Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hahahatsjoe schreef:te]
Je hebt gelijk, wat stom van me. Ik schrijf niet meer in dat soort topics maar dat gehakketak met bigone (en anderen) destijds heeft kennelijk toch voor te veel irritatie gezorgd.
Urbanus schreef:Ik ben echt niet voor gummen in een topic, ik vind het ook poedersuiker als het mij overkomt, maar sommige mensen kunnen echt niet kritisch naar zichzelf kijken en denken, oké fair de mod heeft een punt.
Urbanus schreef:Ik ben echt niet voor gummen in een topic, ik vind het ook poedersuiker als het mij overkomt, maar sommige mensen kunnen echt niet kritisch naar zichzelf kijken en denken, oké fair de mod heeft een punt.
Exitium schreef:Wel is het van belang dat er inderdaad een bericht met een korte toelichting naar de poster gaat, en als een bericht leeggehaald in plaats van verwijderd wordt, zou het handig zijn als de originele tekst ergens bewaard blijft zodat die indien nodig teruggeplaatst kan worden (volgens mij las ik dat dat niet gebeurt op het moment).
Mars schreef:Terugplaatsen wordt alleen niet gedaan want als je bericht eenmaal verwijderd is dan heeft modteam al voor je besoten hoe je eea bedoelde/je bericht geïnterpreteerd naar hun mening en dat het weg moet blijven.
IMANDRA schreef:Maar hahahatsjoe, jij maakt ook een interpretatie. Je zegt dat de ander mensen met een andere mening, o.a. jou, 'bashte'. Maar ik zag ook gewoon goed beargumenteerde weerwoorden. Dat valt in mijn optiek niet onder bashen.
Waar moet een mod volgens jou dan vanuit gaan? Jouw interpretatie van het bericht van de ander (die voor een objectieve meelezer niet 'bashend' is) of de interpretatie van de poster zelf?
Urbanus schreef:hahahatsjoe schreef:te]
Je hebt gelijk, wat stom van me. Ik schrijf niet meer in dat soort topics maar dat gehakketak met bigone (en anderen) destijds heeft kennelijk toch voor te veel irritatie gezorgd.
Maar je kwam wel hakken in het tindertopic, door te reageren dat jij je als een afgelikte boterham zou voelen als je hetzelfde zou doen wat desbetreffende bokker deed. Zo niet aardig! Je bericht is terecht weggehaald want je had een negatieve invloed op het topic.
Ik ben echt niet voor gummen in een topic, ik vind het ook poedersuiker als het mij overkomt, maar sommige mensen kunnen echt niet kritisch naar zichzelf kijken en denken, oké fair de mod heeft een punt.
hahahatsjoe schreef:Wat je zegt klopt. Ik las al maanden mee in het tinder topic en verbaasde mij over de desbetreffende bokker, dat zij vanuit het ene bed dezelfde avond naar het bed van een andere vent ging en daarmee ook weer sex had. Ik zei niet dat zij een afgelikte boterham was maar dat ik me een afgelikte boterham zou voelen als ik dat deed. Van een negatieve invloed op het topic was geen sprake, want het bericht was binnen het kwartier verdwenen. En omdat het tinder topic steeds minder over tinder ging maar steeds meer over sex, heb ik het ontstipt. Wel snap ik dat mensen mijn post anders opgevat kunnen hebben (niet alleen als mijn persoonlijke gevoel) en dat mijn bericht daarom is weg gehaald.
hahahatsjoe schreef:IMANDRA schreef:Maar hahahatsjoe, jij maakt ook een interpretatie. Je zegt dat de ander mensen met een andere mening, o.a. jou, 'bashte'. Maar ik zag ook gewoon goed beargumenteerde weerwoorden. Dat valt in mijn optiek niet onder bashen.
Waar moet een mod volgens jou dan vanuit gaan? Jouw interpretatie van het bericht van de ander (die voor een objectieve meelezer niet 'bashend' is) of de interpretatie van de poster zelf?
Imandra, wat betreft je vraag waar een moderator van zou moeten uitgaan zou ik zeggen schelden, verdachtmakingen, persoonlijke aanvallen, etc. En als er iets is zouden ze moeten vragen naar het verhaal van de andere partij en niet klakkeloos dingen aannemen. Dat doen ze dus niet, in elk geval niet in een geval dat ik mee heb gemaakt.
IMANDRA schreef:Maar jij zei "In deze topics deden de mods ook niets tegen het bashen, of ik nu temde of niet". Dus hoewel jij de berichten niet netjes vond, kan dat ook een interpretatie gekleurd door frustratie/emotie zijn. Dus dat het bericht qua inhoud en toon wel bokt-approved is.
Want ik ga er even vanuit dat de mods netjes naar je tem(s) hebben gekeken en een beoordeling hebben gemaakt. Als die beoordeling is 'er is geen sprake van bashen/persoonlijke aanvallen' (want geen schelden/ongefundeerde verdachtmakingen etc), moeten ze dan nog verder vragen naar jouw verhaal of het verhaal van de poster?
Kijk als er zinnen wat dubieus/onduidelijk zijn dan kan ik me dat voorstellen. Maar het lijkt me niet dat hier continu sprake van is.
Wbt. je tinder-opmerking: ik vind dit eerlijk gezegd een manier van met een omweg een oordeel over een ander geven. "ik zou me een afgelikte boterham voelen" is een andere manier van stellen "ik vind jou een afgelikte boterham met dat gedrag, dus ik zou dat zelf nooit doen". En dus niet passend en negatief voor de verloop van het topic, denk ik. Dus ik denk dat het goed is dat die weg is gehaald, persoonlijk. Je had ook kunnen zeggen "Goh, dat zou mijn ding niet zijn, maar als jij je daar fijn bij voelt is het goed". Je zegt in principe grotendeels hetzelfde, maar het is de toon die de muziek maakt.
superpony schreef:Het kan wat stevig overkomen als iemand het schrijft, maar als je zelf verteld wat je doet, weet je toch ook wel dat mensen je een afgelikte boterham vinden? Als ik dingen doe, daarachter sta en dat ook vertel, moet ik ook kunnen accepteren dat mensen daar iets van vinden.
Urbanus schreef:hahahatsjoe schreef:Wat je zegt klopt. Ik las al maanden mee in het tinder topic en verbaasde mij over de desbetreffende bokker, dat zij vanuit het ene bed dezelfde avond naar het bed van een andere vent ging en daarmee ook weer sex had. Ik zei niet dat zij een afgelikte boterham was maar dat ik me een afgelikte boterham zou voelen als ik dat deed. Van een negatieve invloed op het topic was geen sprake, want het bericht was binnen het kwartier verdwenen. En omdat het tinder topic steeds minder over tinder ging maar steeds meer over sex, heb ik het ontstipt. Wel snap ik dat mensen mijn post anders opgevat kunnen hebben (niet alleen als mijn persoonlijke gevoel) en dat mijn bericht daarom is weg gehaald.
Geen idee of je al maanden meelas, dat kan ik niet checken. Maar vanuit mijn beleving kwam je het topic binnenvallen met een heel negatief bericht en of het een kwartier heeft gestaan of niet, je had wel degelijk invloed op het topic.
Dus ja, terecht dat je bericht is gegumd, ik was vast niet de enige die fanatiek op je getemd heeft.
Urbanus schreef:superpony schreef:Het kan wat stevig overkomen als iemand het schrijft, maar als je zelf verteld wat je doet, weet je toch ook wel dat mensen je een afgelikte boterham vinden? Als ik dingen doe, daarachter sta en dat ook vertel, moet ik ook kunnen accepteren dat mensen daar iets van vinden.
Het was in een topic met een vast clubje waar de sfeer meestal gewoon heel chill is en mensen zich vrij moeten voelen om te kunnen zijn wie ze zijn. Als iemand dan ineens binnenvalt met een enorm waardeoordeel is dat gewoon ongepast.
superpony schreef:Maar daar begin je al. Een vast clubje........Dat kan gewoon niet. Iemand anders mag ook reageren en zijn mening geven.
En iemand maakt zelf de keus om op internet de verhalen te delen. Wat iemand schrijft is niet onzichtbaar voor andere Bokkers. Al reageren 10 vaste mensen, kunnen 1000 mensen meelezen.
Daarbij, als je achter je eigen daden en gedrag staat, maakt het toch niet uit wat een binnenkomer daarvan vindt?
En dan moeten de mods het gaan oplossen? Je kan ook zeggen; wij denken er zo over, dus klaar. Ik kan wel ergere dingen bedenken dan iemand een afgelikte boterham noemen, maar tegenwoordig zijn mensen enorm lichtgeraakt en het wordt echt niet beter door het overbeschermen.
Mars schreef:Terugplaatsen wordt alleen niet gedaan want als je bericht eenmaal verwijderd is dan heeft modteam al voor je besoten hoe je eea bedoelde/je bericht geïnterpreteerd naar hun mening en dat het weg moet blijven.
MyWishMax schreef:Vast clubje, omdat het nu eenmaal dezelfde mensen zijn die er posten. Niet omdat de rest niet welkom is. Alleen viel die opmerking verkeerd en ziet de bokker dat zelf ook in. Mening geven mag altijd daar, want er zijn altijd mensen die het niet zelf zouden doen, maar het ging meer over de manier waarop. En ik snap ook trouwens dat als je al lang meeleest je zo komt binnenvallen (klinkt onaardiger als ik bedoel) en je mening geeft. Ik ben wel eens vergeten dat ik nooit gereageerd had, omdat ik een topic wel al een tijd mee las
Er zijn veel meer topics waar min of meer vaste clubjes posten. Ook in medische topics en waar je met een mening schrijven meteen aan alle kanten weerwoord krijgt of dat er iemand meepost die zelf vindt dat hij/zij de wijsheid in pacht heeft en de rest het fout doet.
Nu moet ik zeggen dat ik het wel lastig vind de laatste pagina's. Er worden goede dingen gezegd, maar ook aangegeven dat bepaalde dingen storend zijn waarbij ik het idee heb dat degene die dat post niet doorheeft dat hij/zij het zelf ook doet. Precies hetgene wat hij/zij aangeeft vervelend te vinden. Dat is sowieso het lastige, niet iedereen heeft van zichzelf door hoe ze overkomen of dat ze zelf dus precies hetzelfde doen. Of misschien is dat sowieso een menselijk probleem, want ik weet in het echte leven dat ik dingen irritant vind van anderen die ik zelf ook doe