Bokkers die verdwijnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 21:52

Koper schreef:
ElfBeau_067 schreef:
Ik was een keer (ik zat nog net op Bokt) in een topic gekomen. Heel vrolijk en alles totdat ik erbij kwam. Er was een discussie en ik zei (het tegenovergestelde van wat iedereen zei) nee. Nouja toen ben ik me een partij “ingemaakt”. Niet normaal en aangezien ik zo nieuw was, wist ik niet hoe je moest temmen.Ik bedoel maar, als je een andere mening hebt dan een ander, is die niet fout, toch? Ik sta er gewoon voor open. Maar anderen niet dus. Dat was een relletje. En iedereen keerde zich tegen me behalve 1 bokker, zij bleef kalm en kwam tussen beide.

En toch vraag ik me nog elke keer af als ik nu een discussie topic lees of ik wel m’n mening zal moeten uiten. Of dat wel zo’n verstandig idee is voor m’n leeftijd. Of ik dan niet weer een heftige rel maak door m’n mening. Want toch, dat stukje, heeft me niet verder geholpen.
Ik weet niet of ik nu lichtgeraakt ben, of op m’n teentjes getrapt, whatever. Het is gewoon iets wat ik mee heb gemaakt.
Ik hoop dat jullie het begrijpen en het niet te langdradig was :o

Dit vind ik het allerergste. Als mensen met z'n allen gaan zitten hakken op een jonge en/of nieuwe bokker.

Wat naar dat dat je eerste kennismaking was. Fijn dat je gebleven bent :)

Het was idd behoorlijk naar. De bokkers die daar hadden lopen hakken, daar heb ik niet meer echt mee gebokt. Maar blij mee eigenlijk := wantja, het is toch dat je wel wat bij mij hebt lopen stukmaken, terwijl jij nog de lolbroek uit kan hangen en ik ineens de boosdoener ben.
Laatst bijgewerkt door ElfBeau_067 op 19-09-23 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 21:53

chanicha schreef:
Eens met VuurVleugels Pien :j

Sluit ik me ook bij aan :j

Er zijn een heleboel lieve bokkers.
Maar Pien steekt daar voor mij ook bovenuit. :j

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 21:54

VuurVleugels schreef:
Ja maar Pien, als we het dan hebben over achter ruggen om over andere bokkers spreken, kunnen we het er volgens mij wel over eens zijn met elkaar dat jij één van de meest gouden bokkers bent die er is <3 Nog nooit iemand één teen scheef over jou zien zetten!

Eens! Zeker weten Pien <3

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-23 21:55

ElfBeau_067 schreef:
Het was idd behoorlijk naar. De bokkers die daar hadden lopen hakken, daar heb ik niet meer echt mee gebokt. Maar blij mee eigenlijk := wantja, het is toch dat je wel wat bij mij hebt lopen stukmaken, terwijl jij nog de lolbroek uit kan hangen en ik ineens de boosdoener ben.

Goed zo. Met zulke mensen wil je niks te maken hebben.

Wel naar voor die bokkers dat ze zo lelijk doen. Niet iedereen op bokt is zo. Ik hoop dat je dat ondertussen ook hebt gemerkt :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 21:58

DP wat ik leuk aan jou vindt is dat wij toch ook pittig kunnen discussiëren. Maar het is wel altijd respectvol van beiden kanten.

Wat ik ook wel eens doe is het volgende. Op Bokt beschreef iemand iets wat gebeurt was. Ik heb daar op gereageerd en kreeg een nare reactie terug.
Dan word ik nieuwsgierig want heel veel Bokkers vonden het een geweldige actie. Ik vond het vooral onaardig. Het zette me aan het denken. Dan laat ik Bokt en dan vraag ik in mijn eigen kring hoe mensen denken hierover. Die reacties zijn dan belangrijker voor mij als de afwijzing op Bokt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 22:00

Dankjewel Pien :o

Ik probeer het wel om respectvol te blijven.
Maar baal achteraf wel als het toch niet is gelukt. Want dat komt te vaak nog voor.
En daar heb ik jou nog nooit op kunnen betrappen.
Jij blijft netjes.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 22:09

Koper schreef:
ElfBeau_067 schreef:

Goed zo. Met zulke mensen wil je niks te maken hebben.

Wel naar voor die bokkers dat ze zo lelijk doen. Niet iedereen op bokt is zo. Ik hoop dat je dat ondertussen ook hebt gemerkt :)

Ja inderdaad. Zo lelijk doen daar heb ik een hekel aan. Maar gelukkig dat bokt voor genoeg procent uit aardige mensen bestaat. En fijn dat er in dit topic zo open over deze ervaringen kan worden gesproken.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 22:14

Met DP kan ik ook wel door een deur hoor, goede reacties en ik hou van recht voor zijn raap :))

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 22:29

Marjo schreef:
Ik vind de privacy ook wel een dingetje op Bokt. Er wordt best moeilijk over gedaan, terwijl het allemaal zoveel makkelijker kan.
Daarnaast de vele beloftes. Hoe lang geleden zou Flarum geïnstalleerd worden?

Ik heb niet het gevoel dat Bokt bestaat voor zijn leden, maar bestaat voor de portomonnee van het beheer. En na een vervelende ervaring binnen het team, en de manier waarop ik uit het team gezet ben, bevestigd dat alleen maar.

Waar is de tijd gebleven dat we met plezier naar HE gingen, om in de stand van Bokt vervolgens interessante lezingen te volgen? En workshops etc?

Het enige wat veranderd, is dat er minder gepost wordt, fora weggehaald worden en er niet geluisterd wordt naar wat de gebruikers nu willen zien.

Tel daarbij op dat je ziet dat dezelfde mensen vaak op de vingers getikt worden, terwijl andere de vrije teugel krijgen en ik begrijp heel goed waarom mensen Bokt verlaten. Wat jammer is, want een online community is zoveel leuker dan op Facebook zitten!

Daarom is een oud teamlid Equinemarkt begonnen, en daar heb ik me bij aangesloten. En ik hoop dat we daar niet dezelfde fouten gaan maken als hier, maar we proberen iig meer te luisteren naar wat de gebruikers graag zien.

Ik ben het hier wel volstrekt mee eens ja :j Gecombineerd met het toch conservatieve karakter van Bokt maakt dat het toch niet meer echt een forum van deze tijd is vrees ik.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 22:31

Ik ben meer een meelezer dan een poster denk ik, maar zo nu en dan kan ik het toch niet laten. Soms omdat ik ergens sterk een mening over heb, maar soms ook in een heel bewuste poging om de sfeer bij te sturen, nuance in te brengen. Maar vrees dat ik soms toch ook iets scherper uit de hoek komt dan bedoeld.

Zou fijn zijn als het zou lukken dat het merendeel van de bokt gebruikers een missie maakt van de sfeer, van respectvol reageren en proberen de toon in verschillende topics respectvol te houden.

Scheelt de modjes veel werk en als alleen al alle mensen in dit topic proberen om daar waar er te veel "scherpte" is, dit met een nuancerende opmerking te verzachten, of domweg met de eigen reactie het goede voorbeeld te geven van respectvol reageren, dan komt het hopelijk minder vaak voor dat mensen zich genoodzaakt voelen te vertrekken van bokt

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 22:34

Ik sluit mij aan bij de post van Pien. Ik merk niks negatiefs aan het modden en ik vind de sfeer juist vooruitgegaan. Wel vind ik het echt jammer dat er niet meer met privacy wordt gedaan. Ik zou mijn geschiedenis graag archiveren ;-)

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 22:35

Berichten ouder dan een jaar kan je tegenwoordig zelf aanpassen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 22:37

Marjo schreef:
Tel daarbij op dat je ziet dat dezelfde mensen vaak op de vingers getikt worden, terwijl andere de vrije teugel krijgen en ik begrijp heel goed waarom mensen Bokt verlaten.

Dit is mij nooit opgevallen eigenlijk, wat natuurlijk niet wil zeggen dat het niet gebeurd (mogelijk zegt het vooral dat ik op andere delen van het forum actief ben, of dat ik gewoon niet zo opmerkzaam ben :+ ).
Kan iemand een (eventueel fictief) voorbeeld noemen van zo'n situatie?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 22:40

Ik bemerk helaas wel de negatieve kanten van het modteam, dat er over sommige mensen en groepen alles mag worden gezegd en er niet wordt ingegrepen. Terwijl je andersom meteen aangesproken wordt, puur om je naam. Jammer dat mods niet op bepaalde dingen (kunnen? mogen?) modereren zoals nepnieuws verspreiden, groepen uitschelden en dierenmishandeling etaleren.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 22:40

Firelight schreef:

Dat is natuurlijk een aardig advies, maar met archiveren wordt uiteraard bedoeld dat je de hele handel met 1 druk op een knop ergens alleen voor je eigen ogen wilt bewaren.

'Alle posts ná 1-1-2020' -> archief. Klaar. Zoals met mailprogramma's kan.

Kan helaas met FB ook niet, ook daar kan je hooguit al je posts 1 voor 1 op 'for your eyes only' zetten, maar het kán er tenminste.

Je kunt op bokt je eigen posts wijzigen. Ja. Eveneens stuk voor stuk. Dat is geen archiveren, dat is hooguit - als je nog weet op welke woorden je precies moet zoeken - wat opschonen (leegmaken of wijzigen dus)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 22:45

Telpeva schreef:
Dit is mij nooit opgevallen eigenlijk, wat natuurlijk niet wil zeggen dat het niet gebeurd (mogelijk zegt het vooral dat ik op andere delen van het forum actief ben, of dat ik gewoon niet zo opmerkzaam ben :+ ).
Kan iemand een (eventueel fictief) voorbeeld noemen van zo'n situatie?

Dat durf ik niet, want dan krijg ik een mod aan mijn broek denk ik :') Volgens mij is het niet de bedoeling om dat soort dingen 'openbaar' te bespreken, heb ik althans begrepen?

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 22:48

Firelight schreef:

Maar dus niet verwijderen terwijl dit door mods wel eens wordt gedaan?
Laatst is een heel topic verwijderd dat ik stil volgde. In het slotbericht stond iets van “in overleg met TS is besloten dat dit topic later verwijderd wordt”. Imo was het een goedlopend topic zonder dat er regels werden overtreden. Hoezo kan dat dan wel? Of zie ik wat over het hoofd?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 22:51

Ibbel schreef:
Firelight schreef:

Dat is natuurlijk een aardig advies, maar met archiveren wordt uiteraard bedoeld dat je de hele handel met 1 druk op een knop ergens alleen voor je eigen ogen wilt bewaren.

'Alle posts ná 1-1-2020' -> archief. Klaar. Zoals met mailprogramma's kan.

Kan helaas met FB ook niet, ook daar kan je hooguit al je posts 1 voor 1 op 'for your eyes only' zetten, maar het kán er tenminste.

Je kunt op bokt je eigen posts wijzigen. Ja. Eveneens stuk voor stuk. Dat is geen archiveren, dat is hooguit - als je nog weet op welke woorden je precies moet zoeken - wat opschonen (leegmaken of wijzigen dus)

Dit dus ja. Zo'n optie is misschien leuk voor mensen met tientallen, misschien honderden berichten. Voor de echt actieve users werkt zo'n systeem toch helemaal niet, niemand gaat duizenden posts stuk voor stuk uitpluizen.

@Baileymix ik denk dat je vorige bericht al een goed voorbeeld was, met o.a. de fake news, groepen uitschelden :j die punten herken ik inderdaad wel ja

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 22:53

@Baileymix, Er zit snel het risico aan dat zo’n discussie toch vervalt in het bespreken van één of enkele Bokker(s), omdat het lastig is een situatie passend maar fictief te houden, zeker als er meer mensen een mening over geven.

Ik heb een andere vraag, iets wat ik me vaker afvraag wanneer topics als deze naar voren komen. Dit topic is gestart omdat iemand die gevolgd werd vertrokken is, en daarmee dus geen opvolging komt en soms zelfs topics verwijderd worden.
Nu wordt hierboven gesproken over het gemakkelijker maken van het verwijderen van eigen berichten of afschermen. Los van privacy en wettelijke verplichtingen, deze twee aspecten komen vaker in dit soort topics naast elkaar naar voren en ze lijken me nogal tegenstrijdig, hoe zien jullie dit?

Ah, zie het hierboven exact gebeuren, mocht iemand een voorbeeld willen ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 22:54

Ik vind het ook wel bijzonder dat er zo hard vastgehouden wordt aan het bewaren van topics van 10-20 jaar geleden.

Informatieve topics, wellicht. Maar veel is ook verouderd.

Maar foto topics? Huiskamer topics etc? Veel van de foto's werken niet meer en geen van die topics hebben toegevoegde waarde.

Daarnaast is er ook totaal geen controle voor ons gebruikers of verwijderde topics wel echt weg zijn, of dat ze simpelweg achter de schermen op de Mesthoop terecht komen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 23:10

Citaat:
Daarnaast is er ook totaal geen controle voor ons gebruikers of verwijderde topics wel echt weg zijn, of dat ze simpelweg achter de schermen op de Mesthoop terecht komen.

Volgens mij verdwijnt nooit een topic helemaal maar komen ze terecht op de mesthoop.

SjonnieZ

Re: Bokkers die verdwijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 23:18

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 23:20

Koper schreef:
ElfBeau_067 schreef:
Ik was een keer (ik zat nog net op Bokt) in een topic gekomen. Heel vrolijk en alles totdat ik erbij kwam. Er was een discussie en ik zei (het tegenovergestelde van wat iedereen zei) nee. Nouja toen ben ik me een partij “ingemaakt”. Niet normaal en aangezien ik zo nieuw was, wist ik niet hoe je moest temmen.Ik bedoel maar, als je een andere mening hebt dan een ander, is die niet fout, toch? Ik sta er gewoon voor open. Maar anderen niet dus. Dat was een relletje. En iedereen keerde zich tegen me behalve 1 bokker, zij bleef kalm en kwam tussen beide.

En toch vraag ik me nog elke keer af als ik nu een discussie topic lees of ik wel m’n mening zal moeten uiten. Of dat wel zo’n verstandig idee is voor m’n leeftijd. Of ik dan niet weer een heftige rel maak door m’n mening. Want toch, dat stukje, heeft me niet verder geholpen.
Ik weet niet of ik nu lichtgeraakt ben, of op m’n teentjes getrapt, whatever. Het is gewoon iets wat ik mee heb gemaakt.
Ik hoop dat jullie het begrijpen en het niet te langdradig was :o

Dit vind ik het allerergste. Als mensen met z'n allen gaan zitten hakken op een jonge en/of nieuwe bokker.

Wat naar dat dat je eerste kennismaking was. Fijn dat je gebleven bent :)

Wat Koper zegt. Goed dat je je niet laat wegjagen! +:)+

Ik zie in je profiel dat je nog maar twaalf bent. Dan zou ik sowieso wel milder zijn in wat voor reactie dan ook. Maar als mensen reageren, kijken ze natuurlijk niet eerst hoe oud een Bokker is.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 23:31

Marjo schreef:
Ik vind het ook wel bijzonder dat er zo hard vastgehouden wordt aan het bewaren van topics van 10-20 jaar geleden.

Maar foto topics? Huiskamer topics etc? Veel van de foto's werken niet meer en geen van die topics hebben toegevoegde waarde.

Weet je Marjo, daar ben ik eigenlijk wel blij mee. Oude topics zijn pure folklore. Ik ben nostalgisch ingesteld en ik doe niets liever dan oude internetdiscussies herlezen. Als ze tenminste geen naar karakter hadden.

Daarnaast zijn het ook goudmijnen voor onderzoek. Neem nou een woord als "bakkabouter". Op Bokt kun je dat bijna geboren zien worden, in 2004. (Het zal vast al bestaan hebben maar hier werd het echt groot.) Dat kun je dan mooi als bron aanhalen op Wiktionary, om maar eens wat te noemen. Dat wil ik echt niet weg hebben.

Natuurlijk moet het wel mogelijk zijn om in echt nare gevallen berichten weg te halen of voor Google onvindbaar te maken (deep web). Maar dat is al zo. En verder kan ik iedereen aanraden om aliassen te blijven gebruiken. Dat doen we al sinds de oertijd van het internet en dat is niet voor niets.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 23:41

musiqolog schreef:
Marjo schreef:

Weet je Marjo, daar ben ik eigenlijk wel blij mee. Oude topics zijn pure folklore. Ik ben nostalgisch ingesteld en ik doe niets liever dan oude internetdiscussies herlezen. Als ze tenminste geen naar karakter hadden.

Daarnaast zijn het ook goudmijnen voor onderzoek. Neem nou een woord als "bakkabouter". Op Bokt kun je dat bijna geboren zien worden, in 2004. (Het zal vast al bestaan hebben maar hier werd het echt groot.) Dat kun je dan mooi als bron aanhalen op Wiktionary, om maar eens wat te noemen. Dat wil ik echt niet weg hebben.

Natuurlijk moet het wel mogelijk zijn om in echt nare gevallen berichten weg te halen of voor Google onvindbaar te maken (deep web). Maar dat is al zo. En verder kan ik iedereen aanraden om aliassen te blijven gebruiken. Dat doen we al sinds de oertijd van het internet en dat is niet voor niets.

Jij mag er blij mee zijn, maar de poster zelf misschien niet. En ik vind wel dat het in alle gevallen aan de poster zelf moet zijn om te bepalen wat er gebeurd met hetgeen dat hij of zij online zet.

We zijn allemaal jong geweest en hebben allemaal wel dingen gezegd die niet handig zijn. Dat kan soms echt tegen je gebruikt worden.

Ik vind dan ook, dat het veel gemakkelijker moet worden om veel posts/ foto's etc in 1x te verwijderen. Het wordt nu zo moeilijk gemaakt, dat je weinig trek hebt om tussen duizenden posts te gaan zoeken en die te verwijderen.

Ik vraag me af of dat bewust is. Want, hoe meer posts/berichten, volgens mij komen er dan meer inkomsten via Google binnen. Heb ik laatst ook iemand over gehoord.

En het voorbeeld wat jij aanhaalt, dat zijn natuurlijk uitzonderingen. Daarnaast hoeft lang niet iedereen zo uitgebreid zijn internet geschiedenis te wissen.

Maar de optie moet er wél zijn en die zou veel gemakkelijker moeten worden als je het mij vraagt.

[Edit] en het moet dan ook echt weg zijn en niet achter de schermen op een mesthoop gezet worden...