Babootje schreef:Ik vind dit topic helaas toch weer net teveel verworden tot al die andere ethisch onethisch sport topics en 24/7 buiten topics.
Waar ik wel benieuwd naar ben is of bokt wil of kan ingrijpen in topics waarbij het overduidelijk gaat om dierenleed. En dan bedoel ik meer om bokkers die hier op bokt medisch advies komen vragen maar echte zorg van een dierenarts mijden. Mogelijk vanwege de kosten. Natuurlijk mag zo iemand zelf weten wat ze met hun paard doen, maar ik moet zeggen dat ik toch wel vaak op mijn handen moet zitten als ik dat soort topics (nog veel te vaak naar mijn smaak) zie. Ik heb topics gezien - en ik denk dat er wel meer zijn die dat kunnen beamen - waarin echt sprake was van dierenleed. Kan me zo voorstellen dat Bokt zelf het stellen van medische vragen, zonder dat er ook diergeneeskundige zorg wordt ingeroepen, op Bokt zou kunnen verbieden. Maar tot op heden is dat nooit gebeurd en is de Bokt strategie pas in te grijpen als een topic ontspoort bijvoorbeeld door kritiek op de TS en vervolgens het topic op slot gaat.
superpony schreef:Niet helemaal mee eens. Het zal ook maar net zijn wat in iemands straatje past hoe het topic aanvoelt.
Volgens mij ben je al verplicht een dier medische zorg te bieden wanneer nodig. Maar wanneer dat nodig is, is niet te checken online.
Soms wel. Ik heb het ook over topics waar het dierenleed overduidelijk is. Ik denk dat je daar als Bokt zijnde best iemand op mag aanspreken. Of een melding doen.
Ik denk dat Bokt bij ieder medisch topic best een disclaimer zou kunnen plaatsen in de OP in de trant van: Prima dat je hier medisch advies vraagt of tips, maar de beste keus is toch je vraag te stellen aan een dierenarts.