DuoPenotti schreef:Dat begrijp ik.
Maar stel ik ben ts. Om welke reden dan ook heb ik voldoende info. En haal het topic weg.
Ja rot voor de andere bokkers. Maar zo gaat het op Facebook ook. En daar hoor je niemand over.
Winged schreef:A_nouk schreef:En ja het is wat werk voor de gebruiker maar ik ben wel van mening dat je zelf verantwoordelijk bent voor wat je op internet plaats. En dus ook wel iets mag doen om iets te anonimiseren wanneer dat op een later moment schaamtevol is, te veel gevoelige informatie bevat of wat so ever.
En wat is dan hierin het tijdspan? Stel ik post nu iets en over een kwartier sta ik er niet meer achter. In de tussentijd is er een relletje uitgebroken op mijn reactie. Kan ik dat nog anonimiseren of ben ik dan een reller? En als ik tig keer ben gequote staat alsnog mijn naam bij de post.
Inderdaad, weghalen op Facebook hoor je nooit meer iemand iets over. Klopt. Maar dat zit technisch ook iets anders in elkaar. (vb: quotes). Maar gezien deze vraag al zo'n 10 jaar voorbijkomt.. er is toch al eens een keertje verder gedacht dan 'nee dat kan niet'.
Nogmaals: Wie is de eigenaar van een post. De gebruiker, of bokt?
Ik ben geen Mod meer he, gewone bokt gebruiker hier
Maar wat ik aan probeer te geven zonder het te hard neer te willen zetten. De mods hebben tools tot hun beschikking ieder bericht kan verwijderd worden met een simpele druk op een knop. Anonimseren van een volledig account is een ander verhaal.
Maar er is voor mods een beleid wat opgesteld is door het beheer waar ze zich binnen mogen bewegen. Een daarvan is het wel of niet verwijderen van een bericht en wanneer iets wel of niet mag. De beweging hiervan wordt altijd gemaakt met in het achterhoofd dat de content leesbaar moet blijven. Je moet je beleid dus op to date houden met de wereld.
Of een bericht nu 10 jaar oud of 3 uur oud is maakt voor hits op zoekwoorden in zoekmachines niet uit. Een bezoeker is een bezoeker en brengt inkomsten voor de site.
Hiervoor tikte ik tegen de software aan ''En als ik tig keer ben gequote staat alsnog mijn naam bij de post.'' Wanneer een mod gaat anonimeren hebben ze daar tools voor, alleen de namen in de quotes gaan niet 100% [in mijn tijd] van de tijd goed of als een gebruiker zonder quote iemand noemt gaat dat ook niet automatisch weg. Dat is handwerk
Daihyo schreef:Vuurvleugels: je hebt een pb.
Anouk: goede afwegingen. Ik weet niet hoe het juridisch is, maar je bent toch als auteur altijd eigenaar van een post, tekst, artikel, of wat voor geschreven tekst dan ook?
Een optie om zelf te kunnen anonimiseren ipv verwijderen is wel een interessante. Dan behoud je inderdaad de content, maar kun je als gebruiker wel af van de posts die je niet onder je naam wilt hebben.
Ik zou het persoonlijk het een hele goed oplossing vinden... Net zoals ze nu doen in de HK's, alleen dan anonimiseren niet verwijderen... Alleen of dat een optie is? Die wijziging in HK heeft ook een behoorlijke tijdspan gehad om in Winged haar woorden te blijven
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 07-01-22 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt