Voorbeeldfunctie mods

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Voorbeeldfunctie mods

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 15:28

Ik zeg net dat ik niet weet over wie en wat het gaat ;(.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 15:36

Kinke schreef:
ik vind dat een mod volgens de regels van Bokt moet modereren, niet meer en niet minder.

Hier sluit ik mij bij aan.

Iemand kan minder goed of zelfs slecht bezig zijn uit onkunde of andere redenen met zijn of haar paard, maar kan een voortreffelijke mod zijn. Aangezien die twee totaal verschillende zaken zijn, vind ik dat het een niet met het ander heeft te maken!
Ik had dit topic verwacht dus ik had hier al een tijdje over na kunnen denken.

Verder vind ik ook dat BOKT geen heksenjacht mag worden. En daar begint het toch wel op te lijken. Echt niet OK!

Morganlefay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 15:55

Wat ik wel vind(jawel) dat iemand wordt afgekraakt op iets wat uiteindelijk niet meer te repareren valt en dat een andere in mijn visie nu na 2 pagina's al ver over de schreef is gegaan en modjes het modje zijn laten.
Want het gaat over iets en inhoudelijk wordt er niet gekeken.
Daar zit bij mij nog wel eens een verschil tussen en dat in het ene topic een mod de pineut is en waar iedereen uiteindelijk wat van vind omdat het een moderator is en een ander niet wordt afgerekend op wat paardwaardig absoluut niet kan. En dan heb ik het niet over voetjes.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:01

Ik sluit me bij Pien aan,dit is gewoon een heksenjacht geworden. Als ik in het topic leest dat mensen zelfs opzoeken waar ze woont,Schandalig.
Zelf had ik de zaak ook anders aangepakt,maar dat maakt deze mod nog geen slecht mens.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:05

Ik volg dit al even stilletjes en wil me bij pien haar mening aansluiten. Ik krijg dat zelf niet zo mooi verwoord maar ik schud mijn hoofd bij wat er hier en in dat bewuste topic allemaal gebeurt. Dat kan toch niet zeg..

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:05

Eens met Pien en Kinke: een mod volgens de regels van Bokt moet modereren, niet meer en niet minder. En van deze heksenjacht krijg ik ook echt de kriebels... Voelt niet meer als een fijn en veilig bokt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:15

Jessix je schrijft
Citaat:
Voelt niet meer als een fijn en veilig bokt.

Dit dus en dat zie je vaker gebeuren en dat is voor mij de reden dat als ik echt urgent iets heb met mijn paarden ik dit niet openbaar op Bokt ga zetten.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:23

beatje schreef:
Ik sluit me bij Pien aan,dit is gewoon een heksenjacht geworden. Als ik in het topic leest dat mensen zelfs opzoeken waar ze woont,Schandalig.
Zelf had ik de zaak ook anders aangepakt,maar dat maakt deze mod nog geen slecht mens.

Goed lezen is ook een vak. Degene die een melding heeft gemaakt bij de dierenbescherming heeft zelf van iemand, die de Mod blijkbaar kent, het adres gekregen en deze doorgegeven aan de dierenbescherming. Niks heksenjacht. Jullie doen net alsof er een horde bokkers boos voor haar deur is gaan staan.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:27

Een voorbeeldfunctie hebben mods imo niet. Wel lijkt het me logisch als je een zichtbare functie hebt in een organisatie om al eens na te denken wat je wel of niet openbaar maakt. En dat de collega's elkaar daar in helpen.
Op bokt heb ik vaak het gevoel dat de mods pas in actie komen als er verontwaardigde reacties van gebruikers komen. Wat maakt dat er in sommige topics streng gemodereerd wordt en andere topics volkomen uit de hand kunnen lopen zonder dat er reactie van de mods komt. Daar mag wat mij betreft wat meer lijn in komen.
Wat betreft paardenwelzijn heeft iedereen zowat zijn eigen standaard. Het kan best zijn dat iemand die met reusachtige sporen en een streng stangbit rijdt kritiek heeft omdat iemand zijn paard 's nachts binnen zet met een deken op. Die laatste heeft dan misschien weer kritiek op de optoming van de ander. En voor de één is er hoop zolang er leven is, terwijl anderen vinden dat je 'nooit te vroeg' kan zijn om een paard in te slapen. De één vindt dat ijzers des duivels zijn terwijl iemand anders het not-done vindt om een paard weken of maanden gevoelig te laten lopen in afwachting dat zijn hoeven hard en sterk gaan gewoden zijn. Tja, moeilijk objectief te zeggen wie er gelijk heeft.
Maar op het moment dat iemand echt uit de bocht dreigt te gaan en tegelijk een functie heeft in een organisatie die een standaard in paardenwelzijn hoog wil houden vind ik wel dat de organisatie het recht en de plicht heeft dit met de betrokken persoon te bespreken. Dan kunnen situaties als deze voorkomen worden.
Laatst bijgewerkt door Sclimpre op 05-02-20 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:27

Ik vind dit wel zorgelijk.

En wat ik misschien nog wel veel vreemder vind, is dat iemand na zoveel tegenkanting, zoveel advies om het anders aan te pakken omdat het echt de verkeerde kant opgaat, nog steeds met de grootste trots filmpjes blijft posten van een stokkreupel paard.
Dat is absoluut niet normaal.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:29

Jessix schreef:
Eens met Pien en Kinke: een mod volgens de regels van Bokt moet modereren, niet meer en niet minder. En van deze heksenjacht krijg ik ook echt de kriebels... Voelt niet meer als een fijn en veilig bokt.

Eens.
Ik word er misselijk van. Dit is pesten. Walgelijk.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:30

knollentuin schreef:
Dan raad ik je aan dat topic toch eens op te zoeken en dan als je het gelezen hebt je mening nog eens te geven

Ik heb het topic inmiddels globaal door geklikt. En ik lees hetzelfde: er is een smid en/of dierenarts bij betrokken (geweest) en ik kan je garanderen dat dat paard beter loopt dan de mijne. Zou ik dezelfde keuzes maken? Geen idee. Misschien wel, misschien niet. Is de gekozen behandeling anders dan de door het gros van de Bokkers gewenste behandeling? Overduidelijk. Ik ken de Bokker niet en ik ken het paard niet. Laat staan in het echte leven. Dus ik ga geen oordeel vellen. Als je vindt dat het paard niet naar de welzijnsnormen behandeld wordt, laat daar dan de “deskundigen” een mening over hebben, maar een publiekelijke schandpaal gaat nergens over. En een vrijwillige modfunctie neerleggen omdat ze ‘een rel zou veroorzaken’, sja, dat gaat er bij mij helemaal niet in. Al helemaal om dit specifieke topic. Het gaat er om hoe je modereert, niet om wat je irl doet. En om een topic op Bokt, waarin maar de helft van de info staat, iemand op te gaan zoeken etc... :n

Ze reageert in elk geval en probeert haar keuzes uit te leggen. Maar blijkbaar kun je beter gewoon niet meer reageren als de grond onder de voeten je te heet wordt.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:30

Ik denk dat dit topic wel z'n doel voorbij streeft nu het zo specifiek wordt gesteld. Specifieke situaties zijn niet aan ons als zwarte gebruikers en zelfs niet aan de mods, dat is aan de Hoofdmods. Laat het daar dan ook.
In z'n algemeenheid is dit een prima discussie, maar dat is het niet meer nu het zo op een specifieke situatie wordt gefocust.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:31

janouk schreef:
Jessix schreef:

Eens.

Ik ben het ook met jullie eens, dit gaat veel te ver. Achter haar rug om de DB inschakelen vind ik echt niet oké. Ik vind het ook erg sneu voor het paard en zou zelf ook zeker anders handelen. Maar wat er nu gebeurt is echt een heksenjacht.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:35

Paardenfann4 schreef:
Ik ben het ook met jullie eens, dit gaat veel te ver. Achter haar rug om de DB inschakelen vind ik echt niet oké. Ik vind het ook erg sneu voor het paard en zou zelf ook zeker anders handelen. Maar wat er nu gebeurt is echt een heksenjacht.

Maar als iemand een topic zou openen over een paard (van een onbekende) wat al 5 jaar kreupel loopt zou iedereen roepen dat de dierenbescherming gebeld moet worden, maar nu het een Bokker betreft is het pesten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:41

Pandora2 schreef:
Ik vind dit wel zorgelijk.

En wat ik misschien nog wel veel vreemder vind, is dat iemand na zoveel tegenkanting, zoveel advies om het anders aan te pakken omdat het echt de verkeerde kant opgaat, nog steeds met de grootste trots filmpjes blijft posten van een stokkreupel paard.
Dat is absoluut niet normaal.

eens. dit soort situaties komen bijna nooit voor op Bokt (zover ik in die jaren heb meegekregen) ik vind het goed dat er nu 'ingegrepen' wordt. daar wordt Bokt echt geen heksenjacht forum door, want dit is echt uitzonderlijk.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:44

Ik snap de onmacht wel, iedereen wil dit paard helpen. Maar ik vrees dat de dierenbescherming hier ook weinig mee kan. Paard wordt verzorgd, heeft eten en drinken en er is regelmatig een smid bij en ze gaat ermee naar de kliniek. Het is niet verplicht om met een bevangen paard naar van Nassau te gaan. Ik was er al lang geweest, 5 jaar geleden al. Maar het lijkt mij stug dat de dierenbescherming hier iets mee doet. Maar we zullen het zien.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:45

Ik snap alle kanten. Maar geen geld hebben voor een hoefsmid en dan zelf maar gaan aanklooien vind ik echt heel zorgelijk.

Maakt haar als mod niet minder natuurlijk. Maar toch ben ik blij voor dat paard dat er gebeld is.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Algemeen & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 17:00

janouk schreef:
Eens.

Hier sluit ik mij bij aan en ik hoop van harte dat de betreffende moderator hier boven kan staan en veel steun krijgt van haar collega's.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 17:03

Het korte antwoord: Teamleden hebben inderdaad een voorbeeldfunctie waar het gaat over hoe we met elkaar omgaan op de site.

Maar daar zit natuurlijk meer aan vast. Met een kleurtje kan je niet alles op Bokt zetten wat je als 'zwarte' gebruiker zou plaatsen. Daar is dit topic helaas een goed voorbeeld van. Dit is wel een lastige, aan de ene kant willen we teamleden niet teveel beperken in wat ze doen op de site, aan de andere kant is het om behoorlijk wat redenen niet handig als een teamlid in een controverse belandt. Dat is iets waar we op sturen, dat gaat meestal ook goed, maar af en toe ook niet.

Wat voor ons vooral relevant is, is hoe je je opstelt op de site. Hoe ga je met gebruikers/discussies/kritiek om. Wat je in je privéleven doet is in principe aan jou, maar er zijn ongetwijfeld situaties te bedenken die daar een uitzondering op vormen.

Zijn er lessen te trekken uit deze situatie? Zeker. Is dit een reden om mensen uit het team te halen? Nee.

Wat dit topic betreft, zoals @Leo hierboven ook aangeeft; best een interessante discussie in het algemeen, maar hier gaat het over 1 persoon en 1 topic.

Omdat het zo persoonlijk specifiek is geworden en gebleven hier een slotje. Als bovenstaande geen afdoende antwoord is op de oorspronkelijke vraag dan nodig ik je uit om op de PB knop hieronder te klikken :)