, het is een PAARDEN-forum! - brei is geworden. Dat is niet héél erg logisch.

En springen is kennelijk geen werk voor paarden, want SPR-ITP is gewoon een VVDD onderwerp. Juustem...